Wychowawcy: mgr Agnieszka Grześkowiak, mgr Honorata Dreczkowska

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Sześcioletnie dziecko zarówno w szkole jak i w przedszkolu pozostaje tym samym dzieckiem, ale w szkole ma szansę pójść o krok dalej.”
Advertisements

Matematyka Zajęcia dodatkowe dziś – szansą na lepsze jutro
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
METODA PROJEKTU Metoda ta polega na samodzielnym realizowaniu przez uczniów zadania przygotowanego przez nauczyciela na podstawie wcześniej ustalonych.
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Wykorzystanie komputera w badaniu kompetencji dzieci sześcioletnich w obszarze edukacji matematycznej.
Kwalifikacje nauczycieli Rok szkolny 2009/
Zajęcia dydaktyczno - wyrównawcze:
NOWA PODSTAWA PROGRAMOWA
SCENARIUSZ ZAJĘĆ DLA DZIECI 5- 6 LETNICH Akademia Czystych Rąk Opracowała Joanna Broniarz Szkoła Podstawowa nr 1 w Legnicy.
Teatr Dzień 1- W teatrze Dzień 2- Przygotowujemy przedstawienie
Nasza szkoła bierze udział w projekcie,,Wespół w zespół z Matematyką bez Granic' realizowanym przez Polskie Towarzystwo Matematyczne w okresie od r.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej
Instrukcja USOS Rejestracja na zajęcia obieralne wersja by Marek Opacki.
KONSPEKT PRACY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ PISANEJ NA PODSTAWIE PRAKTYK PEDAGOGICZNYCH dr Lucyna Bakiera.
Metoda projektu edukacyjnego
Biologia jako nauka WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Informacje ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Przebieg zajęć Powiązanie.
Techniki efektywnego uczenia – ćwiczenia cd. zajęć 3 Zajęcia 5
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA Moje dziecko w szkole
Nośniki informacji i akcesoria komputerowe
„Zdolności a umiejętności”
Etapy rozwoju mowy dziecka
PRZEDSZKOLE 2014 Prezentacja oferty.
Głoska GŁOSKA –najmniejszy element dźwiękowej formy wypowiedzi charakteryzujący się stałym zespołem cech: artykulacyjnych, tzn. związanych z położeniem/
JĘZYK MIGOWY Prezentacja: Joanna Graf-Denisewicz.
OPRACOWANIE NA PODSTAWIE MATERIAŁÓW CKE mgr Małgorzata Smul.
REFORMA SYSTEMU POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
Sprawozdanie z testu kompetencji klas szóstych październik 2012r.
Moja pierwsza strona internetowa Created by Marta Guba
POLSKA GRA JĘZYKOWA „MÓJ PIERWSZY QUIZ”. PROJEKT COMENIUSA : “Wiem, że mogę.” Interaktywne gry i Technologie Informacyjne dla nowoczesnej edukacji europejskich.
Generatory pomocy multimedialnych
Termin sprawdzianu: 1 kwietnia 2015 r. (środa), godz
„Zajęcia z metod i technik uczenia się” 1.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Excel Filtrowanie Funkcje bazodanowe
Procesor, pamięć, przerwania, WE/WY, …
„Kocham czytać” Jagody Cieszyńskiej
Metoda nauki czytania Przyłubskich
Nauka czytania metodą fonetyczno –literowa - barwną B. Rocławskiego
Odimienna nauka czytania I. Majchrzak
Warszawa, 26 sierpnia 2015 r.. Cel badania jakościowego SALA – katalog rozwiązań przestrzennych sali lekcyjnej w nauczaniu wczesnoszkolnym jest efektem.
Komunikacja międzyludzka
Małe? Duże ? Dziecko w klasie I Hanna Michalska Sokołów Podlaski,
Hymn Szkoły 1. Aby język mówić chciał co pomyśli głowa Zawsze się staramy dbać o kulturę słowa.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Pismo techniczne.
Wygraj dobry zespół! Grywalizacja jako skuteczna i innowacyjna forma szkolenia pracowników.
Monitorowanie realizacji zapisów ramowych planów nauczania.
Jak korzystać z internetu? Porady Młodych Dziennikarzy.
PRÓBNEGO SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY
Odwrócona lekcja w klasie 5 c
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: polonistyczna klasa I litery i sylaby 1 godz. lekcyjna.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
Kiedy piszemy wielkie litery? Ola i Tomek nam to przedstawią.
Zasady redagowania pism
ANALIZA WYNIKÓW DIAGNOZY WSTĘPNEJ
Szkoła Podstawowa nr 9 w Zespole Szkół nr 9 w Szczecinie
Charakterystyka metody Glenna Domana
Doradztwo zawodowe szkoła Podstawowa w Kraszewie
„Charlie i fabryka czekolady”
DORADZTWO ZAWODOWE SZKOŁA PODSTAWOWA W KRASZEWIE
Terapia Pedagogiczna Terapia pedagogiczna jest realizowana w formie zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, to specjalistyczne działania mające na celu pomoc.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
Wprowadzenie do edytorów tekstu.
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
Organizacja zajęć w klasach I-III ze szczególnym uwzględnieniem 6-latka i łagodnym przejściem w II etap edukacyjny- cz.II Aleksandra Klimza
Zapraszamy do oddziału przedszkolnego w Szkole Podstawowej nr 238
MATEMATYKA Opracowała: Martyna Białas
Wyniki egzaminu próbnego
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

