Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Akademia C# - Lab2 Zmienne, instrukcje warunkowe, pętle, debugger,

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Akademia C# - Lab2 Zmienne, instrukcje warunkowe, pętle, debugger,"— Zapis prezentacji:

1 Akademia C# - Lab2 Zmienne, instrukcje warunkowe, pętle, debugger,
Typy i referencje, rzutowanie, tablice

2 Co to jest zmienna i jakie są rodzaje?
Zmienne rezerwują dla nas wystarczającą ilość pamięci do przechowywania danych np. int to 32 bity w pamięci Nazwa musi zaczynać się od litery bądź podkreślenia Nazwa może składać się tylko z litery, cyfry i znaku podkreślenia. Nazwa nie może być taka sama jak nazwy kluczowych elementów w języku C#

3 Typy danych C# udostępnia kilkanaście wbudowanych typów danych
Najczęściej będziemy używać: int – liczba całkowita np. 0 , 1 , 10000, , Zakres od do string – łańcuch znakowy np. string napis= „czesc”; a także łańcuch pusty: string pusty= „”; bool – wartość logiczna true lub false double – liczby rzeczywiste np. 1.5 , 0.001,

4 Pozostałe typy danych byte – liczba całkowita, zakres 0 d0 255
sbyte – liczba calkowita, zakres -127 d0 128 short – liczba calkowita, zakres do 32767 long- liczba całkowita, zakres -9 mld do 9 mld float – zmiennoprzecinkowe, mniejsze niż double decimal – zmiennoprzecinkowe -char – pojedynczy znak, char znak=’a’;

5 Typ object

6 Instrukcje warunkowe czyli if, if else, switch

7 Tak ogólnie Warunek jest prawdziwy gdy wartość wyrażenie przyjmie „true” Możemy prównywać wartości tylko tych samych typów, np. int if(x==2) { // instrukcje; } if(x!=0) //instrukcje;

8 if(){} else{} if(warunek){ //warunek if(warunek) } { else if(warunek){
//instrukcje else if(warunek) { instrukcje …. else{ if(warunek) { //instrukcje } else { instrukcje

9 switch switch(wartość){ case x: // instrukcje; break; case y: case z:
default: }

10 Zasady zastosowania switch są następujące:
Możesz przełączać się tylko pomiędzy typami jak int i string. Typy takie jak double i float nie są akceptowane. Nie mogą występować dwa takie same przypadki “case” z tą samą wartością Wartość zadeklarowana w case muszą być stała. Nie można w case wykonywać operacji arytmetycznych

11 Pętle for, while , do while, foreach

12 for class ForLoopTest { static void Main()
for (int i = 1; i <= 5; i++) Console.WriteLine(i); } /* Output: */

13 while class WhileTest { static void Main() int n = 1; while (n < 6)
Console.WriteLine("Current value of n is {0}", n); n++; } /* Output: Current value of n is 1 Current value of n is 2 Current value of n is 3 Current value of n is 4 Current value of n is 5 */

14 do while public class TestDoWhile { public static void Main ()
int x = 0; do { Console.WriteLine(x); x++; } while (x < 5); } /* Output: */

15 foreach class ForEachTest { static void Main(string[] args)
int[] fibarray = new int[] { 0, 1, 1, 2, 3, 5, 8, 13 }; foreach (int element in fibarray) System.Console.WriteLine(element); } } } // Output:

16 Debugger

17 My code doesn’t work.  Help me, Visual Studio 2015!
Getting Started with Debugging in Visual Studio 2015

18 Referencja do obiektu – parametr ref
Argument, który jest przekazywany do ref parametru musi zostać zainicjowany przed jego przekazaniem. Tym różni się od parametrów out, których argumenty nie muszą być jawnie zainicjowane, zanim zostaną one przekazane.

19 Referencja do obiektu – parametr out
Chociaż zmienne przekazywane jako argumenty out nie muszą być zainicjowane przed przesłaniem, wymagane jest przypisanie wartości, zanim metoda zakończy działanie i zwróci wartość.

20 Tablice [] SomeType[] array4 = new SomeType[10];

21 Rzutowanie


Pobierz ppt "Akademia C# - Lab2 Zmienne, instrukcje warunkowe, pętle, debugger,"

Podobne prezentacje


Reklamy Google