Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

ZASTOSOWANIE RENDERINGU W GRAFICE KOMPUTEROWEJ

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "ZASTOSOWANIE RENDERINGU W GRAFICE KOMPUTEROWEJ"— Zapis prezentacji:

1 ZASTOSOWANIE RENDERINGU W GRAFICE KOMPUTEROWEJ
OPIEKUN NAUKOWY: DR INŻ. ARTUR KRAWCZYK Magdalena Ogłodek Vrok GIFT Koło Grafiki Komputerowej

2 SPIS TREŚCI PRZEGLĄD TECHNIK RENDERINGU
PORÓWNANIE TECHNIK POD KĄTEM ZASTOSOWANIA DO RÓŻNYCH TYPÓW OBIEKTÓW PROBLEMATYKA OŚWIETLENIA Magdalena Ogłodek Vrok GIFT Koło Grafiki Komputerowej

3 CO TO JEST RENDERING ? Rendering to proces wizualizowania modelu trójwymiarowego poprzez wyświetlenie wypełnionych powierzchni. Magdalena Ogłodek Vrok GIFT Koło Grafiki Komputerowej

4 TYPY RENDERINGU RENDERING INTERAKTYWNY
ważniejsza jest szybkość generowania obrazów, stosowany do podglądu budowanych modeli RENDERING FOTO-REALISTYCZNY celem jest realizm, uwzględnienie: światła, cieni i odbijania promieni od przedmiotów sąsiednich, załamania światła

5 INTERAKTYWNE TRYBY RENDERINGU
LINIE NIEWIDOCZNE Wyświetlane są tylko te części, które byłyby aktualnie widoczne – linie ukryte za obiektami są usunięte.

6 INTERAKTYWNE TRYBY RENDERINGU
LINIE NIEWIDOCZNE WYPEŁNIONE tryb podobny do linii niewidocznych, wielokąty wypełnione są podstawowymi kolorami.

7 INTERAKTYWNE TRYBY RENDERINGU
GŁADKIE CIENIOWANIE (GOURAUD) powierzchnie wyświetlane są jako jeden lub więcej wielokątów. Kolory obliczane są na wierzchołkach.

8 INTERAKTYWNE TRYBY RENDERINGU
TRYB PHONG’A kolor liczony jest dla każdego piksela osobno – tryb stosowany gdy jakość jest ważniejsza niż szybkość. Widoczne są cienie.

9 FOTO-REALISTYCZNE TRYBY RENDERINGU
ŚLEDZENIE PROMIENIA (RAY TRACING) pierwszy promień – z oka (kamery) odbity promień promień cienia – skierowany na źródło światła, szuka przeszkód promień przekazany drugi odbity promień drugi przekazany promień

10 FOTO-REALISTYCZNE TRYBY RENDERINGU
RADIOSITY nie jest metodą renderingu samą w sobie, obliczane jest oświetlenie odbite między powierzchniami rozpraszającymi Jedno źródło światła-za oknem

11 FOTO-REALISTYCZNE TRYBY RENDERINGU

12 FOTO-REALISTYCZNE TRYBY RENDERINGU
ŚLEDZENIE CZĄSTEK alternatywa dla radiosity, oblicza ścieżkę cząstek światła od źródła, obliczenia prowadzone są dla całej sceny

13 FOTO-REALISTYCZNE TRYBY RENDERINGU

14 PROBLEMATYKA OŚWIETLENIA
RODZAJE OŚWIETLENIA - distant light - point light - spot light - area light - sky opening POINT LIGHT SPOT LIGHT

15 PROBLEMATYKA OŚWIETLENIA
ŚLEDZENIE PROMIENIA RAY TRACING, JEDNO ŹRÓDŁO ŚWIATŁA RAY TRACING, WŁĄCZONA LAMPKA – SPOT LIGHT – LUMENY 500

16 PROBLEMATYKA OŚWIETLENIA
RADIOSITY LAMPKA + ŚWIATŁO Z ZEWNĄTRZ DODATKOWE ŹRÓDŁO ŚWIATŁA NAD OKNEM

17 PROBLEMATYKA OŚWIETLENIA
ŚLEDZENIE CZĄSTEK ŚWIATŁO NAD OKNEM DODATKOWE W ROGU DISTANCE LIGHT – POD NOGĘ STOŁU

18 PORÓWNANIE METOD ŚLEDZENIE CZĄSTEK ŚLEDZENIE PROMIENIA
Ray Tracing (right) can produce equivalent results to Particle Tracing (left), where no diffuse or specular reflections are present. ŚLEDZENIE CZĄSTEK ŚLEDZENIE PROMIENIA

19 PORÓWNANIE METOD RADIOSITY ŚLEDZENIE CZĄSTEK
Particle traced image (right) displays both diffuse and specular reflections (such as the light reflecting on to the wall from the table and silver tray), while the radiosity image (left) displays only the diffuse component. RADIOSITY ŚLEDZENIE CZĄSTEK

20 PORÓWNANIE PRĘDKOŚCI LINIE UKRYTE – 0:00.3
LINIE UKRYTE WYPEŁNIONE – 0:00.0

21 PORÓWNANIE PRĘDKOŚCI GŁADKIE CIENIOWANIE – 0:01.1 PHONG’A – 0:02.5

22 PORÓWNANIE PRĘDKOŚCI ŚLEDZENIE CZĄSTEK – 1:19.3
ŚLEDZENIE PROMIENIA – 0:20.2 RADIOSITY – 1:07.3

23 Porównanie czasu wyświetlania
Czas w minutach Linie ukryte Linie ukryte wypełnione Gładkie cieniowanie PHONG’A Radiosity Śledzenie cząstek Śledzenie promienia

24 Źródła Microstation v8 XM Edition – Help
Praca dyplomowa: Wizualizacja Węzła Bieżanów w ciągu Autostrady A4. Marek Wątroba, 2005


Pobierz ppt "ZASTOSOWANIE RENDERINGU W GRAFICE KOMPUTEROWEJ"

Podobne prezentacje


Reklamy Google