Technologie informacyjne w kształceniu na Politechnice Gdańskiej Wykład 3 Platformy, narzędzia, zasoby Dr inż. Anna Grabowska

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Platformy e-learningowe Krzysztof Andrelczyk IS, WIMiIP, III rok
Advertisements

Projekty systemowe wspierające kierunki zmian w kształceniu zawodowym
E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
„E-podręczniki do kształcenia ogólnego”
VI Konferencja DZB, Głogów - Bądzów, X.2012 r.
Projekt TESTNET – połączenie testu wyboru i zasobów dydaktycznych WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PITWIN – Portal Innowacyjnego Transferu Wiedzy.
Nowe technologie w nowoczesnej uczelni
Podkarpackie Szkolenie Informatyczno Metodyczne
INTERAKTYWNE ROZWIĄZANIA DLA EDUKACJI
1. Konferencja otwierająca 15 maja 2009 SGGW w Warszawie Cele, zadania i spodziewane rezultaty Projektu.
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Eugeniusz Gąsior ROKNO/ZSKU, Krosno 6 – 7 grudzień 2007r.
Wyrównywanie szans edukacyjnych.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Człowiek – najlepsza inwestycja Uniwersytet im. Adama Mickiewicza.
E-learning jako element warsztatu informacyjnego współczesnej biblioteki Joanna Rudna Biblioteka WydziałuTechniki Morskiej ZUT.
ITAO INTEL TEACH ADVANCED ONLINE © 2013 Fundacja Zaawansowanych Technologii 1.
Projekt LOG-IN Wspólne działania szkoleniowe z zakresu zastosowania nowych mediów i technologii w nauczaniu języków obcych ukierunkowane na tworzenie innowacyjnych.
Budowanie elementów e-społeczeństwa z wykorzystaniem e-learning w organizowaniu Internetowej Giełdy Pracy dr inż. Zbigniew Lis dr.
e-learning – Jak włączyć go w proces dydaktyczny
dr Zbigniew E. Zieliński Wyższa Szkoła Handlowa
ABC e-learningu.
Autor prezentacji: Grażyna Bochenkiewicz RODN „WOM” w Częstochowie
Nowoczesne formy kształcenia w Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie.
Istota i zastosowanie platformy e-learningowej Moodle
Modernizacja Kształcenia Zawodowego Projekty systemowe KOWEZiU Od 2008 roku w KOWEZiU realizowane są projekty systemowe…
Zadania Świętokrzyskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Kielcach w ramach projektu Młodzieżowy Inkubator Przedsiębiorczości.
Jak to działa? aplikacje desktopowe usługi online urządzenia
Piotr Karpiński 0,5 min. “Dzień dobry, nazywam się Piotr Karpiński
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
Platforma MOODLE jako narzędzie zdalnej edukacji
Systemy informatyczne w zarządzaniu e-learning
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
E-Akademia Przyszłości to projekt realizowany przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. Jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Rok szkolny 2012/2013. Każda edycja programu trwa przez cały rok szkolny – od września do czerwca Pomoc w lepszym wykorzystaniu posiadanych zasobów (szkolnych.
POLSKA AKADEMIA OTWARTA Rozpoczęcie roku akademickiego 2007/2008.
Rodzaje kursów e-learningowych 12 stycznia 2011 dr Magdalena Jasińska Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
