Kino Rosji carskiej i Związku Sowieckiego

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Radio kontra TV.
Advertisements

Od reżysera, do... - twórcy sztuki filmowej.
Animacja rosyjska.
Informacje o programie
FILMOTEKA SZKOLNA. AKCJA! PROJEKT OBEJMOWAŁ: Udział uczniów w kursie internetowym pt. "Filmoteka szkolna. Akcja!". Udział w warsztatach.
Nowe Horyzonty Edukacji Filmowej
HOBBY lubię – interesuję się.
Problem kreacji i reprodukcji w dziele filmowym Stanowiska teoretyczne dotyczące problemu kreacji i reprodukcji można podzielić na dwie grupy: 1.Uznające.
Rama modalna jako zagadnienie kompozycji
Kino gatunków termin wskazujący na ogólne ukierunkowanie wypowiedzi filmowej: sugeruje widzowi konkretny typ sensów danego filmu, przez co określa postawę.
Genologia filmu Rodzaje i gatunki to przedmioty genologiczne (formy organizacji strukturalnej, stylistycznej i estetycznej obecne w konkretnym materiale.
Polifoniczność dzieła filmowego Polifoniczność oznacza o typie budowy utworów muzycznych, w których równocześnie prowadzone linie głosowe (dwie lub więcej)
Juno reż. J. Reitman Kanada, USA 2007.
ogólnopolski program dla szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych 30 miast, uczniów, nauczycieli pokazy kinowe, materiały do.
Literatura i film rosyjski
Kultura w okresie międzywojennym a dziś
prawa człowieka w Deklaracji Praw Człowieka i w Biblii
Kinematografia i kino.
Warsztaty filmowe
BIOGRAFIA: Biografia może mieć postać opracowania naukowego lub popularnonaukowego, jednak biografią może być również forma literacka.
FILM.
Innowacyjny program nauczania języka polskiego z elementami filmoznawstwa w klasie I gimnazjum.
Festiwal Filmowy Opolskie Lamy 7 – 15 października 2011
PODSTAWY PRAWOZNAWSTWA
Festiwal filmowy DEKADY FILMU OFERTA DLA KONESERÓW KINA I MECENASÓW KULTURY + Copyright by Kultura +
Miłość.
Autorzy:Ania Szczubełek Kasia Sul
Happening, performance i teatr eksperymentalny
Prezentacja wykonana przez Nicole Moulds z klasy 6B.
HISTORIA FILMU.
Fanclub Marii Skłodowskiej-Curie
Grek Zorba reż. M. Kakogiannis Grecja, USA, W. Brytania 1964
 Wyjścia do Multikina poprzedzone godzinną prelekcją filmoznawczą przed każdym seansem, w roku szkolnym 2013/2014: „Wałęsa. Człowiek z nadziei” w reż.,
Innowację realizują uczniowie klasy ID pod kierunkiem pani Grażyny Miętus.
Lata przed I wojną światową to okres supremacji kina francuskiego. Kinoteatry zatrudniają wieloosobowe orkiestry, K. Pathe zakłada towarzystwo, które nie.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków z Europejskiego Funduszu Społecznego „UCHRONIĆ OD ZAPOMNIENIA” Publiczne Gimnazjum im.
Berlin Calling reż. H. Stohr Niemcy Twórczość / kreatywność twórczość to proces prowadzący do nowego wytworu, który jest akceptowany jako użyteczny.
KINO POLSKIE.
Pracujemy metodą participatory video (PV) co oznacza, że: - My doradzamy, Wy tworzycie - sami wymyślacie scenariusz, sami kręcicie - musicie pracować razem!
Słowniczek.
KINO Fotografie i grafiki: Fotolia.com.
Świat młodzieżowych fascynacji
Zemsta.
Początki kina Przygotowali: PP i ML.
P REZENTACJA Basta Kinga 1011a. Ż YCIORYS Urodziłam się w 1993 roku w Brzesku, niezwykle pięknej i malowniczej miejscowości. W 2000 roku poszłam do pierwszej.
Obywatel Kane reż. Orson Welles USA przepustka do sławy słuchowisko Wojna światów wg powieści H.G. Wellsa 30 października 1938 The Mercury Theatre.
KONKURS MA Ł YCH FORM DOKUMENTALNYCH ROZTRZYGNIETY!!!
Komedia. Komedia Komedia na przestrzeni lat Komedia znana była już w starożytnym teatrze. Następnie, w średniowieczu oglądano występy błaznów na jarmarkach.
SCHEMAT INTERPRETACYJNY
GATUNKI FILMOWE.
TAKI PEJZAŻ w Miejskiej Galerii Sztuki w Łodzi. 2.
DYNAMIC IDENTITY.
Podejmując ryzyko reż. Nicole van Klisdonk Holandia, Belgia 2011.
Narodziny kina „Kinematograf” to tytuł filmu krótkometrażowego zrealizowanego przez Tomasza Bagińskiego. Film jest opowieścią o wynalazcy Francisie, który.
Zuzan Kwiatkowski, Julita Milewska, Eliza Supronowicz, Julia Zamojska
Korzystanie z cyfrowej kamery (wprowadzenie)
Edukacja filmowa na lekcjach języka polskiego i historii Sie ć współpracy i samokształcenia nauczycieli przedmiotów humanistycznych w ramach projektu pn.
Projekt „Rozwój Kompetencji – doskonalenie zawodowe nauczycieli szansą na lepsze jutro dla oświaty” BĘDZIN, 19 lutego 2014 r. Spotkanie sieci „Edukacja.
Co wiemy o wampirach? -nawiązanie do światopoglądu romantycznego.
NAJWIĘKSI POLSCY REŻYSERZY Krzysztof Kieślowski PL.
MUSICAL. POCZĄTKI Musical, oprócz filmu baletowego, komedii muzycznej, filmu operowego czy operetkowego, jest jednym z głównych gatunków filmu muzycznego.
PLANY I PERSPEKTYWY FILMOWE
Młodzi, twórczy, nadaktywni, pasjonaci i miłośnicy X Muzy z LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCEGO IMIENIA MIKOŁAJA KOPERNIKA W SOKÓŁCE UL. MICKIEWICZA SOKÓŁKA.
Zawód: Aktor/aktorka. ● Jak zostać aktorem/aktorką? ● Jedną z możliwości jest zgłaszanie się na castingi - zdarza się, że dzięki temu osoby bez wykształcenia.
Hans Christian Andersen
Debata filozoficzna 2015/2016 Jestem z Wrocławia, więc myślę
Album fotograficzny Sprawozdanie z wykonania zadania nr 2
ROLA MUZYKI W FILMIE.
ZAIMEK sprawdzian gramatyczny dla klasy szóstej warsztaty językowe z języka polskiego – Janusz Aftyka.
Historia Hollywood.
Zapis prezentacji:

Kino Rosji carskiej i Związku Sowieckiego

Początki kina w Rosji Kino przedrewolucyjne Pionierzy kinematografii rosyjskiej V 1896 r koronacja cara Mikołaja II Pathe, Gaumont, Bolesław Matuszewski Pierwsze rosyjskie atelier 1908 premiera pierwszego rosyjskiego filmu fabularnego „Stienka Razin” (reż. Władimir Romaszkow) 1911 pierwszy pełnometrażowy film rosyjski „Obrona Sewastopola” (reż. Aleksander Chanżonkow, Wasilij Gonczarow) Pierwszy film dźwiękowy - Nikołaj Ekk „Bezdomni” (Путёвка в жизнь) z VI 1931 r

Dziga Wiertow Twórca idei kroniki filmowej, jeden z najwybitniejszych dokumentalistów w dziejach kina. Podstawowym celem Wiertowa, o którym wiele pisał w swoich esejach (ich wybór ukazał się w Polsce w zbiorze pt. Człowiek z kamerą, 1976) było "uchwycenie w filmie prawdy" pokazywanie fragmentów rzeczywistości, które zebrane razem mają większą wartość niż to, co można zobaczyć gołym okiem. Wiertow wierzył w wyższość kamery filmowej nad okiem ludzkim.

Lew Kuleszow Twórca montażu kreacyjnego – silne działanie na emocje widza nie tylko zawartością kadru ale także efektami zestawienia jednych obrazów z drugimi

Siergiej Eisenstein Teoria „montażu atrakcji” Widz jako istota bierna, którą trzeba co pewien czas pobudzać do aktywności.

Aleksander Dowżenko Filmy niezwykle liryczne stylizowane na przypowieści ludowe. Wiele poezji obrazów, elementów chłopskiej baśni. Jednym z najważniejszych dzieł jest film „Ziemia” z 1930 r.

Wsiewołod Pudowkin Emocjonalne przejęcie się tematem, filmy działają na widza swą warstwą uczuciową Kontrastowe zestawienia, montaż „analogii” (przeplatanie scen, drugie ujęcie jest zwykle powiększeniem fragmentu pierwszego.

Grigorij Aleksandrow Komedia „Świat się Śmieje” (Wiesiełyje Riebjata) 1934. Historia pastucha, który pod wpływem miłości do dziewczyny z miasta postanawia zostać członkiem orkiestry i śpiewakiem radiowym. Mnóstwo ekscentrycznych, kuriozalnych gagów, nieporozumień, dowcipów z pogranicza nonsensu. Wszystko oczywiście wywodziło się z realiów autentycznego życia radzieckiego, nie tak, jak wielu zarzucało – było plagiatem amerykańskich komedii.