Anna Paszkowska-Rogacz

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Praca w zespole Tomasz Filipionek.
Advertisements

FUNDAMENTY PRACY W ZESPOLE
Projekt dobry na wszystko! oprac. Grażyna Czetwertyńska 2006.
Zarządzanie projektami – controlling data: Katedra Nauk Społecznych wykładowca: dr Małgorzata Madej.
Zarządzanie projektami partnerskimi
Plan komunikacji PO KL - założenia. PLAN OCENY Programu Operacyjnego Kapitału Ludzkiego Proces ewaluacji na lata
KONFLIKTY W ORGANIZACJI
FUNDAMENTY PRACY W ZESPOLE
METODA PROJEKTU Metoda ta polega na samodzielnym realizowaniu przez uczniów zadania przygotowanego przez nauczyciela na podstawie wcześniej ustalonych.
Opracowała: Małgorzata Nowińska-Zgurska Kuratorium Oświaty w Rzeszowie
Budowanie wspólnoty uczących się MODUŁ VIII Sesja 8.1 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PROGRAM.
GRUPOWE ROZWIĄZYWANIE PROBLEMÓW
PRZYKŁADY METOD AKTYWIZUJĄCYCH
Wpływ Regionalnego Komitetu Sterującego na proces wdrażania RSI ? Elżbieta Książek 25 marca 2010 Warsztaty Regionalnego Komitetu Sterującego ds. Regionalnej.
Konferencja Wdrażanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Przedszkole Nr 48 z Oddziałami Integracyjnymi w Zabrzu Przedszkole i projekty e-Twinning.
Organizacja i zarządzanie firmą
Do wiernych i oddanych przyjaciół Zippiego w naszej szkole należą: dzieci z oddziału przedszkolnego działającego przy naszej szkole oraz uczniowie klasy.
Projekt Kompleksowe wsparcie szkół – sukces edukacji współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Zasady pracy w zespole 
Metoda projektu edukacyjnego
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
Człowiek – najlepsza inwestycja Program Operacyjny Kapitał Ludzki PROBLEMY PROGRAMOWANIA, WDRAŻANIA I PROJEKTOWANIA W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO.
Magdalena kurzyńska Sławomir Kwasiborski
Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli Europejski wymiar edukacji- rola dyrektora szkoły w realizacji międzynarodowych projektów współpracy szkół
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 4 w Gnieźnie
Prezentacja Prezentacja Dynamika pracy grupy 1.
Propozycja prac grup tematycznych Kujawsko-Pomorskiej Rady Innowacji KUJAWSKO-POMORSKA RADA INNOWACJI I ZESPÓŁ EKSPERTÓW DS. POLITYKI INNOWACYJNEJ WOJEWÓDZTWA.
WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI STOSOWANEJ I ZARZĄDZANIA
Budowanie mechanizmów partycypacji społecznej w sprawowaniu władzy samorządowej.
Lider kompetencje i asertywność Rozważania
WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE Wspólnie na Zamojszczyźnie- projekt.
Realizacja podstawy programowej poprzez różne formy aktywności w klasach I-III, cz.2 Aleksandra Klimza
Metodyki wytwarzania i utrzymywania aplikacji
„To Ja, to My” Program zajęć wychowawczo - profilaktycznych Autor: mgr Jolanta Kuryś – Skrzypczak.
Moduł 2 Rozwijanie umiejętności pracy w grupie i komunikacji.
Warsztat II Zielona Góra, r.. Plakaty z poprzednich warsztatów.
ROLA LIDERÓW W BUDOWANIU PARTNERSTWA LOKALNEGO. Dlaczego o liderze? nurt lokalności, czynnik ludzki, teoria zasobów lokalnych, waga rozpoznawania lokalnych.
LIDER.
Reguły zarządzania zespołem. Zespoły projektowe bardzo często zawodzą jeśli chodzi o ustalenie wspólnej stratrgii zarządzania grupą, która to definiuje.
Podstawy zarządzania projektami Karta projektu
Odznaki Jakości eTwinning
Nauczyciel – mentor, tutor, coach
Motywowanie uczniów do aktywności sportowej
Centrum w Ostrołęce Centrum w Ciechanowie Centrum w Płocku Centrum w Radomiu Centrum w Siedlcach Centrum w Warszawie - poradnictwo zawodowe - pośrednictwo.
Biblioteka pedagogiczna – sieci współpracy jako forma wspomagania szkoły DBP we Wrocławiu Szkolenie WDN Wrocław, Beata Malentowicz.
Praca w zespole.
Zarządzanie partnerstwem z wykorzystaniem zasad dotyczących współpracy w zespołach wirtualnych/ rozproszonych. Włodawski Obszar Funkcjonalny Gmina Miejska.
Tytuł projektu: Partnerstwo Nyskie 2020 – dialog między Partnerami Nazwa partnerstwa: Partnerstwo Nyskie 2020 Podmiot zgłaszający: Gmina Nysa.
„Zespoły problemowo-zadaniowe w szkole”
Wygraj dobry zespół! Grywalizacja jako skuteczna i innowacyjna forma szkolenia pracowników.
IX Konferencja „Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka” Maria ZAJĄC „E-learning 2.0 a style uczenia się” Maria ZAJĄC E-learning 2.0 a style.
Zarządzanie zmianą Sesja 5 Zarządzanie interesariuszami – stronami procesu zmiany.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
GRUPY LOKALNE CECHY EFEKTYWNYCH ZESPOŁÓW. 2 1– WYRAŹNY PORYWAJĄCY CEL (tracą poczucie czasu, częsta komunikacja między członkami, postęp, wywołuje dużo.
Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament Europejskiego Funduszu Społecznego Białystok, 26 października 2011 r. „Na czym polega logika projektu.
Zdefiniować problem Jaki jest problem? Jakie są główne założenia? Jak chcesz śledzić przebieg funkcjonowania projektu ? metody ewaluacji Budżet Jakie źródła.
Funkcjonowanie LGD – uzależnienie czy kreatywność? Czy da się zapewnić stabilność organizacji i trwałe partnerstwo na obszarach wiejskich? LUBORADZA, 8-9.
JAK PLANOWAĆ ZAJĘCIA POZALEKCYJNE? Autorzy: Katarzyna Michalik.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
STYLE KIEROWANIA.
Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
Praca w zespole jest OK. Ocenianie kształtujące w pracy grupowej.
Program eTwinning Planowanie projektów
Grupa wychowanie przedszkolne grupa ‘C’
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Program eTwinning Planowanie projektów
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
Zgłoszenia w ramach kategorii Najlepszy Zespół konsultantów
Zapis prezentacji:

