Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Brzezinach ID grupy: 98/72
Advertisements

Zespół Szkół im. Ks. Jerzego Popiełuszki
Europa NASZ DOM.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
MATEMATYCZNO FIZYCZNA
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane Informacyjne: Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NR 1 „ELEKTRYK” W NOWEJ SOLI ID grupy: 97/56_MF_G1 Kompetencja: MATEMATYKA I FIZYKA Temat.
Wprowadzenie do zaj ęć. 1. Cel zaj ęć : omówienie podstawowych poj ęć, kontekstów i sporów zwi ą zanych z poj ę ciem kultury i zró ż nicowania kulturowego.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół nr2 Gimnazjum nr3 z Oddziałami Integracyjnymi w Hajnówce. ID grupy: 96/78_MP_G2 Opiekun: Lija Grosz. Kompetencja:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkolno-Przedszkolny
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół w Lichnowach
DANE INFORMACYJNE Gimnazjum Nr 43 w Szczecinie ID grupy: 98/38_MF_G2
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ w BACZYNIE ID grupy:
1.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Polanowie im. Noblistów Polskich ID grupy: 98/49_MF_G1 Kompetencja: Fizyka i matematyka Temat.
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM J. MARCIŃCA W KOŹMINIE WLKP. ID grupy: 97/93_MF_G1 Opiekun: MGR MARZENA KRAWCZYK Kompetencja:
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE Gimnazjum im. Mieszka I w Cedyni ID grupy: 98_10_G1 Kompetencja: Matematyczno - fizyczna Temat projektowy: Ciekawa optyka Semestr/rok.
Dane informacyjene Nazwa szkoły ID grupy Kompetencja Temat projektowy
PROGRAM AKTYWNOŚCI LOKALNEJ Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Problemy rynku pracy..
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Nazwa szkoły: Zespół Szkół Ogólnokształcących w Świebodzinie ID grupy:97/76_p_G1 Opiekun: Dariusz Wojtala Kompetencja: Przedsiębiorczość Temat projektowy:
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Program operacyjny Kapitał Ludzki Człowiek- najlepsza inwestycja Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu.
DANE INFORMACYJNE 97_10_MF_G1 i 97_93_MF_G1 Kompetencja:
1.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum im. ks. Jana Twardowskiego w Bożympolu Wielkim ID grupy: 96/10_P_G1 Kompetencja: PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ Temat projektowy:
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
1.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych w Kleczewie ID grupy: 97_75_p_G2
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
1.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Lichnowach ID grupy:
Projekt „ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE” jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał.
Zapis prezentacji:

Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia) Nazwa szkoły: Gimnazjum im. ks. Jana Twardowskiego w Bożympolu Wielkim ID grupy: 96/10_P_G1 Opiekun: Krzysztof Treder Kompetencja: Przedsiębiorczość Temat projektowy: Kulturowe różnicy między Europejczykami Semestr/rok szkolny: semestr drugi 2010/2011

Europa ??? Zdefiniowanie Europy stanowi swoistą kwestię problematyczną, szczególnie jeśli chodzi o jej kulturowe korzenie oraz zróżnicowanie etnograficzne jej mieszkańców.

Żadna kultura nie może przeżyć Jeśli stara się być jedyną i wykluczającą INNE

Wspomniane kwestie wynikają głównie z fizycznego zamazania granic kontynentu oraz bogatej przeszłości historycznej. Z nimi bowiem wiąże się ściśle bogactwo, kulturalne, etniczne oraz religijne dzisiejszej Europy

Za pomocą czytelnego uproszczenia, można zdeterminować dotychczasową historię Europy w trzech przełomowych, następujących po sobie fazach jedności i konfliktu:

* Pierwszą, obejmującą okres od upadku Cesarstwa Zachodniorzymskiego po ostateczny rozłam Kościoła grekokatolickiego (476-1054) Charakteryzującą się ekspansją chrześcijaństwa w obu obrządkach i podziałem Europy na obszar kultury łacińskiej oraz kultury greckiej

* Drugą, przypadającą na czas unifikacji kulturowej o chrześcijańsko-łacińskim charakterze, do początku nasilenia się ruchu reformacyjnego (1054-1517)

* Trzeci, wielowiekowy okres konfliktów religijnych, narodowych, ekonomicznych, do momentu podpisania traktatów rzymskich oraz upadku muru berlińskiego, dzielącego w nienaturalny sposób Europę na zachodnio- kapitalistyczną i wschodnio-komunistyczną (1517-1989)

W ten sposób powstały fundament, wytworzony na skutek bogatej i skomplikowanej przeszłości historycznej, w połączeniu z procesami globalizacyjnymi spełnił funkcję środowiska inkubacyjnego dla dzisiejszej barwnej kulturowo- etnicznej MOZAIKI EUROPEJSKIEJ

Niemal całkowite zniesienie granic, swobodny przepływ kapitału, handlu, usług oraz przede wszystkim ludności, wpłynął korzystnie na tolerancję etniczno-kulturową, pomógł wyzbyć się ksenofobii i co najistotniejsze zmienił diametralnie mentalność społeczeństwa europejskiego, nadając mu charakter HISZPAŃSKIEJ OBERŻY

Flaga Hiszpanii Herb Hiszpanii

Konstytucja Konstytucja Hiszpanii Język urzędowy hiszpański Stolica Madryt Ustrój polityczny monarchia parlamentarna

Herb Francji Flaga Francji

W której wspólnie konsumuje się wniesione dobra W której wspólnie konsumuje się wniesione dobra. Powstałe w ten sposób „menu” tworzy kompletny, niezwykle bogaty, synkretyczny uzupełniający się zestaw, którego beneficjentem staję się ogół „biesiadników” tworzący paradoksalnie różnorodną wspólnotę

Flaga Holandii Herb Holandii

Język urzędowy niderlandzki, fryzyjski (jako drugi język we Fryzji) Stolica Amsterdam (stolica konstytucyjna) Haga (stolica administracyjna)

Flaga Włoch Herb Włoch

Konstytucja Konstytucja Włoch Język urzędowy włoski Język używany włoski, sardyński, friulski Stolica Rzym

Flaga Wielkiej Brytanii Herb Wielkiej Brytanii

Język urzędowy angielski Język używany angielski, kornijski, walijski, irlandzki, gaelicki szkocki i scots Stolica Londyn

Wielokulturowość i Różnorodność Europy postrzegane są jako polityczno-społeczne koncepcje określające sposób wzajemnej koegzystencji odmiennych kultur

Ciągła ewolucja praw obywatelskich oraz kanonów społecznych zwyciężyła z narodowym partykularyzmem, czyniąc społeczeństwo europejskie, liberalnym i kosmopolitycznym

Globalizacja i powstanie oraz rozwój UE przyczyniły się do zminimalizowania różnic występujących wzdłuż linii demarakacyjnych, wyznaczających limes państw narodowych.

Zjawisko to nie degraduje jednak lokalnej kultury Zjawisko to nie degraduje jednak lokalnej kultury. Tworzy, bowiem pewną, nową, synkretyczną, kulturową całość, konglomerat, z dorobku którego, możemy korzystać wszyscy

Bibliografia: Współczesana Europa w procesie zmian, Warszawa, 2006 Unia Europejska-informator o polityce kulturalnej, Łódź, 1999 Unia Europejska-podręcznik akademicki, Warszawa 1998