UCZYMY SIĘ UCZYĆ Nauka języków obcych nieodłącznie związana jest z systematycznym zapamiętywaniem wielu informacji. Wiadomo, że zrobienie notatek w zeszycie.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zaczynamy przygodę z angielskim!
Advertisements

Jak pomóc dziecku w nauce?
Adam Miratyński Towaroznawsto 1021b.
uczyć się języka angielskiego
JAK POMÓC DZIECKU W NAUCE JĘZYKA OBCEGO W DOMU
Ortografia na 5 ! Co robić, aby ortografia nie sprawiała problemu?
Sprawdzian także dla rodziców
Piękna pracownia Wchodzę do pięknej pracowni, w której od tej pory będziemy mieć ćwiczenia z sieci. Jestem pod wrażeniem! Prowadzący mówi coś o adresach.
W ramach projektu Lubuska Szkoła Równych Szans, prowadzone jest w naszej szkole kółko języka niemieckiego dla uczniów klas VI, którzy pragną poszerzyć
Uczymy się właściwie korzystać z encyklopedii i słowników.
JAK UCZYĆ SIĘ JĘZYKÓW OBCYCH
Opracowanie: mgr Dorota Ściślewska
SIEĆ SKOJARZENIOWA (mapa myśli)
RODZAJE WYDAWNICTW INFORMACYJNYCH
SŁOWNIKI.
Jedynym narzędziem uskuteczniającym porozumiewanie się jest język. Filolog może pośredniczyć w tej komunikacji jako nauczyciel, doradca lub tłumacz. de.chat.
Wychowawca : Sylwia Szczęsna - Cichoń
Uczyłem się na lekcjach
Praktyczne porady jak samodzielnie uczyć się języka obcego.
Poniedziałek 8:00-12:00 1.Gry i Zabawy 2.Z komputerem 3.Historia 4.Planeta Ziemia 5. Zrozum francuza 6. Historia współczesna
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Ćwiczenia technik efektywnego uczenia się Spotkanie 4
Jak sporządzać notatki?
Jak uczyć się szybko i skutecznie?.
Techniki efektywnego uczenia – ćwiczenia cd. zajęć 3 Zajęcia 5
Zespół Szkół w Mycielewie w projekcie,,Ćwiczę, uczę się, wygrywam.
Racjonalnie korzystam z energii dla dobra mojego
Szkoła z klasą 2.0 czyli TIK wśród nas
„Ortograffiti w mojej szkole”
ĆWICZĘ, UCZĘ SIĘ, WYGRYWAM ZESPÓŁ SZKÓŁ W DZIEWIERZEWIE.
PRZEWODNIK DLA HOST FAMILIES. Co można zyskać goszcząc u siebie praktykanta? Poznanie innej kultury; Mnóstwo ciekawostek na temat danego kraju; Przełamanie.
Dbanie o higienę jest ważnym działaniem profilaktycznym, uczymy tego nasze dzieci.
OBSZAR 1 wychowanie fizyczne –zajęcia organizowane w ramach podstawy programowej.
Zasady bezpiecznego korzystania z Internetu
ANALIZA KWESTIONARIUSZA PROGRAMU COMENIUS, styczeń 2015
 Uczeń posługuje się bardzo podstawowym zasobem środków językowych (leksykalnych, gramatycznych, ortograficznych oraz fonetycznych), umożliwiającym realizację.
OD ZABAWY DO KLASOWEJ OFICYNY WYDAWNICZEJ.  POZNANIE CIEKAWYCH SPOSOBÓW UCZENIA SIĘ ORTOGRAFII ICH UPOWSZECHNIANIE  ROZWIJANIE UMIEJĘTNOŚCI POPRAWNEGO.
TARGI 2.0 KODEKS 2.0. Z informacji korzystaj samodzielnie i krytycznie !
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKAJI NARODOWEJ w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania.
JAK SIĘ UCZYĆ, ŻEBY SIĘ NAUCZYĆ?
By Julita Hołdys and Rafał Szczuka 1. Polska wersja 2. Dlaczego mamy to robić 3. Zdrowe odżywianie 4. Ćwiczymy 5. Wysypiamy się 6. Spędzamy czas.
Szkoła z klasą 2.0 Zespół Szkół Ogólnokształcących Nr 17 Specjalnych w Kielcach 2012/2013.
Prawa dziecka ... a co to takiego???
Dlaczego warto korzystać z
Learning Innovative Teaching Łódź, Polska - Örebro, Szwecja.
Hymn Szkoły 1. Aby język mówić chciał co pomyśli głowa Zawsze się staramy dbać o kulturę słowa.
Przepis na Fonoblog Czy wiesz, co znajduje się za rogiem Twojego domu? Czy znasz rytm życia najbliższej okolicy? Może chcesz nam o nim opowiedzieć? Zapraszamy.
wzrokowiec/ słuchowiec/ czuciowiec
Dlaczego warto uczyć się języka niemieckiego?. Znajomość języków. Świat, który nas otacza ciągle się zmienia i stawia coraz wyższe wymagania. Teraz nie.
Zadanie dyrektora szkoły w ramach programu Szkoła z klasą 2.0 Opracowanie: Jerzy Marek.
Szkolny projekt edukacyjny „Książki naszych marzeń’’
EUROPEJSKI DZIEŃ JĘZYKÓW OBCYCH JAK SIĘ UCZYĆ EFEKTYWNIE?
DIAGNOZA I TERAPIA DZIECI Z DYSLEKSJĄ
III EDYCJA. ZADANIA DO WYBORU NA ROK SZKOLNY 2015/2016.
AUTOR :KAROLINA PIWCZYK MOJE UCZESTNICTWO W PROJEKCIE UNIJNYM,, ZROBIMY TO SAMI’’
Dlaczego warto uczy ć si ę j ę zyków obcych?. 6 języków, których najczęściej się uczymy.
Trochę informacji o nas. Nowoczesna szkoła języków obcych przez Internet Zajęcia z lektorem ‘na żywo’ Najnowsze technologie w nauczaniu Rewelacyjna i.
SZKOŁA SUKCESU – SZKOŁĄ WSZYSTKICH UCZNIÓW Projekt „ SZKOŁA SUKCESU ” wsp ó łfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego.
Czas trwania projektu: r. Klasy IV - VI
Języki obce.
Jak pomóc dziecku w nauce języka obcego?
O języku… Zajęcia w klasach I-III prowadzone są w większości w języku angielskim. Dzieciaczki początkowo mogą być nieco przerażone. Jakkolwiek, proszę.
Zasady bezpiecznego korzystania z Internetu.
Lubię czytać!.
Szkoła Podstawowa w Borku Strzelińskim
TIK w szkole.
Imię i nazwisko nauczyciela
Uczymy się właściwie korzystać z encyklopedii i słowników.
Imię i nazwisko nauczyciela
Wolontariusz roku.
Zapis prezentacji:

UCZYMY SIĘ UCZYĆ Nauka języków obcych nieodłącznie związana jest z systematycznym zapamiętywaniem wielu informacji. Wiadomo, że zrobienie notatek w zeszycie w postaci długiej listy słówek nie wystarcza. Uczniowie SP42 postanowili zastanowić się w jaki sposób efektywnie zapamiętują nowe słówka i reguły. Zebrane pomysły to jedynie początek listy, którą prosimy uzupełniać swoimi propozycjami.

UCZYMY SIĘ UCZYĆ Uczniowie opowiadają w jaki sposób uczą się języków obcych po zajęciach:

„Pamiętam o systematyczności UCZYMY SIĘ UCZYĆ „Pamiętam o systematyczności – uczę się słówek i zwrotów [wymowy i pisowni] na pamięć po każdych zajęciach.”

UCZYMY SIĘ UCZYĆ „Zbieram ulubione / ciekawe / śmieszne / irytujące / długie / krótkie / pożyteczne / (tu wpisz swoją kategorię) słówka i wpisuję je np. w specjalnym „zeszycie do niezwykłych słówek”, na plakatach, na pierwszej stronie szkolnego zeszytu.”

UCZYMY SIĘ UCZYĆ „Zapamiętuję pisownię nowych wyrazów (np. śpiewając je pod prysznicem, literując je w pamięci, powtarzając je z drugą osobą).”

„Trudne wyrazy przepisuję tak długo, aż je zapamiętam.” UCZYMY SIĘ UCZYĆ „Trudne wyrazy przepisuję tak długo, aż je zapamiętam.”

UCZYMY SIĘ UCZYĆ „Korzystam z My Personal Vocabulary Box.”* * informacja na temat MPVB zamieszczona jest na końcu prezentacji

UCZYMY SIĘ UCZYĆ „Korzystam z kredek, flamastrów i kolorowych długopisów, gdy robię notatki w zeszycie.”

