Jakub Jasiczak Katedra Marketingu Produktu

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
w programie „Uczenie się przez całe życie”
Advertisements

Międzywydziałowe Koło Naukowe EuroProjekt
Nowelizacja ustawy o stopniach naukowych i tytule naukowym oraz o stopniach i tytule w zakresie sztuki Ustawa z 18 marca 2011 r.
Kryteria i tryb dokonywania okresowej oceny nauczycieli akademickich
Nowelizacja ustawy o stopniach naukowych i tytule naukowym oraz o stopniach i tytule w zakresie sztuki Ustawa z 18 marca 2011 r.
SZEŚCIOLATEK W PIERWSZEJ KLASIE
30 listopada listopada DZIAŁANIA NA RZECZ PRZEDSIĘBIORCZOŚCI AKADEMICKIEJ.
Małgorzata Rychlik, Emilia Karwasińska
PSYCHOLOGIA Drzwi otwarte Rekrutacja 2010/2011.
Zadanie 8 Kurs doszkalający kadrę akademicką "Nowe trendy w metodologii nauk ekonomicznych i możliwości ich zastosowania w procesie kształcenia studentów",
Nowoczesne techniki analityczne na studiach doktoranckich jako przygotowanie do otwarcia przewodu doktorskiego w dwa lata.
Innowacyjna kontynuacja aktywna adaptacja Program wyborczy Dr hab. Agnieszka Pawłowska, prof. nadzw.
mgr Anna Domagalska Katedra Inżynierii Wiedzy WETI PG
KONCEPCJA DZIAŁALNOŚCI
Stypendia indywidualne – wyjazdy w Europie Elżbieta Książek Regionalny Punkt Kontaktowy 6PR Ul. Rubież 46, Poznań Tel , Fax
RODZAJE GRANTÓW ERC.
WIELKOPOLSKA W PROGRAMACH RAMOWYCH UE Podsumowanie 6. Programu Ramowego i Przygotowania do 7. Programu Ramowego Poznań, 8 czerwca 2006 r. Doświadczenia.
Seminarium Kariera naukowa - oferta 7. Programu Ramowego Poznań, 17 października 2007 r. Doświadczenia stypendysty Marie Curie Jacek Dach Akademia Rolnicza.
TranSMEs Droga do zdobycia doskonałości przez Małe i Średnie Przedsiębiorstwa Małe i Średnie Przedsiębiorstwa Poznański Park Naukowo-Technologiczny Joanna.
Oferta Europejskiej Rady ds. Badań. Program Pomysły Cel: zwiększenie dynamiki, kreatywności i doskonałości europejskich badań naukowych przekraczających.
Konferencja Inaugurująca 7. Program Ramowy Badań i Rozwoju Technologicznego UE w Regionie Zachodnim Poznań, 15 stycznia 2007 r. Doświadczenia stypendysty.
Doświadczenia z etapu projektu Donq POL Ocena firm Wnioski i rekomendacje Aleksandra Buczkowska-Garbarczyk Być może ta prezentacja wywoła dyskusję, z której.
Stypendia indywidualne – wyjazdy w Europie Ewa Kocińska Regionalny Punkt Kontaktowy 6PR Ul. Rubież 46, Poznań Tel , Fax
KOMITET NAUK ORGANIZACJI I ZARZĄDZANIA POLSKIEJ AKADEMII NAUK
Ustawa z dnia 14 marca 2003 roku o stopniach naukowych i tytule naukowym oraz o stopniach i tytule w zakresie sztuki Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa.
Nasze Koło Naukowe istnieje od 2008 roku za sprawą głodnych wiedzy studentów oraz zaangażowania Pani dr inż. Małgorzaty Zajdel W grudniu 2008 roku EuroProjekt.
Warunki dla konkurencyjności rynku szkolnictwa wyższego Gospodarka-Edukacja-Nauka Seminarium Otwartość, mobilność i umiędzynarodowienie uczelni, a konkurencyjność.
Uniwersytety Trzeciego Wieku
Zaprasza na studia stacjonarne III stopnia na Wydziale Ekonomii i Stosunków Międzynarodowych od drugiego roku wybierz moduł GAP.
Europejska Sieć Centrów Kompetencji w Logistyce
Program wyborczy Dr hab. inż. Janusz Kotowicz, Prof. nzw. Pol. Śl.
Działania w celu zwiększenia kompetencji przyszłych pracowników KGHM
Uniwersytet Medyczny im
Uniwersytet Medyczny we Wrocławiu POSTĘPOWANIE HABILITACYJNE
