ZWYCZAJE ZAKUPOWE POLAKÓW

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zakupy.
Advertisements

Perspektywy rozwoju instrumentów finansujących zakup nowych samochodów w Polsce Przemysław Kowalczyk - Członek Zarządu Volkswagen Bank Polska,
Polski e-commerce w dobie kryzysu okiem Skąpiec.pl Z tarczą czy na tarczy?
Marketing – zagadnienie podstawowe wykład nr 1
Michał Zuber Uwarunkowania polityczne transformacji gospodarczej w Rosji w latach Porównanie z sytuacją w Polsce.
P O P Y T , P O D A Ż.
1. Zwyczaje zakupowe Polaków Badanie zrealizowane zostało w dniach stycznia 2009 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie Polaków. Maksymalny.
Zdrowie Polaków – tendencje w czasie
1.
1. Zwyczaje zakupowe Polaków Metodologia badania 3 Badanie zrealizowane zostało w dniach stycznia 2010 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie.
1.
1. Zwyczaje zakupowe Polaków Badanie zrealizowane zostało w dniach stycznia 2009 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie Polaków. Maksymalny.
2 ZACHOWANIA ZAKUPOWE POLAKÓW W 2007 ROKU 3 UOGÓLNIENIE WYNIKÓW 61% respondentów deklaruje, że w ich gospodarstwie domowym to Panie domu są odpowiedzialne.
1.
Usługi dodane dla produktów bankowości detalicznej - standard idealizacyjnej teorii Piotr Szawiec Marcin Idzik luty ‘2006.
ZWYCZAJE ZAKUPOWE POLAKÓW W 2005
Znaczenie efektywności energetycznej budynków w nowych państwach członkowskich UE A. Kiełbasa.
Rynkowy mechanizm popytu i podaży
Teoria wyboru konsumenta
MARKETING W HANDLU Zajęcia nr 6 Tematyka:
WARUNKI PRACY I RESPEKTOWANIE PRAW PRACOWNICZYCH KOBIET ZATRUDNIONYCH W SKLEPACH WIELKOPOWIERZCHNIOWYCH W OBLICZU KRYZYSU EKONOMICZNEGO Magdalena Chustecka.
ZESPÓŁ CECH UMOŻLIWIAJĄCY OSIĄGANIE ZYSKU Nie ryzykujesz zgubieniem pieniędzy Będziesz miał czas przemyśleć zakup Nie będziesz kupował pod wpływem.
Wprowadzenie do mikroekonomii
ANALIZA KLUCZOWYCH SEKTORÓW WOJEWÓDZTWA PODLASKIEGO
Badanie świadomości ekologicznej mieszkańców Sanoka.
PREZENTACJA COLWAY Część I Plan finansowy.
Barbara Bobrowicz Konferencja: Praca zawodowa a obowiązki rodzinne
wyniki badań TNS OBOP dla Stowarzyszenia ProMarka
Tak ! - dla lokalnych producentów. Wyniki ankiety z zakresu znajomości zagadnienia: Wyniki ankiety z zakresu znajomości zagadnienia: ŚWIADOMOŚĆ MŁODYCH.
Polski Związek Hodowców i Producentów Bydła Mięsnego
obsługuje klientów w miejscu sprzedaży, służy im radą co do marki produktu, jego typu i jakości, udziela na prośbę klienta dokładnych i wyczerpujących.
Jak zwiększyć sprzedaż w hipermarketach?
RESCOLD Sp.J. Zamówienia on-line Informacja dla klientów na temat sprzedaży przez internet.
Elementy otoczenia społeczno -demograficznego
Zwyczaje żywieniowe Polaków
1 Ludzie lepiej wykształceni stawiają na jakość, oryginalność i markę Dla ludzi najlepiej wykształconych wysoka jakość towaru jest ważniejsza niż jego.
Portal koordynacja 3.0- Budżet domowy.
