NOWA PODSTAWA PROGRAMOWA MATEMATYKA GIMNAZJUM
Wymagania ogólne (III etap edukacyjny) Cele kształcenia: Wykorzystanie i tworzenie informacji. Uczeń interpretuje i tworzy teksty o charakterze matematycznym, używa języka matematycznego do opisu rozumowania i uzyskanych wyników
Wymagania ogólne (III etap edukacyjny) Cele kształcenia: II. Wykorzystywanie i interpretowanie reprezentacji. Uczeń używa prostych, dobrze znanych obiektów matematycznych, interpretuje pojęcia matematyczne i operuje obiektami matematycznymi.
Wymagania ogólne (III etap edukacyjny) Cele kształcenia: III. Modelowanie matematyczne. Uczeń dobiera model matematyczny do prostej sytuacji, buduje model matematyczny danej sytuacji.
Wymagania ogólne (III etap edukacyjny) Cele kształcenia: IV. Użycie i tworzenie strategii. Uczeń stosuje strategię jasno wynikającą z treści zadania, tworzy strategię rozwiązania problemu.
Wymagania ogólne (III etap edukacyjny) Cele kształcenia: V. Rozumowanie i argumentacja. Uczeń prowadzi proste rozumowania, podaje argumenty uzasadniające poprawność rozumowania.
Wymagania szczegółowe (III etap edukacyjny) Liczby wymierne Dodano: hasło o zapisie liczb w systemie rzymskim
Wymagania szczegółowe (III etap edukacyjny) 2. Potęgi bez zmian
Wymagania szczegółowe (III etap edukacyjny) 3. Pierwiastki bez zmian
Wymagania szczegółowe (III etap edukacyjny) 4. Procenty bez zmian
Wymagania szczegółowe (III etap edukacyjny) 5. Wyrażenia algebraiczne. bez zmian
Wymagania szczegółowe (III etap edukacyjny) 6. Równania. Usunięto: - nierówności pierwszego stopnia
Wymagania szczegółowe (III etap edukacyjny) 7. Wykresy funkcji. Dodano: hasło o posługiwaniu się wzorami funkcji: Uczeń: Oblicza wartości funkcji podanych nieskomplikowanym wzorem i zaznacza punkty należące do jej wykresu.
Wymagania szczegółowe (III etap edukacyjny) 8. Statystyka opisowa i wprowadzenie do rachunku prawdopodobieństwa. bez zmian
Wymagania szczegółowe (III etap edukacyjny) 9. Figury płaskie. Usunięto: Twierdzenie Talesa Cechy podobieństwa trójkątów
Wymagania szczegółowe (III etap edukacyjny) 10. Bryły. bez zmian
Główne zmiany treści nauczania Usunięto: Nierówności stopnia pierwszego Twierdzenie Talesa Cechy podobieństwa trójkątów Dodano: Hasło o zapisie liczb w systemie rzymskim Hasło o posługiwaniu się wzorami funkcji
Uwzględniając zróżnicowane potrzeby edukacyjne uczniów, szkoła organizuje zajęcia zwiększające szanse edukacyjne dla uczniów mających trudności w nauce matematyki oraz dla uczniów, którzy mają szczególne zdolności matematyczne
W przypadku uczniów zdolnych, można wymagać większego zakresu umiejętności, jednakże wskazane jest podwyższanie stopnia trudności zadań a nie poszerzanie tematyki.