Technologia czy model biznesowy ?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Witamy! Polish Yellow Pages Consultants. Porządek teleadresowy/omówienie Dane teleadresowe i branże: według kryterium wyszukiwania Wydawcy: lokalni i.
Advertisements

Polish Yellow Pages Operator Telekomunikacyjny Yellow Phone ,
Sprzedaż ubezpieczeń komunikacyjnych przez Internet w Polsce
Warszawa, dnia 19 maja 2004 roku
niemiecki z ekonomią w tle
Rozwój e-commerce/m-commerce i płatności on-line.
Dla każdego ucznia i studenta w wieku od 18 do 26 lat oferujemy
Najlepsze miejsce do kupowania funduszy inwestycyjnych
Banki wirtulne PRZYGOTOWAŁA Marta Papiernik.
Tomasz Kierzkowski Szanse rozwoju przedsiębiorczości związane z funduszami pomocowymi po akcesji Warszawa, 8 grudnia 2003.
1 magia kuponów jak wykorzystać kupony w reklamie efektywnościowej.
System dystrybucji treści elektronicznych
(c) Andrzej P.Urbański, Politechnika Poznańska
Droga innowacji mBank. Prawo Moorea Liczba tranzystorów w układzie scalonym podwaja się w ciągu 18 miesięcy Sformułowana w 1965 roku prognoza Gordona.
1 Werbespot. AWD CEE Controller Tagung 29./30. Juni 2006 POŚREDNICTWO UBEZPIECZENIOWE KIERUNKI ROZWOJU, AKTUALNE PROBLEMY POŚREDNICTWO UBEZPIECZENIOWE.
Seminarium Bank w komórce Warszawa 16 lipca 2002.
Koncepcja mBanku Naszym marzeniem było stworzenie oferty zmieniającej całkowicie standardy w ofercie dla klientów indywidualnych. Ludzi, którzy nie chcą.
1 Investing in the New Europe Rozwój eCommerce w sektorze finansowym z perspektywy inwestora kapitałowego Krzysztof Kulig Partner Innova Capital Warszawa.
Prezes Zarządu eCard S.A.
Struktura rynku lokat i oszczędności Polaków
Oferta dla Klientów indywidualnych
Historia bankowości internetowej
Model Biznesowy mBanku
Projekt mSZOP Platforma eCommerce w mBanku opracował: Arkadiusz Malicki.
Historia rozwoju produktów i usług
Udział grup inwestorów w obrotach giełdowych – rok 2003 Warszawa,
Nasz Bank, Twój Zysk. Nasz Bank to solidny Bank, który oferuje: Najbardziej korzystne kredyty na rynku Konta dopasowane do indywidualnych potrzeb Największy.
„Template” Prezentacji Inwestorskiej
Franchising TWÓJ sposób na sukces
Dlaczego banki podążają za rewolucją technologiczną? Janusz Mieloszyk, mBank Rewolucja w finansach, 29 maja 2012 r.
Marketing elektroniczny w turystyce
Dominik Matuzewicz Bogdan Grabczyk Monster Worldwide Polska
Sieci oparte na architekturze Internetu
Konferencja poprzedzająca VIII Kongres Ekonomistów Polskich BANKI W POLSKIEJ GOSPODARCE Działalność Deutsche Bank Polska S.A. na rzecz Polskiej Gospodarki.