„Czasami rysuję ilustracje do słówek.” UCZYMY SIĘ UCZYĆ „Czasami rysuję ilustracje do słówek.”

UCZYMY SIĘ UCZYĆ „Słucham nagrań z płyty CD z zeszytu ćwiczeń. Na głos powtarzam słowa lub dialogi.”

„Śpiewam piosenki w języku obcym, którego się uczę.” UCZYMY SIĘ UCZYĆ „Śpiewam piosenki w języku obcym, którego się uczę.”

UCZYMY SIĘ UCZYĆ „Proszę kogoś z rodziny lub przyjaciela, by sprawdził ile słówek pamiętam. Pomagam i uczę się, przepytując ze słówek kolegę, koleżankę lub osobę z rodziny.”

„Próbuję myśleć w języku obcym.” UCZYMY SIĘ UCZYĆ „Próbuję myśleć w języku obcym.”

UCZYMY SIĘ UCZYĆ „Próbuję rozmawiać w języku obcym np. z nauczycielem, kolegami i koleżankami, rodziną, znajomymi.”

UCZYMY SIĘ UCZYĆ „Na temat mojego hobby jest mnóstwo ciekawych informacji w języku obcym. Często z nich korzystam.”

„Bardzo często korzystam ze słownika.” UCZYMY SIĘ UCZYĆ „Bardzo często korzystam ze słownika.”

„Korzystam z gier komputerowych w ciekawszych, oryginalnych wersjach.” UCZYMY SIĘ UCZYĆ „Korzystam z gier komputerowych w ciekawszych, oryginalnych wersjach.”

„Przepisuję notatki, by uporządkować i lepiej zapamiętać wiadomości.” UCZYMY SIĘ UCZYĆ „Przepisuję notatki, by uporządkować i lepiej zapamiętać wiadomości.”

UCZYMY SIĘ UCZYĆ „Wiem o jakiej porze, w jakim miejscu, przy jakich dźwiękach, w jakim towarzystwie najlepiej się uczę.”

„Pamiętam, że bez błędów nie ma nauki. Mam odwagę eksperymentować!” UCZYMY SIĘ UCZYĆ „Pamiętam, że bez błędów nie ma nauki. Mam odwagę eksperymentować!”

UCZYMY SIĘ UCZYĆ „Podczas nauki bawię się w detektywa. Próbuję odkryć jak 'działa' język, którego się uczę.”

UCZYMY SIĘ UCZYĆ „Aktywnie korzystam z języka, którego się uczę, tworząc komiksy. Moi bohaterowie to poligloci. ”

„Tworzę mapy związanych ze sobą wyrazów. ” UCZYMY SIĘ UCZYĆ archery swimming sport volleyball fencing

oraz tłumaczenie słówek.” UCZYMY SIĘ UCZYĆ „Znam swój podręcznik. Wiem, gdzie mogę w nim znaleźć informacje na temat gramatyki oraz tłumaczenie słówek.”

UCZYMY SIĘ UCZYĆ „Oglądam filmy w oryginalnej wersji językowej - najpierw z napisami, - potem fragment bez napisów.”

„Czytam specjalne, uproszczone wersje książek w językach obcych.” UCZYMY SIĘ UCZYĆ „Czytam specjalne, uproszczone wersje książek w językach obcych.”

„Wyznaczam sobie nagrody za pracę. ” UCZYMY SIĘ UCZYĆ „Wyznaczam sobie nagrody za pracę. ”

UCZYMY SIĘ UCZYĆ My Personal Vocabulary Box służy do przechowywania karteczek do nauki słówek, na których - z jednej strony zapisujemy słowo w jęz. polskim - z drugiej strony w jęz. obcym

Pudełko możemy podzielić na 3 części: UCZYMY SIĘ UCZYĆ Pudełko możemy podzielić na 3 części: * słówka, których zupełnie nie pamiętamy * słówka, które pamiętamy dość słabo * słówka, które pamiętamy, ale za jakiś czas warto do nich wrócić

UCZYMY SIĘ UCZYĆ Słówka możemy wykorzystywać do pracy samodzielnej. Możemy również wykorzystać je do zabawy z rodziną lub przyjaciółmi – sprawdźmy, kto zapamiętał jak najwięcej słówek z pudełka!

Prosimy, podziel się z nami swoimi pomysłami na naukę słówek! UCZYMY SIĘ UCZYĆ Prosimy, podziel się z nami swoimi pomysłami na naukę słówek!