Adam Steinmetz Fremont City Schools Konferencja SEO – marzec 2015 r. Budowanie współpracy między szkołą a społecznością: Obywatele czy prześladowcy internetowi?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Samorząd uczniowski a podstawa programowa
Advertisements

Projekt dobry na wszystko! oprac. Grażyna Czetwertyńska 2006.
7 punktów Kodeksu 2.0.
Nowoczesne technologie w polskiej edukacji
Bezpieczne poruszanie się po internecie.
Aktualizacja: To nowoczesny i prosty w obsłudze system kontroli frekwencji i ocen uczniów. Dzięki niemu każdy rodzic ma bieżący dostęp z dowolnego.
Przyszłością edukacji. W dniu 10 stycznia 2012 r. odbyła się II debata szkolna pt. "Interaktywna szkoła - przyszłością edukacji". Debata zrealizowana.
Iwona Budrewicz PZ i OZ PSSE Kamień Pomorski
SYSTEM KONTROLI FREKWENCJI
Cel programu: lepsze wykorzystanie w uczeniu i komunikowaniu się technologii informacyjno- komunikacyjnych.
narzędzie w językowych pracach projektowych
INTERdyscyplinarny program nauczania BLOKowego przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i informatyki w gimnazjum Biologia, Chemia, Fizyka, Geografia, Informatyka.
Szkoła z klasą 2.0 III edycja rok szkolny 2012/2013.
J AK MOŻNA ZAANGAŻOWAĆ RODZICÓW Z R ADY R ODZICÓW DO PRACY S AMORZĄDU U CZNIOWSKIEGO ? Sylwia Michta Angelika Borowska.
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ i PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
KODEKS SZKOŁY BEZ PRZEMOCY
Szkole Podstawowej w Licheniu Starym
Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli Europejski wymiar edukacji- rola dyrektora szkoły w realizacji międzynarodowych projektów współpracy szkół
NAUCZYCIELKA BADACZKA, jest pomysł na więcej pracy
W Szkole Podstawowej w Gostkowie Rok szkolny 2013/2014.
SZKOŁA GIMNAZJUM NR 8 BYTOM
Udział szkoły w programie Szkoła z klasą 2.0, prowadzonym przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą pod honorowym patronatem Ministra Edukacji.
O programie Szkoła z klasą 2.0 Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą.
Kodeks „SZKOŁY BEZ PRZEMOCY”. Sporządziła: Krystyna Wesołowska
KODEKS 2.0.
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
Szkoła demokracji – szkoła samorządności Program rozwoju kompetencji społecznych i obywatelskich rad pedagogicznych Spotkanie V Podsumowanie i zakończenie.
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
Przesłanie SZKOŁY BEZ PRZEMOCY na rok 2010/11
Czym jest e-Dziennik? To nowoczesny i prosty w obsłudze system kontroli frekwencji i ocen Uczniów. Dzięki niemu każdy Rodzic.
Szkolny system wychowawczy
Korzystając z materiałów kopiowanych z Internetu, zawsze podajemy ich źródło oraz autora.
Razem tworzymy bezpieczny Internet
Akademia aktywności politycznej i społecznej ludzi młodych.
Władze samorządowe w naszej szkole
Szkoła z klasą 2.0 Zespół Szkół Ogólnokształcących Nr 17 Specjalnych w Kielcach 2012/2013.
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
W Szkole Podstawowej w Gostkowie Rok szkolny 2013/2014.
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
-opis polskiej szkoły nowych czasów..  Podczas lekcji można korzystać z tablicy interaktywnej, komputerów i innych urządzeń elektronicznych tylko w celach.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Główne zagadnienia KODEKSU Ucz i ucz się z TIK. Jak prowadzić lekcje w sieci – online i offline? Jak korzystać z Internetu, gdy lekcja nie odbywa.
Debata szkolna 6 grudnia 2012 r. 6 grudnia 2012 r.
DEBATA SZKOLNA WITAMY SERDECZNIE!!! CHCEMY STAĆ SIĘ SZKOŁĄ Z KLASĄ.
Program Szkoła z klasą 2.0. W roku szkolnym 2012/2013 nasza szkoła po raz drugi zgłosiła swój udział w programie Szkoła z klasą 2.0.
SZKOLNY KODEKS 2.0 GIMNAZJUM IM. KS. KAN. M. LIPSKIEGO 2013/2014.
Jak stworzyć kodeks 2.0? Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez: - Centrum Edukacji Obywatelskiej - i „Gazetę Wyborczą”. Od początku.
Szkoła z klasą 2.0. Co to Szkoła z klasą 2.0? Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej.
Samouczenie się (self-directed learning) w edukacji demokratycznej
KODEKS 2.0 TECHNIKI INFORMACYJNO KOMUNIKACYJNE. KOMUNIKACJA Z RODZICAMI I UCZNIAMI ZA POMOCĄ TELEFONU KOMÓRKOWEGO I POCZTY ELEKTRONICZNEJ.
Ogólnopolski Program Szkoła z Klasą 2.0. To trzecia edycji Ogólnopolskiego programu Szkoła z Klasą 2.0. Nasza szkoła od samego początku bierze udział.
Zasada 1 Ucz i ucz się z TIK. Jak sensownie wykorzystać TIK w szkole i w domu dla uczenia się?
Zespół środków, czyli urządzeń (np. komputer, sieci komputerowe czy media), narzędzi (oprogramowanie) oraz innych technologii, które służą wszechstronnemu.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0  W projekcie udział bierze 500 szkół z całej Polski  w województwie śląskim do projektu przystąpiło 35 szkół.
Rok szkolny 2015/ Razem raźniej! 2. Kradzież nie popłaca! 3. Stop plagiatom! 4. Dorośli z nami! 5. Korzystamy z TIK! 6. Uwaga – obcy w sieci!
E - Dziennik. Czym jest e - Dziennik To nowoczesny i prosty w obsłudze system kontroli frekwencji i ocen uczniów. Dzięki niemu każdy rodzic ma bieżący.
DEBATA SZKOLNA 20 grudnia 2010 Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Piszu.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK-owe r. PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BŁOGOSŁAWIONEGO KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W NIECZAJNIE GÓRNEJ.
W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć.
20 LUTY 2016 GIMNAZJUM NR UCZ I UCZ SIĘ Z TIK – WYKORZYSTUJEMY TECHNOLOGIĘ NA LEKCJACH 2. PRZESTRZEGAMY ZASAD NETYKIETY 3. RESPEKTUJEMY PRAWA AUTORSKIE.
Bezpieczni w sieci CYBERPRZEMOC
Przyszłością edukacji
Sopocka Akademia Tenisowa
Mądrze, grzecznie i bezpiecznie korzystam z Internetu
Szkoła Podstawowa w Annopolu Starym 9 listopada 2016 roku
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Zapis prezentacji:

