1 1.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Trening przed klasówką.
Advertisements

Pola wielokątów Wykonawca : Weronika Jakubowska.
Cel lekcji: Utrwalę umiejętność obliczanie pola i obwodu prostokąta ( kwadratu), rozwiązywania zadań z jednostkami czasu, wagi i pieniędzy. .
JEDNOSTKI OBJĘTOŚCI.
POLA FIGUR PŁASKICH.
NAJWYŻSZE BUDYNKI ŚWIATA
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane Informacyjne: Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NR 1 „ELEKTRYK” W NOWEJ SOLI ID grupy: 97/56_MF_G1 Kompetencja: MATEMATYKA I FIZYKA Temat.
Jednostki objętości.
Matematyka w przyrodzie.
Pola i obwody figur płaskich
DANE INFORMACYJNE Gimnazjum Nr 43 w Szczecinie ID grupy: 98/38_MF_G2
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ w BACZYNIE ID grupy:
„Zbiory, relacje, funkcje”
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Objętość prostopadłościanu. Jednostki objętości.
KWADRAT PROSTOKĄT ROMB RÓWNOLEGŁOBOK TRAPEZ TRÓJKĄT.
Pole prostokąta i kwadratu
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Polanowie im. Noblistów Polskich ID grupy: 98/49_MF_G1 Kompetencja: Fizyka i matematyka Temat.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół w Lipinkach Łużyckich
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM J. MARCIŃCA W KOŹMINIE WLKP. ID grupy: 97/93_MF_G1 Opiekun: MGR MARZENA KRAWCZYK Kompetencja:
Graniastosłupy proste i nie tylko
Autor: Marek Pacyna Klasa VI „c”
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane informacyjene Nazwa szkoły ID grupy Kompetencja Temat projektowy
Autorzy: Bartosz Ratajski Damian Rzepka
ZAMIANA JEDNOSTEK CZAS, DŁUGOŚĆ, MASA WYKONAŁY: LAURA BUNDZIÓW
Nazwa szkoły: Gimnazjum nr 58 im. Jana Nowaka Jeziorańskiego w Poznaniu ID grupy: 98/62_MF_G2 Opiekun Aneta Waszkowiak Kompetencja: matematyczno- fizyczna.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
POLA FIGUR PŁASKICH.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: PUBLICZNE GIMNAZJUM w CZŁOPIE
„Pomiar i miara” Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych w Kotowie 97/24_MF_G1
Spis treści 1. Dane informacyjne 2. Co to jest gęstość? 3. Przyrządy do mierzenia gęstości 4. Układ SI 5. Archimedes 6. Prawo Archimedesa 7. Zadanie z.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Manowie ID grupy:
Jednostki pola powierzchni.
Nazwa szkoły: Gimnazjum nr 58 im. Jana Nowaka Jeziorańskiego w Poznaniu ID grupy: 98/62_MF_G2 Opiekun Aneta Waszkowiak Kompetencja: matematyczno- fizyczna.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane informacyjne : ID grupy: 98/60_MP_G2 Opiekun: Marzena Tes
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ w BACZYNIE ID grupy:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Temat: Gęstość materii Definicja: Gęstość (masa właściwa)- jest to stosunek masy pewnej porcji substancji do zajmowanej przez nią objętości.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Jednostki długości i ich zamiana
Spis treści 1. Dane informacyjne 2. Co to jest gęstość substancji? 3. Przyrządy do mierzenia gęstości 4. Układ SI 5. Zadanie z gęstością 6. Zdjęcia z wycieczki.
DANE INFORMACYJNE (DO UZUPEŁNIENIA)
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane Informacyjne Nazwa szkoły:
Jednostki masy, długości, pola powierzchni i objętości
Jednostki masy, długości, pola powierzchni i objętości
Prezentacja dla klasy V szkoły podstawowej
Matematyka wokół mnie – gdzie jako jedenastolatek widzę królową nauk ?
Układy jednostek miar na świecie.
GEOMETRIA.
Prezentacja dla klasy V szkoły podstawowej
Opracował: Mateusz Grzelka
Fizyka Jednostki układu SI.
Zamiana jednostek długości i pola
Jak przeliczać jednostki miary
Jednostki pola powierzchni.
Zapis prezentacji:

1 1

DANE INFORMACYJNE NAZWY SZKÓŁ: Gimnazjum w Zespole Szkół w Otorowie Gimnazjum w Zespole Szkół nr 43 w Szczecinie ID GRUP: 98/28_mf_g2 98/38_mf_g2 KOMPETENCJA: Matematyczno-fizyczna TEMAT PROJEKTOWY: „W świecie miary” SEMESTR / ROK SZKOLNY: semestr II, 2010/2011 2 2

ZAMIANA JEDNOSTEK metr centymetr 3

OZNACZENIA Z KTÓRYCH KORZYSTAMY m – metr m² - metr kwadratowy m³ - metr sześcienny dm – decymetr dm² - decymetr kwadratowy dm³ - decymetr sześcienny cm – centymetr cm² - centymetr kwadratowy cm³ - centymetr sześcienny mm – milimetr mm² - milimetr kwadratowy mm³ - milimetr sześcienny kg – kilogram dag – dekagram q – kwintal t – tona min – minuta s – sekunda h – godzina l – litr hl – hektolitr ha - hektar km – kilometr km² - kilometr kwadratowy km³ - kilometr sześcienny

SYSTEM METRYCZNY POMIARU (SI) System ten składa się z trzech podstawowych części: m – metr jednostka długości kg – kilogram jednostka masy s – jednostka czasu Długość tej gitary wynosi 1 m W ciągu jednej sekundy powiesz: jeden tysiąc I jeden To złoto ma masę 1 kg

UKŁAD SI - PEŁNA LISTA JEDNOSTEK metr m długość kilogram kg masa sekunda s czas amper A natężenie prądu elektrycznego kelwin K temperatura kandela cd natężenie światła, światłość mol liczność materii Oryginalny system metryczny został opracowany we Francji już w 1670r, Współczesna wersja (od 1960r.) o nazwie Międzynarodowy System Miar lub SI

JEDNOSTKI DŁUGOŚCI - ile to jest? KILOMETR 1 km = 1000 m 1 km = 10 000 dm 1 km = 100 000 cm 1 km = 1 000 000 mm METR 1 m = 10 dm 1 m = 100 cm 1 m = 1000 mm 1 m = 0,0001 km DECYMETR 1 dm = 10 cm 1 dm = 100 mm CENTYMETR 1 cm = 10 mm MILIMETR 1 mm = 0,000001 km 1km można przejść W 12 minut spacerem.

JEDNOSTKA POLA - ile to jest? CENTYMETR KWADRATOWY 1 cm² = 100 mm² 1 cm² = 0,0001 m² DECYMETR KWADRATOWY 1 dm² = 100 cm² 1 dm² = 10000 mm² KILOMETR KWADRATOWY 1 km² = 1000000 m² 1 km² = 100 ha 1 km² = 10000 a AR I HEKTAR 1 ha = 10000 m² 1 ha = 100 a 1 a = 100 m² 36,57x18,27=668,13m² Czyli ok. 7 arów.

JEDNOSTKI OBJĘTOŚCI - ile to jest? 1 m³ = 1 000 000 cm³ 1 m³ = 100 000 000 mm³ 1 cm³ = 1000 mm³ 1 dm³ = 1000 cm³ 1 dm³ = 1 000 000 mm³ 1 mm³ = 0,001 cm³ 1 km³ = 1000000000 m³ LITR 1 l = 1 dm³ 1 l = 0,01 hl HEKTOLITR 1 hl = 100 l 1 hl = 100 dm³ MILILITR 1 ml = 0,001 dm³ 1 dm³ = 1000 ml METR SZEŚCIENNY 1 m³ = 10 hl 1 m³ = 1000 l 1 m³ = 1000 dm³