Głosujesz swoimi pieniędzmi
Zakupy -przemyślana decyzja czy żywioł ?
Produkt Krajowy Brutto PKB:
Inwestor w sieci Badanie w liczbach Paweł Piekarski, dyrektor zarządzający Instytutu Badań Pollster.
Preferencje zakupowe Polaków - TABLETY Wybór Konsumenta – wyniki badań.
Jak bezpiecznie kupować przez Internet.
Zestawienie wyników dwukrotnych pomiarów zużycia zasobów naturalnych w gospodarstwach domowych uczniów Analiza pomiarów.
1. Zwyczaje zakupowe Polaków Badanie zrealizowane zostało w dniach stycznia 2010 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie Polaków. Maksymalny.
Supermarkety i dyskonty
Kto wg Pani/Pana jest najbardziej odpowiedzialny za stan środowiska naturalnego?
SKLEP DETEKTYWISTYCZNY „LUPA”. Polityka działalności sklepu:  Tylko markowe produkty  Aby mieć pewność, że sprzęt który Państwo kupujecie został zaprojektowany.
III edycja Brains Attack
Targowiska kiedyś i dziś
Od 20 lat wspieramy przedsiębiorczość Polaków i co dalej?
Projektowanie systemów transportowych
Dietetyka praktyczna w profilaktyce chorób układu krążenia dr n. med. Bogdan Szponar Zakład Dietetyki Klinicznej Uniwersytet Medyczny w Lublinie.
Problemy zrównoważonego rozwoju różnych formatów handlu w Polsce Autor: dr Urszula Kłosiewicz-Górecka, prof. IBRKK PRZEDSIĘBIORSTWA SEKTORA HANDLU I USŁUG.
Segmentacja rynku Dr hab. Grażyna Śmigielska. Segmentacja rynku podział rynku na grupy konsumentów (segmenty), które jeżeli chodzi o stosunek do danego.
Założenia – BMC#1 Busin ess Mod el Canv as #1 Kluczowe partnerstwa Główne działaniaWartość Relacje z klientamiKlienci Dostawcy mięsaProdukcja Reklamy.
A.M. Zarzycka.  strategie cen wysokich  strategie cen neutralnych (przeciętnych, średnich)  strategie cen niskich A.M. Zarzycka.
Tendencje rozwojowe w dystrybucji
1 dr Izabela Sowa ekonomista, Akademia Ekonomiczna w Katowicach maj 2006 Racjonalność decyzji młodzieży – próba oceny.
__________________________________________ Andrzej Roter Dyrektor Generalny GOSPODARCZE I SPOŁECZNE ZNACZENIE EFEKTYWNEGO ZARZĄDZANIA WIERZYTELNOŚCIAMI.
INFLACJA Wykonał:PawełSochacki Kl.1 Te. Rodzaje inflacji Inflacja popytowa Inflacja popytowa Inflacja pieniężna Inflacja pieniężna Inflacja pieniężna.
Praca dyplomowa Wpływ wybranych czynników na zachowania konsumentów na rynku czekolad Autor: Patrycja Czajka Opiekun pracy: dr inż. Małgorzata Źródło.
Uczący się łańcuch dostaw (od drzewa w lesie do kasy w sklepie)
Prof. dr hab. Roman Sobiecki Determinanty dochodu narodowego
Ekonomia menedżerska Wykład 1 Ekonomia jako nauka
Produkcja śmieci w moim domu
Zakupy Polaków w zagranicznych sklepach internetowych
POPYT PODAŻ INFLACJA Na wstępie... CZYM JEST RYNEK? Rynek to ogół warunków ekonomicznych, w których dochodzi do zawierania transakcji wymiennych Prościej?
Wydatki na zakup węgla w gospodarstwach domowych
Wydatki na zakup węgla w gospodarstwach domowych
Zapis prezentacji:

