Staże Ośrodka RENOWATOR. Analiza i wizualizacja danych o cenach określonych rodzajów alkoholi oraz artykułów spożywczych Stażysta IBS PAN Stefan Zawadzki.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zespół konsultantów: Przemysław Kurczewski Jarosław Piszczek
Advertisements

Zakupy.
Weronika Majewska Karolina Mokrzan
Warsztaty szkoleniowo-organizacyjne, System AGROKOSZTY Arłamów r.
Teoria konsumenta.
BUDOWNICTWO MIESZKANIOWE - podsumowanie po 11 miesiącach 2011 roku. OPRACOWANO na podstawie: - Podsumowania prof. Bolkowskiej, danych GUS nt. budownictwa.
Polski e-commerce w dobie kryzysu okiem Skąpiec.pl Z tarczą czy na tarczy?
* 07/16/96 Sklepy internetowe *.
IKEA w Polsce.
Wprowadzenie Sformułowanie problemu Typy reguł asocjacyjnych
RENOWATOR Staże Ośrodka RENOWATOR. 2 Anna Pfützner-Kopcińska Analiza danych o jednostkach samorządu terytorialnego z poziomu gmin w celu identyfikacji.
ZWYCZAJE ZAKUPOWE POLAKÓW
1. Zwyczaje zakupowe Polaków Metodologia badania 3 Badanie zrealizowane zostało w dniach stycznia 2010 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie.
2 ZACHOWANIA ZAKUPOWE POLAKÓW W 2007 ROKU 3 UOGÓLNIENIE WYNIKÓW 61% respondentów deklaruje, że w ich gospodarstwie domowym to Panie domu są odpowiedzialne.
ZWYCZAJE ZAKUPOWE POLAKÓW W 2005
Organizacja badań dla wybranych działalności produkcyjnych w gospodarstwach konwencjonalnych i ekologicznych w 2008 r. Warsztaty szkoleniowo-organizacyjne.
WARUNKI PRACY I RESPEKTOWANIE PRAW PRACOWNICZYCH KOBIET ZATRUDNIONYCH W SKLEPACH WIELKOPOWIERZCHNIOWYCH W OBLICZU KRYZYSU EKONOMICZNEGO Magdalena Chustecka.
Preferencje dotyczące konsumpcji piwa studentów Politechniki Śląskiej
Zasady rekrutacji - studia stacjonarne W roku akademickim 2007/2008 rekrutacja na studia stacjonarne obejmuje studia pierwszego stopnia. Absolwenci wszystkich.
Dobry ogólny stan zdrowia Sprawność ruchowa i wytrzymałość fizyczna, która umożliwia pracę w pozycji stojącej i w ciągłym ruchu Dobra prezentacja Komunikatywność
POLSKA IZBA HANDLU Bruksela, 27 LUTEGO 2013
Różne sposoby prezentacji danych
Warszawa, listopad 2007 SPIS CEN PRODUKTÓW POMIAR ATRAKCYJNOŚCI CENOWEJ SKLEPU AGITO Prezentacja wyników badania przeprowadzonego na zlecenie AGITO SA.
Zakupy.
Gimnazjum im. Jana Pawła II w Choceniu
Opracowała Lidia Bissinger
Okładka ze zdjęciem (bez wyznaczonych bocznych marginesów).
Nowe Spółdzielnie w grupie
Modyfikacja parametrów kontraktów terminowych na akcje. Zmiana wartości nominalnej akcji Marcin Kwaśniewski, Dział Rozwoju Rynku Warszawa, luty 2011 r.
EKSPOZYCJI REKLAMOWYCH
Alpen Gold Edycja limitowana 2012.
Szkolne sklepiki kształtują nawyki.
Propozycja cross-promocji – batonik Milky Way z kawą Tchibo
Bratysława € Bańska Bystrzyca 300 – 500€ Koszyce 200 – 450€ Kežmarok 200 – 350€ Koszty życia Porównanie kosztów wynajmu dwupokojowego mieszkania.
Przykłady analiza i projektowanie
EKSPOZYCJI REKLAMOWYCH
Projekt z Technologii Internetowych
X Y X Y X Y Aby sporządzić wykres danej funkcji utwórz kolejno wykresy następujących funkcji : Sprawdź, czy dobrze narysowałeś wykresy.
1. Zwyczaje zakupowe Polaków Badanie zrealizowane zostało w dniach stycznia 2010 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie Polaków. Maksymalny.
„Wywiad środowiskowy – zużycie tworzyw sztucznych w Lubaczowie”
Supermarkety i dyskonty
Gminna Spółdzielnia „Samopomoc Chłopska” w Sułkowicach
III edycja Brains Attack
Badania ankietowe uczniów i ich rodziców
Masz pytania – zadzwoń stac. (032) / kom: Witam Państwa, na Prezentacji, pt. „Realizacja zamówienia przez klienta” „Realizacja zamówienia.
REKLAMA WYSTAWIENNICZA
Wykresy – różne typy oraz wykresy funkcji
Rozwój sieci dyskontowych w Polsce Stan obecny i prognoza VI Forum Rynku Spożywczego i Handlu 2013 Maciej Bartmiński, Market Side
Segmentacja rynku Dr hab. Grażyna Śmigielska. Segmentacja rynku podział rynku na grupy konsumentów (segmenty), które jeżeli chodzi o stosunek do danego.
STATYSTYKA – kurs podstawowy wykład 12 dr Dorota Węziak-Białowolska Instytut Statystyki i Demografii.
Franczyza jako strategia rozwoju dla handlu małopowierzchniowego dr hab. prof. ZPSB Aleksandra Grzesiuk Zachodniopomorska Szkoła Biznesu w Szczecinie.
Założenia – BMC#1 Busin ess Mod el Canv as #1 Kluczowe partnerstwa Główne działaniaWartość Relacje z klientamiKlienci Dostawcy mięsaProdukcja Reklamy.
Wyniki egzaminu maturalnego 2006 Maria Krystyna Szmigel OKE Kraków_2006.
A.M. Zarzycka.  strategie cen wysokich  strategie cen neutralnych (przeciętnych, średnich)  strategie cen niskich A.M. Zarzycka.
Mierniki dynamiki zjawisk. Indeksy dr Marta Marszałek Zakład Statystyki Stosowanej Instytut Statystyki i Demografii.
N-Park Wrocław, ul. Jurija Gagarina WROCŁAW. Stolica województwa dolnośląskiego, czwarte co do wielkości miasto w Polsce Liczba mieszkańców: ponad 630.
Model ekonomicznej wielości zamówienia
Przedsiębiorczość Innowacyjna prezentacja końcowa Marshall Software Bartosz Marszałek Bartosz Milewski Piotr Markowski Krzysztof Leoniak.
Praca dyplomowa Wpływ wybranych czynników na zachowania konsumentów na rynku czekolad Autor: Patrycja Czajka Opiekun pracy: dr inż. Małgorzata Źródło.
N-Park Wrocław, ul. Maślicka WROCŁAW. Stolica województwa dolnośląskiego, czwarte co do wielkości miasto w Polsce Liczba mieszkańców: ponad Jeden.
Strategia sieci handlowych analiza gazetek promocyjnych q1-q vs q1-q Warszawa, lipiec 2016.
Ewidencja sprzedaży towarów/wyrobów gotowych
Szkolne sklepiki kształtują nawyki.
Robimy zakupy, czyli z matematyką na co dzień
II Liceum Ogólnokształcące im. Stefana Żeromskiego
Warszawa 2017.
Ewidencja sprzedaży aktywów obrotowych
Copywriting Karolina Stróżyk
Komentarz do zmian na polskim rynku dystrybucyjnym.
Opracowano na danych Polskiego FADN
Zapis prezentacji:

Staże Ośrodka RENOWATOR

Analiza i wizualizacja danych o cenach określonych rodzajów alkoholi oraz artykułów spożywczych Stażysta IBS PAN Stefan Zawadzki Opiekun stażu dr inż. Jan Wojciech Owsiński

Cel pracy: Zgromadzenie danych Wstępna analiza Wizualizacja

Dane gromadzono w: Sklepach spożywczych i delikatesach, kolejno: 1. Sklep spożywczy ul. Przasnyska Sklep spożywczy ul. Broniewskiego 9 3. Piekarnia żoliborska ul. Krasińskiego 4. Sklep spożywczy ul. Elbląska Sklep spożywczy ul. Elbląska Delikatesy Mini Europa Pl. Wilsona 7. Delikatesy Merkury ul. Słowackiego 8. Delikatesy Hala Marymoncka 9. Dom Handlowy Tarchomin 10. Sklep spożywczy Minihandel ul. Elbląska Delikatesy ul.Broniewskiego Sklep spożywczy ul Broniewskiego Sklep spozywczy ul. Broniewskiego Marcpool przy Hali Mirowskiej 15. Sklep spozywczy Hala Mirowska 16. Minimarket ul.Górczewskiego 2

oraz w supermarketach: 1 Carrefour 2 Ellea 3 Auchan 4 Tesco 5 Eleclerc 6 Chempion 7 Real 8 Albert 9 Biedronka