JEDNOSTKI MASY I CZASU -ile to jest? TONA 1 t = 1000 kg 1 t = 100 000 dag 1 t = 1 000 000 g 1 t = 10 q KWINTAL 1 q = 100 kg 1 q = 10 000 dag 1 q = 100 000 g DEKAGRAM 1 dag = 10 g KILOGRAM 1 kg = 100 dag 1 kg = 1000 g MINUTA 1 min = 60 s GODZINA 1 h = 60 min 1 h = 3600 s DOBA 1 doba = 24 h 1 doba = 1440 min 1 doba = 86 400 s Samochód waży ok. 2 tony. spinacz ma masę ok. 1g

DAWNE JEDNOSTKI DŁUGOŚCI DŁOŃ odpowiadała 1/2 ćwierci czyli ok. 7,44 cm PALEC CAL - 2,54 CM Jednostka pochodzi od starożytnej jednostki odpowiadającej szerokości dużego palca ręki. ŁOKIEĆ średniej długości ręki od stawu łokciowego do dłoni. Dzielił się najczęściej na 2 stopy albo 24 cale. PIĘDŹ to odległość od końca kciuka do końca palca środkowego rozpostartej dłoni. STOPA to dawna, polska jednostka długości o wartości 20-45 cm zależnie od czasu i rejonu. 1 stopa = 0,5 łokcia

JEDNOSTKI MIAR W GOSPODARSTWIE DOMOWYM łyżka stołowa ≈ 10 – 15 cm³ szklanka ≈ 0,20 – 0,25 litra = 200 – 250 cm³ łyżeczka ≈ 5 cm³ kropla ≈ 1/20 – 1/10 cm³

Pęczek ilość towaru która zawiera się szczypta ≈ 1/4 – 1/2 grama wiadro ≈ 10 – 12 litrów worek ≈ 25, 50 kilogramów Pęczek ilość towaru która zawiera się w objęciu kciuka i palca wskazującego Kobiałka (łubianka) ≈ 2 - 2,5 kg

PRZELICZNIKI WAGOWE Produkt Płaska łyżeczka Łyżka stołowa Szklanka bulion 0,5 dag 1,5 dag 25 dag cukier kryształ kakao 0,2 dag 0,6 dag 10 dag kasza manna masło 24 dag mąka pszenna 0,3 dag 0,9 dag 15 dag miód 0,7 dag 2,1 dag 35 dag oliwa 0,4 dag 1,2 dag 20 dag ryż 26 dag śmietana 1,4 dag 23 dag żelatyna woda mleko

NAJWYŻSZE BUDOWLE W POLSCE Miejsce 1. Miejsce 2. Miejsce 3. Pałac Kultury Warsaw Trade Rondo1 i Nauki w Warszawie Tower w Warszawie 230,7 m 208 m 192m

NAJWYŻSZE BUDOWLE W POLSCE Miejsce 22. Miejsce 30 Miejsce Pazim Akademia Ekonomiczna …. Ostatnie w Szczecinie w Poznaniu Kościół w Otorowie 128 m 106 m 30m

NAJWYŻSZY BUDYNEK ŚWIATA Burdż Chalifa (ar. برج خليفة = "wieża Chalify", ang. Burj Khalifa), nazwa stosowana przed otwarciem: Burdż Dubaj (ar. برج دبي = "wieża Dubaju", ang. Burj Dubai) – wieżowiec w Dubaju w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, zbudowany przez firmy Samsung Constructions, BESIX i Arabtec. Budowa, rozpoczęta 21 września 2004, zakończyła się 16 sierpnia 2009 roku. Wysokość budowli wynosi 828 metrów i została osiągnięta 17 stycznia 2009 roku. Budynek posiada 169 pięter użytkowych. Całkowita liczba kondygnacji wynosi 206. Oficjalne otwarcie budynku nastąpiło 4 stycznia 2010 roku, a koszt budowy to 1,5 miliarda dolarów.