ZWYCZAJE ZAKUPOWE POLAKÓW Marcin Idzik

POLSKI KONSUMENT Ekonomiczne determinanty zachowań nabywczych konsumentów „Codzienność zakupowa” Preferencje i upodobania zakupowe Akcje promocyjne, sklepy wielkopowierzchniowe

Podstawowe wskaźniki makroekonomiczne Źródło: GUS.

Na temat oszczędzania pieniędzy ludzie mają różne opinie Na temat oszczędzania pieniędzy ludzie mają różne opinie. Proszę powiedzieć, z którym ze stwierdzeń zgadza się Pan(i) najbardziej? Źródło: Omnibus 1992-2004, Pentor.

Biorąc pod uwagę aktualną sytuację ekonomiczną kraju, czy sądzi Pan(i), że w obecnej sytuacji: ...? Źródło: Omnibus 2002-2004, Pentor.

Jak długo Pana(i) rodzina byłaby w stanie przeżyć w sytuacji całkowitej utraty dochodów? Na jak długo wystarczyłoby Państwu oszczędności? Źródło: Omnibus 2001-2004, Pentor.

Kredyty odnawialne w rachunku Źródło: Pentor - Audyt Bankowości Detalicznej 2000-2004

Kredyty konsumpcyjne osób prywatnych Źródło: Pentor - Audyt Bankowości Detalicznej 2000-2004

Przeznaczenie środków z kredytów konsumpcyjnych Źródło: Omnibus 2002-2004, Pentor.

Ilość zakupów wyposażenia gospodarstwa domowego w mijającym roku Źródło: Omnibus 2002-2004, Pentor.

Ilość nieplanowanych i nie realizowanych zakupów wyposażenia gospodarstwa domowego Źródło: Omnibus 1995-2004, Pentor.

POLSKI KONSUMENT „Codzienność zakupowa”

Osoby odpowiedzialne za zakup produktów spożywczych i codziennego użytku w gospodarstwie domowym Źródło: Omnibus XII 1992, 1995, 1997-2004, Pentor.

Liczba godzin przeznaczanych tygodniowo na dokonywanie zakupów Średnia 1992 - 5,4; 1995 - 4,3; 2000 - 3,6; 2004 - 2,9. Średni czas dojścia do sklepu 7 min. a w 66% do5 min, w 85% do 10 min. Źródło: Omnibus XII 1992, 1995, 1997-2004, Pentor.

Dni w których zwyczajowo dokonywane są największe zakupy Źródło: Omnibus XII 1997-2004, Pentor.

Alokacja wydatków przeznaczanych na normalne zakupy w ciągu tygodnia Źródło: Omnibus XII 1998-2004, Pentor.

Znaczenie czynników warunkujących wybór miejsca dokonywania zakupów Dla 88% decydujące lub ważne Dla 87% decydujące lub ważne Źródło: Omnibus XII 1995-2004, Pentor.

POLSKI KONSUMENT Preferencje i upodobania zakupowe

Upodobania i przyzwyczajenia zakupowe Polaków Źródło: Omnibus XII 1998-2004, Pentor.

POLSKI KONSUMENT Akcje promocyjne, sklepy wielkopowierzchniowe

Wybrane efekty stosowania akcji promocyjnych Źródło: Omnibus XII 2001-2004, Pentor.

Ulubione formy akcji promocyjnych Źródło: Omnibus XII 2001-2004, Pentor.

Poparcie dla rozwoju sieci supermarketów Źródło: Omnibus XII 2001-2004, Pentor.

POLSKI KONSUMENT Powolnym przeobrażeniom ulega „model dokonywania zakupów w gospodarstwie domowym”. Obserwuje się spadkową tendencję ilości czasu przeznaczanego na zakupy. Coraz więcej konsumentów artykuły codziennego użytku kupuje raz w tygodniu. Większość Polaków idąc na zakupy postępuje racjonalnie i oszczędnie, dokładnie wiedząc co ma kupić i kupując tylko to co zamierzone. Przy zakupie oprócz wysokiej jakość towarów oraz niskich cen konsument często zwraca uwagę na datę ważności produktu jak i markę producenta. Produkty codziennego użytku najchętniej kupowane są w sklepach samoobsługowych i supermarketach. Akceptacja społeczna dla rozwoju sieci super i hipermarketów jest jednak umiarkowana. Konsumenci stali się bardziej wymagający. Od dostawców i producentów wymaga się rozszerzania portfela produktów nie tylko o asortyment z grupy economy, ale również o towary wysokiej jakości.