eTwinning. bIBLIOPREVENTION

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Program eTwinning to łączenie i współpraca bliźniaczych szkół w Europie za pomocą mediów elektronicznych i promowanie szkolenia nauczycieli.
Advertisements

5 lat eTwinningu w mojej szkole
-Witam nazywam się Weronika Zgorzelska oraz Oliwia Kołakowska. -Witam serdecznie 1.Od kiedy pan gra w FC Barcelonie… -W FC Barcelonie gram od 13 roku.
Inclusive education support in Poland.
Akcja eTwinning w Szkole Podstawowej nr 5 w Rybniku jako przykład wykorzystania Multimedialnego Centrum Informacji mgr Ewa Łopatka.
GRAMATYKA Zastosowanie czasowników SHOULD i OUGHT TO.
Zestawienie wyników badań Researches summary. 1. Czy Twoi rodzice uprawiają jakieś sporty lub w inny aktywny sposób spędzają wolny czas poświęcając im.
DIRECT &INDIRECT QUESTIONS
Autor:Ada Turek klasa 6a SP 6 w Sosnowcu
Język angielski czasy PRESENT Continuous NACIŚNIJ SPACJĘ
Present Simple vs. Present Continuous
Moja rodzina My family.
W poszukiwaniu legend i ciekawych ludzi… Searching for legends and interesting people…
Szkoła Podstawowa im. Adama Mickiewicza w Skalmierzycach
Egzamin maturalny ustny z języka obcego obowiązujący od roku szkolnego 2011/2012 Prezentacja przygotowana na podstawie informacji zawartych w informatorze.
Present simple vs Present continuous
In the mobile showroom. Excuse me. Welcome, sir!
Author: Welcome to London's history and culture.
European teens speak through the art. Europejscy nastolatkowie wypowiadają się poprzez sztukę.
Świetlica pełna legend- The school day room full of legends
Podsumowaniem Dni Francji był wyjazd pracowników naszej szkoły do teatru Roma w Warszawie. Obejrzeli oni nową
Second Conditional.
Projekt Szkolny Socrates - Comenius NAUCZANIE TOLERANCJI
Surowosc obyczajow w Arabii Saudyjskiej Cruelty in Saudi Arabia.
Music: Nightengale Serenade
Holidays in Poland Christmas and Easter.
POLISH FOR BEGINNERS.
CZAS PRESENT SIMPLE.
SHOPPING- ROBIENIE ZAKUPÓW.
The History St. Peter and Paul's Church.. The end of work Miner1: We are buried. Miner2: We can' t go out. bury-zasypać Koniec pracy Górnik1: Jesteśmy.
European Voluntary Service changes the world. What is European Voluntary Service? Wolontariat Europejski to szansa dla każdego młodego człowieka niezależnie.
 Primary School no 17  John Paul II, Chorzow, Poland  Made by Monika Winkler`s Project Group.
Zmiany w ustnym egzaminie maturalnym z języków obcych od 2012 roku
Wyrabia nowe spojrzenie na świat Daje wzory do myślenia Człowiek wie więcej o świecie i o innych ludziach Ma udział w rozwoju osobowości Chroni przed.
REMEMBER THE HUMAN Netykieta - Netiquette 1. Staraj się zawsze pisać na temat. Przed wzięciem udziału w dyskusji zapoznaj się z tematyką sporu. 2. Przemyśl.
Rights of the child. Kliknij, aby edytować format tekstu konspektu Drugi poziom konspektu  Trzeci poziom konspektu Czwarty poziom konspektu  Piąty poziom.
Okres warunkowy typu 0,I,2 Okresy warunkowe występują w takich zdaniach, które mówią, co by się stało, gdyby, jeżeli. Np. Gdybym był bogaty, to bym kupił.
Much, many, a lot of, some,any
Rites and rituals in Poland. Funeral In Poland, the bodies of the dead are buried on the third day after death, rarely on Sunday. Candles and flowers.
CROSSWORD: SLANG. Konkurs polega na rozwiązaniu krzyżówki. CROSSWORD: SLANG Wypełnione karty odpowiedzi prosimy składać w bibliotece CJK, lub przesyłać.
COMENIUS REGIO Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Łodzi 1Analiza ankiety przeprowadzonej wśród czytelników Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej w Łodzi.
Zwrot going to – określa nasze plany na przyszłość lub przewidywania:
Past Simple – czas przeszły
Les meilleures photos de L'année 2005 D'après NBC A life for two, full of tenderness, obtains happiness as they get closer to heaven. Życie we dwoje,
Did you know?. 1 in 8 people living in Britain live in London, 12 million people live in London - this is a major European city London is the world largest.
Artur Ochojski Katedra Badań Strategicznych i Regionalnych Wydział Ekonomii Dzień internacjonalizacji Katowice 18/06/2015 Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach.
„Duck – freak” „ Kaczka Dziwaczka”.
You are about to see a few sentences in Polish. Try to translate them into English, but keep in mind they are: The First Conditonal The Second Conditional.
S: Present Simple vs Present Continuous.
Możliwość spełnienia marzeń sprawia, że życie jest tak fascynujące Możliwość spełnienia marzeń sprawia, że życie jest tak fascynujące The ability to.
Przetłumacz podane w nawiasach fragmenty zdań na j. angielski.
Important holidays and festivals in Poland. The first of January New Year’s Day New Year’s Day the day of Mary the Holy Mother of God – for Catholics.
CIECHANÓW My town Author: Irena Ulinska. MÓJ CEL nauczę się prezentować i uzyskiwać w języku angielskim najważniejsze informacje o swoim mieście powiatowym;
Opracowanie: Katarzyna Gagan, Anna Krawczuk
Music: Nightengale Serenade
Music: Nightengale Serenade
Forest fire protection
Przetestuj Usability Mateusz Kaczmarek
11. Work Praca.
Present Continuous.
To fall for someone Zakochacć się
SafeSurfing Moduł 1 Jak bezpiecznie korzystać z internetu i jak chronić swoje dane osobowe?
Czasy: Present Simple vs present continuous
Czasy: Present Simple vs present continuous
Tworzenie zdań i zastosowanie
Running Dictation Activity to Engage Students in Reading, Writing, Listening, and Speaking.
EMPOWEREMENT IN ICT SKILLS. I CREATED MY WEBSITE TO USE IT FOR TEACHING.
zl
1) What is Linux 2) Founder and mascot of linux 3) Why Torvalds created linux ? 4) System advantages and disadvantages 5) Linux distributions 6) Basic.
Zapis prezentacji:

eTwinning. bIBLIOPREVENTION eTwinning bIBLIOPREVENTION Publiczne Gimnazjum nr 16 w Łodzi Szkoszkoła Posds Szkoła Podstawowa Rodica Paweł Pachnowski

Projekty realizowane przez Publiczne Gimnazjum nr 16 w Łodzi Christmas – Projekt nagrodzony Europejską Odznaką Jakości pen pal European School Diary Celebrating European Day of Languages Two towns in one card – Projekt nagrodzony Europejską Odznaką Jakości Easter according to me! Adoption of the Euro Biblioprevention

Techniki realizacji projektu prezentacje PowerPoint wideokonferencja poczta elektroniczna zdjęcia cyfrowe strona internetowa, czat

Cele Projektu Edukacja Zapobieganie przemocy Rozwiązywanie problemów poprzez czytanie książek Wymiana dobrych praktyk Zwiększenie kompetencji na polu biblioprewencji Cele Projektu

UCZNIOWIE UCZESTNICZĄCY W PROJEKCIE SŁOWEŃSCY UCZNIOWIE POLSCY UCZNIOWIE wiek 13 oraz 14 lat poznanie siebie, swoich hobby, zainteresowań i przyzwyczajeń czytelniczych porównanie planów zajęć w obu krajach porównanie systemu lektur dyskusja na temat książki “See Ya,Simon”, David Hill ANAMARIJA MARTINA MICHAL MONIKA LARA NEŽA ALEXANDRA KLEMEN ROBERT

