PROGRAMOWANIE W JAVA Informatyka Stosowana – ROK II / III Laboratoria mgr inż. Krzysztof Bzowski
Prosty kalkulator Stworzyć kalkulator z następującymi działaniami: –Dodawanie –Odejmowanie –Mnożenie –Dzielenie –Potęgowanie –Pierwiastkowanie –Logarytm –Inne Można się wzorować na Windowsowym kalkulatorze
Zadania: Stworzyć klasę kalkulator która implementuje założone działania Wziąć pod uwagę że: –Niektóre operacje matematyczne zwracają liczby zespolone. Jakie? –Nie dzielimy przez 0 –Użytkownik może podać nie-cyfry Stworzyć interfejs graficzny dowolną metodą Połączyć interfejs graficzny z klasą kalkulator Pozmieniać kolory i czcionki kontrolek według uznania
Może się przydać… Można skorzystać z Apache Commons Math (np. dla liczb zespolonych) Double.parseDouble("a") rzuca wyjątek NumberFormatException Nazywanie sensownie obiektów na GUI się opłaca! –Zamiast jButton1 – addButton –Zamiast jButton2 – subButton JOptionPane.showMessageDialog(frame,"Tresc bledu", "Tytul",JOptionPane.ERROR_MESSAGE);