Adam Steinmetz Fremont City Schools Konferencja SEO – marzec 2015 r. Budowanie współpracy między szkołą a społecznością: Obywatele czy prześladowcy internetowi?

Edukacja w XXI w. Jaka jest szkoła w XXI w. Dawniej uczyliśmy trzech umiejętności – czytania, pisania i arytmetyki Obecnie uczymy czterech innych umiejętności krytycznego myślenia, komunikacji, współpracy, kreatywności Jaki jest uczeń w XXI w. Nasi uczniowie… są podłączeni i zalogowani mają przy sobie telefony z dostępem do Internetu a co najważniejsze… uważają, że “wirtualne ja” jest równie ważne jak rzeczywiste

Szkoła a Wspólnota Szkoła we wspólnocie i Wspólnota w szkole “Kiedy wykonuje się tę pracę, staje się częścią społeczności, ludzie znają cię i wiedzą, że chcesz być częścią tej wspólnoty. Wtedy wszyscy możemy razem współpracować – nauczyciele, sąsiedzi, emeryci, firmy i wszyscy inni – aby naprawdę żadne dziecko nie zostało w tyle.” -- Lourdes Vazquez, Szkoła Podstawowa MLK, Lancaster PA

Szkoła jako Wspólnota Szkoła to pierwsze i główne miejsce, gdzie uczeń uczy się, jak być obywatelem. Uczniowie mogą… - określać swoją tożsamość i role - dołączać do grup - wchodzić w interakcję z innymi “obywatelami” W szkole rodzi się, rozwija i utrwala tożsamość obywatelska ucznia.