Wychowawcy: mgr Agnieszka Grześkowiak, mgr Honorata Dreczkowska Odimienna metoda nauki czytania Ireny Majchrzak w grupie Pomarańczowe Iskierki Wychowawcy: mgr Agnieszka Grześkowiak, mgr Honorata Dreczkowska

Wiadomości ogólne Odimienna metoda nauki czytania ma na celu wczesne kształcenie umiejętności czytania poprzez tworzenie takich sytuacji edukacyjnych, aby było to możliwe już w wieku przedszkolnym. Naukę czytania rozpoczynamy od imienia dziecka, które zamierzamy wprowadzić w świat pisma. Jest to punkt wyjścia do cyklu zajęć i gier, podczas których dziecko w drodze samodzielnego rozumowania i odkrywania opanowuje znaczenie alfabetu. W wyniku obserwacji dziecko zaczyna dostrzegać różnice i podobieństwa między różnymi elementami pisma, co pozwala mu stawiać własne hipotezy i wyciągać wnioski na temat treści czytanego tekstu.

Inicjacja tworzenie przez nauczyciela wizytówki dla każdego dziecka. Wspólne omówienie wyglądu liter. Następnie zapisanie na oddzielnych karteczkach wszystkich liter składających się na dane imię i poproszenie dziecka o ułożenie je we właściwej kolejności.

Rozpoznawanie imion tworzenie sytuacji edukacyjnych, w których dziecko ma za zadanie nauczyć się rozpoznawać swoje imię, a następnie imiona kolegów i koleżanek z grupy.

Ściana pełna liter umieszczenie na ścianie alfabetu zawierającego zarówno litery duże jak i małe. Celem tego etapu jest takie pokierowanie uwagą dzieci, by spostrzegły zbieżność pomiędzy mową a pismem- np. zawsze, gdy w czyimś imieniu słyszymy głoskę „r”, to w zapisie widać literę „r”.

Szukanie „swoich liter” dzieci odnajdują na taśmie alfabetu, wszystkie litery występujące w ich imieniu.

Prezentacja alfabetu i gra w loteryjkę nauczyciel demonstruje i omawia kolejno litery alfabetu. Dziecko, w którego imieniu znajduje się omawiana litera, na swojej wizytówce zaznacza ją odrobiną plasteliny.

Targ liter w tym etapie zadaniem dziecka jest skompletowanie wszystkich liter alfabetu. Każde dziecko dostaje szarfę, na której w górnym rzędzie wypisane są wszystkie litery alfabetu, a pod spodem tylko te, które dziecko otrzymało podczas inicjacji. Dziecko może powiększyć swój bank liter, jeśli poda inne formy swojego imienia. Później trzeba zacząć wymieniać się z kolegami. Każdy uczestnik gry ma prawo napisać tyle razy „swoje” litery, ilu mu ich potrzeba na wymianę.

Nazywanie świata światem jest sala przedszkolna i wszystko, co się w niej znajduje. Zadaniem dzieci jest odczytanie danego wyrazu i przyporządkowanie go do konkretnego przedmiotu.

Dziękuję  Prezentację wykonała: mgr Honorata Dreczkowska Życzę udanej zabawy Dziękuję  Prezentację wykonała: mgr Honorata Dreczkowska