Propozycja prac grup tematycznych Kujawsko-Pomorskiej Rady Innowacji KUJAWSKO-POMORSKA RADA INNOWACJI I ZESPÓŁ EKSPERTÓW DS. POLITYKI INNOWACYJNEJ WOJEWÓDZTWA.
Polska w Programach Ramowych UE
Program POMYSŁY i Europejska Rada Badań Dzień informacyjny Programu POMYSŁY Warszawa, Wiesław Studencki Krajowy Punkt Kontaktowy.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
KOŁO NAUKOWE SOLARIS Wydział Energetyki i Paliw
DEBATA Współpraca w naszej szkole. GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W CHOCENIU.
Wydział Informatyki, Elektroniki i Telekomunikacji.
Jak robić to efektywnie?
Studenckie Koło Naukowe
1 USTAWA z dnia 18 marca 2011 r. o zmianie ustawy – Prawo o szkolnictwie wyższym, ustawy o stopniach naukowych i tytule naukowym oraz o stopniach i tytule.
Transport i logistyka Studia II stopnia Katedra Transportu.
KATEDRY PROJEKTOWANIA I KONSERWACJI KRAJOBRAZU
Koło naukowe:. Działalność koła Badania naukowe dotyczące zarządzania oraz marketingu Pisanie artykułów naukowych Wyjazdy na konferencje naukowe.
Wybrane zagadnienia raportu z ankiety ewaluacyjnej (wrzesień 2013 r.) respondenci: studenci studiów III stopnia biorący udział w Programie MOST w roku.
Priorytety w kadencji Materiały na spotkanie 24 marca 2015 roku dr hab. prof. UW Robert Małecki.
1 Wiesław Studencki Krajowy Punkt Kontaktowy Programów Badawczych UE Instytut Podstawowych Problemów Techniki Polskiej Akademii Nauk Dzień informacyjny.
Nagroda Prezesa Rady Ministrów (Rozporządzenia PRM z z dnia 27 sierpnia 2004 r. ) 1)wyróżnione rozprawy doktorskie dla osób, którym został nadany stopień.
Struktura KNOW Centralne Biuro KNOW BK RMKN RPB Rada Programowa KNOW BK – Biuro Konsorcjanta RMKN – Rozwój Młodej Kadry Naukowej RBP – Rozwój.
IPISIW Internetowa Platforma Informacyjna Sieci Instytutów Wschodnich.
Tryb postępowania w przewodzie habilitacyjnym. Podstawa prawna Ustawa z dnia 14 marca 2003 r. o stopniach i tytule naukowym z późniejszymi zmianami (Dz.U.
OGÓLNOPOLSKIE FORUM PORADNICTWA ZAWODOWEGO. 2000r. – powstanie Forum przy Biurze Koordynacji Kształcenia Kadr Cel – stworzenie spójnych rozwiązań podzielonego.
Ogólne informacje o Funduszach Europejskich na lata Marzec, 2013 r.
XII Sympozjum Krajowej Rady Koordynatorów Projektów Badawczych UE (KRAB) 2 grudnia 2015, Narodowe Centrum Badań Jądrowych, Świerk Pozyskiwanie i realizacja.
MIĘDZYNARODOWA SZKOŁA DOKTORSKA POLITECHNIKI ŁÓDZKIEJ Katarzyna Pernal.
Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich, styczeń 2014 r.
Baza Wiedzy Politechniki Warszawskiej – uregulowania prawne, organizacja Jolanta Stępniak Biblioteka Główna Politechniki Warszawskiej.
Regranting – Bon na aktywność Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej Programu Fundusz Inicjatyw Obywatelskich Zadanie „Pomorski aktywator społeczny –
Przykładowe metody prowadzenia spotkań partnerskich 1. Metody przekazywania informacji: wykłady, prezentacje, materiały audiowizualne, teksty do czytania.
Badania statutowe dla doktorantów i młodych naukowców dr Tomasz Janus Biuro ds. Badań Naukowych.
Tydzień Otwartej Nauki października Otwartość w działaniu.
Politechnika Poznańska Wydział Inżynierii Zarządzania mgr inż
ZARZĄDZANIE PORTEM LOTNICZYM dodaj skrzydeł swojej karierze
I ZARZĄDZANIE W BIZNESIE
ORCID - stały, unikalny identyfikator dla naukowca
Międzynarodowa Konferencja Naukowa - Arłamów, –
Krzysztof Szymański, Krzysztof Leja Wydział Zarządzania i Ekonomii
Zapis prezentacji:

Otwartość w pracy naukowo-badawczej młodych - korzyści, możliwości i ograniczenia Jakub Jasiczak Katedra Marketingu Produktu Uczelniana Konferencja na temat badań naukowych Poznań, 28 marca 2011 roku

O czym chciałbym powiedzieć? O otwartości na współpracę naukową, na wiedzę i poglądy innych osób, a także na polemikę i rady. 2/14

Współpraca w projektach Współautorstwo artykułów Dyskusje naukowe A konkretnie? Współpraca w projektach Współautorstwo artykułów Dyskusje naukowe 3/14

dr hab., prof. = zainicjować dyskusję nad ew. mechanizmami wsparcia Do kogo i w jakim celu się zwracam? mgr, dr = podzielić się doświadczeniami, zachęcić do otwartości i działania dr hab., prof. = zainicjować dyskusję nad ew. mechanizmami wsparcia 4/14

W aktywności naukowo-badawczej jesteśmy często zbyt introwertyczni. Punkt wyjścia (obserwacja niepoparta badaniami): W aktywności naukowo-badawczej jesteśmy często zbyt introwertyczni. Nasza otwartość kończy się nierzadko na poziomie katedry. 5/14

Do wszystkiego podchodzić należy z umiarem! Zdrowy rozsądek: Do wszystkiego podchodzić należy z umiarem! Wyłącznie zespołowe projekty, same współautorstwa i niekończące się dyskusje naukowe też nie są najlepszym rozwiązaniem. (a ponadto) W wielu wypadkach samowystarczalność pracownika/katedry jest uzasadniona. 6/14

1. Współpraca w projektach/grantach Sytuacja: indywidualne i katedralne granty KBN (wydziałowe granty ministerialne, uczelniane granty unijne). Możliwa współpraca na poziomie: katedr, wydziałów, uczelni, kraju, międzynarodowym. Korzyści: większa konkurencyjność wniosków, większa wartość poznawcza badań, przepływ wiedzy pomiędzy obszarami. 7/14

Case współpracy w projektach: Model projektowania i wdrażania strategii rozwoju w publicznych szkołach wyższych w Polsce (8 osób z 7 katedr i 4 wydziałów UEP) Konsument wobec zaawansowanej elektroniki użytkowej (Katedra Marketingu Produktu UEP, Laboratorium Eksperymentalne Instytutu Psychologii UAM) High Level Workshop: Responsible Development of Nanotechnology - Governance Challenges (12 osób z 10 instytucji i 7 krajów) 8/14

2. Współautorstwo artykułów Sytuacja: dorobek naukowy składający się niemal w całości z publikacji monoautorskich (pytanie o jakość tekstów oraz umiejętność pracy zespołowej). Korzyści: większa dojrzałość i wiarygodność tekstów, ścieranie się różnych poglądów, ważne kryterium wielu prestiżowych czasopism (ISI/IF). 9/14

Case współautorstwa artykułów: Model projektowania i wdrażania strategii rozwoju w publicznych szkołach wyższych w Polsce (8 osób z 7 katedr i 4 wydziałów UEP) Badania nad użytkowymi aspektami banknotów polimerowych i papierowych - studium towaroznawcze (10 artykułów, 17 osób z 6 katedr WT) 10/14

3. Dyskusje naukowe Sytuacja: nienagłaśniane zebrania katedralne, dyskusje na poziomie wydziałowym w końcowym stadium prac. Możliwości: Otwarte Dyskusje Habilitacyjne. Korzyści: zróżnicowane audytorium, dyskusja w dowolnym stadium prac habilitanta, pomoc w ukierunkowaniu aktywności naukowej oraz w zwiększeniu wartości prac. 11/14

Case dyskusji naukowych: 8 otwartych spotkań wydziałowych podczas pisania doktoratu, w tym 1 na uczelni w innym mieście Publiczna dyskusja nad rozprawą doktorską z udziałem 40 osób z 4 wydziałów 12/14

Ograniczenia i problemy Współpraca w projektach: większa czasochłonność i złożoność, problemy proceduralne przy wnioskowaniu, brak wspólnej płaszczyzny nawiązywania współpracy. Współautorstwo artykułów: przymus inżynierii punktowej, niejasność w sposobie oceny dorobku, ryzyko rozmycia kompetencji. Dyskusje naukowe: zanik kultury dyskusji, brak spójnych i efektywnych rozwiązań motywacyjnych. 13/14

Dziękuję za uwagę! Zachęcam do dyskusji! 14/14