Anna Paszkowska-Rogacz * 07/16/96 IDEALNY ZESPÓŁ Anna Paszkowska-Rogacz Małgorzata Tarkowska *

ZESPÓŁ Zespół to niewielka grupa ludzi obdarzonych uzupełniającymi się umiejętnościami, zaangażowanych w realizację wspólnego celu przy pomocy ustalonych wspólnie standardów działania, za których utrzymanie odpowiadają wzajemnie przed sobą. Katzenbach & Smith (1993)

DOBRE I ZŁE ZESPOŁY Nastrój Motywacja Rezultaty

DOBRY I ZŁY ZESPÓŁ (Keneth Blanchard) Dobry zespół Zły zespół Wyraźne cele, standardy, role Bezpośrednia komunikacja Zaufanie do innych Przestrzeń dla wszystkich Samorealizacja Twórczość Pomocna atmosfera Efektywne spotkania Współzależność Elastyczność Niejasne cele, standardy, role Komentarze na boku Niezdrowa rywalizacja Brak przestrzeni dla wszystkich Brak zaangażowania Brak inspiracji Niezdrowe napięcia Poczucie straty czasu Wymuszona kooperacja Sztywne procedury

PROCESY GRUPOWE TREŚĆ (problem, zadanie) PROCEDURA INTERAKCJE

ORGANIZACJA PRACY ZESPOŁOWEJ OKREŚLENIE ZADANIA EWALUACJA PLAN DZIAŁANIE

OKREŚLENIE ZADANIA TŁO: jak wygląda sytuacja, jakie problemy z niej wynikają, jakie możliwości niesie ze sobą, jakie przyszłe działania będą łatwe, a jakie trudne ZASOBY: jakie zasoby i umiejętności są potrzebne, jakie mamy możliwości jako zespół, jakie ryzyko wynika z sytuacji CELE: dlaczego wykonujemy to zadanie KRYTERIA SUKCESU: jaki jest pożądany poziom wykonania zadania, jakie chcemy osiągnąć efekty

PLANOWANIE OKREŚLENIE KROKÓW NIEZBĘDNYCH DO WYKONANIA ZADANIA PODZIAŁ ZADAŃ: kto, co, kiedy, jak, za jakie pieniądze wg. reguły SMART

DZIAŁANIE D O R O B O T Y ! ! !

EWALUACJA Ewaluacja jest refleksją nad zaplanowanymi i przeprowadzonymi wcześniej indywidualnymi i zespołowymi działaniami, które miały prowadzić do realizacji wyznaczonych celów i zadań.

ETAPY ROZWOJU ZESPOŁU (Kormanski i Mozenter)

ETAPY ROZWOJU ZESPOŁU (Kormanski i Mozenter) Proces Efekt Relacje Etap I Formowanie Udział Akceptacja

ETAPY ROZWOJU ZESPOŁU (Kormanski i Mozenter) Proces Efekt Relacje Etap II Ścieranie Wyjaśnienie Przynależność

ETAPY ROZWOJU ZESPOŁU (Kormanski i Mozenter) Proces Efekt Relacje Etap III Normowanie Zaangażowanie Wsparcie

ETAPY ROZWOJU ZESPOŁU (Kormanski i Mozenter) Proces Efekt Relacje Etap IV Działanie Osiągnięcia Duma

ETAPY ROZWOJU ZESPOŁU (Kormanski i Mozenter) Proces Efekt Relacje Etap V Separacja Poznanie Satysfakcja

POZYTYWNE ZACHOWANIA W ZESPOLE Informowanie ludzi o zadaniu Wyjaśnianie niejasności Dbałość o wszystkich członków zespołu Uważne wysłuchiwanie w otwartej dyskusji Zarządzanie czasem i kierowanie organizacją pracy Wskazywanie i określanie dobrych pomysłów Przewidywanie problemów

KRÓTKI KURS BUDOWANIA ZESPOŁU Sześć ważnych słów Jaką masz na ten temat opinię? Pięć ważnych słów Czy mógłbyś to zrobić, proszę? Cztery ważne słowa Przepraszam, że popełniłem błąd. Trzy ważne słowa Świetnie się spisałeś. Dwa ważne słowa Dziękuję Ci. Jedno ważne słowo My Najmniej ważne słowo Ja