Internetowy System Edukacyjny wspomagający naukę programowania w języku Borlad C++ Builder 3.0 Autor : Michał Gwiazda Promotor : prof. zw. dr hab inż. Antoni Niederliński
Cel pracy. Zbudowanie systemu internetowego. System ma wspomagać proces nauki programowania w języku Borland C++ Builder 3.0. Ma stanowić pomoc dydaktyczną dla uczniów i nauczycieli. Ma być prosty i przyjazny w obsłudze, oraz przekazywać wiadomości w przejrzystej formie
Skąd pomysł na taką pracę ? Praca na zlecenie. W czasie odbywania praktyki. Wykorzystanie pracy w Policealnych szkołach informatycznych na terenie Sosnowca i Dąbrowy Górniczej.
Przykłady takich systemów. System studiowania na odległość uruchomiony przez Politechnikę Warszawską. Wiele różnych kursów np. HTML’a, Javy, bądź dotyczących innych dziedzin nauki. Serwis www.profesor.pl warszawskiej firmy Edgar Multimedia zawierający katalog stron edukacyjnych z całej Polski.
Założenia. Ma to być system internetowy (łatwość obsługi, dostępność, kompatybilność). Ma spełniać rolę kursu - podręcznika. Ma ułatwiać naukę użytkownikom. Ma pomagać wykładowcom w prowadzeniu zajęć laboratoryjnych z języka C++ Builder.
Sposób przekazania wiedzy. Jednolity, nie wprowadzający czytelnikowi zamieszania. Na wstępie sygnalizujący wymagany poziom zaawansowania. Informacje są przekazane w przejrzystej i czytelnej formie. Informacje poparte (w miarę potrzeby) obrazkami oraz odpowiednimi przykładami.
Narzędzia. Technologia : WWW Do stworzenia systemu : HTML 4 Macromedia Fireworks 4 Corel Photo-Paint 8.0 Do tworzenia programów i zrzutów : Borland C++ Builder 3.0
Realizacja systemu. Pięć głównych zagadnień : podstawy C++, środowisko Buildera, komponenty biblioteki VCL, programowanie grafiki, bazy danych w C++ Builder. Każde zagadnienie zawiera listę szczegółową tematów otwierających właściwe strony z informacjami. Metoda - ramek i etykiet.
Schemat realizacji systemu.
Struktura systemu.
Struktura połączeń systemu.
Uruchomienie systemu.
Uwagi i wnioski końcowe. Wymowność i czytelność systemu edukacyjnego. (Nabyte doświadczenie) Urozmaicony sposób przekazania wiedzy. Problem weryfikacji wiedzy potencjalnego użytkownika.