Edukacja społeczna Szkoła, Wspólnota a edukacja demokratyczna Uczniowie są społecznie nastawieni z natury, więc nauczyciele coraz częściej realizują lekcje 1)Oparte na współpracy 2)Online

Jaka jest Wasza szkoła? Cele edukacyjne a cele akademickie Misja: Misją szkół w Fremont City jest rozwój dobrze wykształconych i ustawicznie kształcących się osób przygotowanych do bycia odpowiedzialnymi, produktywnymi i szanującymi innych członków swojej społeczności obywatelami Cel w rejonie 3 z 3: Budowanie nadziei, zaufania i poszanowania w ramach naszej wspólnoty ROZWÓJ AKADEMICKI NIE MOŻE BYĆ NASZYM JEDYNYM CELEM

Nękanie w Internecie “ Nękanie w Internecie to celowe i powtarzające się krzywdzenie osób przy pomocy komputerów, telefonów komórkowych i innych urządzeń elektronicznych. ” -- Hinduja Patchin, Bullying Beyond the Schoolyard (2009)

Statystyki o nastolatkach Nasi uczniowie… 91% - 72% - media społecznościowe 60% - SMSy ewoluują 77% - raczej zrezygnuje z telewizji niż z Internetu lecz, co najważniejsze… 7% rodziców w USA martwi się nękaniem w Internecie, pomimo że 90% go doświadczyło.

Wpływ ogólny -Większe ryzyko depresji, niepokój, smutek -Zaburzenia snu i odżywiania -Brak zainteresowania działalnością społeczną

Dlaczego? Nękanie w Internecie … -Non-stop -Łatwo się roznosi -Wszyscy widzą -Jest anonimowe

Co powinny zrobić szkoły “Poniedziałek to nowy piątek” --Nancy Willard, Dyrektor Centrum ds. Bezpiecznego i Odpowiedzialnego Korzystania z Internetu “Nasze dzieci rosną na cyfrowym podwórku, przy czym nikt tu nie spoczywa”

1. Promowanie postaw obywatelskich Nauczyciele i Administratorzy muszą działać proaktywnie budując podstawowe wartości wśród swoich uczniów -Uprzejmość - Szacunek - Prawa człowieka - Empatia -Włączenie -Autorefleksja - Rozwiązywanie problemów

1. Promowanie postaw obywatelskich Bezpośrednio…Pośrednio…

2. Poważne potraktowanie Nękanie w Internecie to nie sytuacja, gdzie „dzieci są po prostu dziećmi”, ani żaden ryt przejścia. A. Narzędzia w celu uniknięcia wiktymizacji - Pomyśl zanim wyślesz. - Nie dziel się niczym, o czym nie powiedziałbyś swojej mamie. B. Troska - Spraw, by uczniowie wiedzieli, że Ci zależy. - Odbieranie dostępu do technologii w ramach kary nie przynosi rezultatów

3. Decyzja o działaniu Nauczyciele i Administratorzy muszą stworzyć otoczenie, które inspiruje ofiary i obserwatorów do podejmowania działań. A.Ofiary B.Obserwatorzy

4. Reagowanie Nauka, jak reagować w odpowiedni sposób stanowi klucz do zwalczenia prześladowania cyfrowego w klasie. A. Natychmiastowa reakcja - Nagrywanie/Zgrywanie ekranu B. Reakcja długoterminowa - Refleksja, Mediacja, Komunikacja

5. Włączenie rodziców Nauczyciele i Administratorzy muszą angażować rodziców w odniesieniu do działalności online swoich uczniów. - Świadomość – Warsztaty społecznościowe, Okólniki - Zaangażowanie – Zaproszenie rodziców do szkoły

Pytania do refleksji 1.Co robi moja szkoła w sprawie zwalczania nękania w Internecie? 2.Jakie rodzaje działań mogą wdrożyć szkoły i nauczyciele w celu zwalczania nękania w Internecie? 3.Czy obowiązkiem szkoły jest nauczenie uczniów, w jaki sposób właściwie korzystać z Internetu? 4.Czy szkoły powinny angażować się w konflikty online między swoimi uczniami?

Kontakt Adam Steinmetz