Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
FIGURY PRZESTRZENNE.
Advertisements

W królestwie czworokątów
Projekt „AS KOMPETENCJI’’
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane Informacyjne: Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NR 1 „ELEKTRYK” W NOWEJ SOLI ID grupy: 97/56_MF_G1 Kompetencja: MATEMATYKA I FIZYKA Temat.
Pola i obwody figur płaskich
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ w BACZYNIE ID grupy:
1.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ w BACZYNIE ID grupy:
„Zbiory, relacje, funkcje”
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum nr 5 w Poznaniu ID grupy: 98/30_mf_g2 Opiekun: Olga Jakubczyk Kompetencja: matematyczno-fizyczna Temat projektowy:
Nazwa szkoły: Publiczne Gimnazjum im. Książąt Pomorza Zachodniego w Trzebiatowie ID grupy: 98/46_MF_G1 Kompetencja: Zajęcia projektowe, komp. Mat.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Polanowie im. Noblistów Polskich ID grupy: 98/49_MF_G1 Kompetencja: Fizyka i matematyka Temat.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół w Lipinkach Łużyckich
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM J. MARCIŃCA W KOŹMINIE WLKP. ID grupy: 97/93_MF_G1 Opiekun: MGR MARZENA KRAWCZYK Kompetencja:
Prezentacja Matematyka – wzory na pola figur płaskich, pola powierzchni i objętości brył, twierdzenia.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane informacyjene Nazwa szkoły ID grupy Kompetencja Temat projektowy
Figury przestrzenne.
W świecie miar Piotr Wojtasiewicz Tomasz Olejniczak Karolina Jankowska
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
1.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół Gastronomicznych
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
POLA FIGUR PŁASKICH.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: PUBLICZNE GIMNAZJUM w CZŁOPIE
„Pomiar i miara” Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych w Kotowie 97/24_MF_G1
Spis treści 1. Dane informacyjne 2. Co to jest gęstość? 3. Przyrządy do mierzenia gęstości 4. Układ SI 5. Archimedes 6. Prawo Archimedesa 7. Zadanie z.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Manowie ID grupy:
Hałas wokół nas Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ w BACZYNIE ID grupy:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Temat: Gęstość materii Definicja: Gęstość (masa właściwa)- jest to stosunek masy pewnej porcji substancji do zajmowanej przez nią objętości.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
GRANIASTOSŁUPY PROSTE.
Spis treści 1. Dane informacyjne 2. Co to jest gęstość substancji? 3. Przyrządy do mierzenia gęstości 4. Układ SI 5. Zadanie z gęstością 6. Zdjęcia z wycieczki.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane Informacyjne Nazwa szkoły:
Opracowała: Julia Głuszek kl. VI b
Układy jednostek miar na świecie.
Metrologia dr inż. Marcin Starczak B217.
Niepewność pomiaru Prezentacja przygotowana dla uczniów Gimnazjum nr 4 w Siemianowicach Śląskich autorka Joanna Micał.
Opracował : Jakub Kramek
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
DANE INFORMACYJNE Cisnienie hydrostatyczne i atmosferyczne
Fizyka Jednostki układu SI.
Prostopadłościan i sześcian.
Jak przeliczać jednostki miary
Zapis prezentacji:

Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia) Nazwa szkoły: Zespół Szkół Miejskich nr 1 w Wałczu ID grupy: 98/82 Opiekun: Marcin Tarajkowski Kompetencja: Matemayczno-fizyczna Temat projektowy: W świecie miary Semestr/rok szkolny: I semestr 2010/2011

Wprowadzenie Pomiar to zespół czynności prowadzących do określenia miary mierzonej wielkości fizycznej i przedstawieniu jej jako iloczynu wartości liczbowej i jednostki miary. Miara to wartość wielkości fizycznej Przyrządy pomiarowe to urządzenia służące do wykonywania pomiarów, a więc porównania wielkości mierzonej z wzorcem tej wielkości.