TROCHĘ PRAKTYKI… POMALUJMY NASZĄ SALĘ Nasza sala ma wymiary: 12m x 6,5m x 3,3m są 4 okna o wymiarach 1,9m x 1,97m oraz drzwi: 2 m x 1m. Zatem pomalujemy powierzchnię sali pomniejszoną o powierzchnię okien i drzwi. Powierzchnia ścian sali: ok.122 m² Powierzchnia okien: ok15 m² Powierzchnia drzwi: ok. 2 m² Powierzchnia ścian do pomalowania: ok. 105m² Litr farby wystarczy na pomalowanie 14 m² Czyli potrzebujemy ok.. 8 l farby na malowanie jednokrotne. Pomalujemy 2 razy, więc zużyjemy 16 l farby. Bierzemy jedną 10l (108 zł) jedną 5l (58 zł) i jedną 1l (14 zł). Razem zapłacimy 180 zł. Sufit ma powierzchnię ok. 72 m², potrzeba ok.10 l farby, 2x 5l po 58 zł daje 116 zł. Całkowity koszt zakupu farby to około 296 zł.

SIEJEMY NOWĄ TRAWĘ Chcemy się dowiedzieć, ile to będzie kosztowało Najpierw musimy znaleźć powierzchnię, jaką zajmuje trawnik. Gdyby kształt był prostokątny zmierzylibyśmy długość i szerokość I obliczylibyśmy powierzchnię mnożąc długość przez szerokość. Nasz trawnik ma zakrzywioną część. Obliczamy liczbę kwadratów: jeżeli zajmuje więcej niż połowę liczymy 1, jeżeli mniej 0.W naszym przypadku 7m² Do tego dodajemy pole prostokątnej powierzchni 106,5 m² Razem 113,5m²

PORÓWNAJMY CENY Możemy kupić nasiona i czekać aż trawa urośnie., lub gotową trawę. Obliczymy koszty w obu przypadkach. Zapoznaliśmy się w centrum ogrodniczym z informacją na opakowaniu ile nasion wystarczy na m² oraz z ceną opakowania. Cena zależy też od wielkości opakowania. Powierzchnia trawnika 113,5m² Trawa uniwersalna ROLIMPEX Cena: 22,00 PLN /opak Opakowanie: 1 kg Wydajność: 30 m² 113,5:30 ≈ 3,66 4x22=88,00ZŁ

PORÓWNAJMY CENY Trawa Polska Łączka CENTNAS 19,50 PLN /opak Wydajność : 35 m² Opakowanie: 1kg 113,5:35 ≈3,24 4x19,50=78 zł Trawa uniwersalna CENTNAS Cena:11,00PLN/opak Cena za 1 kg: 22,0PLN Opakowanie: 0,5 kg Wydajność: 22 m² Trawa uniwersalna CENTNAS Cena:11,00PLN/opak Cena za 1 kg: 22,0PLN Opakowanie: 0,5 kg Wydajność: 22 m² 113,5:22 ≈ 5,2 6x22=132ZŁ Najtaniej kosztuje Polska Łączka

A KOSZT ZAKUPU TRAWY ROLOWANEJ ? Trawnik reprezentacyjno- użytkowy „Trawka z rolki” Wymiary: długość 200cm, szerokość 50 cm Cena 1 m² - 14 zł. 3:0,5=6 38,5:2=19,25 19 6x19=144 144x14zł=2016 zł Koszty są zdecydowanie wyższe.

MAKIETY NASZYCH SZKÓŁ OTOROWO SZCZECIN

NASZE SZKOŁY Z LOTU PTAKA OTOROWO SZCZECIN

WWW http://gadzetomania.pl/2008/04/01/najwyzszy-drapacz- chmur-bedzie-mial-1609-metrow-i-34-cm http://pl.wikipedia.org/ http://dinus.w.interia.pl/najpolska.htm http://szkola.otorowo.w.interia.pl/strona1.html

26 26