Instrukcje Instrukcja : definicja obliczenia i określenie sposobu wykonania tego obliczenia. Program : ciąg instrukcji wykonywanych kolejno od pierwszej.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Podstawy informatyki Informatyka Stosowana Zajęcia nr 2
Advertisements

Wskaźniki repetytorium Wskaźniki int Y = 1, X = 2; X = 5; int *p = &X; Y X p 4 4 p = &Y; *p = 4; 5.
Język ANSI C Funkcje Wykład: Programowanie komputerów
Algorytmy – zapis struktur programowania
Programowanie I Rekurencja.
Języki programowania C++
Tworzenie i obsługa programów – przykład 3 uwagi cd. Wykorzystując różne klasy biblioteki języka Java należy pamiętać w jakim pakiecie się znajdują. Wszystkie.
Instrukcje warunkowe Zajęcia 5.
Funkcje Modularyzacja : program główny , funkcje Funkcje :
Podstawy informatyki Wirtotechnologia Grupa: 1A Wydział Inżynierii Metali i Informatyki Przemysłowej Wydział Odlewnictwa Akademia Górniczo – Hutnicza im.
Podstawy informatyki Informatyka stosowana Prowadzący: Grzegorz Smyk
Tablice.
1 Dygresja: cztery płyty główne…. 2 Dygresja: osobliwości C /* cos o nieistniejacym typie Boolean */ /* oraz o operatorze przecinkowym */ #include int.
Sprawy organizacyjne 1. Zasady zaliczenia przedmiotu
Wykład 1: Wskaźniki Podstawy programowania Programowanie w C
Podstawy programowania PP – LAB5 Wojciech Pieprzyca.
Instrukcja skoku GO TO etykieta Np. GO TO 100 ….. 100WRITE (*,*) Przeskok do instrukcji 100 Uwaga! NIE WOLNO skakać do wnętrzna złożonych instrukcji warunkowych.
Semantyki programów współbieżnych " Determinizm programów sekwencyjnych, " Nie-determinizm programów współbieżnych, " prawdziwa równoległość vs.przeploty.
Project made by Bartosz Rumiński Kl. III i rok 2007/2008.
PASCAL (2) dr Anna Kwiatkowska.
Schemat Hornera Mgr inż. Michał Szucki.
Słowa kluczowe oraz nazwy obiektów i klas rozpoczynaj od dużej litery np. Loop, Dim, FileStream Rozpoczynaj nazwę zmiennej od małej litery stosując styl.
Podstawy programowania
Instrukcje sterujące część 1
Jerzy F. Kotowski1 Informatyka I Wykład 7 STEROWANIE c.d. n switch n Pętle.
Podstawy programowania
Instrukcje sterujące część 2
Algorytmy i struktury danych
Programowanie w języku Matlab
PHP: warunki, pętle, switch, break, continue
Jerzy F. Kotowski1 Informatyka I Wykład 8 STRUKTURA PROGRAMU n Funkcje n Klasy zmiennych n Projekt.
Programowanie strukturalne i obiektowe
JAVA c.d.. Instrukcji wyboru SWITCH używamy, jeśli chcemy w zależności od wartości pewnego wyrażenia wykonać jeden z kilku fragmentów kodu. Jest to w.
STEROWANIE Ale nie tylko
Programowanie strukturalne i obiektowe
C# Platforma .NET CZ.3 Kuba Ostrowski.
