STAN BEZPIECZEŃSTWA NA DROGACH POWIATU MYŚLENICKIEGO W 2006 ROKU.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Inauguracja trzeciej odsłony kampanii społecznej Użyj Wyobraźni Piesi 6 listopada
Advertisements

Znaki informacyjne.
Informacja o stanie bezpieczeństwa i porządku publicznego za rok 2008 w powiecie nidzickim Nidzica, r.
Efektywność Pracy Komendy Powiatowej Policji w Nidzicy za rok 2012
Efektywność Pracy Komendy Powiatowej Policji w Nidzicy za rok 2007 Nidzica r.
GAMBIT DROGI KRAJOWE STRATEGIA BRD.
KOBIETA W RUCHU DROGOWYM
POWIAT MYŚLENICKI Tytuł Projektu: Poprawa płynności ruchu w centrum Myślenic poprzez przebudowę skrzyżowań dróg powiatowych K 1935 i K 1967na rondo.
FOTORADARY POWIAT BOLESŁAWIECKI
Przygotowała mgr inż. Ewa Lorek
BEZPIECZEŃSTWO RUCHU DROGOWEGO
Bezpieczeństwo Ruchu Drogowego
Prezentacja – Daria Staś
Podstawowe manewry w ruchu drogowym
Stan bezpieczeństwa na małopolskich drogach w 2007 roku
Stan bezpieczeństwa na drogach województwa podlaskiego
STAN BEZPIECZEŃSTWA W RUCHU DROGOWYM
Zawracanie Cofanie Postój i zatrzymanie
PRZEPISY RUCHU DROGOWEGO
Analiza bezpieczeństwa w ruchu drogowym na terenie powiatu strzyżowskiego w latach mł. insp. Andrzej Wędrychowicz mł. insp. Andrzej Wędrychowicz.
„WIELKANOC 2012” kwietnia 2012 roku.
Bezpieczeństwo dzieci w ruchu drogowym.
MOJE PIERWSZE PRAWO JAZDY
Stan bezpieczeństwa na drogach woj. podlaskiego w I półroczu 2009r. KOMENDA WOJEWÓDZKA POLICJI W BIAŁYMSTOKU 15 – 003 Białystok, ul. H. Sienkiewicza 65,
Konferencja prasowa inaugurująca ogólnopolską kampanię społeczną Piłeś? Nie jedź! Warszawa, 12 kwietnia 2011r.
Manewry Drogowe.
WYBRANE PRZEPISY MANEWRY O RUCHU DROGOWYM Przygotowała:
ZNAKI DROGOWE DLA ROWERZYSTÓW
Stan bezpieczeństwa za okres 10 m-cy roku 2013 w KPP Bielsku Podlaskim.
PODSTAWOWE MANEWRY W CZASIE JAZDY MOTOROWEREM
„Wypadki na drogach – porozmawiajmy”
Warszawa, 27 lutego 2008 r. Anna Zielińska
PODSTAWOWE MANEWRY W CZASIE JAZDY ROWEREM
Informator dla kierowców podróżujących w czasie Świąt Bożego Narodzenia oraz Nowego Roku.
Wydział Ruchu Drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Krakowie
Znaki Ostrzegawcze.
Pokaz strona internetowa.
CZY ZNASZ ZNAKI DROGOWE ?
Ruch graniczny osób i pojazdów w 2005 roku Odcinek podlaskiOdcinek litewski 2005r. Średnio na dobę Wzrost %2005r. Średnio na dobę Wzrost % Obywatele.
Im. Polskich Noblistów w Policach. W naszej ankiecie wzięło udział: 47 pieszych 39 kierowców 21 rowerzystów.
KONFERENCJA PRASOWA INAUGURUJĄCA KAMPANIĘ SPOŁECZNĄ BĄDZMY RAZEM BEZPIECZNI MAJ – WRZESIEŃ 2009r. Zakład R-1 Wola 6 maja 2009r, ul. Młynarska 2.
MANEWRY.
ANALIZA STANU BEZPIECZEŃSTWA MIASTA KRAKOWA
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
Komenda Powiatowa Policji
Główne grzechy kierowców
BUDOWA DROGI EKSPRESOWEJ S7
Testogranie TESTOGRANIE Bogdana Berezy.
Wypadki drogowe.
Efektywność Pracy Komendy Powiatowej Policji w Nidzicy za rok 2013 za rok 2013 Nidzica 30 kwietnia 2014 r.
Znaki drogowe!.
NURD – TRZEŹWOŚĆ KIERUJĄCYCH Wydział Ruchu Drogowego KWP w Opolu
Elementy geometryczne i relacje
Bezpieczeństwo w ruchu drogowym
Wydział Ruchu Drogowego KWP w Olsztynie
„Czerwcowy weekend” 3.06 – roku. W okresie od 3.06 – roku małopolska Policja przeprowadzi działania prewencyjne „Boże Ciało 2015”.
Ruch uliczny.
WYMIJANIE to przejeżdżanie obok pojazdu lub innego uczestnika ruchu poruszającego się w przeciwnym kierunku.
WRD KWP w Rzeszowie. Stan bezpieczeństwa w ruchu drogowym w okresie styczeń-maj 2011 Polska +700 (5,3%)+227 (20%)+438 (2,6%) Wypadki Zabici Ranni.
Stan bezpieczeństwa w ruchu drogowym w Małopolsce w okresie do 31 sierpnia 2011 roku. Wydział Ruchu Drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Krakowie.
Bezpieczne wakacje autokarem mł. insp. Jacek Zalewski Dyrektor Biura Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji.
Gmina Malanów Obszar-107,17 km2 Mieszkańcy-6545 Sołectwa-17 Gmina wiejska Jednostka Policji Zespół Prewencji w Malanowie KPP Turek.
KOMENDA POWIATOWA POLICJI ŁÓDŹ WSCHÓD. POSTERUNEK POLICJI W ANDRESPOLU SWOIM DZIAŁANIEM OBEJMUJE DWIE GMINY GMINĘ ANDRESPOL GMINĘ NOWOSOLNA.
BEZPIECZEŃSTWO PASAŻERÓW W TRANSPORCIE ZBIOROWYM
STAN BEZPIECZEŃSTWA NA DROGACH WOJ. LUBUSKIEGO
Bezpieczeństwo w ruchu drogowym
NA DROGACH WOJEWÓDZTWA ŁÓDZKIEGO
Prędkość – główna przyczyną wypadków drogowych w Polsce !
BEZPIECZEŃSTWO W RUCHU DROGOWYM – KIK 76
STAN BEZPIECZEŃSTWA W RUCHU DROGOWYM NA TERENIE
Zapis prezentacji:

STAN BEZPIECZEŃSTWA NA DROGACH POWIATU MYŚLENICKIEGO W 2006 ROKU.

POWIAT MYŚLENICKI W okresie 2006 roku - na terenie powiatu myślenickiego zanotowano 1562 zdarzenia drogowe / w analogicznym okresie 2005r tj. o 122 zdarzenia więcej /, a w tym ; a/ 261 wypadków drogowych w których ; śmierć poniosły 22 osoby, obrażeń doznało 361 osób b/ 1301 kolizji drogowych

Zagrożenie zdarzeniami drogowymi na terenie powiatu myślenickiego w okresie ostatnich 5 lat

W poszczególnych gminach w 2006 roku zaistniało : / w porównaniu do analogicznego okresu 2005 roku /

Zagrożenie na poszczególnych kategoriach dróg w powiecie myślenickim DROGI W POWIECIE MYŚLENICKIM OGÓŁEM ponad 1000 KM DROGI KRAJOWE Ok. 55 KM DROGI WOJEWÓDZKIE ok 65 KM DROGI POWIATOWE, GMINNE i ok. 650 KM 120 / 95 wypadki33 / 30 wypadków39 / 58 wypad. Inne - np.. Ulice, parkingi, drogi dojazd. itp / 38

Zagrożenie na drogach powiatowych :

Zagrożenie na drogach gminnych

MIEJSCA NIEBEZPIECZNE na drogach krajowych i wojewódzkich MIEJSCA NIEBEZPIECZNE na drogach krajowych i wojewódzkich Droga nr 7 1. Głogoczów km-687,4 - skrzyż. na Bęczarkę łuk drog. w lewo. Kier. Zakopane. Dopuszcz.Prędk. 100 km/ h. W -1 / Z – 0 / R – 1 / K - 9 / Przyczyna : Nadmierna prędkość na ostrym łuku drogowym. 2. Jawornik km-691,3-4 – spadek oraz łuk drogowy w prawo. Kier. Kraków. k/ Seat. Prędk. ogranicz. znakami do 70 km/h. W -1 / Z – 0 / R – 1 / K - 10 / Przyczyna : Nadmierna prędkość na ostrym łuku drogowym. 3. Myślenice km-694,8-9 – łuk drogowy w lewo. Kier. Kraków k/ Sawskiego. Dopuszcz. Prędk. 100 km/h.W - 4 / Z – 0 / R – 4 / K - 9 / Przyczyna : Nadmierna prędkość na łuku drogowym. 4. Myślenice km-695,8 – skrz. dk nr 7 z dw nr 976. Sygnalizacja Świetlna. Obszar Zabudowany.-. / W – 3 / Z – 0 / R – 4 / K – 22 / Przyczyna: Wykonywanie manewru skrętu w lewo na czerwonym świetle. 5. Stróża : km-701,2 – skrzyż. centrum. / W – 0 / Z – 0 / R – 0 / K – 12 / 6. Lubień : km-711,4 - skrzyż. dk 7 z dw-968. / W – 3 / Z – 0 / R – 5 / K – 12 / Przyczyna : Najechanie na tył. Nieudzielanie pierwszeństwa przejazdu. 7. Skomielna Biała - km-726,2-3 - łuk drog.,, Zakręt Łasaka. / W – 6 / Z – 1 / R – 9 / K – 4 / Przyczyna: Niedostosowanie prędkości do warunków drogowych.

