Opiekun : dr Piotr Gronek Tomasz Kawęcki 1 Temat pracy.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
20041 Projektowanie dynamicznych witryn internetowych Paweł Górczyński ASP 3.0.
Advertisements

Technologie prezentacji medialnych, © 2006 Igor Garnik
Wprowadzenie do C++ Zajęcia 2.
Narzędzia internetowe Paweł Rajba ttp://pawel.ii.uni.wroc.pl/
FLASH - INTERAKCJA Interaktywne dokumenty WWW.
Technologie XML Mgr inż. Michał Jaros Technologie XML wykład 1.
Co UML może zrobić dla Twojego projektu?
AJAX Marek Hołówko Maciej Wojciechowski.
Internetowy System Zarządzania Testami Wielokrotnego Wyboru Prowadzący: Michał Jasiński i Rafał Lichwała Promotor: dr Tadeusz Pankowski.
Internetowy System Informacyjny POZ
KURS Z INFORMATYKI prowadzący: mgr Przemysław Głowacki.
KAROLWÓJCIK Google Gadżety Kurs do wyboru budowa serwisów www.
Made by Mateusz Szirch Kilka słów o JavaScript.
Aplikacje Internetowe
System webowy do tworzenia kolektywnych prototypów aplikacji sieciowych i mobilnych Łukasz Przywarty
Uniwersytet Mikołaja Kopernika Wydział Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej Podyplomowe Studium programowania i Zastosowań Komputerów Repetytorium.
Podstawy Informatyki II
Wstęp do JavaScriptu Marek Magiera Październik 2003r.
Opracował : Przemysław Drzymała
Wprowadzenie do HTML, CSS, JavaScript, PHP
Informatyczny system edukacyjny do przedmiotu „Multimedia”
TECHNOLOGIE INTERNETOWE
XML - podstawy Szymon Bohdanowicz. Pierwszy przykład Marek Szymon Przypomnienie Pamiętaj o spotkaniu w piątek.
Podstawy tworzenia stron WWW
Lokalne serwery www Serwer WWW - ang. Web server jest to oprogramowanie zainstalowane na serwerze podłączonym do sieci Internet. Używające technologii.
Uniwersytet Mikołaja Kopernika Wydział Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej Podyplomowe Studium Programowania i Zastosowań Komputerów Marcin Hankiewicz.
Baza danych komisu samochodowego „TIGRA”
Strona internetowa pralni chemicznej
Uniwersytet Mikołaja Kopernika Wydział Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej Podyplomowe Studium Programowania i Zastosowań Komputerów Paweł Abramczyk.
Autor: Kamil Szafranek
XML – eXtensible Markup Language
Uniwersytet Mikołaja Kopernika Wydział Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej Podyplomowe Studium Programowania i Zastosowań Komputerów Katalog WWW.
Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Wydział Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej Podyplomowe Studium Programowania i Zastosowań Komputerów.
Tworzenie Aplikacji Internetowych dr Wojciech M. Gańcza 8.
Specjalizacja "Dziennikarstwo On-line„ asynchroniczny JavaScript i XML – AJAX Część 6 Prowadzący: Dariusz Jaruga
ZAKŁAD SYSTEMÓW KOMPUTEROWYCH
Wprowadzenie do HTML Informatyka Cele lekcji: Wiadomości:
Projektowanie stron WWW
Projektowanie Aplikacji Internetowych Artur Niewiarowski Wydział Fizyki, Matematyki i Informatyki Politechnika Krakowska.
Projektowanie Aplikacji Internetowych
Visual Basic w Excelu - podstawy
Temat 1: Ogólne cechy języka PHP
HTML (ang. HyperText Markup Language ) – język do tworzenia stron internetowych opierający się na znacznikach, czy inaczej je nazywając – tagach. Język.
Projektowanie Aplikacji Internetowych Artur Niewiarowski Wydział Fizyki, Matematyki i Informatyki Politechnika Krakowska.
Informatyka – szkoła gimnazjalna – Scholaris - © DC Edukacja Wprowadzenie do kaskadowych arkuszy stylów Informatyka.
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacjaOdtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Czyli króciutki opis języka programowania jakim jest HTML.
Kto tak naprawdę odwiedza Twoją stronę? Jak odczytać i wykorzystać dane z Google Analytics. Bartosz Groszek.
Obiekty DOM.
Podstawy języka skryptów
Technologie internetowe
Grafika komputerowa Dr inż. Piotr Gronek Wykład dla Studium Podyplomowego „Informatyka w Szkole”
Obiektowe metody projektowania systemów XML eXtensible Markup Language.
I TY ZOSTAŃ WEBMASTEREM! CZĘŚĆ 2 – „STRUKTURA STRONY” STWORZYŁ GABRIEL ŚLAWSKI.
Informatyka – szkoła gimnazjalna – Scholaris - © DC Edukacja Tworzenie stron WWW w programie Microsoft FrontPage Informatyka.
Wykład 2 Programowanie obiektowe. Programowanie obiektowe wymaga dobrego zrozumienia działania funkcji definiowanych przez użytkownika, w ten sposób będziemy.
Portal edukacyjny J A V A S C R I P T JĘZYK PROGRAMOWANIA STRON HTML Opracowała: Anna Śmigielska.
Aplikacje internetowe XML Paweł Lenkiewicz. Aplikacje internetowe – XML2 eXtensible Markup Language Uniwersalny język opisu danych Często używany we współpracy.
Temat: Porównanie technologii php,c# oraz javascript na przykładzie webaplikacji typu społecznościowy agregator treści Autor: Wojciech Ślawski.
Języki i technologie wytwarzania stron WWW Autor: Michał Walkowski Referat.
Zmienne typy danych w VBA. MS Excel – typy danych w języku programowania VBA.
HTML + CSS = strony internetowe Krzysztof Geras. FAKTY I MITY Czym nie jest HTML: ● programem do tworzenia stron internetowych, ● interpreterem skryptów.
Język html Julia Cudak. Wykorzystanie Język html wykorzystuje się obecnie do tworzenia stron internetowych. Pozwala on opisać strukturę informacji zawartych.
AJAX w PHP.
Framework css Prezentacje wykonał: szymon kupper
Wstęp do Informatyki - Wykład 14
Tworzenie stron WWW w programie Microsoft FrontPage
Aplikacje i usługi internetowe
Aplikacje i usługi internetowe
Zapis prezentacji:

Opiekun : dr Piotr Gronek Tomasz Kawęcki 1 Temat pracy

Cele i zadania pracy magisterskiej ( przypomnienie ) Schemat budowy aplikacji strona głowna działy technologiczne moduły dodatkowe przykłady zastosowań w fizyce Zrealizowane przykłady Podsumowanie Plan prezentacji 2

Pomoc dydaktyczna Proste, podstawowe kursy omawianych technologii, pomoc dla wykładowców fizyki oraz przedmiotów związanych z omawianymi technologiami, dodatkowe źródło wiedzy dla studenta Pokazanie możliwości technologii WWW ( client side ) Odpowiednio dobrane i przygotowane przykłady pokazujące możliwości omawianych technologii, zorientowanie aplikacji na wykonywanie po stronie klienta, wykorzystanie niekomercyjnych technologii. Fizyka może być ciekawa … Dobrane przykłady pokazują nie tylko możliwości technologii, ale przede wszystkim możliwość wykorzystywania ich do pokazywania fizyki na stronach WWW w sposób ciekawy, ładny i zachęcający do bliższego jej poznawania. Cele i zadania pracy magisterskiej 3 Cele i zagadnienia

Wybrane technologie 4 Java/ ECMA Script XHTML MathML ( Scalable Vector Graphics) – uniwersalny format dwuwymiarowej, statycznej i animowanej grafiki wektorowej. SVG (Mathematical Markup Language) to język znaczników będący zastosowaniem XML-a, służący do opisywania wzorów i symboli matematycznych. (ang. Extensible HyperText Markup Language, rozszerzalny hipertekstowy język znaczników) jest to język służący do tworzenia stron WWW ogólnego przeznaczenia. XHTML jest następcą nierozwijanego już języka HTML. (JS) to stworzony przez firmę Netscape zorientowany obiektowo skryptowy język programowania, najczęściej stosowany na stronach WWW.

