Nazwa szkoły: Publiczne Gimnazjum im. Książąt Pomorza Zachodniego w Trzebiatowie ID grupy: 98/46_MF_G1 Kompetencja: Zajęcia projektowe, komp. Mat.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Płyny Płyn to substancja zdolna do przepływu.
Advertisements

SŁAWNI FIZYCY.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
MATEMATYCZNO FIZYCZNA
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane Informacyjne: Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NR 1 „ELEKTRYK” W NOWEJ SOLI ID grupy: 97/56_MF_G1 Kompetencja: MATEMATYKA I FIZYKA Temat.
Płyny – to substancje zdolne do przepływu, a więc są to ciecze i gazy
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
DANE INFORMACYJNE Gimnazjum Nr 43 w Szczecinie ID grupy: 98/38_MF_G2
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ w BACZYNIE ID grupy:
1.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ w BACZYNIE ID grupy:
Woda i Życie dawniej i dziś.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Publiczne Gimnazjum im. Książąt Pomorza Zachodniego w Trzebiatowie ID grupy: 98/46_MF_G1 Kompetencja: matematyczno-fizyczna.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Prawo Archimedesa Dlaczego kaczka pływa, a kamień tonie
Rozwiązanie Zadania nr 4 Związku Czystej Wody. Przedstawienie grupy : Spotkaliśmy się dn br. w składzie : Katarzyna Bis, Katarzyna Barlik, Joanna.
1 1.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Polanowie im. Noblistów Polskich ID grupy: 98/49_MF_G1 Kompetencja: Fizyka i matematyka Temat.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół w Lipinkach Łużyckich
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM J. MARCIŃCA W KOŹMINIE WLKP. ID grupy: 97/93_MF_G1 Opiekun: MGR MARZENA KRAWCZYK Kompetencja:
Sonia Rucińska i Victoria Peplińska
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE Gimnazjum im. Mieszka I w Cedyni ID grupy: 98_10_G1 Kompetencja: Matematyczno - fizyczna Temat projektowy: Ciekawa optyka Semestr/rok.
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ W LINI
Dane INFORMACYJNE Zespół Szkół w Mosinie 98/67_MF_G2 Kompetencja:
GIMNAZJUM IM. MIESZKA I W CEDYNI MATEMATYCZNO - FIZYCZNA
ZROZUMIEĆ RUCH Dane INFORMACYJNE Międzyszkolna Grupa Projektowa
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
1.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ID grupy: Opiekun: Wiesław Hendel
Nazwa szkoły: Gimnazjum nr 58 im. Jana Nowaka Jeziorańskiego w Poznaniu ID grupy: 98/62_MF_G2 Opiekun Aneta Waszkowiak Kompetencja: matematyczno- fizyczna.
DANE INFORMACYJNE im. Ks. Jana Twardowskiego Nazwa szkoły:
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
1.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: PUBLICZNE GIMNAZJUM w CZŁOPIE
Spis treści 1. Dane informacyjne 2. Co to jest gęstość? 3. Przyrządy do mierzenia gęstości 4. Układ SI 5. Archimedes 6. Prawo Archimedesa 7. Zadanie z.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Manowie ID grupy:
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane informacyjne: Nazwa szkoły: Gimnazjum w Wierzbnie
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE Prawo Archimedesa Nazwa szkoły:
Spis treści 1. Dane informacyjne 2. Co to jest gęstość substancji? 3. Przyrządy do mierzenia gęstości 4. Układ SI 5. Zadanie z gęstością 6. Zdjęcia z wycieczki.
DANE INFORMACYJNE (DO UZUPEŁNIENIA)
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane Informacyjne Nazwa szkoły:
Podstawy mechaniki płynów - biofizyka układu krążenia
1.
Przygotowanie do egzaminu gimnazjalnego
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Lichnowach ID grupy:
1.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
DANE INFORMACYJNE Cisnienie hydrostatyczne i atmosferyczne
1.
Zapis prezentacji:

Nazwa szkoły: Publiczne Gimnazjum im. Książąt Pomorza Zachodniego w Trzebiatowie ID grupy: 98/46_MF_G1 Kompetencja: Zajęcia projektowe, komp. Mat - fiz Temat projektowy: Hydrostatyka – Prawo Archimedesa Semestr/rok szkolny: Semestr IV/ 2011/2012

Hydrostatyka - Prawo Archimedesa

Hydrostatyka jest to dział w fizyce zajmujący się mechaniką płynów, czyli badaniem cieczy w stanie spoczynku oraz warunków pozostawania w spoczynku cieczy znajdującej się w polu sił masowych.