DROGA KRAJOWA NR Biertowice km-68,4-6prosty odcinek Dopuszczalna prędkość 90 km/h. W`ZRK 5243 Przyczyna: Przekraczanie jezdni w miejscu niedozwolonym. DROGA WOJEWÓDZKA NR Dziekanowice km-24,8-9serpentyny Dopuszczalna prędkośc-90 km/h. WZRK 0006 Przyczyna: Niedostosowanie prędkości do warunków drogowych. DROGA WOJEWÓDZKA NR Myślenice km-0,0 do 1,1 skryż. na Osieczany. Dopuszczalna prędkość-50 km/h. WZRK Przyczyna : Wyprzedzanie pojazdów wykonujących manewr skrętu w lewo na skrzyżowaniach oraz wjeżdżających do obiektów przydrożnych. / Hurtownie /.

Według dni tygodnia : Najniebezpieczniejsze miesiące

w rozbiciu godzinowym : Suma wypadków i kolizji

PR Z Y C Z Y N Y : PR Z Y C Z Y N Y : W 2006 roku na drogach powiatu myślenickiego kierowcy Spowodowali : / 169 / 196 wypadków drogowych. W wypadkach tych / 6 / 16 osób zginęło, a / 237 / 303 zostało rannych. Byli sprawcami aż / 1119 / 1353 kolizji Kierowcy to GŁÓWNI SPRAWCY wypadków !!! Prędkość główną przyczyna wypadków !!! 1.Niedostosowanie prędkości do panujących warunków na drodze – 73 / 64 wypadków, w których zginęły 5 / 3 osoby. Średnio jest to co 3/4 wypadek. 2. Nieudzielanie pierwszeństwa przejazdu – 38/19 wypadków 3. Niezachowanie odległości między pojazdami – 20/17 wypadków

Piesi byli sprawcami 38 wypadków, / w 2005 – 47, w /, 8 / 7 osób poniosło śmierć, a 32 / 40 zostały ranne. Błędy jakie popełniali piesi to : Nieostrożne wejście na jezdnie przed jadący pojazd – 25 / 28 w wypadkach tych zginęło 6 osób, a 20 zostało rannych. Nieostrożne wejście na jezdnie zza pojazdu, przeszkody 4 / 5 Nieprawidłowe przekraczanie jezdni ( przebieganie ) – 3 / 7 Grupy wiekowe - sprawcy – piesi : Wypadki zabici ranni 04/05/06 04/05/06 04/05/ lat 0 / 2 / 2 0 / 0 / 0 0 / 2 / lat 9 / 7 / 6 1 / 1 / 1 8 / 6 / lat 4 / 2 / 2 0 / 0 / 0 4 / 2 / 2 18-więc. 36/36/ 23 4 / 6 / 7 33 /31/ 22

Przyczyny :

Nietrzeźwi sprawcy na terenie poszczególnych gmin : Ujawnienia nietrzeźwych kierujących

Konkluzje : A/ najbardziej zagrożonymi rejonami są gminy : Myślenice, Lubień, Sułkowice B/ najwięcej zdarzeń zaistniało w terenie : zabudowanym wzdłuż głównych ciągów komunikacyjnych powiatu myślenickiego, a zwłaszcza wzdłuż drogi krajowej nr 7, C/ najczęstszą przyczyną jest nadal wśród kierowców : 1/ niedostosowanie prędkości do warunków ruchu, a zwłaszcza do zmian pogodowych + prędkość 2/ nie udzielenie pierwszeństwa przejazdu, 3/ niewłaściwe wyprzedzanie i wykonywanie manewru cofania, 4/ niezachowanie bezpiecznej odległości pomiędzy pojazdami, wśród pieszych : 1/ wejście na jezdnię przed jadący pojazd, 2/ przebieganie, 3/ wejście na jezdnie zza przeszkody, D/ w okresie tygodnia najbardziej zagrożonymi dniami są : poniedziałek, piątek sobota, niedziela, E/ najbardziej zagrożony przedział czasowy to godz. od : – F/ najliczniejszą grupą osób poszkodowanych są kierujący samochodami osobowymi i ich pasażerowie oraz piesi.

W 2007 roku służba ruchu drogowego KPP w Myślenicach będzie realizować zadania w zakresie czterech obszarów ograniczenie liczby wypadków z udziałem tzw. niechronionych użytkowników dróg, zwłaszcza pieszych, którzy są najczęściej ofiarami wypadków, ograniczenie wpływu nadmiernej bądź niedostosowanej prędkości pojazdów jako głównej przyczyny zdarzeń drogowych, ograniczenie udziału nietrzeźwych użytkowników ruchu w zdarzeniach drogowych oraz pod wpływem narkotyków, konsekwentne egzekwowanie obowiązku korzystania pasów bezpieczeństwa przez pasażerów i kierujących pojazdami. Opracował : T. S. K O N I E C