Wprowadzenie o obsługi platformy e-learningowej
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
E-learning (kurs dla uczniów)
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im. Józefa Nojego w Czarnkowie
Metoda Teach-IT.net … od „Multimediów w dydaktyce”
Regionalny Program Strategiczny w zakresie aktywności zawodowej i społecznej Współpraca uczelni ze szkołami w kontekście realizacji Strategii Rozwoju.
Czym jest Fronter? Gdańsk, wrzesień 2014
TIK w pracy nauczyciela
UCZENIE SIĘ PRZEZ CAŁE ŻYCIE ORAZ NAUCZANIE ŁĄCZĄCE TECHNIKI TRADYCYJNE I TECHNIKI ONLINE Z WYKORZYSTANIEM SYSTEMÓW TELECAD I MOODLE NA POLITECHNICE GDAŃSKIEJ.
Era-Entera – e-learning dla młodzieży Projekt realizowany w ramach Działania 3.5 Projekty innowacyjne.
Wydział Rolnictwa i Biologii Wydział Zastosowań Informatyki i Matematyki Centrum Informatyczne Centrum Edukacji Multimedialnej Szkoły Głównej Gospodarstwa.
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Szkolenie Moodle Tworzenie testów Anna Mandzewska.
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Zespół środków, czyli urządzeń (np. komputer, sieci komputerowe czy media), narzędzi (oprogramowanie) oraz innych technologii, które służą wszechstronnemu.
„ Platforma edukacji zdalnej ”. Czym jest edukacja zdalna? "Nauczanie na odległość jest to metoda prowadzenia procesu dydaktycznego w warunkach, gdy nauczyciele.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" PIOTR TKACZ Studium e-Learningu Wyższej Szkoły Zarządzania Ochroną Pracy w Katowicach.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Kazimierz Wiatr, Marek Kwaśniewski, Maria Wielgus ACK CYFRONET AGH Iwona Wendel Urząd.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Monika Wojciechowska, Anna Krajewska, Witold Woźniak „W kierunku e-learningu 2.0. Wykorzystanie.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Andrzej Syguła, „Metoda warsztatu w nauczaniu informatyki z wykorzystaniem platformy.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Anna DRZEWIŃSKA „Nauczyciele i uczniowie jako uczestnicy procesu uczenia się wykorzystywania.
  Przyjmując za Józefem Półturzyckim definicję UNESCO z 1979 roku,, za kształcenie korespondencyjne uważa się:  Edukację prowadzoną przez pośrednictwo.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Specjalność INFORMATYKA INTERNETOWA w ramach projektu.
Dariusz Kessel OFEK. OFEK od trzech lat konsekwentnie rozwija program e-Szkoła Wielkopolska, mający na celu wspomaganie systemu oświaty poprzez wprowadzanie.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego ROZWIJANIE KOMPETENCJI NAUCZYCIELI w zakresie wykorzystywania.
Edytor wzorów matematycznych dla platformy e-learningowej Moodle
Od koncepcji po prototyp, czyli przychodzi inżynier do lekarza
Projekt Kim będziesz?.
NARZĘDZIA INFORMATYCZNE WSPOMAGAJĄCE WSZYSTKIE ETAPY PROJEKTU
Nauka nie ma żadnej ojczyzny, gdyż wiedza ludzka obejmuje cały świat”                                Ludwik Pasteur
Uczelniany System Zapewnienia Jakości Kształcenia
III KONFERENCJA NORMALIZACJA W SZKOLE „Edukacja na rynek pracy”
Zapis prezentacji:

Technologie informacyjne w kształceniu na Politechnice Gdańskiej Wykład 3 Platformy, narzędzia, zasoby Dr inż. Anna Grabowska

Narzędzia, platformy (1)

Narzędzia (2) Kategoria I - tworzenie i publikowanie materiałów 1. Aplikacje wykorzystywane do tworzenia materiałów dydaktycznych dokumenty, prezentacje i modele podcasty i vidcasty tutoriale i screencasty quizy, testy i gry edukacyjne oraz ankiety

Narzędzia, platformy (3) Kategoria I - tworzenie i publikowanie materiałów 2. Aplikacje umożliwiające publikowanie i przechowywanie zasobów edukacyjnych publikowanie plików audio i video publikowanie fotografii publikowanie slajdów i prezentacji

Narzędzia, platformy (4) Kategoria I - tworzenie i publikowanie materiałów 3. Aplikacje pozwalające na porządkowanie zasobów i organizację repozytoriów repozytoria plików spersonalizowane strony internetowe social bookmarking/zakładki społecznościowe

Narzędzia, platformy (5) Kategoria II - komunikowanie i współpraca online 1. Aplikacje stosowane w komunikacji online poczta czat wideokonferencje i narzędzia do interaktywnej współpracy w czasie rzeczywistym blogi, mikroblogi

Narzędzia, platformy (6) Kategoria II - komunikowanie i współpraca online Aplikacje wspomagające współpracę zdalną narzędzia do pracy grupowej wspólne redagowanie dokumentów i stron internetowych tworzenie map myśli

Narzędzia, platformy (7) Kategoria II - komunikowanie i współpraca online 3. Aplikacje pomocnicze, gadżety mapy, wizualizacja przestrzeni kalendarze, harmonogramy czytniki kanałów RSS tworzenie interaktywnych awatarów edytory tagów

Narzędzia, platformy (8) Kategoria II - komunikowanie i współpraca online 4. Narzędzia umożliwiające tworzenie i przeprowadzanie kompleksowych kursów online - zintegrowane platformy e-learningowe Wirtualne środowisko nauczania (VLE – Virtual Learning Environment) umożliwia tworzenie kursów, publikowanie materiałów dydaktycznych, przechowywanie materiałów oraz kursów online.

Moodle- CMC, LMS, VLE

Open AGH

Platformy komercyjne

Platformy komercyjne

Platformy komercyjne nauczyciel.pl nauczyciel.pl

eNauczanie na PG – UNO

O projekcie KNOW (1) W ramach projektu KNOW opracowano następujące kursy pilotażowe: 1.Kształcenie na odległość dla nauczycieli, 2.Etyka organizacji, 3.Diagnostyka radiologiczna, 4.Leczenie bólu przewlekłego dla lekarzy rodzinnych, 5.Studium dydaktyki akademickiej 6.Sieci komputerowe - zasady funkcjonowania i bezpieczeństwo.

O projekcie KNOW (2) Wszystkie kursy proponowane przez uczelnie wzbogacone zostały o dodatkowy moduł Wirtualny poradnik kariery zawodowej. Współpraca pomiędzy partnerami odbywała się na podstawie zawartego porozumienia o partnerstwie w projekcie, za zawartość merytoryczną kursów odpowiedzialni byli poszczególni partnerzy, zgodnie z zapisami zawartego porozumienia. Politechnika Gdańska jako wnioskodawca była koordynatorem projektu.

Ocena jakości e-kursów realizowanych w ramach projektu KNOW Celem projektu KNOW było podniesienie kwalifikacji zawodowych osób objętych projektem, popularyzacja kształcenia przez całe życie i tworzenie społeczeństwa informacyjnego na Pomorzu. Kursy oferowane w ramach projektu zostały przygotowane przez ekspertów w ramach konsorcjum czterech uczelni Wybrzeża: Akademii Medycznej w Gdańsku, Akademii Morskiej w Gdyni, Politechniki Gdańskiej, Uniwersytetu Gdańskiego. Kursy skierowane były do osób zatrudnionych, pragnących podnieść kwalifikacje zawodowe (m.in. nauczyciele akademiccy, doktoranci, lekarze rodzinni, radiolodzy). Jedną z kluczowych faz projektu była ocena jakości sześciu kursów pilotażowych. Artykuł zawiera opis procedury oceny e-kursów oraz wyniki ewaluacji zakończonego szkolenia drugiej edycji projektu KNOW "Studium dydaktyki akademickiej".

Studium dydaktyki akademickiej

Kształcenie na odległość dla nauczycieli (1)

Kształcenie na odległość dla nauczycieli (2)

Kształcenie na odległość dla nauczycieli (3)

Kształcenie na odległość dla nauczycieli (4)

Kształcenie na odległość dla nauczycieli (5)

Aktualne e-kursy UNO (1)

Aktualne e-kursy UNO (2)