System analizy zachowania zwierząt doświadczalnych w badaniach neurologicznych promotor: prof. dr hab. inż. A. Nowakowski konsultant: dr M. Kaczmarek,

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
URZĄDZENIA PERYFERYJNE - WEJŚCIA
Advertisements

Geometria obrazu Wykład 5
Grażyna Mirkowska PJWSTK 15 listopad 2000
Kinematyka punktu materialnego
Zaawansowane metody programowania – Wykład V
Filmy poklatkowe wykonane za pomocą programu SALSAJ
Zastosowanie technologii medialnych i internetowych Wygląd witryny krok po kroku Wykład dr in ż. Jacek Wachowicz
Bezpieczeństwo aplikacji WWW
WPROWADZENIE DO BAZ DANYCH
SIECI KOMPUTEROWE (SieKom) PIOTR MAJCHER WYŻSZA SZKOŁA ZARZĄDZANIA I MARKETINGU W SOCHACZEWIE Zarządzanie.
Obsługa plików csv Do odczytu z pliku csv można użyć następującego kodu: $fp = fopen ("strony.csv","r"); $num = 0; while ($data = fgetcsv ($fp, 1000, ";"))
Rozpoznawanie obrazów
Camera fighter Michał Grędziak
PODSTAWY ANIMACJI KOMPUTEROWEJ W ŚRODOWISKU FLASH
Seminarium Dyplomowe Prezentacja pracy
Dyplomant: Magdalena Mazur Promotor: prof. dr hab. inż. Antoni
System analizy zachowania zwierząt doświadczalnych w badaniach neurologicznych promotor: prof. dr hab. inż. A. Nowakowski konsultant: dr M. Kaczmarek,
Praca dyplomowa inżynierska
Projektowanie i programowanie obiektowe II - Wykład IV
Zapis informacji Dr Anna Kwiatkowska.
Rodzaje plików graficznych.
Grafika wektorowa i bitmapa
Dropbox.
Instytut Tele- i Radiotechniczny WARSZAWA
Podstawowe pojęcia i problemy związane z przetwarzaniem plików graficznych.
Opracował : Przemysław Drzymała
Informatyczny system edukacyjny do przedmiotu „Multimedia”
Jak to działa? aplikacje desktopowe usługi online urządzenia
Ułamki Zwykłe Czyli ułamkowe ABC Opr. Natalia Rusin 6b.
Tworzenie aplikacji graficznych na przykładzie programu GregEditor
Jak obrabiać zdjęcia na komputerze w programie Picasa
Promotor dr inż. Mariusz Gola Wykonał Rafał Bajno
„Wdrożenie podstawy programowej kształcenia ogólnego w przedszkolach i szkołach” Wykorzystanie narzędzi (aplikacji) TIK do pracy edukacyjnej w szkole.
Prosty Projekt Portfolio -Strona Internetowa-. Projekt strony portfolio został wykonany w programie Adobe Photoshop CS3. Zaczynam od stworzenia nowego.
Opracowanie powłoki bazy danych MySQL
SOS SYSTEM OBSŁUGI SZKOŁY
„Kalkulator zużycia oraz kosztu energii elektrycznej online „
GRAFIKA WEKTOROWA I RASTROWA
Ekstrakcja widoków tablic rejestracyjnych z sekwencji wideo
Algorytm Z-Bufora (bufora głębokości)
Temat 13: Ramki.
Metody numeryczne metody rozwiązywania problemów matematycznych za pomocą operacji na liczbach. Otrzymywane tą drogą wyniki są na ogół przybliżone, jednak.
Aplikacje internetowe Grafika na stronach WWW ciąg dalszy Atrybuty znacznika body.
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Temat 2: Instalacja Apache, PHP i bazy danych MySQL.
Klawiatura i mysz.
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Autokształty listwy rysunkowej
Informatyka +.
1 Analiza możliwości języka C# w aspekcie oprogramowania dla myszy Łukasz Łysyganicz Nr indeksu Praca napisana pod kierunkiem: Prof. nzw. Dr hab.
Podstawy języka skryptów
PHP Instrukcja warunkowa if Damian Urbańczyk. Warunek? Instrukcję warunkową wykorzystujemy wtedy, gdy chcemy sprawdzić pewien fakt, który może być prawdziwy.
Jak wykonać prosty licznik odwiedzin strony internetowej?
Rozwiązania mobilne wykorzystujące i aktualizujące informacje przestrzenne Poznań
GRAFIKA RASTROWA DALEJ. Podział grafiki komputerowej ze względu na sposób powstawania obrazu: GRAFIKA WEKTOROWA GRAFIKA KOMPUTEROWA GRAFIKA RASTROWA.
T ESTY JEDNOSTKOWE W C# Alicja Majka, A GENDA Wprowadzenie do środowiska Czym są testy jednostkowe i po co je stosować? XUnit, NUnit Pokrycie.
1 Mapan i Mapnik. Czyli kilka słów o przeglądarkach leśnej mapy numerycznej. Zespół Zadaniowy ds. Leśnej Mapy Numerycznej. Margonin r.
WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI i ZARZĄDZANIA W BIELSKU - BIAŁEJ Dyplomant: Damian Bajerowski Promotor: Doc. dr inż. Aleksander M. Simon.
S KANER TĘCZÓWKI OKA Praca dyplomowa inżynierska – Maciej Stępski
Zaawansowane technologie Internetowe Hurtownia strumieni GPRS Dominika Grębowiec Marcin Sikoń Przemysław Gałązka Paweł Głogowski.
Analiza, projekt i częściowa implementacja systemu wspomagania pracy Referatu Reprografii Promotor: mgr inż. Dariusz OlczykWykonała: Katarzyna Ściwiarska.
Opracowanie: Katarzyna Gagan, Anna Krawczuk
Zapis szesnastkowy koloru.
Kanał alfa ---z ang. alpha channel---  w grafice komputerowej jest kanałem, który definiuje przezroczyste obszary grafiki. Jest on zapisywany dodatkowo.
PROGRAMY DO KONTROLI RODZICIELSKIEJ
Opracował Tomasz Durawa
PROGRAMY DO KONTROLI RODZICIELSKIEJ
Instrukcja warunkowa if
Zaprojektowanie filmu z przygotowanych zdjęć. Photostory
Zaprojektowanie filmu z przygotowanych zdjęć. Photostory
Zapis prezentacji:

System analizy zachowania zwierząt doświadczalnych w badaniach neurologicznych promotor: prof. dr hab. inż. A. Nowakowski konsultant: dr M. Kaczmarek, dr J. Rumiński Magdalena Mazur

Schemat systemu System będzie składał się z następujących elementów: - tor przeszkód, - kamera internetowa na statywie dająca obraz z góry, - kamera cyfrowa skierowana na moduły toru z przeszkodami wysokościowymi, - komputer z oprogramowaniem.

Budowa Systemu System będzie utworzony przy pomocy następujących platform: Builder C++ - oprogramowanie programu głównego pobierającego strumień danych z kamer, wykrywającego i analizującego ruch na obrazach oraz wysyłającego dane do bazy danych. Builder C++ jest dobrym narzędziem do pracy z grafiką, pozwala także na proste zaprojektowanie przyjaznego i łatwego w obsłudze interfejsu, MySql – baza danych, Krasnal – serwer bazy danych i PHP, HTML, PHP – interfejs bazy danych. Umożliwi to przeglądanie wyników doświadczeń z różnych miejsc, Matlab (opcjonalnie) – dokładna analiza wyników doświadczeń. Matalb jest dobrym narzędziem matematycznym, dzięki niemu możliwa będzie dokładna, statystyczna analiza doświadczeń oraz zależności niewidocznych dla obserwatora.

Schemat systemu

Schemat oprogramowania

Rozwiązania programistyczne Aplikacja stworzona jest w Borland C++ Builder 6. Można podzielić ją na kilka etapów: - przechwytywanie obrazu z urządzeń, - wczytywanie danych z bazy danych, - dzielenie filmu na obrazy bmp, - wczytywanie kolejnych obrazów, - progowanie każdego wczytanego obrazu, - znajdowanie obiektu w obrazie, - zapisywanie położenia obiektu, - pokazanie wyników doświadczenia, - zapisanie danych do bazy. Aplikacja

Rozwiązania programistyczne Progowanie obrazu: Progowanie jest to przypisanie pewnemu przedziałowi określającemu kolory poszczególnych pikseli innej wartości koloru. W programie wykorzystano próg progrowania 100, czyli 0x w skali RGB (0x – czarny, 0xFFFFFF – biały). Wszystkie piksele Posiadające wartość większą niż 100 są zamieniane na piksele białe, pozostałe są czarne. if((byte)Image1->Canvas->Pixels[a][b]>100) { Image1->Canvas->Pixels[a][b] = ; //bialy 0x00FFFFF } else { Image1->Canvas->Pixels[a][b] = 0; //czarny 0x }

Rozwiązania programistyczne Znajdowanie obiektu w obrazie Znajdowanie obiektu na obrazie może odbywać się dwoma sposobami: - wykrywanie sekwencji ciemnych pikseli w każdej klatce nagrania - wykrywanie różnicy danej klatki i klatki początkowej Wykrywanie sekwencji ciemnych pikseli w każdej klatce nagrania. Sposób ten polega na przeskanowaniu całego obrazu w celu znalezienia ciemnych pikseli. Kiedy program wykryje ciemny piksel, sprawdza, czy tworzy on większą grupę, czyli czy w jego odpowiednim sąsiedztwie znajdują się inne ciemne piksele. Jeśli zostaną spełnione te warunki, piksel ten jest rozpoznany jako część obiektu. Metoda ta wykrywa ciemne obiekty o odpowiednich wymiarach, jest odporna na błędne sklasyfikowanie np. odchodów zwierzęcia. Spowoduje poważne błędy w przypadku nieodpowiedniego wykalibrowania systemu, gdy w obszarze analizy znajdzie się np. tło lub stół.

Rozwiązania programistyczne Znajdowanie obiektu w obrazie

Rozwiązania programistyczne Zapisywanie położenia obiektu Współrzędne wszystkich pikseli sklasyfikowanych jako punkty obiektu przechowywane są w tablicy dwuwymiarowej, tablica[z][0]=a; tablica[z][1]=b; co pozwala na obliczenie środka ciężkości obiektu. sumaa+=tablica[z][0]; sumab+=tablica[z][1]; srodeka=sumaa/z; srodekb=sumab/z; Dzięki analizie położenia środka ciężkości myszy wiemy gdzie się ona znajduje, w którym module i czy nie wykazuje preferencji którejś ze stron (nie chodzi np. wciąż przy prawej ściance). Do przechowywania położenia myszy z każdej klatki używane są tzw. liczniki. Jeśli mysz znajduje się w drugim module blisko prawej ścianki, dodajemy do odpowiednich liczników wartość. Końcowe wartości liczników dają nam ogólny obraz zachowania się zwierzęcia podczas doświadczenia.