Archimedes, matematyk i fizyk starożytnej Grecji, żył w latach 287 – 212 p.n.e. Do historii nauki przeszedł jako autor odkrycia zwanego dziś „Prawem Archimedesa”.

Prawo Archimedesa „Na każde ciało zanurzone w cieczy, działa siły wyporu zwrócona pionowo ku górze, równa co do wartości ciężarowi cieczy, wypartej przez to ciało”

Siła ta nazywana jest siłą wyporu Siła ta nazywana jest siłą wyporu. Jej wartość nie zależy od substancji, z której wykonane jest ciało Siła wyporu to siła skierowana ku górze, działająca na ciało zanurzone w wodzie Fw = pc * g * Vc pc – gęstość cieczy g – przyspieszenie ziemskie Vc – objętość wypartej cieczy.

Jak głosi legenda, Archimedes udał się do łaźni Jak głosi legenda, Archimedes udał się do łaźni. Gdy znalazł się w wannie, zauważył, że im bardziej zanurza się w wodzie, tym więcej wody wylewa się z wanny, a on staje się jakby lżejszy. Uniesiony radością, wyskoczył z wanny i pobiegł do domu, wołając gromkim głosem Eureka! Eureka!

Spróbowaliśmy udowodnić, że twierdzenie Archimedesa jest prawdziwe.

Przeprowadziliśmy doświadczenia, które miały udowodnić od czego zależy siła wyporu. Doświadczenie 1. Badaliśmy czy siła wyporu zależy od rodzaju substancji, z jakiej zbudowane jest ciało, a następnie czy zależy od objętości ciała. Okazało się, że dla takich samych objętości ciał (niezależnie z jakich substancji są wykonane) siła wyporu jest taka sama. Wniosek: Siła wyporu nie zależy więc od rodzaju substancji, z której wykonane jest ciało zanurzone w cieczy. Zależy jedynie od objętości zanurzonego ciała-jest tym większa, im większa jest jego objętość

Doświadczenie 2. Badaliśmy czy siła wyporu zależy od kształtu ciała. Po doświadczeniach stwierdziliśmy, że wartość siły wyporu nie zależy od kształtu ciała.

Doświadczenie 3. Czy siła wyporu zależy od gęstości cieczy, w której zanurzamy ciało? Aby odpowiedzieć na to pytanie, wykonaliśmy doświadczenie : Najpierw zmierzyliśmy siłę wyporu w zwykłej wodzie, a następnie do wody dodaliśmy kilka łyżek soli kamiennej.

Im większa gęstość tym większy ciężar wypieranej cieczy Im większa gęstość tym większy ciężar wypieranej cieczy. Równocześnie zwiększa się siła wyporu, która działa na zanurzone ciało.

Doświadczenie 4. NUREK KARTEZJUSZA Nurek pływa dzięki sile wyporu działającej na plastikowy pływak i znajdujące się w nim powietrze zgodnie z Prawem Archimedesa. Gdy zaczniemy ściskać butelkę z nurkiem, na skutek wzrostu ciśnienia wewnątrz butelki objętość pęcherzyka w nurku zmniejsza się - do nurka wpływa więcej wody przez co zwiększa on swój ciężar- zmniejsza wyporność i zaczyna tonąć. Ponieważ ciśnienie rozchodzi się w cieczy jednakowo nie ma znaczenia czy naciskamy dno, środek, czy górę butelki..

Podsumowanie na wartość siły wyporu ma wpływ objętość ciała zanurzonego w cieczy. im większa objętość ciała, tym większa będzie wartość siły wyporu na wartość siły wyporu nie ma wpływu kształt ciała. im większa gęstość cieczy tym siła wyporu jest większa.

WYKORZYSTYWANIE PRAWA ARCHIMEDESA -łodzie podwodne, statki te mają możliwość manewrowania siłą wyporu i siłą ciężkości, dzięki czemu są w stanie zanurzać się i wynurzać. -statki pływające po powierzchni, siła wyporu równoważy siłę ciężkości. Balony, sterowce – manewrując ciężarem (balast) lub wartością siły wyporu (wypuszczanie gazu nośnego, lub zmiana jego ciężaru właściwego za pomocą podgrzewania).

W prezentacji zostały wykorzystane zdjęcia doświadczeń, które wykonywaliśmy z projektu „Z matematyką i fizyką zdobywamy świat!”.