Schemat aplikacji – strona www 5 Strona główna przykłady zastosowań w fizyce prezentacja technologii www moduły dodatkowe jak to jest zrobione porady, ciekawostki wyszukiwanie opis wykonania dodatkowe przykłady Schemat aplikacji

Strona główna 6 Schemat aplikacji: strona główna

Działy przedstawiające technologie 7 XHTML, MATHML, Java Script, SVG Te technologie będą prezentowane każda w osobnym dziale, czyli każda technologia przykłady, oraz krótkie kursy będą znajdowały się na osobnych podstronach dostępnych ze strony głownej. Dział : XHTML Schemat aplikacji: działy technologiczne cz.1

Przykłady dodatkowe 8 Każdy dział przedstawiający daną technologie będzie zawierał również dodatkowe przykładowe realizacje tych technologii, które będą najlepiej obrazowały ich możliwości oraz będą pomagać lepiej zrozumieć daną technologie. Schemat aplikacji: działy technologiczne cz.2

moduły dodatkowe 9 Moduły to pomocne dodatkowe elementy strony, które przede wszystkim pokazują wszechstronne możliwości prezentowanych technologii i są ułatwieniem dla korzystających z serwisu. Moduły te można traktować jak wtyczki i dodawać je do głównej strony serwisu. Schemat aplikacji: moduły dodatkowe

moduły dodatkowe- wyszukiwanie 10 Wyszukiwanie jest wykonane przy pomocy serwisu Google. Dzięki temu modułowi możemy szybko przeszukiwać zarówno Internet jak i prezentowaną aplikacje w poszukiwaniu interesujących nas informacji związanych z prezentowanymi technologiami czy fizyką. <form id="google" method="get" action=" class="draggable" > WWW na tej stronie Schemat aplikacji: moduły cz.1

moduły dodatkowe – wskazówki, ciekawostki 11 Prezentowany moduł ma za zadanie zaciekawić odwiedzającego jak i nauczyć czegoś nowego. Krótkie ciekawostki czy zwięzłe wskazówki dotyczące prezentowanych technologii znajdują się w dokumencie XML i są wyświetlane w module dzięki wykorzystaniu mechanizmu AJAX( asynchroniczny JavaScript i XML ), Interfejs XMLHttpRequest pobiera odpowiednie dane z dokumentu XML i po odpowiednich modyfikacjach wyświetlany jest w module. Jak używać formy <br> w XHTML Ze względu na kompatybilność wstecz lepiej jest używać formy ze spacją przed końcowym ukośnikiem: <br />. W celu zapewnienia kompatybilności zaleca się też nie używać formy zminimalizowanej, a tradycyjnej metody dla znaczników, których zamykanie w HTML 4 było opcjonalne, tzn. np. tak: <p&gt </p>. a nie tak: <p />. Schemat aplikacji: moduły cz.2

moduły dodatkowe – wskazówki, ciekawostki 12 Fragment kodu żródłowego skryptu JS realizującego połaczenie i przetworzenie danych z dokumentu XML: function start(){ // start the XMLHttpRequest var myXMLHTTPRequest = new XMLHttpRequest(); // load the xml file, ciekawostki.xml myXMLHTTPRequest.open("GET", "ciekawostki.xml", false); myXMLHTTPRequest.send(null); var xmlDoc = myXMLHTTPRequest.responseXML; x = xmlDoc.getElementsByTagName('tytul'); if(licz > x.length) licz = 0; nowa(xmlDoc,licz); } function nowa(doc,x){ document.getElementById("tytul1").innerHTML = doc.getElementsByTagName('tytul')[x].childNodes[0].data.replace(/ /g,'>').replace(/\n/g,' '); var temp = document.getElementById("tresc1"); var ooo = doc.getElementsByTagName('tresc')[x].childNodes[0].data; temp.innerHTML = ooo.replace(/ /g,'>').replace(/\n/g,' '); } Schemat aplikacji: moduły cz.3