Co można mierzyć ? "Dajcie mi punkt podparcia, a poruszę Ziemię„ Archimedes Zmierzyć można wszystko o ile znajdziemy odpowiedni przyrząd pomiarowy i jego zakres będzie wystarczający. W życiu codziennym ludzie na każdym kroku dokonują pomiarów nie koniecznie zdając sobie sprawę z tego np. z rana spoglądając na termometr ( szczególnie w okresie zimowym bbrrr) lub na zegarek sprawdzając ile czasu zostało do przerwy 

Co można mierzyć ? Na matematyce uczniowie dokonują pomiarów długości odcinków, a dzięki nim są w stanie wyznaczyć pole powierzchni figury aby w praktyce wiedzieć ile potrzeba farby na jej pomalowanie lub jej objętość aby określić ilość cukierków mieszczących się np. w kapeluszu  Na fizyce dokonywane są pomiary temperatury, masy, czasu, siły, napięcia, natężenia, długości, objętości, gęstości. Część z nich dokonujemy także w życiu codziennym.

Jednostki miar czyli w czym podajemy wielkości Długość obiektu można podawać w różnych jednostkach np. mm, cm, dm, km, milach, calach, stopach, łokciach, sążniach…. Jest ich dużo i dla różnych części świata mogą być różne. Wprowadzono zatem jednolity Międzynarodowy Układ Jednostek Miar (SI), w którym to zawarte są podstawowe jednostki: Długość – metr [m] Masa – kilogram [kg] Czas – sekunda [s]

Jednostki miar czyli w czym podajemy wielkości Natężenie prądu elektrycznego – amper [A] Temperatura – kelwin [K] Natężenie światła – kandela [cd] Liczność materii – mol [mol] oraz pochodne Siła – niuton [N] Ciśnienie – paskal [Pa] Energia, praca – dżul [J]

Wzory na pola powierzchni i objętości Kwadrat Jak to policzyć Wzory na pola powierzchni i objętości Kwadrat

Wzory na pola powierzchni i objętości Prostokąt Jak to policzyć Wzory na pola powierzchni i objętości Prostokąt

Wzory na pola powierzchni i objętości Romb Jak to policzyć Wzory na pola powierzchni i objętości Romb

Wzory na pola powierzchni i objętości Równoległobok Jak to policzyć Wzory na pola powierzchni i objętości Równoległobok

Wzory na pola powierzchni i objętości Trapez Jak to policzyć Wzory na pola powierzchni i objętości Trapez

Wzory na pola powierzchni i objętości Koło Jak to policzyć Wzory na pola powierzchni i objętości Koło

Wzory na pola powierzchni i objętości Trójkąt Jak to policzyć Wzory na pola powierzchni i objętości Trójkąt

Jak to policzyć Wzory na pola powierzchni i objętości Prostopadłościan P = 2(ab + bc + ac) V = abc

Wzory na pola powierzchni i objętości Sześcian Jak to policzyć Wzory na pola powierzchni i objętości Sześcian

Wzory na pola powierzchni i objętości Ostrosłup Jak to policzyć Wzory na pola powierzchni i objętości Ostrosłup

Wzory na pola powierzchni i objętości Walec Jak to policzyć Wzory na pola powierzchni i objętości Walec

Wzory na pola powierzchni i objętości Stożek Jak to policzyć Wzory na pola powierzchni i objętości Stożek

Wzory na pola powierzchni i objętości Kula Jak to policzyć Wzory na pola powierzchni i objętości Kula

Jak prawidłowo zmierzyć spodnie? Jak mierzyć spodnie – pomiar tylko od przodu (tak jak na zdjęciu) długość zewnętrzna – mierzona od góry spodni do dołu po zewnętrznej stronie nogawki (wzdłuż szwa)

Jak prawidłowo zmierzyć spodnie? obwód w pasie – mierzymy po tylnej części spodni, podajemy połowę obwodu obwód w biodrach – podajemy orientacyjny obwód w biodrach, stan – dopiero po zmierzeniu wysokości stanu określisz na jakiej wysokości wypada pas, mierzymy od szwa w kroku z przodu do początku spodni z przodu szerokość uda – mierzymy 5 cm od szwa w kroku (patrz zdjęcie) szerokość nogawki na dole – podajemy ten wymiar, żeby Kupujący mógł się zorientować czy spodnie są proste czy rozszerzane

Suwmiarka Suwmiarka jest jednym z podstawowych narzędzi pomiarowych Mierzenie suwmiarką polega na ujęciu mierzonego przedmiotu w szczęki suwmiarki oraz odczytaniu wyniku pomiaru na noniuszu lub wyświetlaczu.

