Projekt EUREKA E!3065 „Incowatrans”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
SEMINARIUM PODSUMOWUJĄCE PROJEKT INCOWATRANS
Advertisements

ANALIZA WYTRZYMAŁOŚCI KADŁUBÓW BAREK ŚRÓDLĄDOWYCH
Tytuł: Ramowa technologia budowy kadłuba pchacza w stoczni wirtualnej
Projekt: INCOWATRANS E!3065
Baza GIS dla projektu INCOWATRANS
II Tutorial z Metod Obliczeniowych
Koncepcje projektowe statków pasażerskich nowej generacji przeznaczonych do eksploatacji na ograniczonych akwenach śródlądowych PROJECT EUREKA E!3065 Wykonał.
Politechnika Krakowska im. Tadeusza Kościuszki
Skalowalny algorytm estymacji ruchu dla systemów rozproszonych
Stanowisko do badania zmęczenia cieplnego metali i stopów żelaza
SYSTEM MRP JAKO NARZĘDZIE KIEROWANIA PRZEDSIĘBIORSTWEM
5. Projekty inwestycyjne „twarde” – np. wniosek i studium wykonalności
Teoria sprężystości i plastyczności
Teoria sprężystości i plastyczności
dr inż. Grzegorz Maniarski
Zastosowanie programu SYBYL do wygładzania przybliżonych modeli białkowych SEKWENCJA AMINOKWASOWA MODELOWANIE METODĄ DYNAMIKI MONTE CARLO NA TRÓJWYMIAROWEJ.
SCHEMATY REALIZACJI PRZEDSIĘWZIĘĆ BUDOWLANYCH
DOKUMENTACJA KOSZTORYSOWA
Podstawy projektowania i grafika inżynierska
Zastosowanie programu EPANET 2PL do symulacji zmian warunków hydraulicznych w sieci wodociągowej Danuta Lis Dorota Lis.
Centrum Systemów Teleinformatycznych i Aplikacji Sprzętowych
Anizotropowy model uszkodzenia i odkształcalności materiałów kruchych
Profil dyplomowania Modelowanie komputerowe
Potrzeby i perspektywy innowacji w polskim przemyśle okrętowym
POLITECHNIKA GDAŃSKA WYDZIAŁ OCEANOTECHNIKI I OKRĘTOWNICTWA
Wodne Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe WOPR-OS OSTROŁEKA
MECHATRONIKA II Stopień
PRACA DYPLOMOWA Projekt koncepcyjny kładki pieszo – jezdnej przez Zalew Soliński w m. Polańczyk Politechnika Rzeszowska Wydział Budownictwa i Inżynierii.
KONCEPCJE ROZWOJU WIELOFUNKCYJNEJ FLOTY ŚRÓDLĄDOWEJ
INFORMACJA! Udostępniane materiały pomocnicze do nauki przedmiotu Wytrzymałość Materiałów są przeznaczone w pierwszym rzędzie dla wykładowców. Dla właściwego.
Prezentacja sylwetek opiekunów prac dyplomowych
Ocena wytrzymałości zmodyfikowanej konstrukcji panelu kabiny dźwigu osobowego wykonanego z materiału bezniklowego Dr inż. Paweł Lonkwic – LWDO LIFT Service.
Zapraszamy na prezentację pod tytułem Polskie statki
Przekrycie cięgnowo – prętowe nad sztucznym lodowiskiem w Rzeszowie
Komputerowe wspomaganie pracy inżyniera
Mechanika Materiałów Laminaty
ABAQUS v6.6- Przykład numeryczny- dynamika
Metodyki zarządzania projektami
TECHNOLOGIA I ORGANIZACJA ROBÓT BUDOWLANYCH
55 Naukowo-Techniczna Konferencja Spawalnicza
BAZA DANYCH GRUPA 15 Aplikacja napisana w programie Microsoft Office Access Toruń, maj 2010 MACIEJ SZOT.
Wykonał: Kazimierz Myślecki, Jakub Lewandowski
Maciej Paszyński Katedra Informatyki Akademia Górniczo-Hutnicza
ABAQUS v6.6- Przykład numeryczny- modelowanie
1 23 z 50 budynków szkół 18 z 23 budynków szkół Rys. 1. Lokalizacja budynków szkół na terenie miasta Częstochowy WYBÓR - PRZEDMIOT - MIEJSCE ASPEKTY ANALITYCZNEGO.
Prezentacja sylwetek opiekunów prac dyplomowych
Projektowanie Inżynierskie
Akademia Morska w Szczecinie Wydział Inżynieryjno-Ekonomiczny Transportu Instytut Zarządzania Transportem Zakład Organizacji i Zarządzania Projekt rozwojowy.
Zasady wykonywania rysunków
ZASTOSOWANIE KOMPUTEROWEGO WSPOMAGANIA W ZARZĄDZANIU JAKOŚCIĄ - METODY FMEA I QFD Politechnika Śląska, Wydział Organizacji i Zarządzania, Katedra Zarządzania.
Projekt modułu Nazwa całego projektu Nazwa modułu Imię i Nazwisko Inżynieria Oprogramowania II dzień, godzina rok akademicki W szablonie na niebiesko zamieszczone.
1 D. Ciołek Analiza danych przekrojowo-czasowych – wykład 7 Analiza danych przekrojowo-czasowych Wykład 7: Testowanie integracji dla danych panelowych.
Moduł e-Kontroli Grzegorz Dziurla.
Indywidualizacja treningu jako podstawowe zadanie OSPR Wojciech Nowiński Program dofinansowania ze środków Funduszu Rozwoju Kultury Fizycznej w roku 2015.
Oprogramowanie do symulacji systemów mechanicznych
Koleje samorządowe w ujęciu Planu Transportowego dla województwa dolnośląskiego Kliczków, 4 listopada 2015 Agnieszka Zakęś Zastępca Dyrektora Departamentu.
EcoSolar Energie odnawialne – zasilamy przyszłość! EcoSolar Jak prosto i skutecznie zaprojektować system PV – doświadczenia praktyka Energia dla Ciebie!
RYSUNEK TECHNICZNY.
Temat pracy Promotor: Imię i nazwisko dyplomanta Rodzaj pracy (dyplomowa inżynierska/magisterska)
Zadanie nr 3 Model numeryczny konstrukcji złożonej z kilku części Cel: Zapoznanie studentów z zasadą modelowania kontaktu mechanicznego pomiędzy współdziałającymi.
Kompilator eBook w technologii Java Dyplomant: Maciej Bagrowski Promotor: dr inż. Walery Susłow Politechnika Koszalińska Wydział Elektroniki i Informatyki.
Określenie optymalnej wysokości żeber w odlewie płyty wykonanej ze stopu Al-Si ZADANIE 6-7 Cel: Zapoznanie studentów z optymalizacją konstrukcji na przykładzie.
utwierdzonych dwu i jednostronnie
Wytrzymałość materiałów
Zasady wykonywania rysunków Oznaczanie instalacji Każdą z instalacji oznacza się symbolem literowym i numerem porządkowym. Wszystkie elementy.
Projektowanie wspomagane komputerem
Systemy eksperckie i sztuczna inteligencja
* PROCESÓW TECHNOLOGICZNYCH
T-W-1 Wstęp. Modelowanie układów mechanicznych 1
TECHNOLOGIA ROBÓT BUDOWLANYCH
Zapis prezentacji:

Projekt EUREKA E!3065 „Incowatrans” „Nowa generacja przyjaznych środowiskowo statków śródlądowych i przybrzeżnych dla polskiego systemu dróg wodnych relacji wschód-zachód” "Projekt wstępny konstrukcji członowego statku turystycznego” Podsumowanie prac nad konstrukcją   1 Seminarium - Gdańsk, 14.02.2007 Autor: Adam Szarnik

Zakres i chronologia wykonanych prac: Prace nad sposobem modelowania MES konstrukcji kadłuba z paneli typu „sandwich” Wstępne opracowanie i zwymiarowanie kilku wariantów koncepcji konstrukcji kadłuba barki hotelowej – wariant 1, wariant 2, wariant 3 Wstępne oszacowanie wytrzymałości proponowanych w koncepcjach połączeń paneli Wstępna koncepcja konstrukcji kadłuba barki hotelowej Wstępna koncepcja konstrukcji kadłuba pchacza Opracowanie modelu 3D w celu wizualizacji barki hotelowej Projekt wstępny konstrukcji członowego statku turystycznego – obliczenia wytrzymałościowe, dokumentacja konstrukcyjna 2

Prace nad sposobem modelowania MES konstrukcji kadłuba z paneli typu sandwich: Podstawowym celem pracy było stworzenie zastępczego modelu powłokowego panelu typu sandwich, posiadającego równoważne bryłowemu właściwości, w stopniu, który na etapie opracowywania koncepcji pozwoliłby w sposób racjonalny opracować model 3D i stosunkowo szybko wykonać obliczenia Metodą Elementów Skończonych (MES) kilku różnych wariantów fragmentu konstrukcji kadłuba barki. Niezbędne było takie dobranie charakterystyk zastosowanych elementów, aby przy danym obciążeniu model bryłowy (odniesienia) oraz powłokowy (zastępczy) posiadały dostatecznie dokładnie zbliżony rozkład przemieszczeń i naprężeń. Przemieszczenia pionowe Uz - model bryłowy Przemieszczenia pionowe Uz - model powłokowy 3

Wstępne opracowanie i zwymiarowanie konstrukcji kadłuba barki hotelowej – wariant 1 Opracowano pierwszy wariant koncepcji konstrukcji modułu kabin pasażerskich barki hotelowej. Zostały wykonane również wstępne obliczenia oszacowujące wymiary elementów konstrukcji, zarówno według Przepisów Polskiego Rejestru Statków, jak i przy użyciu Metody Elementów Skończonych (programem ANSYS). 4