INSTRUKCJE Umożliwiają zapis algorytmu, służą do sterowania przebiegiem programu. warunkowe (podejmowanie decyzji) 1. if-else „jeżeli”, 2. switch-case.
Programowanie baz danych
Informatyka MZT1 Wykład 6 Iteracje while i repeat Tablice Rekordy
PWSZ Gniezno // codefly 2009 Łukasz Tomczak
Składnia instrukcji warunkowej if…
Składnia pętli do … while do instrukcja while (wyrażenie); gdzie: instrukcja – instrukcja pojedyncza lub blok instrukcji wyrażenie – wyrażenie przyjmujące.
  ELEMENTY JĘZYKA JAVA komentarze w Javie, słowa kluczowe i operatory, proste typy danych, tablice, podstawowy zestaw instrukcji.
Algorytmika Iteracje autor: Tadeusz Lachawiec.
Iteracje w C# Informatyka Cele lekcji: Wiadomości: Uczeń potrafi:
Temat 8: Pętle.
1 Zagadnienia na egzamin. 2 Język C podsumowanie Struktura programu w języku C Zmienne, Stałe Operacje arytmetyczne Operatory logiczne Priorytety operatorów.
Instrukcje wyboru.
Pętle Zajęcia 6.
Pętle – instrukcje powtórzeń
Seminarium Dyplomowe: Metodyka i Techniki Programowania Autor: Bartłomiej Fornal.
Język C/C++ Instrukcje
Instrukcje warunkowe w php. Pętla FOR Czasem zachodzi potrzeba wykonania jakiejś czynności określoną ilość razy. Z pomocą przychodzi jedna z najczęściej.
Wstęp do programowania wykład 3 Typy wyliczeniowe, tablice.
Podstawy informatyki Zmienne, stałe Instrukcje sterujące Łukasz Sztangret Katedra Informatyki Stosowanej i Modelowania Prezentacja przygotowana w oparciu.
Wstęp do programowania Wykład 2 Dane, instrukcje, program.
1 Opisy funkcji Adres strony WWW : html (należy odszukać hyperlink Function Index) (
Switch. Instrukcja switch Składnia instrukcji: switch (wyrażenie){ case wyrażenie_stałe1: ciąg instrukcji dla wariantu 1; break; case wyrażenie_stałe2:
P ASCAL Definicje, deklaracje, podstawowe instrukcje 1.
Pakiety numeryczne Operatory, instrukcje sterujące, operacje bitowe Łukasz Sztangret Katedra Informatyki Stosowanej i Modelowania.
C++ mgr inż. Tomasz Turba Politechnika Opolska 2016.
Podstawowe konstrukcje języka Java Bartosz Walter InMoST Wielkopolska sieć współpracy w zakresie innowacyjnych metod wytwarzania oprogramowania Termin.
Grzegorz Cygan Wstęp do programowania mikrosterowników w języku C
Programowanie Obiektowe – Wykład 1
Sposoby zapisu algorytmu
Akademia C# - Lab2 Zmienne, instrukcje warunkowe, pętle, debugger,
Instrukcje - wprowadzenie
Opisy funkcji Adres strony WWW :
Dane, zmienne, instrukcje
Język C++ Typy Łukasz Sztangret Katedra Informatyki Stosowanej i Modelowania Prezentacja przygotowana w oparciu o materiały Danuty Szeligi i Pawła Jerzego.
Zapis prezentacji:

Instrukcje Instrukcja : definicja obliczenia i określenie sposobu wykonania tego obliczenia. Program : ciąg instrukcji wykonywanych kolejno od pierwszej do ostatniej. Przekład instrukcji : fragment programu w języku wewnętrznym realizujący obliczenie zdefiniowane tą instrukcją. Instrukcja prosta int m, n = 1; ; // instrukcja pusta m = n * n - 1; // zmiana wartości m n++; // zmiana wartości n m + n; // bez rezultatu

Instrukcje złożone {.... } float p, q; { p = 3.5; q = p++ ; } {p = q; q = 1;} // średnik przed } nie // może zostać opuszczony

Instrukcja warunkowa if ( wyrażenie ) instrukcja instrukcja prawdafałsz wyrażenie

long k, m; char flaga; if (k > m) flaga = 0; if (k < m) { flaga = 1; k = m - k; } if (m == 1)// !!! { if ( k ) // k != 0 flaga = 2; if ( !k ) // k == 0 flaga = 3; }

if ( wyrażenie ) instrukcja_1 else instrukcja_2 instrukcjainstrukcja_1instrukcja_2 prawdafałsz wyrażenie

int i, f; if (i > 5) f = 3; else --f ; /* ; przed else nie może zostać opuszczony */ double ma, winien, saldo, debet; if (ma > winien) { saldo = ma - winien; debet = -1; } else { saldo = -1; debet = winien - ma; }

if (a) if (b) c; else d; /* jest równoważne*/ if (a) { if (b) c; else d; } if (a) if (b) c; else d; else if (e) f; else g; /* jest równoważne*/ if (a) { if (b) c; else d; } else { if (e) f; else g; } Z2-3,4

Instrukcja wyboru switch ( wyrażenie_sterujące ) { case wyrażenie_stałe_1 :ciąg_instrukcji_1 break; case wyrażenie_stałe_n : ciąg_instrukcji_n break; default : ciąg_instrukcji_0 }

ws = wyrażenie_sterujące ws == w_st_1 ws == w_st_n ciąg_instrukcji_1 ciąg_instrukcji_nciąg_instrukcji_0 prawda fałsz

int ile_a, ile_b, ile_xy, nieznany; char zn; switch (zn) { case 'a' : ++ile_a; break; case 'b' : ++ile_b; break; case 'x' : case 'y' : ++ile_xy; break; default : ++nieznany; }

int stan, nast; const int maska = 0x3A; switch (stan & maska) { case maska & 0x02 : nast = 0x15; stan = 0x21; break; case maska & 0x30 : nast = 0x1F; stan = 0x21; break; default : stan = 0; nast = 0; } Przełącznik

Instrukcje pętli zakończenie wykonywania pętli następuje gdy wyrażenie graniczne przyjmie wartość false Instrukcja pętli wyliczeniowej for ( inicjacja ; wyrażenie_graniczne ; wyrażenie_zliczające ) instrukcja_powtarzana

inicjacja wyrażenie_graniczne instrukcja_powtarzana inicjacja instrukcja_powtarzana wyrażenie_zliczające fałsz prawda

int s = 0; for ( int i = 0; i <= 9; ++i) s += i; /* inicjacja to definicja zmiennej */ int i, k = 1525 ; long m ; for ( i = k, m = 0; i > 0; i -= 3 ) { if (i & 1) ++m ; } /* inicjacja to instrukcje przypisania */

bool dalej = true; int gdzie; for (int i = 0; i < N && dalej; ++i) { if (.... ) dalej = false; else }// koniec widoczności zmiennej i gdzie = i;// błąd Z4-1

bool dalej = true; int i, gdzie = -1; const int N = 12, Szukany = 333; int Tab[N] = {0, 1, 333}; for (i = 0; i < N && dalej; ++i) { if ( Tab[i] == Szukany ) dalej = false; } gdzie = i;// ?

Pętla uprzedzająca while ( wyrażenie_graniczne ) instrukcja_powtarzana wyrażenie_graniczne instrukcja_powtarzana fałsz prawda

float suma = , skladnik = 3.51; int licznik = 0; while (suma > 1E-10) { suma -= skladnik; skladnik *= skladnik; ++licznik; } Z1-17, Kodowanie

Instrukcja pętli potwierdzającej do instrukcja_powtarzana while ( wyrażenie_graniczne ) ; instrukcja_powtarzana wyrażenie_graniczne fałsz prawda

long ab = 3, cd = 2; do { ab *= ab; cd += cd; } while (ab < cd); /* ab == 9 cd == 4 */ Zapętlenie int s = 0, i; for ( int n = 0; n < 10; ++i ) s += i; // ?

float A = 3.485e2, eps = e-2; long k; while (A != 0) { A -= eps; ++k; }// ? unsigned char k = 5; do k -= 2; while (k != 0); // ? Conversions,B2D2B