Małgorzata Taraszkiewicz Grupa Edukacyjna 21

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ocenianie, które pomaga się uczyć
Advertisements

Efektywność kształcenia Jak ją poprawiać?. Kształcenie – to całość doświadczeń składających się na proces zdobywania przez jednostkę umiejętności, wiedzy.
Wpływ domu rodzinnego na sukcesy edukacyjne uczniów
Autoewaluacja pracy nauczyciela a ewaluacja wewnętrzna pracy szkoły
Konteksty profesjonalnej odpowiedzialności nauczyciela
Kodeks 2.0 Szkoła Podstawowa nr 3 im. M. Konopnickiej Krosno r. szk. 2012/2013.
Fundacja Centrum Edukacji Obywatelskiej Uczniowie z klasą 2006/2007.
Rola nauczyciela w szkole wychowującej
Jak wychowywać do odpowiedzialności?
Jak pomóc „nadruchliwemu” dziecku w domu i szkole?
SZKOŁA BEZ PRZEMOCY RODZICE.
Praca metodą projektu edukacyjnego
Zespół Szkół w Starzynie
porównanie Ankieta dla uczniów Ankieta dla rodziców.
SPOTKANIE Z RODZICAMI OGÓLNE INFORMACJE O SPRAWDZIANIE Data sprawdzianu – 8 kwietnia 2008 roku Czas pracy – 60 minut Liczba punktów do uzyskania.
Działać z pasją różnorodne formy oddziaływań edukacyjnych i wychowawczych sprzyjających rozwojowi ucznia. Grażyna Bednarska SP 23 Gdynia Nauczyciel Roku.
Organizacja nadzoru pedagogicznego Sprawny system przepływu informacji Prawidłowość doboru pracowników do charakteru realizowanych zadań Terminowość zadań
Bezpieczna szkoła- Bezpieczny uczeń
„Jak pomóc dziecku w nauce”
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
Rok z Kodeksem 2.0 – plusy i minusy
Ankietowaniem objęto uczniów kl. IV – VI, oraz rodziców Liczba ankietowanych uczniów – 29 na 32 ogółem Liczba ankietowanych rodziców – 4 na 15 wydanych.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Debata szkolna
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
Tematyka prac magisterskich
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
PROJEKT BADAWCZY DYDAKTYKA LITERATURY I JĘZYKA POLSKIEGO W GIMNAZJUM W ŚWIETLE NOWEJ PODSTAWY PROGRAMOWEJ BADANIA ILOŚCIOWE Dr Grzegorz Adamczyk Katolicki.
DEBATA Współpraca w naszej szkole. GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W CHOCENIU.
Badając wymaganie „Nauczyciele współpracują w planowaniu i realizowaniu procesów edukacyjnych” stwierdzamy, że cała kadra jest zaangażowana w.
Kodeks 2.0 Wersja robocza. Punkt 1 Nauczyciele i uczniowie częściej urozmaicają lekcje grami, filmami, prezentacjami edukacyjnymi i on- line. TAK:NIE:
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
Edukacja chrześcijańska
Co chcieliśmy osiągnąć?
Zespół Publicznego Gimnazjum i Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Leźnie.
Korzystając z materiałów kopiowanych z Internetu, zawsze podajemy ich źródło oraz autora.
Małe dziecko w systemie edukacji
Sieć Sieć Mam takie marzenie… dr Danuta Elsner. Cele wykładu Przedstawienie: Wizji całościowego obrazu reformy systemu doskonalenia nauczycieli. Sieci,
System edukacji w Polsce
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ 2013/2014. W roku szkolnym 2013/2014 kolejny raz podjęliśmy działania mające na celu podniesienie jakości pracy naszej.
Maciej Drzewicki, „Gazeta Wyborcza” w Gdańsku Prezentacje wniosków z warsztatów „Przyszłość w edukacji: jak kształcić młodych ludzi, aby pomorski rynek.
Szkoła z klasą 2.0. Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i„Gazetę Wyborczą”. Od.
Spotkanie z Rodzicami Zespół Placówek Oświatowych w Bieżuniu
Szkoła z klasą 2.0 Zespół Szkół Ogólnokształcących Nr 17 Specjalnych w Kielcach 2012/2013.
Małe grupy w szkole na przykładzie modelu pracy w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym nr 2 w Skarżysku-Kamiennej Opracowanie: mgr Bartosz Rybienik.
Debata szkolna 6 grudnia 2012 r. 6 grudnia 2012 r.
Tematy do wypracowania propozycji i wniosków. 1. Co można zrobić, by młodzi chętniej się angażowali się w życie społeczne? W czym leży problem? Jakie.
ISU Indywidualizacja w praktyce szkolnej Wyniki ankiet Małgorzata Taraszkiewicz.
Technologia kształcenia zawodowego 3. Proces kształcenia
Learning Innovative Teaching Łódź, Polska - Örebro, Szwecja.
Biblioteka pedagogiczna – sieci współpracy jako forma wspomagania szkoły DBP we Wrocławiu Szkolenie WDN Wrocław, Beata Malentowicz.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PORADNIE PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE- Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/ ewaluacji problemowych 1.06.
Ogólnopolski Program Szkoła z Klasą 2.0. To trzecia edycji Ogólnopolskiego programu Szkoła z Klasą 2.0. Nasza szkoła od samego początku bierze udział.
UCZNIOWIE NABYWAJĄ WIADOMOŚCI I UMIEJĘTNOŚCI OKREŚLONE W PODSTAWIE PROGRAMOWEJ.
DORADZTWO ZAWODOWE W ZESPOLE SZKÓŁ W GĘBICACH PUBLICZNYM GIMNAZJUM IM. LEŚNIKÓW POLSKICH rok szkolny 2015/2016.
Zasada 1 Ucz i ucz się z TIK. Jak sensownie wykorzystać TIK w szkole i w domu dla uczenia się?
„WF z klasą” to nowy program Centrum Edukacji Obywatelskiej realizowany przy medialnym wsparciu Gazety Wyborczej i portalu sport.pl.
Mgr Teresa Żarnowska-Kukuryk Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 4 im. J. Ciesielskiego Zespół Poradni nr 2 w Lublinie.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: społeczna klasa I segregacja śmieci 1 godz. lekcyjna.
Cyfrowa szkoła. O wykorzystywaniu technologii informacyjno-komunikacyjnych w szkołach powszechnych - na przykładzie projektu opracowania i udostępnienia.
M – jak motywacja EWALUACJA WEWNĘTRZNA OBSZAR SKUTECZNOŚĆ PLANOWANIA I REALIZOWANIA PROCESÓW EDUKACYJNYCH W SZKOLE DZIAŁANIA NAUCZYCIELI PODEJMOWANE W.
Motywowanie ucznia do aktywnego uczestniczenia w procesie dydaktycznym 1. Dlaczego należy podjąć trud szukania nowych sposobów na aktywizowanie uczniów?
Bardzo Młoda Kultura. Po co nam ten Program?
czyli czas wolny przed i po lekcjach…
7 Nawyków – mapa wdrożenia
Doskonalenie nauczycieli granty
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0.
Renata Durda Ogólnopolskie Pogotowie dla Ofiar Przemocy w Rodzinie
Co chcieliśmy osiągnąć?
Zapis prezentacji:

Małgorzata Taraszkiewicz Grupa Edukacyjna 21 Odpowiedzialność zawodowa nauczycieli w kontekście efektywności uczenia się uczniów. Granice i perspektywy. Małgorzata Taraszkiewicz Grupa Edukacyjna 21

Nauczyciele ok. 600 000 osób

Rodzice ~ 9 000 000 osób?

Uczniowie ~ 7 000 000 osób

W problemy edukacji zaangażowanych jest około 30% ludzi w Polsce

Efekty?

Efekty - metaforycznie jak sieć polskich autostrad

Wszyscy są zmęczeni

Co robić? Co można zrobić? Co i kto ma zrobić?

Współpraca… współodpowiedzialność…

Z praktyki szkolno-domowej: Jeżeli rodzic „odrabia lekcje” ze wszystkich przedmiotów – dlaczego aż tylu profesjonalistów uczy dziecko?

Z praktyki szkolno-domowej: Czy rodzic „po pracy” ma się zajmować pomaganiem dziecku w lekcjach czy realizować rodzinne cele wychowawcze?

PP – Palący Problem!

Z praktyki szkolno-domowej: Jakie są granice odpowiedzialności każdej ze stron? Które CELE są oddzielne, a które wspólne?

„Nauczyciel pod mostem”

TOC „A Cloud”

Bardzo dziękuję za współpracę! grupa2121@wp.pl