13 Dodatkowy moduł mający na celu zapoznanie odwiedzającego ze sposobem wykonania wszystkich elementów znajdujących się na stronie, również a może przede wszystkim modułów dodatkowych. Tak, aby osoba zainteresowana mogła sama pokusić się o stworzenie podobnych modułów. moduły dodatkowe – jak to jest zrobione? Schemat aplikacji: moduły cz.4

Jak wykorzystać technologie w fizyce 14 Przedstawione przykłady, zrealizowane posługując się prezentowanymi technologiami, mają za zadanie pokazanie możliwości tych technologii w prezentowaniu fizyki na stronach. Analizując te przykłady można zobaczyć jak bardzo przydatne mogą być prezentowane technologie do zastosowań fizyki. Zrealizowane przykłady

Dodawanie wektorów w płaszczyźnie 15 function showVec(id,a,b,t){ var y=150-b; var x=a-250; var alfa = Math.atan(y/x); var r = 90-Math.round(alfa*180/Math.PI); if ( x < 0 ) r= r+180; var a1= a-5; var b1= b-5; var c1= a+5; var c = 'rotate('+r+','+a+','+b+')'; var p = c1+','+b+' '+a+','+b1+' '+a1+','+b; document.getElementById(id).setAttributeNS(null,'x2',a); document.getElementById(id).setAttributeNS(null,'y2',b); document.getElementById(t).setAttributeNS(null,'points',p); document.getElementById(t).setAttributeNS(null,'transform',c); } function vector(id){ this.id = id; this.a1 = 0; this.a2 = 0; } Zrealizowane przykłady: dodawanie wektorów cz.1

16 function dodaj(){ var wektorC = new vector('c'); var wektorA = new vector('a'); var wektorB = new vector('b'); wektorA.a1 = parseInt(document.getElementById('a1').value); wektorA.a2 = parseInt(document.getElementById('a2').value); wektorB.a1 = parseInt(document.getElementById('b1').value); wektorB.a2 = parseInt(document.getElementById('b2').value); wektorC.a1 = wektorA.a1+wektorB.a1; wektorC.a2 = wektorA.a2+wektorB.a2; showVec('vectA',wektorA.a1+250,150-wektorA.a2,'s1'); showVec('vectB',wektorB.a1+250,150-wektorB.a2,'s2'); showVec('vectC',wektorC.a1+250,150-wektorC.a2,'s3'); } Dodawanie wektorów w płaszczyźnie Zrealizowane przykłady: dodawanie wektorów cz.2

Zderzenia 2D 17 Zrealizowane przykłady: zderzenia 2 D

Ruch rakiety ze zmienną masą 18 Zrealizowane przykłady: ruch rakiety ze zmienną masą

Podsumowanie Praca jest witryną internetową, która ma na celu zaznajomienie odwiedzającego z prezentowanymi technologiami oraz pomoc w nauczaniu prezentując wybrane teorie fizyczne wraz z przykładami. Przykłady będą odpowiednio wyjaśniane nie tylko od strony teorii fizycznej, ale przede wszystkim od strony programistycznej w taki sposób, aby odwiedzający korzystając z podanych przykładów realizacji zagadnienia, mógł przerabiać lub napisać nową aplikacje według własnego pomysłu podnosząc w ten sposób swoje umiejętności. Dodatkowymi celami będzie rozpowszechnianie fizyki, nie tylko wśród studentów, ale również wśród wszystkich odwiedzających. Pokazanie im, że fizyka może być ciekawa i podana w odpowiedniej formie lepiej rozumiana. Wykorzystanie niekomercyjnych, szeroko dostępnych technologii, które realizowane są po stronie klienta to dodatkowe atuty pomocne przy rozpowszechnianiu i nauczaniu fizyki bez zbędnego obciążania serwerów wydziałowych. 19 Podsumowanie

Tomasz Kawęcki 20