NOWA PODSTAWA PROGRAMOWA

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2
Advertisements

WYNIKI PRÓBNEGO EGZAMINU GIMNAZJALNEGO
Obowiązkowy egzamin maturalny z matematyki od 2010 roku
Zajęcia matematyczne Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Smolniku.
Przedsiębiorczość w polskim systemie oświaty
NOWA PODSTAWA PROGRAMOWA
PODSTAWA PROGRAMOWA KSZTAŁCENIA OGÓLNEGO - MATEMATYKA
Szkoła przyjaźnie wymagająca
C.a.R.Metal czyli Cyrkiel i Linijka
Sprawdzian dla uczniów kończących szóstą klasę szkoły podstawowej.
Centrum Edukacji Nauczycieli w Koszalinie
Jak wypadliśmy na maturze z matematyki w 2010 roku?
SPRAWDZIAN PO KLASIE SZÓSTEJ
Ministerstwo Edukacji Narodowej
EDUKACJA SKUTECZNA, PRZYJAZNA I NOWOCZESNA Ministersto Edukacji Narodowej Jak się zmieniały podstawy? Konferencje w Żerkowie (27-28 listopada 2008 r.)
KONSPEKT LEKCJI MATEMATYKI
i trudności z nimi związane...
część matematyczno-przyrodnicza - matematyka
Projekt ICT w nauczaniu przedmiotów matematycznych i przyrodniczych w gimnazjach Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Najczęstsze błędy w zadaniach otwartych na maturze próbnej z matematyki Opracowali Barbara i Jerzy Herud.
Nasza szkoła bierze udział w projekcie,,Wespół w zespół z Matematyką bez Granic' realizowanym przez Polskie Towarzystwo Matematyczne w okresie od r.
Metodyka nauczania języka polskiego Wykład 2 Proces planowania w edukacji polonistycznej Dr Krzysztof Koc.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Zadania na dowodzenie w gimnazjum
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
Informator egzaminie maturalnym od 2010 roku
EDUKACJA SKUTECZNA, PRZYJAZNA I NOWOCZESNA Ministersto Edukacji Narodowej Jak się zmieniały podstawy? Konferencje w Żerkowie (27-28 listopada 2008 r.)
Podstawa programowa a wybór podręcznika
Przedmioty ścisłe w szkole i na studiach
NOWA FORMUŁA SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY
Organizacja i harmonogram przeprowadzania egzaminu gimnazjalnego w roku szkolnym 2013/2014 Gimnazjum nr 36 w Łodzi im.K.Kieślowskiego.
Liczby naturalne Ułamki zwykłe Ułamki dziesiętne Liczby całkowite Liczby ujemne Procenty Wyrażenia algebraiczne Równania i nierówności Układ współrzędnych.
„Szkoła w Bejscach znana z tego, że się troszczy o każdego” że się troszczy o każdego”
Szkoła Podstawowa 12 w Gdańsku. Sprawdzian 2015 Część I (80 minut) przerwa JĘZYK POLSKI MATEMATY KA Część II (45 minut) JĘZYK OBCY NOWOŻYTNY Szkoła.
MATURA 2010 Z MATEMATYKI Podstawowe informacje o egzaminie maturalnym z matematyki Prezentację opracowała: Iwona Kowalik.
Sprawdzian szóstoklasisty
Termin sprawdzianu: 1 kwietnia 2015 r. (środa), godz
 Uczeń posługuje się bardzo podstawowym zasobem środków językowych (leksykalnych, gramatycznych, ortograficznych oraz fonetycznych), umożliwiającym realizację.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2
Zajęcia dydaktyczno - wyrównawcze z matematyki w pierwszym półroczu roku szkl.2014/2015.
PODNIESIENIE JAKOŚCI KSZTAŁCENIA W SZKOŁACH PONADGIMNAZJALNYCH W ZAKRESIE UMIEJĘTNOŚCI OKREŚLONYCH W PODSTAWIE PROGRAMOWEJ ZE SZCZEGÓLNYM UWZGLĘDNIENIEM.
Szkoła Podstawowa nr 8 w Dąbrowie Górniczej. Sprawdzian obejmuje wiadomości i umiejętności zawarte w wymaganiach określonych w podstawie programowej kształcenia.
Analiza wyników egzaminu maturalnego Liceum Ogólnokształcące w Zespole Szkół Ogólnokształcących im. Kazimierza Jagiellończyka w Lidzbarku Warmińskim.
Informatyki szkolnej dzieje w pięciu aktach według Grażyny Koby.
Lekcje z komputerem, 2006.
Sprawdzian z języka angielskiego w klasie szóstej
Informator dla rodziców
Klasa 3 powtórka przed egzaminem
Sprawdzian szóstoklasisty
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
EWD gimnazjalne Czym jest metoda edukacyjnej wartości dodanej (EWD)? Efektywność pracy szkoły, przed kilku laty, oceniano jedynie na podstawie wyników.
O nowych zadaniach nauczyciela matematyki w kontek ś cie wyboru podr ę czników i programów nauczania.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA SZKOŁY PODSTAWOWE ( ) przeprowadzono 205 ewaluacji, w tym: 25 ewaluacji całościowych 180 ewaluacji problemowych Podsumowanie.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2 Rozwój systemu egzaminów zewnętrznych Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
Raport Analiza i interpretacja wyników próbnego egzaminu maturalnego z matematyki w województwie kujawsko-pomorskim w 2013 r. cz.1 Opracowanie Ewa Ludwikowska.
SPRAWDZIAN OD ROKU SZKOLNEGO 2014/15 Odbędzie się 1 kwietnia 2015 roku.
Sprawdzian został przeprowadzony 1 kwietnia 2015 r. Uczniowie, którzy z przyczyn losowych lub zdrowotnych nie przystąpili do sprawdzianu tego dnia, pisali.
Kształtowanie kompetencji komunikacyjnych wiedza o języku w szkole podstawowej i gimnazjum.
Zmiany podstawy programowej – perspektywa 2009 roku
i wykorzystanie wyników egzaminów do doskonalenia jakości pracy szkoły
Wyniki egzaminu gimnazjalnego 2017
Wykorzystywanie wyników sprawdzianu w pracy dydaktycznej
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
Jak skutecznie realizować podstawę programową?
Realizacja podstawy programowej na II etapie edukacyjnym
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2018/2019.
MATEMATYKA Egzamin ósmoklaisty
MATEMATYKA Opracowała: Martyna Białas
Wyniki egzaminu próbnego
Zapis prezentacji:

NOWA PODSTAWA PROGRAMOWA MATEMATYKA GIMNAZJUM

Wymagania ogólne (III etap edukacyjny) Cele kształcenia: Wykorzystanie i tworzenie informacji. Uczeń interpretuje i tworzy teksty o charakterze matematycznym, używa języka matematycznego do opisu rozumowania i uzyskanych wyników

Wymagania ogólne (III etap edukacyjny) Cele kształcenia: II. Wykorzystywanie i interpretowanie reprezentacji. Uczeń używa prostych, dobrze znanych obiektów matematycznych, interpretuje pojęcia matematyczne i operuje obiektami matematycznymi.

Wymagania ogólne (III etap edukacyjny) Cele kształcenia: III. Modelowanie matematyczne. Uczeń dobiera model matematyczny do prostej sytuacji, buduje model matematyczny danej sytuacji.

Wymagania ogólne (III etap edukacyjny) Cele kształcenia: IV. Użycie i tworzenie strategii. Uczeń stosuje strategię jasno wynikającą z treści zadania, tworzy strategię rozwiązania problemu.

Wymagania ogólne (III etap edukacyjny) Cele kształcenia: V. Rozumowanie i argumentacja. Uczeń prowadzi proste rozumowania, podaje argumenty uzasadniające poprawność rozumowania.

Wymagania szczegółowe (III etap edukacyjny) Liczby wymierne Dodano: hasło o zapisie liczb w systemie rzymskim

Wymagania szczegółowe (III etap edukacyjny) 2. Potęgi bez zmian

Wymagania szczegółowe (III etap edukacyjny) 3. Pierwiastki bez zmian

Wymagania szczegółowe (III etap edukacyjny) 4. Procenty bez zmian

Wymagania szczegółowe (III etap edukacyjny) 5. Wyrażenia algebraiczne. bez zmian

Wymagania szczegółowe (III etap edukacyjny) 6. Równania. Usunięto: - nierówności pierwszego stopnia

Wymagania szczegółowe (III etap edukacyjny) 7. Wykresy funkcji. Dodano: hasło o posługiwaniu się wzorami funkcji: Uczeń: Oblicza wartości funkcji podanych nieskomplikowanym wzorem i zaznacza punkty należące do jej wykresu.

Wymagania szczegółowe (III etap edukacyjny) 8. Statystyka opisowa i wprowadzenie do rachunku prawdopodobieństwa. bez zmian

Wymagania szczegółowe (III etap edukacyjny) 9. Figury płaskie. Usunięto: Twierdzenie Talesa Cechy podobieństwa trójkątów

Wymagania szczegółowe (III etap edukacyjny) 10. Bryły. bez zmian

Główne zmiany treści nauczania Usunięto: Nierówności stopnia pierwszego Twierdzenie Talesa Cechy podobieństwa trójkątów Dodano: Hasło o zapisie liczb w systemie rzymskim Hasło o posługiwaniu się wzorami funkcji

Uwzględniając zróżnicowane potrzeby edukacyjne uczniów, szkoła organizuje zajęcia zwiększające szanse edukacyjne dla uczniów mających trudności w nauce matematyki oraz dla uczniów, którzy mają szczególne zdolności matematyczne

W przypadku uczniów zdolnych, można wymagać większego zakresu umiejętności, jednakże wskazane jest podwyższanie stopnia trudności zadań a nie poszerzanie tematyki.