Ile łyżeczka pomieści…. Najszybszym sposobem zmierzenia objętość płynu nalanego do łyżeczki od herbaty było by użycie poniższej strzykawki, z której należało by odczytać objętość 

…. A ile szklankA? Odczytamy zawartość wody wlewając wodę ze szklanki do menzurki.

Jak zmierzyć barometrem wysokość domu? Bierzemy barometr na szczyt budynku i wychylamy się poza krawędź dachu. Upuszczamy barometr na ziemię, mierząc czas jego lotu stoperem. Następnie za pomocą wzoru obliczamy wysokość budynku. Aby nie zniszczyć barometru zalecamy użycie np. kamienia 

mierzymy wielkość stopy Przyklej kartkę papieru do podłogi taśmą klejącą. Postaw swoją stopę centralnie na kartce i precyzyjnie obrysuj ją ołówkiem do dokoła. W ten sposób powinieneś otrzymać dokładny kształt swojej stopy

mierzymy wielkość stopy Miarką zmierz długość stopy. Pod uwagę weź najbardziej skrajne punkty długości stopy. Zapisz wynik. Podobnie zmierz szerokość stopy w najszerszym jej miejscu. Zapisz wynik. Długość stopy (cm) 23 24 25 25,5 26 26,5 27 28 28,5 29 30 numeracja typowa 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46

Malujemy Obliczamy powierzchnię pokoju bez podłogi ,okna i drzwi. 1litr farby wystarcza na pomalowanie 6m². Obliczamy pole ścian ze wzoru P=ab Pokój ma wymiary 2m×3m i 2m×4m . Po wyczerpujących obliczeniach otrzymujemy 35,5m² . W takim razie niezbędne będzie 6 litrów farby. A tak wygląda efekt końcowy

Z kart historii Miary staropolskie inaczej miary warszawskie – system miar Rzeczypospolitej wprowadzony 6 grudnia 1764. Nazwa miary staropolskie została przyjęta później, dla odróżnienia od miar nowopolskich. System wywodził się ze stosowanych wcześniej miar i miał unifikować miary w Rzeczypospolitej. Z powodu stosowania nadal w wielu miejscach jednostek lokalnych i niedokładnego określenia wielu nowych jednostek nie udało się przeprowadzić skutecznej unifikacji. W okresie zaborów miary staropolskie zastąpiono w Galicji w 1801 miarami galicyjskimi, w zaborze pruskim w 1817 miarami pruskimi i niemieckimi, w Królestwie Polskim w 1817 miarami nowopolskimi.

Z kart historii Miary długości 1 cal (palec) = 0,0248 m 1 dłoń = 3 cale = 0,0744 m 1 ćwierć = 2 dłonie = 0,1489 m 1 sztych = 1 1/3 ćwierci = 0,1985 m 1 stopa = 1,5 sztycha = 0,2978 m 1 łokieć (miara podstawowa) = 2 stopy = 0,5955 m 1 sążeń = 3 łokcie = 1,787 m 1 łokieć = 0, 5955 m 1 krok geometryczny (miara podstawowa) = 3,75 łokcia = 2,2333 m 1 pręt = 2 kroki = 4,4665 m 1 laska = 2 pręty = 8,933 m 1 sznur ( sznur mierniczy) = 5 lasek = 44,665 m 1 staje = 3 sznury = ok. 134 m

W skład grupy projektowej wchodzą: Piotr Juszczak Grzegorz Sztuczyński Klaudia Święcicka Magdalena Ruth Szymon Szuberla Katarzyna Szulc Magdalena Kuczkowska Paulina Piotrowska Leszek Szwak Brajan Bagrowski