Podstawy informatyki Rekurencja i rekurencja Grupa: 1A

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Przykład liczbowy Rozpatrzmy dwuwymiarową zmienną losową (X,Y), gdzie X jest liczbą osób w rodzinie, a Y liczbą izb w mieszkaniu. Niech f.r.p. tej zmiennej.
Advertisements

Tablice 1. Deklaracja tablicy
Egzamin.
Egzamin. Zasady dopuszczenia do egzaminu 1.Należy z zajęć laboratoryjnych uzyskać co najmniej 35 pkt. za projekt && 65 pkt. za regularne zajęcia. 2.Jeśli.
Język C/C++ Funkcje.
Podstawy informatyki Informatyka Stosowana
Podstawy informatyki Informatyka Stosowana Zajęcia nr 2
Prowadzący: mgr inż. Elżbieta Majka
Algorytmy – różne przykłady
Programowanie I Rekurencja.
Języki programowania C++
PROGRAMOWANIE STRUKTURALNE
formatowanie kodu źródłowego
ZŁOŻONOŚĆ OBLICZENIOWA
Materiały do zajęć z przedmiotu: Narzędzia i języki programowania Programowanie w języku PASCAL Część 7: Procedury i funkcje © Jan Kaczmarek.
Materiały do zajęć z przedmiotu: Narzędzia i języki programowania Programowanie w języku PASCAL Część 8: Wykorzystanie procedur i funkcji © Jan Kaczmarek.
Programowanie imperatywne i język C Copyright, 2004 © Jerzy R. Nawrocki Wprowadzenie.
Programowanie imperatywne i język C
Programowanie imperatywne i język C Copyright, 2004 © Jerzy R. Nawrocki Wprowadzenie.
Modelowanie Wieloskalowe
Podstawy informatyki Wirtotechnologia – Wskaźniki i referencje
Podstawy informatyki Rekurencja i rekurencja Grupa: 1A
Podstawy informatyki Powtórka Grupa: 1A Prowadzący: Grzegorz Smyk
Podstawy informatyki Wirtotechnologia Grupa: 1A
Podstawy informatyki Wirtotechnologia Grupa: 1A Wydział Inżynierii Metali i Informatyki Przemysłowej Wydział Odlewnictwa Akademia Górniczo – Hutnicza im.
Podstawy informatyki Informatyka stosowana Prowadzący: Grzegorz Smyk
Podstawy informatyki Wirtotechnologia – Funkcje Grupa: 1A
Kurs Pascala – spis treści
Tablice.
1 Dygresja: cztery płyty główne…. 2 Dygresja: osobliwości C /* cos o nieistniejacym typie Boolean */ /* oraz o operatorze przecinkowym */ #include int.
Tablice Informatyka Cele lekcji: Wiadomości: Uczeń potrafi:
Komunikacja z arkuszem. Iteracje. Funkcje.
Programowanie obiektowe W2
Podprogramy.
ALGORYTMY.
AWK Zastosowania Informatyki Wykład 1 Copyright, 2003 © Adam Czajka.
Technika Mikroprocesorowa 1
Programowanie strukturalne i obiektowe
Andrzej Jędryczkowski Nie da się napisać większego programu bez podziału go na części zwane podprogramami. Podprogram to wyróżniona część programu.
Funkcje w Pascalu Przypomnienie wiadomości o procedurach Prowadzący: Anna Kaleta Piotr Chojnacki.
Podstawy programowania w języku C i C++
Instrukcje sterujące część 2
Przegląd podstawowych algorytmów
Podstawy informatyki Struktury, operatory, wyjątki
TABLICE C++.
Łódź, 3 października 2013 r. Katedra Analizy Nieliniowej, WMiI UŁ Podstawy Programowania Złożona składnia języka C++
Podstawy Programowania
Łódź, 3 października 2013 r. Katedra Analizy Nieliniowej, WMiI UŁ Podstawy Programowania Programy różne w C++
C# Platforma .NET CZ.3 Kuba Ostrowski.
Podstawy informatyki 2013/2014
Visual Basic for Applications Poziom podstawowy Zajęcia 2
Zajęcia I Organizacja zajęć Rejestracja i uruchamianie makr
Programowanie strukturalne i obiektowe C++
Algorytmika Iteracje autor: Tadeusz Lachawiec.
Instrukcje wyboru.
Programowanie proceduralne Podstawy Programowania dla geoinformatyków Wykład 3 Rafał Witkowski, 2015.
Tablice Zajęcia 8. Definicja Tablica (z ang. array) jest zmienną złożoną, która składa się z ciągu elementów tego samego typu. W pamięci komputera tablica.
Funkcje - rekurencja Zajęcia 8. Funkcje - definicja Ogólna postać funkcji w C++: typZwracany nazwaFunkcji(listaParametrówWejściowychFunkcji) { ciało funkcji.
PO13-1 / 19 Wykład 13 Wyjątki i ich zgłaszanie Wyłapywanie wyjątków Obsługa wyjątków Wykorzystanie polimorfizmu Filtrowanie wyjątków Błędy w konstruktorach.
Seminarium Dyplomowe: Metodyka i Techniki Programowania Autor: Bartłomiej Fornal.
Programowanie I Rekurencja.
C++ mgr inż. Tomasz Turba Politechnika Opolska 2016.
C++ mgr inż. Tomasz Turba Politechnika Opolska 2016.
Algorytmy. Co to jest algorytm? Przepis prowadzący do rozwiązania zadania.
Czym jest PHP? ● Językiem programowania przeznaczonym do tworzenia i generowania dynamicznych stron WWW. Działa po stronie serwera: Klient Żądanie strony.
C++ mgr inż. Tomasz Turba Politechnika Opolska 2016.
Egzamin.
Programowanie I Rekurencja.
Dane, zmienne, instrukcje
Haskell Składnia funkcji.
Zapis prezentacji:

Podstawy informatyki Rekurencja i rekurencja Grupa: 1A Prowadzący: Grzegorz Smyk Wydział Inżynierii Metali i Informatyki Przemysłowej Wydział Odlewnictwa Akademia Górniczo – Hutnicza im. Stanisława Staszica Kraków, 20-12-2012

Kalendarium zajęć 11-10: Organizacyjne. 18-10: Typy, operatory, instrukcje warunkowe. 25-10: Pętle (zajęcia powtórkowe). 01-11: Wszystkich świętych 08-11: Pętle. 15-11: Tablice i operacje na nich. 22-11: Funkcje, deklaracja, argumenty 29-11: Wskaźniki i referencje. 06-12: Rekurencja i rekurencja (zajęcia powtórkowe). 13-12: Rekurencja i rekurencja (zajęcia powtórkowe). 20-12: Rekurencja i rekurencja. 27-12: Święta 03-01: String – jako tablica char’ów 10-01: Operacje IO – obsługa strumieni. 17-01: Wyjątki – idea i obsługa. 24-01: Struktury – idea i obsługa.

Rekurencja „Aby zrozumieć rekurencję należy najpierw zrozumieć rekurencję” Rekurencja jest sposobem programowania, w którym procedury wywołują same siebie. Cechą charakterystyczną jest to, funkcja wchodzi w kolejny poziom, aby obliczyć iloczyn podanego jej parametru oraz wartość (parametr-1). Dopiero w momencie powrotu z wywołań obliczane są rzeczywiste iloczyny, i wtedy też przeliczana jest wartość silni.

Rekurencja - niebezpieczeństwa „Aby zrozumieć rekurencję należy najpierw zrozumieć rekurencję” Rekurencja jest sposobem programowania, w którym procedury wywołują same siebie. Problemem jest warunek stopu, bez odpowiednio zadanego algorytm będzie wykonywać się w nieskończoność.

String – tablica charow Aby rozpocząć pracę ze zmiennymi przechowującymi tekst, należy użyć narzędzia: Std::string A także należy dodać plik nagłównowy: #include <string>

String – tablica charow Na zmiennej typu string możemy operować tak samo jak każdej innej zmiennej lub tak jak na tablicy charów odwołując się do poszczególnych elementów w tablicy. Możliwe jest dodawanie (sklejanie) zmiennych typu string jednak nie można sklejać w następujący sposób: string zmienna = „nowy ” + „wyraz”

Zadanie 1 Napisz program, który umożliwi wczytanie z klawiatury (przy pomocy pętli) 10 zmiennych typu string, a następnie wyświetli tyle te, które zaczynają się na samogłoski.

Zadanie 2 Napisz program, który umożliwi wczytanie łańcucha znaków do zmiennej typu string, a następnie wyświetli ten łańcuch poprawnie, a także od tyłu.

Zadanie 3 Napisz program, który będzie umożliwiał wczytanie łańcucha znaków, oraz wzorca (oba jako zmienna string). A następnie funkcje, która zwróci pozycję wzorca w łańcuchu.

Zadanie 4 Napisz program, który umożliwi wczytanie dowolnego łańcucha znaków, a następnie funkcje, które zwrócą ilość wyrazów w ciągu.

Zadanie 5 Napisz program, który umożliwi wczytanie łańcucha znaków do zmiennej typu string. Napisz metodę sprawdzająca ilość poszczególnych samogłosek w łańcuchu.