Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Siły bezwładności w ruchu prostoliniowym
Advertisements

Zespół Szkół im. Ks. Jerzego Popiełuszki
Projekt „AS KOMPETENCJI’’
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
MATEMATYCZNO FIZYCZNA
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane Informacyjne: Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NR 1 „ELEKTRYK” W NOWEJ SOLI ID grupy: 97/56_MF_G1 Kompetencja: MATEMATYKA I FIZYKA Temat.
DYNAMIKA.
Siły Statyka. Warunki równowagi.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół nr2 Gimnazjum nr3 z Oddziałami Integracyjnymi w Hajnówce. ID grupy: 96/78_MP_G2 Opiekun: Lija Grosz. Kompetencja:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Nazwa szkoły: DANE INFORMACYJNE Kompetencja: ID grupy:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ w BACZYNIE ID grupy:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ w BACZYNIE ID grupy:
Jesteśmy z Lipna Nasza grupa składa się z 20 członków. Czuwa nad nami pani Barbara Dopiera. Wszyscy chodzimy do gimnazjum im. gen. Dezyderego Chłapowskiego.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Publiczne Gimnazjum im. Książąt Pomorza Zachodniego w Trzebiatowie ID grupy: 98/46_MF_G1 Kompetencja: matematyczno-fizyczna.
Nazwa szkoły: Publiczne Gimnazjum im. Książąt Pomorza Zachodniego w Trzebiatowie ID grupy: 98/46_MF_G1 Kompetencja: Zajęcia projektowe, komp. Mat.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
DYNAMIKA Oddziaływania. Siły..
Isaac Newton.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Polanowie im. Noblistów Polskich ID grupy: 98/49_MF_G1 Kompetencja: Fizyka i matematyka Temat.
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM J. MARCIŃCA W KOŹMINIE WLKP. ID grupy: 97/93_MF_G1 Opiekun: MGR MARZENA KRAWCZYK Kompetencja:
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
GIMNAZJUM IM. MIESZKA I W CEDYNI MATEMATYCZNO - FIZYCZNA
ZROZUMIEĆ RUCH Dane INFORMACYJNE Międzyszkolna Grupa Projektowa
Dane informacyjene Nazwa szkoły ID grupy Kompetencja Temat projektowy
Dane Informacyjne ID grupy: 97/41_UGP_2 Zespół Szkół nr 5 w Szczecinku
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ID grupy: 96/20 MP GR 2
Dane INFORMACYJNE: Nazwa szkoły:
Problemy rynku pracy..
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół Ogólnokształcących GIMNAZJUM w Knyszynie ID grupy: 96/91_MP_G2 Kompetencja: matematyczno - przyrodnicza Temat.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Oddziaływania w przyrodzie
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
siła cz.I W części I prezentacji: definicja siły jednostka siły
Siły, zasady dynamiki Newtona
Dynamika.
1.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Lichnowach ID grupy:
Projekt „ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE” jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał.
Projekt „ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE” jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dynamika punktu materialnego Dotychczas ruch był opisywany za pomocą wektorów r, v, oraz a - rozważania geometryczne. Uwzględnienie przyczyn ruchu - dynamika.
SIŁA JAKO PRZYCZYNA ZMIAN RUCHU
Zapis prezentacji:

Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół Ogólnokształcących GIMNAZJUM w Knyszynie ID grupy: 96/91_MP_G2 Opiekun: Bogusława Gosko Kompetencja: matematyczno - przyrodnicza Temat projektowy: Newton górą Semestr/rok szkolny: I / 2010/11

Moje imię mówi o mnie – każdy z nas Integracja zespołu Moje imię mówi o mnie – każdy z nas napisał pionowo na kartce swoje imię. Następnie do każdej litery dopisał wyraz, który przedstawia nasze myśli, marzenia, plany, motto życiowe itp.

Życie i praca isaaca (ur. 4 stycznia 1643, zm. 31 marca 1727) angielski fizyk, matematyk, astronom, filozof, historyk, badacz Biblii i alchemik. Jako pierwszy wykazał, że te same prawa rządzą ruchem ciał na Ziemi jak i ruchem ciał niebieskich.

Anegdoty newtona Spacer w ogrodzie Jedna z anegdot Newton obserwował w ogrodzie spadające z drzew jabłka i jedno spadło mu na głowę . To stało się dlań podobno bodźcem do odkrycia jednego z najbardziej podstawowych praw rządzących przyrodą - prawa powszechnego ciążenia.

Przygotowujemy dramę: „newton w anegdocie Pracujemy jak pszczółki… Pokażemy na co nas stać !!! Napisaliśmy scenariusze wybranych anegdot, rozdzieliliśmy role i przygotowaliśmy scenografię.

Poznajemy oddziaływania w przyrodzie Dostrzegamy je, obserwując ich skutki. Na przykład: oddziaływania sprężyste, występujące w sprężynie, gumie, w mięśniach, naprężonej linie; oddziaływania grawitacyjne, które powodują przyciąganie się ciał; oddziaływania elektryczne, występujące między ciałami naelektryzowanymi; oddziaływania magnetyczne – wywołane przez magnesy i elektromagnesy.

Korzystamy z dobrodziejstw internetu Szperamy!!! Ściągamy i oglądamy - Filmy demonstrujące doświadczenia, których nie jesteśmy w stanie wykonać w szkolnej pracowni, a pokazujące oddziaływania i ich skutki.

Działają na zasadzie dźwigni dwustronnej. Badamy cechy siły Korzystamy z tablicy multimedialnej Maszyny proste ułatwiające wykonywanie wielu prac. Blok nieruchomy Kołowrót Działają na zasadzie dźwigni dwustronnej.

I zasada dynamiki newtona Jakie to proste! Siła napędu równoważy wszystkie siły oporów ruchu. Ciało pozostaje w spoczynku lub porusza się ruchem jednostajnym prostoliniowym, gdy działa na nie siła równoważąca siłę oporów ruchu – o takiej samej wartości i kierunku ,lecz przeciwnym zwrocie.

Ze skupieniem śledzimy… Szukamy doświadczeń Ze skupieniem śledzimy… Siły akcji i reakcji. Zauważyliśmy, mimo, że: są jednakowej wartości; działają wzdłuż tej samej prostej; są zwrócone przeciwnie – nie równoważą się, ponieważ każda z sił jest przyłożona do innego ciała.

Badamy zjawisko odrzutu Rakieta… Po „wybuchu” * Dwa ciała poruszają się wzdłuż prostej w przeciwne strony; ciało o masie m1 z prędkością v1 a ciało o masie m2 z prędkością v2 . Prędkości i masy ciał spełniają warunek: m1 v1=m2 v2

Rozwiązujemy zadania: To jest trudne! Stosujemy II zasadę dynamiki… Rozwiązaliśmy szereg zadań . Opracowaliśmy quiz sprawdzający znajomość i rozumienie zasad dynamiki. Przetestowaliśmy quiz w grupie.

Przygotowujemy seminarium Chcemy dobrze wypaść! Pracowite spotkanie… Na podstawie wcześniej zebranych i opracowanych zagadnień opracowaliśmy strategię. Przygotowaliśmy potrzebne rekwizyty. Wypisaliśmy zaproszenia.

„z dynamiką za pan brat” Pracujemy… Czekamy na gości!

Quiz dla naszych kolegów i koleżanek

Prezentujemy Wyniki spotkań projektowych Czekamy na projekcję… Za chwilę zaczynamy!