UCZYMY SIĘ UCZYĆ Nauka języków obcych nieodłącznie związana jest z systematycznym zapamiętywaniem wielu informacji. Wiadomo, że zrobienie notatek w zeszycie w postaci długiej listy słówek nie wystarcza. Uczniowie SP42 postanowili zastanowić się w jaki sposób efektywnie zapamiętują nowe słówka i reguły. Zebrane pomysły to jedynie początek listy, którą prosimy uzupełniać swoimi propozycjami.
UCZYMY SIĘ UCZYĆ Uczniowie opowiadają w jaki sposób uczą się języków obcych po zajęciach:
„Pamiętam o systematyczności UCZYMY SIĘ UCZYĆ „Pamiętam o systematyczności – uczę się słówek i zwrotów [wymowy i pisowni] na pamięć po każdych zajęciach.”
UCZYMY SIĘ UCZYĆ „Zbieram ulubione / ciekawe / śmieszne / irytujące / długie / krótkie / pożyteczne / (tu wpisz swoją kategorię) słówka i wpisuję je np. w specjalnym „zeszycie do niezwykłych słówek”, na plakatach, na pierwszej stronie szkolnego zeszytu.”
UCZYMY SIĘ UCZYĆ „Zapamiętuję pisownię nowych wyrazów (np. śpiewając je pod prysznicem, literując je w pamięci, powtarzając je z drugą osobą).”
„Trudne wyrazy przepisuję tak długo, aż je zapamiętam.” UCZYMY SIĘ UCZYĆ „Trudne wyrazy przepisuję tak długo, aż je zapamiętam.”
UCZYMY SIĘ UCZYĆ „Korzystam z My Personal Vocabulary Box.”* * informacja na temat MPVB zamieszczona jest na końcu prezentacji
UCZYMY SIĘ UCZYĆ „Korzystam z kredek, flamastrów i kolorowych długopisów, gdy robię notatki w zeszycie.”
„Czasami rysuję ilustracje do słówek.” UCZYMY SIĘ UCZYĆ „Czasami rysuję ilustracje do słówek.”
UCZYMY SIĘ UCZYĆ „Słucham nagrań z płyty CD z zeszytu ćwiczeń. Na głos powtarzam słowa lub dialogi.”
„Śpiewam piosenki w języku obcym, którego się uczę.” UCZYMY SIĘ UCZYĆ „Śpiewam piosenki w języku obcym, którego się uczę.”
UCZYMY SIĘ UCZYĆ „Proszę kogoś z rodziny lub przyjaciela, by sprawdził ile słówek pamiętam. Pomagam i uczę się, przepytując ze słówek kolegę, koleżankę lub osobę z rodziny.”
„Próbuję myśleć w języku obcym.” UCZYMY SIĘ UCZYĆ „Próbuję myśleć w języku obcym.”
UCZYMY SIĘ UCZYĆ „Próbuję rozmawiać w języku obcym np. z nauczycielem, kolegami i koleżankami, rodziną, znajomymi.”
UCZYMY SIĘ UCZYĆ „Na temat mojego hobby jest mnóstwo ciekawych informacji w języku obcym. Często z nich korzystam.”
„Bardzo często korzystam ze słownika.” UCZYMY SIĘ UCZYĆ „Bardzo często korzystam ze słownika.”
„Korzystam z gier komputerowych w ciekawszych, oryginalnych wersjach.” UCZYMY SIĘ UCZYĆ „Korzystam z gier komputerowych w ciekawszych, oryginalnych wersjach.”
„Przepisuję notatki, by uporządkować i lepiej zapamiętać wiadomości.” UCZYMY SIĘ UCZYĆ „Przepisuję notatki, by uporządkować i lepiej zapamiętać wiadomości.”
UCZYMY SIĘ UCZYĆ „Wiem o jakiej porze, w jakim miejscu, przy jakich dźwiękach, w jakim towarzystwie najlepiej się uczę.”
„Pamiętam, że bez błędów nie ma nauki. Mam odwagę eksperymentować!” UCZYMY SIĘ UCZYĆ „Pamiętam, że bez błędów nie ma nauki. Mam odwagę eksperymentować!”
UCZYMY SIĘ UCZYĆ „Podczas nauki bawię się w detektywa. Próbuję odkryć jak 'działa' język, którego się uczę.”
UCZYMY SIĘ UCZYĆ „Aktywnie korzystam z języka, którego się uczę, tworząc komiksy. Moi bohaterowie to poligloci. ”
„Tworzę mapy związanych ze sobą wyrazów. ” UCZYMY SIĘ UCZYĆ archery swimming sport volleyball fencing
oraz tłumaczenie słówek.” UCZYMY SIĘ UCZYĆ „Znam swój podręcznik. Wiem, gdzie mogę w nim znaleźć informacje na temat gramatyki oraz tłumaczenie słówek.”
UCZYMY SIĘ UCZYĆ „Oglądam filmy w oryginalnej wersji językowej - najpierw z napisami, - potem fragment bez napisów.”
„Czytam specjalne, uproszczone wersje książek w językach obcych.” UCZYMY SIĘ UCZYĆ „Czytam specjalne, uproszczone wersje książek w językach obcych.”
„Wyznaczam sobie nagrody za pracę. ” UCZYMY SIĘ UCZYĆ „Wyznaczam sobie nagrody za pracę. ”
UCZYMY SIĘ UCZYĆ My Personal Vocabulary Box służy do przechowywania karteczek do nauki słówek, na których - z jednej strony zapisujemy słowo w jęz. polskim - z drugiej strony w jęz. obcym
Pudełko możemy podzielić na 3 części: UCZYMY SIĘ UCZYĆ Pudełko możemy podzielić na 3 części: * słówka, których zupełnie nie pamiętamy * słówka, które pamiętamy dość słabo * słówka, które pamiętamy, ale za jakiś czas warto do nich wrócić
UCZYMY SIĘ UCZYĆ Słówka możemy wykorzystywać do pracy samodzielnej. Możemy również wykorzystać je do zabawy z rodziną lub przyjaciółmi – sprawdźmy, kto zapamiętał jak najwięcej słówek z pudełka!
Prosimy, podziel się z nami swoimi pomysłami na naukę słówek! UCZYMY SIĘ UCZYĆ Prosimy, podziel się z nami swoimi pomysłami na naukę słówek!