Centrum Oszczędzania MultiBanku
Bankowość Mobilna.
PREZENTACJA PLATFORMY
HISTORIA SPÓŁKI 16 września 1996 r. - rozpoczęcie działalności w ramach operatora Era jako jedna z kilku sieci sprzedaży rozbudowa własnej.
Asseco wczoraj….
BANKOWOŚĆ DLA MŁODZIEŻY
WSPARCIE ROZWOJU POLSKICH PRZEDSIĘBIORC Ó W Część II Finansowanie MŚP Katowice, 15 maja 2012.
Siedziba TelexFREE w Stanach Zjednoczonych 225 Cedar Hill ST Suite 200 Marlborough, MA Informacje o firmieTELEXFREE? Siedziba TelexFREE w Brazylii.
TEXT
Elementy gospodarki elektronicznej opartej na wiedzy
Kompleksowa obsługa finansowa dla MSP. Europejskie standardy obsługi MSP Usługi świadczone przez banki w Europie: - bankowość elektroniczna - wnioski.
Grupa BRE Banku Szlifujemy diamenty. 2 KRYZYS ? KRY.
Fundusz Poręczeń Unijnych Warszawa, r..
Sprawozdanie finansowe NoRiskNoFun. A. Sprawozdanie finansowe.
Inwestując rozsądnie – pomnażasz swoje oszczędności.
Inwestycja w NetBrokers. Historia 18 stycznia 2000powołanie spółki marzec 2000 do grona udziałowców dołącza ComArch SA 1 czerwca 2000uruchomienie programu.
Paweł Majak Asc. Director Country Management Frogster Online Gaming GmbH Rynek MMO w Polsce z perspektywy Europy Zachodniej.
Spotkanie Centrum Poczty i Postdata S.A.
Debata „20-lecie rynku finansowo-kapitałowego w Polsce”
Oferta kont i kredytów gotówkowych
Kapitał dla innowacyjnych i ryzykownych Czego oczekują inwestorzy od innowacyjnych przedsiębiorców? Barbara Nowakowska Polskie Stowarzyszenie Inwestorów.
LEKCJA 1 WYKLUCZENIE FINANSOWE. JAK NIE ZATRZASNĄĆ SOBIE DRZWI?
GOSPODARKA OPARTA NA DANYCH
Akademia Oszczędzania Oszczędności i Inwestycje
W AKTUALNYCH TRENDACH GDZIE DZISIAJ SZUKAĆ DUYŻYCH PIENIĘDZY ?
Nowa strategia MultiBanku: klienci zamożni i małe firmy
Szansa czy zagrożenie Michał Broniek Prezes Zarządu ChinaWay Poland.
Współczesny bank – partner dla MSP
Kompleksowa obsługa bankowa dla MSP Katowice
Współpraca banków z sektorem MSP w kontekście integracji europejskiej Dariusz Solski Zastępca Dyrektora Departament Obsługi Klientów Korporacyjnych 20.
Formy inwestowania.
Bitmoney.pl Wykonali: Babiej Dominika, Racki Adrian, Karalus Jarosław, Sulich Dariusz, Selwesiuk Łukasz, Makaruk Maciej, Krzysztof Sadowski Politechnika.
1 Oferta dla Wybranej Grupy Zawodowej. 2 Kredyt Bank na rynku od 1990 r Grupa KBC w Europie Środkowej i Wsch. Fundusze z ochroną kapitałuNo. 1 Ubezpieczenia.
Tendencje rozwojowe w dystrybucji
Bank zmieniającego się świata
Nowoczesne usługi dla firm z sektora MSP sposobem na oszczędność
Zapis prezentacji:

Technologia czy model biznesowy ? Jak osiąga się sukces w sprzedaży produktów finansowych przez Internet ? Maciej Witkowski mBank, Produkty Inwestycyjne

dają początek Nowej Ekonomii Nowa Gospodarka… „Radykalne zmiany sposobu używania komputera, nowe zastosowania informatyki, rozwój telekomunikacji i Internetu dają początek Nowej Ekonomii - gospodarki funkcjonującej na zupełnie innych zasadach niż tradycyjne z nowymi szansami, zagrożeniami i wyzwaniami”

Internetowy boom przed rokiem 2000 Liczba osób posiadających dostęp do Internetu na całym świecie-1 Liczba hostów internetowych na całym świecie-2 Przyrost w obrotach B2C w USA-3 Przyrost z dochodów z reklam internetowych na całym świecie-4 Przyrost w obrotach B2C w USA-5 Przyrost w korzystaniu z bankowości elektronicznej w USA-6 Liczba wzmianek na temat Internetu w „The Economist” Źródło:1.CyberAtlas, 2003; 2.iSociety,2003; 3. Gartner G2, 2003; 4. Jupiter Research, 2003; 5. Forrester Research, 2003; 6. NUA Internet Surveys, 2002

Rozwój e-biznesu Co 24 godziny ilość stron internetowych zwiększa się o 3,2 miliona W roku 2000 wartość e-commerce w Europie wyniosła 88 mld USD Każdego miesiąca 6 mln nowych urządzeń jest podłączanych do Internetu Szacuje się, że do roku 2005 ilość użytkowników Internetu wzrośnie o 25%, t.j. do ponad 700 mln Ruch w Internecie podwaja się co 100 dni

J. Bezos, założyciel i CEO Amazon.com Rozwój e-biznesu „Za pięć lat wszystkie przedsiębiorstwa będą internetowymi firmami, albo nie będzie ich wcale” Andy Grove, Prezes INTEL Internet jest jednym z największych katalizatorów zmieniających oblicze biznesu w XX wieku.” M.Dell, założyciel i CEO Dell Computers „ „Internet jest wielkim, olbrzymim huraganem. Jedyną stałą rzeczą w tej burzy są klienci.” J. Bezos, założyciel i CEO Amazon.com „Oblicze biznesu zmieni się w ciągu następnych 10 lat więcej niż w przeciągu ostatnich 50 lat” Bill Gates, założyciel MICROSOFT

Bańka internetowa Indeks NASDAQ 1990-2000 ARPANet NSFNet before 1985 World Wide Web Early Internet Era Regional Nets (NYSERNET) Post Internet Era ARPANet NSFNet before 1985

…Zauroczenie internetem minęło 1926 - 1931 S&P Composite vs. Radio Broadcasting Indeks, 100 = styczeń 1926 1996 - 2001 Dow Jones vs. Goldman Sachs Internet Index Indeks, 100 = maj 1996 Dlaczego?

mBank – pierwotne założenia mBank – pozycja docelowa Otoczenie biznesowe mBank – na zgliszczach internetowej rewolucji 2001 2005 mBank – pierwotne założenia mBank – pozycja docelowa Post Internet Era BANK DRUGIEGO WYBORU BANK DEPOZYTOWY BRAK OPŁAT, NAJWYŻSZE OPROCENTOWANIE LOKAT BANK WIRTUALNY BANK PIERWSZEGO WYBORU INSTYTUCJA FINANSOWA OFERUJĄCA NAJLEPSZE PRODUKTY BANKOWE I NIEBANKOWE BANK OFERUJĄCY KONKURENCYJNE OPROCENTOWANIE I BRAK WIĘKSZOŚCI OPŁAT BANK WIELOKANAŁOWY

Produkty Inwestycyjne – na drodze do nowego modelu Otoczenie biznesowe Produkty Inwestycyjne – na drodze do nowego modelu 2003 Post Internet Era 2005

SFI – model technologiczny mBANK 1 2 6 Post Internet Era UZYTKOWNIK 5 3 1 – użytkownik składa zlecenie w systemie 2- mBank przekazuje środki do depozytariusza 3- mBank przekazuje zlecenie do AT 4- Depozytariusz przekazuje informację o środkach pieniężnych 5- AT realizuje zlecenie i przekazuje do mBanku Potwierdzenia wykonanych transakcji 6- mBank dokonuje recepcji plików i wyświetlenia informacji w interfejsie użytkownika AGENT TRAN. BANK DEPOZ. 4

eMAKLER – model technologiczny mBANK UZYTKOWNIK KONTO DI w BANKU Dyspozycja Klienta Potwierdzenie wykonania INTERFEJS Przekazanie środków

