SCENARIUSZ ZAJĘĆ DOTYCZĄCYCH REKLAMY

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PRACA Z UCZNIAMI ZDOLNYMI W PROJEKCIE DIAMEnT POWUZ II KRAKÓW 19 LUTY – 18 MAJ JĘZYK ANGIELSKI.
Advertisements

Metaprogramy Metaprogramy są to utrwalone na nieświadomym poziomie umysłu schematy postępowania, które wywierają wpływ na sposób, w jaki postrzegasz otaczającą.
Zielono mi! czyli posadź roślinkę!.
„SPONSOROWANIE TO PODSTAWA, BY ODNIEŚĆ SUKCES W MARKETINGU SIECIOWYM”
Przykłady aktywizujących metod nauczania i ich charakterystyka.
CZWOROKĄTY Patryk Madej Ia Rad Bahar Ia.
badania rynku turystycznego
Rozmowa kwalifikacyjna
Nauczyciele przedmiotów matematyczno-przyrodniczych!!!
Modelowanie z wykorzystaniem MAS oraz AI
w edukacji przedszkolnej
Jak pisać pracę dyplomową?
Autorytety wśród młodzieży
Jak z wykorzystaniem literatury prowadzić ciekawe zajęcia z uczniami realizujące zadania wychowawcze szkoły Bożena Prażmo, maj 2011 r.
co daje, kiedy jest potrzebne i jak je zaimplementować mimo oporów?
Wielokąty w naszym życiu
Techniki Prezentacji Microsoft Student Consultant
Dobra reklama, czyli coś między małpą a robotem
1 Prawo do udziału w życiu kulturalnym Autor: Patrycja Kowalczyk.
Wystąpienia publiczne.
Copywriter.
Konspekt, a scenariusz (teza 13).
Droga, prędkość, czas nasza strona uczy Was… 
REKLAMA – SZTUKA CZY TECHNIKA.
Baśń o… Metoda story – line Maria Lorek Szczecin, 29 listopada 2012 r.
Odyseja umysłu w Gimnazjum nr 3 w roku szkolnym 2010/2011 Prowadząca (Trener) Dorota Michałowska.
Opracowała: Joanna Kozieł
Tego roku chętni uczniowie klasa pierwszych zgłosili się do projektu unijnego Rozwój przez kompetencje. Chcemy pokazać w naszej prezentacji jak przebiegały.
Mówi się, że potrzeba tylko jednej minuty, żeby kogoś zauważyć, jednej godziny, żeby go ocenić i jednego dnia, żeby polubić, ale całego.
Koło wolontariatu działające przy Gimnazjum w Czarnym Borze Podziel się swoim talentem.
Bezpiecznego Internetu Jak bezpiecznie korzystac z Internetu?
1 zł dla dzieci z Afganistanu Relacja z akcji Przeprowadzonej przez Klub Gimnazjalny.
Racjonalnie korzystam z energii dla dobra mojego
Strategie rozwiązywania konfliktów
Przedstawienie działań naszej grupy w czasie projektu.
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY
DEBATA SAMORZĄDOWA „Nie tylko wybory - MSA i inne przedsięwzięcia, czyli w jaki sposób kozienicka młodzież wpływa na lokalną rzeczywistość, i w jaki sposób.
Lekcja fizyki: W poszukiwaniu maszyn prostych
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Publiczny Zespół Szkolno – Gimnazjalny w Dziepółci
JAK SIĘ UCZYĆ, ŻEBY SIĘ NAUCZYĆ?
Co klient myśle i czyje: Klient może zapoznać się z naszą firmą na stronie internetowej, i dowiedzić się wszystkiego o tym, a potem może coś pomyśleć.
Po debacie …. Czego dowiedziałeś się dzięki debacie?  Jak ważne jest uczestnictwo w wyborach  Jeśli większość z nas by głosowała mogłoby to znacznie.
INSTRUKCJA. 1. Analizujemy wstępnie literaturę na temat rozwoju dziecka w analizowanym okresie i na temat problemów z jakimi borykają się osoby w tym.
Mgr. Magdalena Lacek. adres internetowy Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II Zakładka dla rodziców:
WYCIECZKA PRZEDSZKOLAKÓW W GÓRY
Zatrzymaj się na chwilę, by przeczytać tę wiadomość - jest ważna
By zaangażować innych w działalność wolontariatu stworzyliśmy tzw. Małą Skrzynkę Wielkich Pomysłów. W wyniku czego otrzymaliśmy wiele ciekawych pomysłów,
Projekt modułu Nazwa całego projektu Nazwa modułu Imię i Nazwisko Inżynieria Oprogramowania II dzień, godzina rok akademicki W szablonie na niebiesko zamieszczone.
Czy jesteś przywódcą? Liderem,... Z. Korzeniewski, DODN.
MATEMATYKA WOKÓŁ NAS - projekt edukacyjny Kamila Sojda - Czuban
Zygmunt Korzeniewski. O co prosimy? W pierwszej chwili wydawać się może, że prosić można tylko o coś, czego zyskanie zależy tylko od dobrej woli osoby,
Informacje BEKO - to marka sprzętu gospodarstwa domowego obecna w 101 krajach świata! Produkty BEKO można znaleźć na rynkach wszystkich krajów europejskich.
EWALUACJA AUTORSKI PLAN LEKCJI w ramach edukacyjnego projektu IDentyfEYE:
Zygmunt Korzeniewski. Na początek zastanów się, po co jest dana metoda? Jeśli chcesz, uzupełnij podane informacje: Zygmunt Korzeniewski.
Dominika Milczarek -Andrzejewska Metodologia ekonomii - wstęp Zajęcia z metodologii ekonomii.
ROZMOWA KWALIFIKACYJNA Moje przygotowanie. Mój cel  Przed rozmową istotne jest określenie stanowiska pracy, które chcę zdobyć oraz uświadomienie sobie.
Materiały do zajęć o reklamie Materiał pomocniczy. Kurs internetowy „Włącz się. Młodzi i media”
Prawa Dziecka 10 grudnia Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka.
III EDYCJA. ZADANIA DO WYBORU NA ROK SZKOLNY 2015/2016.
Szkoła z klasą 2.0 „Uczymy innych”. Na czym polega metoda „Uczymy innych”? Polega na bezpośrednim zaangażowaniu uczniów w przygotowywanie i prowadzenie.
TUTAJ UMIEŚĆ ZNACZEK Uwaga: Ta broszura jest przeznaczona do wydrukowania. Najpierw wydrukuj ją na zwykłym papierze, a jeśli układ jest prawidłowy, wydrukuj.
WNIOSEK - definicja 1) TO, CO Z CZEGOŚ WYNIKA, WYNIK ROZUMOWANIA, KONKLUZJA; 2) TWIERDZENIE WYPROWADZONE Z INNYCH ZDAŃ UZNANYCH ZA PRAWDZIWE Słownik języka.
Materiały dla nauczyciela Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo
Lubię czytać!.
„Smacznie i zdrowo” Warsztaty kulinarne w grupie 0f
Spotkanie ze Słowem Łk 10, Z Ewangelii według świętego Łukasza:
BĄDŹ KUMPLEM, NIE DOKUCZAJ!
GRUPA 0D.
Wolontariusz roku.
Zapis prezentacji:

SCENARIUSZ ZAJĘĆ DOTYCZĄCYCH REKLAMY Dla dzieci W WIEKU PRZEDSZKOLNYM lub WCZESNOSZKOLNYM

UWAGA! Treści zawarte w kwadratowych nawiasach są tylko propozycją realizacji problemu. Sposób jego postawienia jest zależny od woli, wiedzy i inwencji osoby prowadzącej zajęcia. Sama prezentacja zawiera jedynie główne myśli, stąd by uniknąć nieporozumień przydatnym może być zapoznanie się jeszcze z jej omówieniem.

CEL ZAJĘĆ

Pokazać dzieciom, że: Reklama opowiada o dobrych (tylko dobrych) cechach produktu. Pokazuje zaledwie wycinek rzeczywistości – koncentruje uwagę odbiorcy na fragmencie. To, co „dobre” dla kogoś, nie zawsze jest „dobre” dla mnie.

PROGRAM ZAJĘĆ

1. Rozmowa wstępna. [Co to jest reklama?] [Co pokazuje reklama?] [Jakie reklamy znacie?] [Pokaz odpowiednio dobranych reklam.] [Po co jest reklama?] Tak naprawdę dopiero w trakcie przeprowadzania takiej rozmowy dowiadujemy się jak można poprowadzić zajęcia z daną grupą, jakie pojęcie o reklamie mają dzieci, jak ją rozumieją i jak przyjmują. Próbujemy też pokazać im, że reklama ukazuje DOBRE cechy produktu. Nie podważajmy tego, że to faktycznie dobre - podejście dziecka do świata jest i ma być pozytywne!

Postawienie problemu: Czy wszystko co dobre dla kogoś reklamującego produkt jest dobre dla mnie?

…czy dobre dla mnie? Można, na przykład, poczęstować dzieci czymś niesmacznym i samemu też wziąć. Potem wspólnie dojść do wniosku, że to nie jest dobre. Później pokazujemy dzieciom reklamę (pewnie samodzielnie przygotowaną) tego produktu. Wyjaśniamy, że osobie reklamującej to smakuje, ale dla nas jest niedobre. Ważne, żeby prowadzący zajęcia był przekonany, że to jest „bleee”!

2. „Zróbmy reklamę!” CEL: Pokazanie dzieciom, że reklama wybiera wycinek rzeczywistości.

„Zróbmy reklamę!” - realizacja Aby pokazać, że reklama wybiera wycinek rzeczywistości, proponuję zareklamować KWIATEK Z PARAPETU.

KWIATEK z parapetu: jest czymś znanym – stoi na oknie zawsze; łatwo wymienić jego dobre cechy (ładny kolor, wygląd, pachnie itd.) oraz pokazać co dobrego można z nim zrobić (np. dać komuś, gdy jest smutny); jest jednym z wielu podobnych – nie takich samych – kwiatków;

KWIATEK – jeden z wielu można pokazać, że inne kwiatki nie są reklamowane, ale też są ładne i dobre; oczywiście, jeśli dzieci są jeszcze w stanie się na tym skoncentrować… można spróbować powiedzieć coś dobrego o innym kwiatku i dojść do wniosku, że tak możemy mówić o wielu innych;

Pomysł i realizacja projektu: Katarzyna Idczak przy współpracy: Doroty Ciećwiery Omówienie prezentacji i ona sama zostały opublikowane na stronie internetowej Kasi: http://www.republika.pl/katwer