PROGRAMOWANIE W JAVA Informatyka Stosowana – ROK II / III Laboratoria mgr inż. Krzysztof Bzowski.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Opracowała: Iwona Bieniek
Advertisements

27/09/ Języki programowania 1 Piotr Górczyński Operatory.
Programowanie obiektowe PO PO - LAB 4 Wojciech Pieprzyca.
mgr inż. Ryszard Chybicki Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych
Języki programowania C++
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
WEKTORY.
Macierze Maria Guzik.
NIERÓWNOŚCI LINIOWE Z JEDNĄ NIEWIADOMĄ
Podstawy informatyki Wirtotechnologia – Funkcje Grupa: 1A
Reguły Bradis-Kryłowa
Podstawy programowania
LICZBY RZECZYWISTE PODZBIORY ZBIORU LICZB RZECZYWISTYCH
Arkusz kalkulacyjny FORMUŁY I WYKRESY
Jak uczę programowania?
Stworzyli: Edyta Celmer I Marta Kałuża.
Działania na ułamkach zwykłych
Liczby zespolone z = a + bi.
ROZWIĄZANIE ZAGADKI NR 6
Podstawy informatyki (4)
Instytut Tele- i Radiotechniczny WARSZAWA
Warsztaty programowania w języku Python
Jednostka modułowa 311[07]O1 Jm. 4/1
Microsoft Office Excel
czyli wirtualny podręcznik dla klas 1-3
DODAWANIE, ODEJMOWANIE,
Programowanie obiektowe III rok EiT
Matematyka i system dwójkowy
POTĘGI I PIERWIASTKI.
Matematyka Wykonał: Miłosz Kowalski 5A I Informatyka.
LICZBY CAŁKOWITE:.
Materiały szkoleniowe Miedziowego Centrum Kształcenia Kadr.
Liczby Ujemne.
Potęgowanie i pierwiastkowanie
UŁAMKI ZWYKŁE.
MS-Excel – formuły i funkcje
Informatyka Stosowana – ROK II / III
Temat: Liczby całkowite
Wyrażenia Algebraiczne
Informatyka Stosowana – ROK III
TEMAT: UŁAMKI ZWYKŁE.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
POTĘGI ©M.
POZNAJ ŚWIAT LICZB CAŁKOWITYCH
Działania w zbiorze liczb całkowitych
Informatyka Stosowana – ROK II / III
PROGRAMOWANIE W JAVA Informatyka Stosowana – ROK II / III Laboratoria mgr inż. Krzysztof Bzowski.
Zasady arytmetyki dwójkowej
PROGRAMOWANIE W JAVA Informatyka Stosowana – ROK II Laboratoria Bazy danych w JAVA II mgr inż. Krzysztof Bzowski.
PROGRAMOWANIE W JAVA Informatyka Stosowana – ROK II / III Laboratoria mgr inż. Krzysztof Bzowski.
Działania podstawowe w zbiorze liczb naturalnych
DZIAŁANIA NA UŁAMKACH ZWYKŁYCH opracowała mgr Agnieszka Dyrka
SciLab.
Pakiety numeryczne Wielomiany Łukasz Sztangret Katedra Informatyki Stosowanej i Modelowania.
 Formuła to wyrażenie algebraiczne (wzór) określające jakie operacje ma wykonać program na danych. Może ona zawierać liczby, łańcuchy znaków, funkcje,
Liczby naturalne Prezentacje wykonała: Aleksandra Górska Klasa V.
Liczby naturalne i całkowite Wykonanie: Aleksandra Jurkowska Natalia Piłacik Paulina Połeć Klasa III a Gimnazjum nr 1 w Józefowie Ul. Leśna 39 O5 – 420.
LICZBY NATURALNE I CAŁKOWITE. Liczby Naturalne Liczby naturalne – liczby używane powszechnie do liczenia (na obiedzie były trzy osoby) i ustalania kolejności.
POTĘGOWANIE.
Liczby całkowite Definicja Działania na liczbach całkowitych Cechy podzielności Potęga.
Liczby naturalne i całkowite Spis treści Definicje Działania na liczbach Wielokrotności liczb naturalnych Cechy podzielności Przykłady potęg,potęgi o.
Liczbami naturalnymi nazywamy liczby 0,1,2,3,..., 127,... Liczby naturalne poznaliśmy już wcześniej; służą one do liczenia przedmiotów. Zbiór liczb.
Działania na liczbach wymiernych Opracowała: Monika Grudzińska-Czerniecka.
Działania na grafach Autor: Anna Targońska.
Typy wyliczeniowe, kolekcje
Wprowadzenie do zmiennych
POTĘGI I PIERWIASTKI .
Działania na potęgach Wiktoria Kieniewicz kl.2e. Co to są potęgi? Potęgowanie to działanie zastępujące mnożenie. Potęgowany element nazywa się podstawą,
Obliczenia inżynierskie w Matlabie
PGO - Projektowanie i implementacja pierwszych klas
Zapis prezentacji:

PROGRAMOWANIE W JAVA Informatyka Stosowana – ROK II / III Laboratoria mgr inż. Krzysztof Bzowski

Prosty kalkulator Stworzyć kalkulator z następującymi działaniami: –Dodawanie –Odejmowanie –Mnożenie –Dzielenie –Potęgowanie –Pierwiastkowanie –Logarytm –Inne Można się wzorować na Windowsowym kalkulatorze

Zadania: Stworzyć klasę kalkulator która implementuje założone działania Wziąć pod uwagę że: –Niektóre operacje matematyczne zwracają liczby zespolone. Jakie? –Nie dzielimy przez 0 –Użytkownik może podać nie-cyfry Stworzyć interfejs graficzny dowolną metodą Połączyć interfejs graficzny z klasą kalkulator Pozmieniać kolory i czcionki kontrolek według uznania

Może się przydać… Można skorzystać z Apache Commons Math (np. dla liczb zespolonych) Double.parseDouble("a") rzuca wyjątek NumberFormatException Nazywanie sensownie obiektów na GUI się opłaca! –Zamiast jButton1 – addButton –Zamiast jButton2 – subButton JOptionPane.showMessageDialog(frame,"Tresc bledu", "Tytul",JOptionPane.ERROR_MESSAGE);