Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół Ogólnokształcących GIMNAZJUM w Knyszynie ID grupy: 96/91_MP_G2 Opiekun: Bogusława Gosko Kompetencja: matematyczno - przyrodnicza Temat projektowy: Newton górą Semestr/rok szkolny: I / 2010/11
Moje imię mówi o mnie – każdy z nas Integracja zespołu Moje imię mówi o mnie – każdy z nas napisał pionowo na kartce swoje imię. Następnie do każdej litery dopisał wyraz, który przedstawia nasze myśli, marzenia, plany, motto życiowe itp.
Życie i praca isaaca (ur. 4 stycznia 1643, zm. 31 marca 1727) angielski fizyk, matematyk, astronom, filozof, historyk, badacz Biblii i alchemik. Jako pierwszy wykazał, że te same prawa rządzą ruchem ciał na Ziemi jak i ruchem ciał niebieskich.
Anegdoty newtona Spacer w ogrodzie Jedna z anegdot Newton obserwował w ogrodzie spadające z drzew jabłka i jedno spadło mu na głowę . To stało się dlań podobno bodźcem do odkrycia jednego z najbardziej podstawowych praw rządzących przyrodą - prawa powszechnego ciążenia.
Przygotowujemy dramę: „newton w anegdocie Pracujemy jak pszczółki… Pokażemy na co nas stać !!! Napisaliśmy scenariusze wybranych anegdot, rozdzieliliśmy role i przygotowaliśmy scenografię.
Poznajemy oddziaływania w przyrodzie Dostrzegamy je, obserwując ich skutki. Na przykład: oddziaływania sprężyste, występujące w sprężynie, gumie, w mięśniach, naprężonej linie; oddziaływania grawitacyjne, które powodują przyciąganie się ciał; oddziaływania elektryczne, występujące między ciałami naelektryzowanymi; oddziaływania magnetyczne – wywołane przez magnesy i elektromagnesy.
Korzystamy z dobrodziejstw internetu Szperamy!!! Ściągamy i oglądamy - Filmy demonstrujące doświadczenia, których nie jesteśmy w stanie wykonać w szkolnej pracowni, a pokazujące oddziaływania i ich skutki.
Działają na zasadzie dźwigni dwustronnej. Badamy cechy siły Korzystamy z tablicy multimedialnej Maszyny proste ułatwiające wykonywanie wielu prac. Blok nieruchomy Kołowrót Działają na zasadzie dźwigni dwustronnej.
I zasada dynamiki newtona Jakie to proste! Siła napędu równoważy wszystkie siły oporów ruchu. Ciało pozostaje w spoczynku lub porusza się ruchem jednostajnym prostoliniowym, gdy działa na nie siła równoważąca siłę oporów ruchu – o takiej samej wartości i kierunku ,lecz przeciwnym zwrocie.
Ze skupieniem śledzimy… Szukamy doświadczeń Ze skupieniem śledzimy… Siły akcji i reakcji. Zauważyliśmy, mimo, że: są jednakowej wartości; działają wzdłuż tej samej prostej; są zwrócone przeciwnie – nie równoważą się, ponieważ każda z sił jest przyłożona do innego ciała.
Badamy zjawisko odrzutu Rakieta… Po „wybuchu” * Dwa ciała poruszają się wzdłuż prostej w przeciwne strony; ciało o masie m1 z prędkością v1 a ciało o masie m2 z prędkością v2 . Prędkości i masy ciał spełniają warunek: m1 v1=m2 v2
Rozwiązujemy zadania: To jest trudne! Stosujemy II zasadę dynamiki… Rozwiązaliśmy szereg zadań . Opracowaliśmy quiz sprawdzający znajomość i rozumienie zasad dynamiki. Przetestowaliśmy quiz w grupie.
Przygotowujemy seminarium Chcemy dobrze wypaść! Pracowite spotkanie… Na podstawie wcześniej zebranych i opracowanych zagadnień opracowaliśmy strategię. Przygotowaliśmy potrzebne rekwizyty. Wypisaliśmy zaproszenia.
„z dynamiką za pan brat” Pracujemy… Czekamy na gości!
Quiz dla naszych kolegów i koleżanek
Prezentujemy Wyniki spotkań projektowych Czekamy na projekcję… Za chwilę zaczynamy!