Dyplomant: Rafał Bajno Promotor: dr inż. Mariusz Sobol

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Łukasz Andrzejowski Rekonstrukcja zabytków archeologicznych z wykorzystaniem grafiki komputerowej w środowisku 3D Promotor mgr inż. Daniel Jaroszewski.
Advertisements

Wstęp do Informatyki, część 1
PODSTAWY PROJEKTOWANIA I GRAFIKA INŻYNIERSKA
Revit MEP wkracza na Wydziały Inżynierii Środowiska polskich Uczelni
Optymalizacja własności mikrostruktury przy pomocy algorytmów genetycznych na bazie Cyfrowej Reprezentacji Materiału Autor: Daniel Musiał Promotor: dr.
Przegląd projektu Plan działań nauczyciela Przykłady prac i opinie Materiały dydaktyczne Ocenianie i standardy Przewodnik nauczyciela Przewodnik początkującego.
Zaawansowane technologie Javy
Animacja Animacja jest procesem automatycznego generowania serii obrazów, gdy kolejny obraz przedstawia pewną zmianę w stosunku do poprzedniego. Ta definicja.
SPECJALNOŚĆ: Interaktywna Grafika Trójwymiarowa
mgr inż. Krzysztof Kluczek Katedra Inżynierii Wiedzy WETI PG
WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI I ZARZĄDZANIA W BIELSKU-BIAŁEJ
Praca dyplomowa inżynierska
POLITECHNIKA ŚLĄSKA w Gliwicach WYDZIAŁ ORGANIZACJI I ZARZĄDZANIA Instytut Ekonomii i Informatyki.
Katedra Informatyki i Ekonometrii
Techniki programowania gier - Fizyka
Możliwości biblioteki logiczno-fizycznej opartej na systemie masa-sprężyna jako środowiska modelowania rzeczywistości wirtualnej. Projekt systemu Seminarium.
Strona tytułowa prezentacji
STUDIA NIESTACJONARNE I-go STOPNIA
Profil dyplomowania Modelowanie komputerowe
Politechnika Krakowska
Organizacja seminarium dyplomowego inżynierskiego
ROBOTYKA.
Prezentacja wydziału dr inż. Piotr Bilski Prodziekan ds. Dydaktyki
Koło Naukowe Stery.
Uniwersytet Mikołaja Kopernika Wydział Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej Podyplomowe Studium programowania i Zastosowań Komputerów Repetytorium.
Tytuł pracy inżynierskiej PL Tytuł pracy inżynierskiej ENG
EDYTOR GRAFIKI RODZAJE GRAFIKI
Nowoczesne formy kształcenia w Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie.
Oferta Nasza Misja MulticamVision jest połączeniem technicznych czarodziejów i kreatywnych twórców - ludzi, którzy bawiąc się
Założenia PROJEKTU
Komputerowe wspomaganie pracy inżyniera
C.A.R.Metal czyli Cyrkiel i Linijka
Strona internetowa Biblioteki Politechniki Lubelskiej
Wieloplatformowa Gra edukacyjna dla nastolatków
Promotor dr inż. Mariusz Gola Wykonał Rafał Bajno
ZASTOSOWANIE RENDERINGU W GRAFICE KOMPUTEROWEJ
Wykorzystanie pracowni otrzymanej z funduszy EFS.
Wydział Geodezji Górniczej i Inżynierii Środowiska Koło Naukowe Grafiki Komputerowej i Geomatyki Kierunki zastosowania technik wizualizacji do prezentacji.
KOMENDA WOJEWÓDZKA PAŃSTWOWEJ STRAŻY POŻARNEJ WE WROCŁAWIU WYDZIAŁ OPERACYJNY WYDZIAŁ OPERACYJNY WYDZIAŁ OPERACYJNY wielkA woda 2010 ĆWICZENIA APLIKACYJNE.
Mobilny system sprzedaży z wykorzystaniem sieci telefonii komórkowej
Zastosowania Informatyki w Energetyce i Inżynierii Środowiska
Opracowanie powłoki bazy danych MySQL
Tworzenie prezentacji
Autor: Michał Kowalczyk
SKN MediaFrame Studenckie Koło Naukowe MediaFrame to organizacja studencka powstała w 2006 r. przy Akademii Górniczo ­ Hutniczej w Krakowie. Nasza działalność
Szkolny Kodeks 2.0.
GRAFIKA INŻYNIERSKA wykład 11 Cieniowanie Aksjonometria.
Moduł 6 Poszukiwanie pracy i techniki rozmowy kwalifikacyjnej.
Animacja na stronie internetowej
ZNANE ZAWODY NOWE MOŻLIOWOŚCI PEWNA PRZYSZŁOŚĆ.
w Zespole Szkół nr 5 w Rudzie Śląskiej
Teksturowanie obiektów z wykorzystaniem reprogramowalnych modułów do obliczania cieniowania Daniel Kos promotor: dr inż. Radosław Mantiuk Wydział Informatyki,
Komputerowe malowanki
Forum Pracodawców AEiI 2015 Wydział Automatyki, Elektroniki i Informatyki Gliwice, 11 marca 2015r.
Koło Naukowe Automatyki. Paweł Sopel © 2005KNA2 Początek działalności KNA KNA powstało 7-go stycznia 2005 r. przy Katedrze Automatyki i Metrologii Wydziału.
Metody animacji.
Lekcje z komputerem, 2006.
Zarządzanie produkcją – ćw 1 STRUKTURA WYROBU SPECYFIKACJE WYROBU
Zarządzanie produkcją i usługami – ćw 1
Szkolenie egzaminatorów ECDL © Polskie Towarzystwo Informatyczne Europejski Certyfikat Umiejętności Komputerowych Certyfikacje ECDL w Polsce Wojciech Kulik.
Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania
Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania W Bielsku-Białej Kierunek informatyka Specjalność : Systemy informatyczne Praca dyplomowa inżynierska : System.
Kompilator eBook w technologii Java Dyplomant: Maciej Bagrowski Promotor: dr inż. Walery Susłow Politechnika Koszalińska Wydział Elektroniki i Informatyki.
Zastosowanie narzędzi pracujących w środowisku 3D do animacji postaci.
Tytuł pracy dyplomowej
Bartosz Kowkrak i Aleksander Szydłowski.
GRAFIKA ARTYSTYCZNA I UŻYTKOWA.
Modelowanie komputerowe programem REVIT
Zapis prezentacji:

Dyplomant: Rafał Bajno Promotor: dr inż. Mariusz Sobol Wydział Elektrotechniki, Automatyki i Informatyki Instytut Automatyki i Informatyki Informatyka, stacjonarne I-go stopnia Praca Dyplomowa Inżynierska Temat: Zastosowanie programu 3DS MAX do trójwymiarowej wizualizacji linii montażowej Dyplomant: Rafał Bajno Promotor: dr inż. Mariusz Sobol

PLAN PREZENTACJI Cel i zakres pracy Wykorzystane oprogramowanie Wykorzystane techniki modelowania Wykorzystane techniki animacji Kompozycja całej sceny Podsumowanie LITERATURA Wizualizacja linii montażowej

Cel i zakres pracy Odzwierciedlenie zautomatyzowanej linii montażowej samochodów Montaż części karoserii na szkielet konstrukcyjny Wizualizacja technik: Montowania Spawania Malowania

Wykorzystane oprogramowanie - 3ds Max Design 2010 Jeden z najpotężniejszych programów do tworzenia wizualizacji trójwymiarowych Wykorzystywany przeważnie w: Produkcjach filmowych Grach komputerowych Projektach architektonicznych Licencja studencka na 13 m-cy

Wykorzystane techniki modelowania Na płaszczyznach - (Model Samochodu) Na bryłach - (Model Robota Montażowego) Różne techniki - (Model Linii Montażowej)

Na płaszczyznach (Model Samochodu) Modelowanie płaszczyzn na 4 rzutach ortogonalnych samochodu (tzw. blueprintach): 1) 2)

Na płaszczyznach (Model Samochodu) Gotowy zrenderowany model samochodu z przypisanymi materiałami Opel Vectra B

Na bryłach (Model Robota Montażowego) Kolejne etapy tworzenia ramienia robota 1) 2) 3) 4)

Na bryłach (Model Robota Montażowego) Efekt modelowania na bryłach

Na bryłach (Model Robota Montażowego) Zrenderowany gotowy model robota z nałożonymi materiałami: 1) Moduł chwytający 2) Moduł spawający 1) 2) KUKA R210

Zrenderowany gotowy model linii montażowej Różne techniki Zrenderowany gotowy model linii montażowej

Wykorzystane techniki animacji System kości – bones: Wykorzystana Kinematyka prosta 1) 2)

Wykorzystane techniki animacji Łączenie elementów: Link Constraint 1) 2) 3) 4)

Wykorzystane techniki animacji Przypisanie kości – bones – do modelu robota montażowego

Kompozycja całej sceny Rzut z góry całej hali montażowej stanowiącej wizualizowaną scenę 1) 2) 3) 4) 5) 6) 7)

Podsumowanie Przy tworzeniu wizualizacji grafiki trójwymiarowej, należy pamiętać o rozsądnym doborze poszczególnych narzędzi, takich jak: światła, wygładzenia. Modelowanie wymaga: odpowiedniego poziomu wiedzy, doświadczenie oraz umiejętności, przeznaczenia sporej ilości czasu, dysponowania odpowiednią klasą sprzętu komputerowego.

Literatura Jeremy Birn, Cyfrowe oświetlenie i rendering, Helion, Gliwice, 2007 Kelly L. Murdock, 3ds Max 2010 Biblia, Helion, Gliwice, 2009 Joanna Pasek, 3ds max 9. Animacja 3D od podstaw, Helion, Gliwice, 2007 Michael T. Peterson, 3D studio MAX 3 dla każdego, Helion, Gliwice, 2000 http://www.3dtotal.com/ Strona poświęcona tutorialom m.in. dla programu 3ds Max (stan na dzień 1 styczeń 2010) http://www.evermotion.org/ Strona poświęcona grafice komputerowej: tutoriale, materiały, przykładowe prace http://www.max3d.pl/ Polska strona poświęcona grafice 3D: tutoriale, forum, przykładowe prace http://www.youtube.com/watch?v=3CzuQ3DtsPc Krótkometrażowy film, przedstawiający linię montażową samochodów (stan na dzień 25 sierpień 2006)

Wizualizacja linii montażowej