Lista produktów Przedmiotem analizy w/w supermarketach oraz sklepach spożywczych i delikatesach były ceny następujących produktów: Wódka żubrówka oraz luksusowa 0,5l 40% Piwo butelkowe 0,5l żywiec, lech Piwo puszkowe 0,5l żywiec, lech Piwo puszkowe 0,5l mocne tatra, okocim 2 gatunki kawy mielonej 0,25kg Jacobs, Tschibo

Lista produktów o cenach obserwowanych wyłącznie w supermarketach Dwa gatunki oleju litrowego: kujawskiego i słonecznikowego, 2 gatunki piwa butelkowego 0,5 l mocnego: tatra mocna i dębowe mocne Lista produktów o cenach obserwowanych wyłącznie w 16 sklepach spożywczych i delikatesach Czekolada wedlowska mleczna i gorzka piwo butelkowe 0,5l mocne tatra i Okocim.

Kilka uwag o zbieraniu danych W trakcie zbierania danych pojawiały się trudności związane z tym, że nie wszystkie gatunki piwa będące przedmiotem analizy były we wszystkich w/w supermarketach, np.: w Biedronce brakowało często piwa : żywca i lecha zarówno butelkowego jak i puszkowego, oraz nie było tatry mocnej oraz brakowało tam kawy Jacobs i Tchibo, które występowały w innych supermarketach Ceny dwóch gatunków czekolad wedlowskich mlecznej i gorzkiej były jednakowe w obranych przeze mnie sklepach i delikatesach

Prezentacja cen kaw mielonych 0,25 kg Jacobs i Tschibo w sklepach, delikatesach oraz supermarketach, uporządkowanych wg cen Uwaga: na wszystkich wykresach kolory służą do rozróżnienia supermarketów od sklepów i delikatesów

Prezentacja wykresów znormalizowanych cen kawy mielonej 0,25 kg Jacobs i Tschibo

Prezentacja cen piwa butelkowego 0,5l lecha i żywca, wg. punktów sprzedaży

Prezentacja wykresów znormalizowanych cen piwa butelkowego 0,5l żywca i lecha w sklepach, delikatesach, oraz supermarketach

Prezentacja cen piwa puszkowego 0,5l lecha i żywca, uporządkowanych – kolory oznaczają supermarkety oraz sklepy i delikatesy

Prezentacja cen piwa puszkowego żywca i lecha, histogramy liczności cen

Prezentacja wykresów cen piwa puszkowego 0,5l żywca i lecha po normalizacji

Prezentacja cen piwa puszkowego mocnego 0,5l tatry i okocimia

Prezentacja danych o cenach piwa puszkowego 0,5l mocnego tatry i okocimia po normalizacji w sklepach, delikatesach oraz supermarketach

Histogramy liczności cen Wstępna prezentacja cen wódki żubrówki i luksusowej

Prezentacja wykresów normalizacji danych o cenach wódek 0,5l żubrówki i luksusowej w sklepach, delikatesach oraz supermarketach

Prezentacja cen wódki 0,5 l żubrówki i luksusowej w supermarketach, sklepach spożywczych i delikatesach po uporządkowaniu

Dane uzyskane wyłącznie w supermarketach Prezentacja wykresów cen olejów litrowych kujawskiego i słonecznikowego po normalizacji

Ceny olejów litrowych kujawskiego i słonecznikowego w supermarketach 1.Carrefour 2. Ellea 3.Auchan 4. Tesco 5 Eleclerc 6.Biedronka 7.Chempion 8. Real. 9. Albert

Prezentacja wykresów cen piwa butelkowego 0,5l mocnego tatry i dębowego w supermarketach po normalizacji

Prezentacja cen piwa butelkowego 0,5l mocnego dębowego i tatry w supermarketach

Dane dotyczące wyłącznie sklepów i delikatesów Ceny piwa butelkowego 0,5l tatra mocna, okocim mocny w sklepach i delikatesach

Prezentacja wykresów cen czekolady wedlowskiej mlecznej i gorzkiej 0,1kg w sklepach i delikatesach, po normalizacji i bezwzględnych

OCENA CAŁOŚCIOWA Normalizacja danych dla wszystkich artykułów, dla 16 sklepów i delikatesów (suma wartości po normalizacji podzielona przez liczbę produktów)

OCENA CAŁOŚCIOWA Normalizacja danych dla wszystkich artykułów w supermarketach, analogicznie jak dla sklepów i delikatesów

Podsumowanie Przy pomocy prostych narzędzi uzyskano ciekawe i wartościowe wyniki Dają one podstawę do ewentualnych dalszych prac: (1) rozszerzenie zestawu produktów, przy odpowiednich założeniach o porównywalności; a także (2) porównanie profili cen z profilami koszyków zakupów typów gospodarstw domowych