Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów Warszawa, ul

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zagrożenia płynące z korzystania z sieci globalnej
Advertisements

Bezpieczny w Internecie
7 punktów Kodeksu 2.0.
Komputer jako zagrożenie dla rozwoju dzieci klas I-III
KOMPUTER, INTERNET KORZYŚCI I ZAGROŻENIA
Zagrożenia komputerowe dla dzieci
Technologia informacyjna i komunikacyjna w polskiej szkole XXI wieku – korzyści i zagrożenia Małgorzata Rostkowska na podstawie materiałów opracowanych.
WYKONAŁ:-MATEUSZ KOSZAŁKA
Twój przyjaciel czy wróg?
Przygotowanie szkolnej infrastruktury
Uzależnienie od komputera i Internetu – rzeczywistość XXI wieku
Poznajemy zagrożenia występujące podczas pracy na komputerze
KOMPUTER, INTERNET KORZYŚCI I ZAGROŻENIA
Co to jest TIK?.
Bezpieczni w komputerowym świecie
BEZPIECZEŃSTWO DZIECI W INTERNECIE.
DZIEŃ BEZPIECZNEGO INTERNETU
Publiczne Gimnazjum im. św. Jadwigi Królowej w Annopolu
ZAGROŻENIA KOMPUTERA Autor: Piotr Dobiecki.
SZANSE I ZAGROŻENIA INTERNETU
KOMPUTERY I INTERNET .
Wykorzystanie pracowni otrzymanej z funduszy EFS.
Od maja 2002 r. do października 2003 r. trwała I edycja akcji "Szkoły z klasą". Wzięło w niej udział ponad 4,3 tys. szkół, z których 3118 zrealizowało.
ZAGROŻENIA ZE STONY INTERNETU
BEZPIECZNIE W SIECI.
KODEKS 2.0 Szkoły Podstawowej w Licheniu Starym
B e z p i c n y I n t e r.
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
Szkoła z klasą 2.0 Tworzenie kodeksu 2.0.
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
Problemy współczesnej młodzieży
I NTERNETOWE C ENTRUM I NFORMACJI M ULTIMEDIALNEJ Szkoły Podstawowej nr 20 im. S. Batorego w Poznaniu.
Mądre i użyteczne korzystanie z …
Co złego jest w komputerach?
ZAGROŻENIA ZWIĄZANE Z PRACĄ PRZY KOMPUTERZE
Unikanie zagrożeń w sieci
Czy korzystanie z komputera i sieci jest zawsze bezpieczne?
Bezpieczeństwo w Internecie.
Zagrożenia niesione przez współczesne środki przekazu (massmedia)
Kodeks szkolny 2.0 Szkoły Podstawowej im. majora Henryka Sucharskiego w Drawsku Pomorskim.
Debata klasowa Klasa 4 KODEKS 2.0. Zestaw zasad wypracowanych przez ekspertów i rozwiniętych przez nauczycieli i uczniów. Główne punkty kodeksu: bezpieczeństwo.
Główne zagadnienia KODEKSU Ucz i ucz się z TIK. Jak prowadzić lekcje w sieci – online i offline? Jak korzystać z Internetu, gdy lekcja nie odbywa.
Szkoła Podstawowa nr 146 im. Janusza Korczaka w Warszawie.
Jak stworzyć kodeks 2.0? Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
KOMPUTER I INTERNET.
W naszej szkole każdy uczeń mający trudności w nauce bądź pragnący bardziej pobudzić i rozwinąć swoje zainteresowania znajdzie coś dla siebie. Nauka przy.
Czyli wszystko, o czym powinniśmy wiedzieć,
„ S ą warto ś ci, których nikomu nie mo ż emy przekaza ć, bo ka ż dy musi dojrze ć do nich sam, i to nieraz bardzo ż mudn ą prac ą „ ( ks. JanTwardowski)
Wykluczenie cyfrowe.
Metody komunikacji.
Korzyści i zagrożenia wynikające z dostępu dzieci do komputera
Bezpieczne korzystanie z internetu Bezpieczne korzystanie z internetu.
Zasada 1 Ucz i ucz się z TIK. Jak sensownie wykorzystać TIK w szkole i w domu dla uczenia się?
O czym powinni wiedzieć rodzice kupując dziecku komputer ? Opracowała Anna Cynowska.
Przygotował: Jakub Leńczowski
DEBATA SZKOLNA 20 grudnia 2010 Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Piszu.
Internet Zagrożenia związane z Internetem Autor: Damian Urbańczyk.
Bezpieczeństwo w sieci – wyniki badań
Aleksander Kuliński klasa II A
Program profilaktyki Szkoły Podstawowej Nr 94 w Warszawie
Bezpieczni w e-świecie
„Razem zmienimy Internet na lepszy”.
Bezpieczny internet – analiza ankiety dla rodziców
Jaką spełnia funkcję Internet we współczesnym świecie?
KOMPUTER, INTERNET - KORZYŚCI I ZAGROŻENIA DLA TWOJEGO DZIECKA
KOMPUTER, INTERNET - KORZYŚCI I ZAGROŻENIA DLA TWOJEGO DZIECKA
KLUCZEM DO WIEDZY WCIĄŻ JEST CZYTANIE !.
Uzależnienie? To nabyty stan zaburzenia zdrowia psychicznego albo psychicznego i fizycznego, który charakteryzuje się okresowym lub stałym przymusem wykonywania.
Zagrożenia, na jakie narażone są dzieci w Internecie:
Zapis prezentacji:

Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów 02-026 Warszawa, ul. Raszyńska 8/10 Internet: www.oeiizk.waw.pl

Komputer zagrożeniem dla młodzieży! opracowanie Małgorzata Rostkowska e-mail: mrostkow@boss.staszic.waw.pl

„Każda przesada jest szkodliwa!” Temat przewrotny „Każda przesada jest szkodliwa!”

Momenty w historii, gdy zjawiska techniczne generują nowe sytuacje społeczne

teraz - Internet!!! może burzyć tradycyjne bariery poprzez: nowe formy komunikowania się ludzi między sobą, komunikowania się ludzi i komputerów, czy też samych komputerów pomiędzy sobą

Zagrożenia można podzielić na kilka rodzajów: fizyczne - wzrok, postawa, psychiczne - uzależnienie, wirtualna rzeczywistość oderwana od życia, moralne - łatwy dostęp (niekontrolowany) do informacji (np. instrukcja budowy bomby, pornografia), społeczne - zachowania nieetyczne, anonimowość, brak hamulców, intelektualne - a) „szok informacyjny” b) bezkrytyczne zaufanie do możliwości maszyny.

Zagrożenia można podzielić na kilka rodzajów: fizyczne - wzrok, postawa,

Zagrożenia można podzielić na kilka rodzajów: fizyczne - wzrok, postawa, Dzieci i młodzież w okresie intensywnego rozwoju narażone na: wady wzroku, skrzywienia kręgosłupa

Co robić? dbać o higienę pracy przy komputerze, zapewnić bezpieczne warunki pracy, właściwy sprzęt i oświetlenie, uczyć prawidłowej postawy podczas pracy przy komputerze, uczyć relaksu, zmuszać do czynienia przerw rekreacyjnych podczas pracy M. Rostkowska

Zagrożenia można podzielić na kilka rodzajów: psychiczne - uzależnienie, wirtualna rzeczywistość oderwana od życia,

Zagrożenia można podzielić na kilka rodzajów: psychiczne - uzależnienie, izolacja, lęk przed kontaktami z ludźmi, rozładowywanie napięć poprzez maszynę,

Zagrożenia można podzielić na kilka rodzajów: psychiczne - uzależnienie, Kiedy należy się zacząć niepokoić? gdy hobby wyrządza szkody, gdy rezygnuje się z kolejnych spraw, gdy odczuwa się przymus np. grania, gdy nie można się obejść bez komputera, gdy zaczyna się bagatelizować szkody, gdy pojawia się rozkojarzenie, zaburzenia pamięci, zamierają przyjaźnie dziecięce.

Zagrożenia można podzielić na kilka rodzajów: psychiczne - uzależnienie, Przez warszawskie Centrum Leczenia Odwykowego w ciągu 4 lat przewinęło się ok. 320 osób kilkoro 4 - 6 latków, kilkunastu 7 - 9 latków, zalew 15 - 18 latków i 25 - 30 latków

Dlaczego ludzie w ogóle uzależniają się od komputera? Zagrożenia można podzielić na kilka rodzajów: psychiczne - uzależnienie, Dlaczego ludzie w ogóle uzależniają się od komputera? Bo nie lubią siebie! :) - uśmiech, :( - smutek

Wypacza się wizja realnego świata, uodparnia się na zło!!! Zagrożenia można podzielić na kilka rodzajów: psychiczne - wirtualna rzeczywistość oderwana od życia W grach w których: trup ściele się gęsto, wszystko można zacząć od nowa, dodać życie swojemu bohaterowi + agresja widziana w telewizji Wypacza się wizja realnego świata, uodparnia się na zło!!!

