Internetowy System Edukacyjny wspomagający naukę programowania w języku Borlad C++ Builder 3.0 Autor : Michał Gwiazda Promotor : prof. zw. dr hab inż.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Platformy e-learningowe Krzysztof Andrelczyk IS, WIMiIP, III rok
Advertisements

Informacja multimedialna w bibliotece
E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
Programowanie w języku C++. Jak napisać prosty program obliczeniowy lub grę komputerową? Zbigniew Nagórny Pracownia Komputerowa Wyższa Szkoła Humanistyczno-Przyrodnicza.
Wykorzystanie Platformy Moodle w dydaktyce języków obcych
Zaangażowanie wielu jednostek Studium Języków Obcych Ośrodek Nowych Technologii Edukacyjnych Wieloetapowość prac Tworzenie treści Obróbka metodyczna Obróka.
Biblioteka w Szkole Podstawowej Nr 9 Dzierżoniów
Nadzór pedagogiczny nad szkoleniem zawodowym
Autorzy pakietu: mgr Małgorzata Zawilińska mgr Tomasz Mikołajczyk
Internetowy System Zarządzania Testami Wielokrotnego Wyboru Prowadzący: Michał Jasiński i Rafał Lichwała Promotor: dr Tadeusz Pankowski.
Kaskadowe arkusze stylów – CSS
Wprowadzenie do prezentacji multimedialnych
Gimnazjum nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tychach
Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania
System WAP konsultacji dyplomowych Wstępne założenia projektu.
Praca Dyplomowa Inżynierska
WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI I ZARZĄDZANIA W BIELSKU-BIAŁEJ
PRACA DYPLOMOWA INŻYNIERSKA
Praca dyplomowa inżynierska
Analiza i ocena procesów wdrożeniowych systemów klasy MRP/ERP w firmie
Katarzyna Ślaska Biblioteka Narodowa
Działalność Biblioteki Szkolnej przy Publicznej Szkole Podstawowej
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Człowiek – najlepsza inwestycja Uniwersytet im. Adama Mickiewicza.
E-learning jako element warsztatu informacyjnego współczesnej biblioteki Joanna Rudna Biblioteka WydziałuTechniki Morskiej ZUT.
Cechy dobrej, udanej strony. NET-ETYKIETA Net-etykieta- jest to tzw. sieciowy Savoir-Vivre. Zawiera on kilka podstawowych zasad Internetowego dobrego.
C.d. wstępu do tematyki RUP
Materiały dla ucznia do programu Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo.
Starorzecze Rzeki Łeby – wartość przyrodnicza naszego regionu.
Uniwersytet Mikołaja Kopernika Wydział Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej Podyplomowe Studium programowania i Zastosowań Komputerów Repetytorium.
Co to jest TIK?.
WebQuest wykonane w ramach projektu BelferOnLine
Informatyczny system edukacyjny do przedmiotu „Multimedia”
Uniwersytet Mikołaja Kopernika
Metodyka nauczania informatyki
Koła informatyczne w szkole Podstawowej nr 95 w Krakowie
Wpływ programu eTwinning na rozwój zawodowy nauczyciela Udział w seminarium kontaktowym „Biodiversity in eTwinning projects” Grecja, listopada 2011.
Tworzenie aplikacji webowych w oparciu o framework ObjectLedge
Projekt jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada.
ZAKŁAD SYSTEMÓW KOMPUTEROWYCH
SPECJALNOŚĆ: Oprogramowanie Systemowe
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
PRZYSPOSOBIENIE BIBLIOTECZNE ON-LINE Z doświadczeń e-learningu na Uniwersytecie Warszawskim Maria Wilkin, Marcin Skład Centrum Otwartej i Multimedialnej.
Temat 1: Ogólne cechy języka PHP
Era-Entera – e-learning dla młodzieży Projekt realizowany w ramach Działania 3.5 Projekty innowacyjne.
Multimedialny podręcznik prezentujący narzędzia zarządzania wymaganiami Rational RequistePro i Rational SoDa Tomasz Dąbrowski Krzysztof Szczech.
PROINFO System zarządzania informacją o przedsięwzięciu informatycznym Seminarium dyplomowe 2004 WIiZ Politechnika Poznańska.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
„NIEODPŁATNE POMOCE EDUKACYJNE” DO DYREKCJI SZKOŁY Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom rodziców oraz pedagogów, Firma CREATUS z pomocą lokalnych firm doposaża.
System gromadzenia i udostępniania informacji o ruchu pojazdów i przesyłek w przedsiębiorstwie kurierskim Autor: Karol Podsiadło gr. OS1 Promotor: dr inż.
Tworzenie prezentacji multimedialnej
W sieci dla dzieci. Problemy udostępniania cyfrowych zasobów kultury młodym i najmłodszym użytkownikom Dorota Grabowska, Małgorzata Kisilowska Instytut.
CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO W SANOKU
1. 2 W listopadzie 2006 r. Biblioteka Cyfrowa Politechniki Łódzkiej obchodzi swoje pierwsze Urodziny.
Temat: Porównanie technologii php,c# oraz javascript na przykładzie webaplikacji typu społecznościowy agregator treści Autor: Wojciech Ślawski.
Politechnika Warszawska Wydział Elektryczny Kierunek: Informatyka stosowana Praca dyplomowa inżynierska Aplikacja do kontroli wydajności produkcji w.
Dariusz Kessel OFEK. OFEK od trzech lat konsekwentnie rozwija program e-Szkoła Wielkopolska, mający na celu wspomaganie systemu oświaty poprzez wprowadzanie.
WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI i ZARZĄDZANIA W BIELSKU - BIAŁEJ Dyplomant: Damian Bajerowski Promotor: Doc. dr inż. Aleksander M. Simon.
Założenia pilotażu Czas pilotażu : 1 rok z możliwością przedłużenia do 3 lat, Początek pilotażu: 1 września 2016 r. Cel główny pilotażu: Sprawdzenie w.
Analiza, projekt i częściowa implementacja systemu wspomagania pracy Referatu Reprografii Promotor: mgr inż. Dariusz OlczykWykonała: Katarzyna Ściwiarska.
Kurs interaktywnej komunikacji wizualnej NARZĘDZIA WIZUALIZACJI Andrzej Łachwa 1/8 © Andrzej Łachwa, 2013.
Nadia Stankiewicz Portale edukacyjne. Jeden z lepszych... ● interklasa.pl ● interklasa.pl - największy portal edukacyjny, podzielony na trzy części: dla.
Nie wiesz jak utrudnić życie czytelnikowi… nie dbaj o zawartość swojego katalogu. Anna Zielińska Uczelnia Łazarskiego VI Konferencja Biblioteki Politechniki.
Kompilator eBook w technologii Java Dyplomant: Maciej Bagrowski Promotor: dr inż. Walery Susłow Politechnika Koszalińska Wydział Elektroniki i Informatyki.
Programowanie dla każdego
Pilotażowe wdrażanie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach Pilotaż skierowany jest do każdej szkoły, która chce.
Badanie satysfakcji studentów PWSZ w Skierniewicach 2015
Technologia informacyjna wspomagająca edukację
Tworzenie stron WWW w programie Microsoft FrontPage
Czy mój serwis internetowy jest dostępny dla wszystkich?
Zapis prezentacji:

Internetowy System Edukacyjny wspomagający naukę programowania w języku Borlad C++ Builder 3.0 Autor : Michał Gwiazda Promotor : prof. zw. dr hab inż. Antoni Niederliński

Cel pracy. Zbudowanie systemu internetowego. System ma wspomagać proces nauki programowania w języku Borland C++ Builder 3.0. Ma stanowić pomoc dydaktyczną dla uczniów i nauczycieli. Ma być prosty i przyjazny w obsłudze, oraz przekazywać wiadomości w przejrzystej formie

Skąd pomysł na taką pracę ? Praca na zlecenie. W czasie odbywania praktyki. Wykorzystanie pracy w Policealnych szkołach informatycznych na terenie Sosnowca i Dąbrowy Górniczej.

Przykłady takich systemów. System studiowania na odległość uruchomiony przez Politechnikę Warszawską. Wiele różnych kursów np. HTML’a, Javy, bądź dotyczących innych dziedzin nauki. Serwis www.profesor.pl warszawskiej firmy Edgar Multimedia zawierający katalog stron edukacyjnych z całej Polski.

Założenia. Ma to być system internetowy (łatwość obsługi, dostępność, kompatybilność). Ma spełniać rolę kursu - podręcznika. Ma ułatwiać naukę użytkownikom. Ma pomagać wykładowcom w prowadzeniu zajęć laboratoryjnych z języka C++ Builder.

Sposób przekazania wiedzy. Jednolity, nie wprowadzający czytelnikowi zamieszania. Na wstępie sygnalizujący wymagany poziom zaawansowania. Informacje są przekazane w przejrzystej i czytelnej formie. Informacje poparte (w miarę potrzeby) obrazkami oraz odpowiednimi przykładami.

Narzędzia. Technologia : WWW Do stworzenia systemu : HTML 4 Macromedia Fireworks 4 Corel Photo-Paint 8.0 Do tworzenia programów i zrzutów : Borland C++ Builder 3.0

Realizacja systemu. Pięć głównych zagadnień : podstawy C++, środowisko Buildera, komponenty biblioteki VCL, programowanie grafiki, bazy danych w C++ Builder. Każde zagadnienie zawiera listę szczegółową tematów otwierających właściwe strony z informacjami. Metoda - ramek i etykiet.

Schemat realizacji systemu.

Struktura systemu.

Struktura połączeń systemu.

Uruchomienie systemu.

Uwagi i wnioski końcowe. Wymowność i czytelność systemu edukacyjnego. (Nabyte doświadczenie) Urozmaicony sposób przekazania wiedzy. Problem weryfikacji wiedzy potencjalnego użytkownika.