Czy sama technologia może zapewnić sukces? Podstawowa bariera – zmiana przyzwyczajeń Klienta Czy technologia zmienia przyzwyczajenia? Co jest katalizatorem zmiany przyzwyczajeń? Post Internet Era Model biznesowy SERWIS CENA PRODUKTY KANAŁY SPRZEDAŻY TECHNOLOGIA

Rynek funduszy – model tradycyjny Dominacja sieci naziemnej (okienka bankowe, Domy Maklerskie) konieczność osobistej obecności stosunkowo skomplikowany proces zakupu Wysoka cena produktu – front load opłata za nabycie jednostek utrudnione aktywne zarządzanie kapitałem Relatywnie niewielki wybór funduszy u wybranego dystrybutora trudność w dywersyfikacji ryzyka Brak edukacji finansowej Klientów brak narzędzi i szeroko pojętej edukacji Niska skłonność do realokacji w warunkach zmienności rynku kapitałowego Post Internet Era

SFI – nowe spojrzenie możliwość składania zleceń 24 h na dobę Wysoka dostępność wybranych funduszy możliwość składania zleceń 24 h na dobę minimum formalności prosty mechanizm transakcyjny Radykalne obniżenie ceny zakupu brak opłat dystrybucyjnych możliwość aktywnego zarządzania kapitałem Szeroka oferta funduszy wielu TFI możliwość dywersyfikacji ryzyka możliwość budowania personalizowanych portfeli Edukacja finansowa poprzez serwis www narzędzia doradcze

SFI – wyniki biznesowe Post Internet Era

Usługi maklerskie – model tradycyjny Dostępność usługi w Internecie - powszechna Dostęp telefoniczny – ograniczony do godzin pracy biura Rachunek pieniężny i brokerski – rozdzielne (transfer pieniędzy trwa około 1 dnia roboczego) Środki na rachunku pieniężnym – nie oprocentowane Opłaty za prowadzenie rachunku: średnio 45 zł rocznie Opłaty transakcyjne: średnio 0,41% dla rynku akcji oraz 0,22% dla obligacji Skomplikowane applety transakcyjne dla profesjonalistów 900 tyś rachunków brokerskich, tylko 25% aktywnych, 50.000 rachunków internetowych Post Internet Era

eMAKLER – łatwo, tanio, w jednym miejscu Dostępność w serwisie mBanku bez dodatkowego logowania Dostęp telefoniczny – mLinia – 24 h na dobę Rachunek pieniężny i brokerski w pełni zintegrowane (transfery online) Środki na rachunku pieniężnym – oprocentowane (eKONTO) Opłaty za prowadzenie rachunku: BRAK Opłaty transakcyjne: 0,40% dla rynku akcji oraz 0,20% dla obligacji Prosty mechanizm transakcyjny dla nie wyedukowanych użytkowników Edukacja finansowa przez serwis www – reaktywacja użytkowników którzy zaprzestali inwestowania Post Internet Era

eMAKLER – wyniki biznesowe mBank ma już prawie 10% rynku internetowych rachunków maklerskich. Post Internet Era Pod względem obrotów mBank dogania brokerów, którzy istnieją na rynku od kilku lat.

…Zauroczenie internetem minęło Otoczenie biznesowe …Zauroczenie internetem minęło 1926 - 1931 S&P Composite vs. Radio Broadcasting Indeks, 100 = styczeń 1926 1996 - 2001 Dow Jones vs. Goldman Sachs Internet Index Indeks, 100 = maj 1996 Post Internet Era Dlaczego?

Technologia czy model biznesowy ? Post Internet Era Technologia czy model biznesowy ?

Dziękuję za uwagę. Maciej Witkowski maciej.witkowski@mbank.com.pl Post Internet Era Dziękuję za uwagę. Maciej Witkowski maciej.witkowski@mbank.com.pl