Co robić? Bardzo ważna rola nauczycieli! uświadamiać te zagrożenia rodzicom dzieci, zainteresować dzieci grami rozwijającymi ich osobowość, zapewnić dzieciom dostęp do encyklopedii i programów edukacyjnych, nie zostawiać dzieci samych sobie, otoczyć dzieci życzliwym zainteresowaniem. M. Rostkowska

Zagrożenia można podzielić na kilka rodzajów: moralne - łatwy dostęp (niekontrolowany) do informacji (np. instrukcja budowy bomby, pornografia),

Co robić? Bardzo ważna rola WYCHOWANIA w domu i szkole! niezbędna bliskość i zainteresowanie tym co robią podopieczni, zorganizowanie lekcji i takie skierowanie zainteresowania uczniów, aby byli zafascynowani tematem, nawet w chwili, kiedy nauczyciel na nich nie patrzy. M. Rostkowska

Zagrożenia można podzielić na kilka rodzajów: społeczne - zachowania nieetyczne, anonimowość, brak hamulców,

Co robić? Bardzo ważna rola WYCHOWANIA w domu i szkole! rozmawiać, uświadamiać, czasem zawstydzać, Kultura i dobre wychowanie są wartością samą w sobie, nawet wobec anonimowego rozmówcy M. Rostkowska

Zagrożenia można podzielić na kilka rodzajów: społeczne - głosy przestrzegające: przed osaczeniem jednostki, odebraniem jej prywatności, wolności, może nawet i świadomości, uświadamiające problem bezpieczeństwa w ogóle

Co robić? Uświadomić rodzicom, że pierwszymi ofiarami absolutnego liberała -Internetu - są dzieci. Ostrzegamy dzieci przed rozmowami z obcymi na ulicy, nie wspominamy zaś o podobnych niebezpieczeństwach w sieci. Zainteresujmy się tym co robią dzieci przy komputerze! Wymagajmy od producentów oprogramowania zabezpieczeń przed tymi treściami i sytuacjami w sieci, które uważamy za szkodliwe dla naszych dzieci. M. Rostkowska

Zagrożenia można podzielić na kilka rodzajów: intelektualne - a) bezkrytyczne zaufanie do możliwości maszyny. b) „szok informacyjny”

Co robić? Koniecznie nauczyć dzieci i młodzież korzystać z komputera jako narzędzia, przekazać im właściwe odniesienie do maszyny, gdyż inaczej zuboży się ich psychikę i nie rozwinie ich możliwości intelektualnych! M. Rostkowska

Zagrożenia można podzielić na kilka rodzajów: b) „szok informacyjny” gdy napływ informacji jest zbyt szybki i mózg traci zdolność racjonalnej selekcji wiadomości na sensowne i nic nie warte Ubóstwo informacji przy największej nawet wiedzy tworzy źle przystosowanego do życia odludka, zaś nadmiar poinformowania bez odpowiedniej dozy wiedzy definuje osobnika płytkiego intelektualnie

Zagrożenia można podzielić na kilka rodzajów: b) „szok informacyjny” paradoks rozwój wiedzy w szybkim tempie prowadzi do rozwoju środków komunikacji, coraz skuteczniej służąc zachwianiu proporcji w stronę nadmiaru informacji i względnego ubóstwa wiedzy w naszych umysłach

Pomóc młodym ludziom aby: Co robić? Pomóc młodym ludziom aby: nie utonęli w potopie informacji, umieli korzystać z informacji, umieli się bronić przed komputerowo-sieciową manipulacją, rozwijać ich intelekt, aby świadome umieli wybierać Nauczyciel - MISTRZ - przewodnik po informacyjnej „wacie” M. Rostkowska

Bądźmy czujni!!! Bądźmy czujni!!! Bądźmy czujni!!! Bądźmy czujni!!! Bądźmy czujni!!! Bądźmy czujni!!!

Dziękuję za uwagę M. Rostkowska