Wstępne opracowanie i zwymiarowanie konstrukcji kadłuba barki hotelowej – wariant 2 Opracowano drugi wariant koncepcji konstrukcji modułu kabin pasażerskich barki hotelowej. Zostały wykonane również wstępne obliczenia oszacowujące wymiary elementów konstrukcji, zarówno według Przepisów Polskiego Rejestru Statków, jak i przy użyciu Metody Elementów Skończonych (programem ANSYS). 5

Wstępne opracowanie i zwymiarowanie konstrukcji kadłuba barki hotelowej – wariant 3 Opracowano trzeci wariant koncepcji konstrukcji modułu kabin pasażerskich barki hotelowej. Zostały wykonane również wstępne obliczenia oszacowujące wymiary elementów konstrukcji, zarówno według Przepisów Polskiego Rejestru Statków, jak i przy użyciu Metody Elementów Skończonych (programem ANSYS). 6

Wstępne oszacowanie wytrzymałości proponowanych połączeń paneli Oszacowano wytrzymałość zaproponowanych połączeń pomiędzy poszczególnymi panelami “sandwich”. Analizę przeprowadzono Metodą Elementów Skończonych przy pomocy programu ANSYS. W obliczeniach zastosowano odpowiednie obciążenia oraz warunki brzegowe w postaci przemieszczeń, uzyskane z analizy modelu części środkowej barki w zależności od rozpatrywanego wariantu koncepcji konstrukcji. 7

8

9

10

Koncepcja konstrukcji kadłuba barki hotelowej i pchacza Celem tej części pracy było opracowanie, na podstawie wcześniejszych analiz i opracowań, koncepcji konstrukcji barki hotelowej i pchacza jako bazy do modyfikacji i dalszych prac projektowych. Konstrukcja barki hotelowej i pchacza w części mieszkalnej wzorowana jest na jednej z wersji wariantu 3 w stosunku do której, przeprowadzono niewielkie zmiany, mające na celu poprawienie własności wytrzymałościowych oraz technologiczności konstrukcji. Zmieniono przede wszystkim grubość poszyć paneli pokładu nadbudówki oraz niektóre z proponowanych połączeń paneli. Powstała również bardzo wstępna koncepcja konstrukcji części skrajnych barki i pchacza. Na tym etapie obliczenia wykonano w oparciu o trójwymiarowy model MES obejmujący swym zakresem cały kadłub barki i pchacza. 11

8 9 10 12

Opracowanie modelu 3D i wizualizacja barki hotelowej Celem pracy było wykonanie trójwymiarowego modelu CAD barki hotelowej oraz jej wizualizacja. Do modelowania oraz wizualizacji użyto programu CAD SolidEdge. 13

14

Projekt wstępny konstrukcji członowego statku turystycznego - obliczenia wytrzymałościowe, dokumentacja konstrukcyjna Na podstawie zdobytych doświadczeń i wykonanych prac koncepcyjnych na tym etapie projektu podjęto decyzje o wyborze, najbardziej zbliżonej do docelowej, postaci konstrukcji. Wykonano dla tej postaci obliczenia wytrzymałościowe oraz opracowano dokumentację konstrukcyjną o poziomie szczegółowości projektu wstępnego. Opracowana dokumentacja ma służyć jako baza do dalszych prac dla Generalnego Projektanta i Zespołów projektujących siłownię, systemy instalacji czy wyposażenie jak również do kolejnej iteracji prac nad poprawą i ulepszaniem samej konstrukcji. W opracowanym rozwiązaniu zdecydowano się pozostać przy pierwotnej koncepcji postaci konstrukcji składającej się w znacznej części z paneli „sandwich” choć w stosunku do wcześniejszych koncepcji zrezygnowano z ich zastosowania na grodzie czy fragmenty burt. Zakres obliczeń dostosowano do wstępnego charakteru projektu i służy on na tym etapie jako oszacowanie wymiarów konstrukcji stanowiące punkt wyjścia na dalszych etapach projektowania. Założono, że na kolejnych etapach projektowania obliczenia MES będą miały bardziej rozbudowany zakres i poziom szczegółowości. 15

Zład poprzeczny – barka hotelowa Model MES fragmentu konstrukcji Zład poprzeczny – barka hotelowa Model MES przykładowego połączenia 16

Podsumowanie Na podstawie wykonanych prac projektowych można stwierdzić, że koncepcja budowy członowego statku rzecznego składającego się w znacznej części z paneli typu sandwich z wypełnieniem jest wykonalna i spełnia przyjęte wstępne założenia projektowe, zarówno co do masy statku jak i maksymalnych gabarytów elementów konstrukcji kadłuba. Koniecznym wydaje się opracowanie specjalnej technologii budowy jednostek z paneli typu sandwich, z uwagi na nowe sposoby połączeń elementów konstrukcyjnych oraz występujące w konstrukcji blachy o małych grubościach Na kolejnych etapach projektowania wskazane jest opracowanie typoszeregu węzłów stanowiących wzajemne połączenia paneli sandwich jak również paneli z klasyczną postacią konstrukcji. Na dalszych etapach projektowania jednostki konieczna będzie również dokładna analiza wytrzymałościowa paneli typu sandwich oraz ich połączeń. 17