Mają bibliotekę w szkole i w mieście. Porównanie obowiązkowej pracy z książką po pierwszym spotkaniu uczestników na czacie Polska Mają bibliotekę w szkole i w mieście. Mają 6 lektur obowiązkowy. Uczniowie mągą wybrać z pośród książek dla nastolatków, poezji, książek fantastycznych (narodowych lub zagranicznych autorów) Mają testy po przerobionych kilku tematach. Słowenia Mają bibliotekę w szkole i w mieście. Uczniowie mają 5 lektur obowiązkowych. Uczniowie mągą wybrać z pośród książek dla nastolatków, poezji, książek fantastycznych (narodowych lub zagranicznych autorów) Nauczyciel wybiera rodzaj sprawdzianu (ustny lub pisemny). Polish pupils can't choose among writers while the Slovene pupils can. All classes have the same books in Polish schools.

Skala ocen od 1 (najniższa) do 6 (najwyższa). Uczniowie omawiają literaturę podczas zajęć z języka polskiego, ale czytają książki w domu. Potem dyskutują na temat książki w szkole. Uczniowie nie mają konkursu czytelniczego. Skala ocen od 1 (najniższa) do 5 (najwyższa). Uczniowie omawiają literaturę podczas zajęć z języka słoweńskiego, ale czytają książki w domu. Potem dyskutują na temat książki w szkole. Uczniowie mają konkurs czytelniczy (np.: „Bralna značka”)

DAVID HILL: SEE YA, SIMON Wydana w 1992 w Nowej Zelandii Książka zdobyła liczne NAGRODY (np.: Gaelyn Gordon Award For a Much-Loved Book ,The Silver Feather Award, Times Educational Supplement Nasen Award, etc. Kategoria: fikcja młodzieżowa STRESZCZENIE: Książka opowiada historię Szymona, 14 letniego chłopca, który cierpi na dystrofię mięśniową i spędza życie na wózku inwalidzkim. Historia opowiedziana przez Nathan’a, najlepszego przyjaciela Szymona. Książka łączy tragedię śmiertelnej choroby ze zdecydowanym humorem, który czytelnik wyraża śmiejąc się na głos. Czytelnik ma możliwość identyfikacji z różnymi perspektywami tego co dzieje się z Szymonem.

Historia jest rewelacją w związku z uprzedzeniami i trudnościami, które doświadczają niepełnosprawni młodzi ludzie. DYSKUSJA PRZEPROWADZONA NA CZACIE PORTALU eTwinning 1. Do you think that all the children are the same no matter their health condition, social background, religion, race, etc.? Answers: …i think all children should have the same rights …unfortunately they are not; …We think that all children aren't treated the same if they are disabled or sick.; …we think that this kind of people are just not mature, I thought 2. Do you remember what happens with that spina bifida girl? Answers: …her uncle did not allow her aunt or cousins come to see her in hospital; …yes we remember. that's really sad because it is just not fair, everybody can be sick and we should be nice to them 3. What does Simon think about charities? Answers: …Simon doesn't like TV show because he think that they collect money for children and later they don't care about them 4. What should they do instead? Answers:…We think that they should behave like Nathan and all; …

Efekty – Wyniki– Wnioski uczniów Efekt Biblioterapeutyczny 1. Koledzy Simon’a musięli szybko dorosnąć 2. Pogarszający się stan zdrowia Simon’a zbliżył do siebie pozostałych bohaterów 3. Wszystkie dzieci są takie same, bez względu na pochodzenie, wyznanie, rasę, itp. 4. Wszystkie dzieci zasługują na równe prawa 5. Prawa są często łamane i ludzie nie są traktowani tak samo bez względu na ich niepełnosprawność lub chorobę 6. Niektórzy ludzie są wciąż bardzo ciasno myślący i pełni uprzedzeń 7. Niektórzy uczniowie w ich szkołach też nie są tolerancyjni, ciasno myślący, ale na szczęście tacy są w mniejszości

Reagują na problemy życia codziennego w podobny sposób Nastolatki Myślą podobnie Czują podobnie Reagują na problemy życia codziennego w podobny sposób

I Wideokonferencja Debata przeprowadzona metodą Karl’a Poppe http://www.idebate.org/standards/ruleskarlpopper.php Temat: Co jest lepsze: książka czy film? Tytuł przewodni: Zmierzch Czas trwania: 60 min

Fragment debaty