Społeczne Gimnazjum MTE w Milanówku

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Reforma wychowania fizycznego – mity a rzeczywistość
Advertisements

ELEMENTY OCENIANIA KSZTAŁTUJĄCEGO
Sposób i warunki funkcjonowania międzyszkolnych/pozaszkolnych punktów katechetycznych Warszawa
Demokracja w szkole.
Efektywność kształcenia Jak ją poprawiać?. Kształcenie – to całość doświadczeń składających się na proces zdobywania przez jednostkę umiejętności, wiedzy.
By: Julia Rokosz, Eliza Chojnacka, Miriam Gogolewska
Żółte Kartki Żółte papiery Stasio Solon.
Podsumowanie Ankieta na temat organizacji kształcenia w liceach ogólnokształcących w ramach monitorowania wdrażania nowej podstawy programowej w roku szkolnym.
Aneks do WSO W roku szkolnym 2013/2014 na lekcjach chemii uczniowie będą oceniani w oparciu o system średniej ważonej.
Jak bezpiecznie korzystać
Program podniesienia jakości realizowany w Gimnazjum - Zespoły przedmiotowe analizują Testy na wejściu i wyniki egzaminu zewnętrznego - Dokonują ewaluacji,
Pojęcie integracji Bariery architektoniczne Nauczyciele w integracji
Praca metodą projektu edukacyjnego
KOMUNIKUJEMY SIĘ!.
Gimnazjum w Radziłowie Opracowanie: Zbigniew Mroczkowski.
Prezentacja funkcjonalności dziennika e-klasa
Model pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi jest częścią projektu: „Podniesienie efektywności kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami.
SERDECZNIE WITAMY W GIMNAZJUM NR 1 W LUBONIU
PODSTAWY PRAWNE. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 20 sierpnia 2010 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania,
Prezentacja funkcjonalności dziennika e-klasa Moduł Rodziców ZAPRASZAMY!
PROJEKT EDUKACYJNY W GIMNAZJUM NR 16 informacje. Co to jest projekt edukacyjny? PROJEKT EDUKACYJNY JEST ZESPOŁOWYM, PLANOWYM DZIAŁANIEM UCZNIÓW, MAJĄCYM.
Dokumentacja przebiegu nauczania
SCHOLARIS Scholaris, czyli Internetowe Centrum Zasobów Edukacyjnych Ministerstwa Edukacji Narodowej, to dostępny publicznie i bezpłatny portal zawierający.
1 PREZENTACJA FUNKCJONALNOŚCI DZIENNIKA UCZNIA Moduł Rodziców ZAPRASZAMY ZAPRASZAMY O&S Computer-Soft ul. Żwirki i Wigury 8-12, Wałbrzych, woj.
Szkoła Podstawowa im. Kornela Makuszyńskiego w Świeminie
Bezpieczna szkoła- Bezpieczny uczeń
Realizacja zajęć z bloku „edukacja zdrowotna” w ramach wychowania fizycznego w gimnazjach województwa kujawsko-pomorskiego — analiza ankiet Autor.
Rok z Kodeksem 2.0 – plusy i minusy
Projekt edukacyjny w gimnazjum
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
Sytuacje kryzysowe w szkole
GIMNAZJUM W PIECKACH Zebranie Rodziców 05. listopada 2010 r
PRZECIWDZIAŁAMY ŁAMANIU NORM SPOŁECZNYCH
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
Zasady prowadzenia dziennika lekcyjnego
REFORMA SYSTEMU POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
E-dziennik UonetPlus Opracował Marek Wrona.
Regulamin Świetlicy Szkolnej
Uczeń, który opuścił 25 godzin w semestrze bez usprawiedliwienia, otrzymuje naganę wychowawcy klasy (ustne upomnienie w obecności klasy bez wpisywania.
RODZICE W SZKOLE.
O SPRAWIEDLIWOŚCI W OCENIANIU. PODSTAWA PRAWNA 1. Rozporządzenie 2. Statut Szkoły.
Ocenianie i klasyfikowanie w szkołach artystycznych
 Dla uczniów z orzeczeniem: o potrzebie indywidualnego obowiązkowego, rocznego przygotowania przedszkolnego indywidualnego nauczania  Dla uczniów z opinią.
System edukacji w Polsce
Spotkanie z Rodzicami Zespół Placówek Oświatowych w Bieżuniu
Szkoła Podstawowa im. Stefana Żeromskiego w Działyniu, klasa I Wychowawca: Małgorzata Majewska.
INSTRUKCJA. 1. Wybieramy temat lekcji. Dobieramy się w grupy. Temat powinien być dobrany tak, aby możliwe było autentyczne zaangażowanie w jego realizację.
Podstawa prawna 1. Ustawa z dnia 7 września 1991 roku o systemie oświaty (Dz.U. z 1996 roku nr 67, poz. 329 z późniejszymi zmianami), 2) art.100 ustawy.
STATUTSZKOŁYPODSTAWOWEJ NR 2 W ROGOŹNIE.. CO TO JEST STATUT SZKOŁY? Statut szkoły, dokument dotyczący organizacji i funkcjonowania szkoły. Statut szkoły.
KONTROLE DORAŹNE Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015.
Zasady przygotowania dokumentów dla uczniów i przedsiębiorców 4-tygodniowe płatne staże wakacyjne dla uczniów ze szkół ponadgimnazjalnych realizowane w.
Procedury reagowania na cyberprzemoc
Monitorowanie realizacji zapisów ramowych planów nauczania.
KONTRAKT WYCHOWAWCZY Kontrakt zawarty jest na czas nauki w gimnazjum
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
System pomocy psychologiczno- pedagogicznej po zmianach Dorota Jurczyk.
Praca metodą projektu edukacyjnego
Sprawozdanie z ewaluacji wewnętrznej w roku szkolnym 2016/2017
ANKIETA aktywność czytelnicza uczniów Społecznego Gimnazjum w Czersku
Dzień Bezpiecznego Internetu
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ Z DNIA 29 SIERPNIA 2014 R
PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Technologia informacyjna
Konkursy przedmiotowe organizowane dla uczniów szkół podstawowych i uczniów dotychczasowych gimnazjów i klas dotychczasowych gimnazjów województwa wielkopolskiego.
REGULAMIN KORZYSTANIA Z INTERNETU
ZASADY BEZPIECZEŃSTWA I ZACHOWANIA UCZNIÓW W ROKU SZKOLNYM 2017/2018
KLUCZEM DO WIEDZY WCIĄŻ JEST CZYTANIE !.
Rok szkolny [wpisz rok] Nazwa szkoły Nazwisko nauczyciela Skala ocen
Ocenianie z zastosowaniem wagi oceny
Zapis prezentacji:

Społeczne Gimnazjum MTE w Milanówku Program naprawczy Społeczne Gimnazjum MTE w Milanówku Adrianna Beczek Alicja Krejner Michał Tomczak

Cele programu naprawczego: Doprowadzenie uczniów do nerwicy. Przekazanie władzy w ręce nauczycieli. Uzyskanie pożądanego wyniku w związku z niestosownym zachowaniem uczniów. Naprawianie uczniów (taśmowe dokładanie piątej klepki). Zapobieganie niepożądanym zachowaniom wobec innych (bezbronnych) uczniów.

Program naprawczy przeznaczony jest dla uczniów, którzy… Sprawiają problemy wychowawcze. Są nieposłuszni. Przeszkadzają w prowadzeniu zajęć lekcyjnych. Rozmawiają na lekcji nie na temat, bez zgody nauczyciela. Mają zły stosunek do nauki. Używają przemocy.

Czyli… Podgrzewają rybki na lekcji biologii. Nie potrafią w cywilizowany sposób korzystać z toalety. Czytają książkę na lekcji polskiego. Wymachują bez potrzeby rękami. Odbiła im palma z korytarza.

TROCHĘ INFORMACJI TEORETYCZNYCH Uczeń otrzymuje żółtą kartkę, jeśli w dzienniku pojawi się pięć uwag. Uwagi jest stosunkowo trudno zdobyć… Żółtą kartkę uczeń musi wypełnić przez 20 dni (z wyłączeniem weekendów i innych dni wolnych). A jak nie wypełni to psikus. Na żółtej kartce muszą znajdować się wpisane przez ucznia: imię i nazwisko, data, plan zajęć na dany dzień. Można spróbować wpisać nazwisko kolegi lub zmienić datę. Wszystko zależy od pomysłowości.

Brak wpisu traktowany jest jako wpis NEGATYWNY. Wymagany jest: podpis nauczycie (potwierdzenie odrobienia pracy domowej i zachowania na lekcji). Plus oznacza dobre zachowanie, minus – złe. Nauczyciel ma prawo odmówić podpisu jeśli kartka jest nieopisana lub nieestetyczna. To znaczy, że nie należy owijać w nią kanapek (pomysł na szczęście nie wprowadzony w życie {jeszcze}). Brak wpisu traktowany jest jako wpis NEGATYWNY. Więc nie jest prosto. Kartkę muszą również codziennie podpisywać rodzice. To znaczy, że trzeba ją wziąć do domu…

Jeśli nie nastąpiła poprawa zachowania, uczeń otrzymuje… Poprawę zachowania ocenia wychowawca, który konsultuje to z innymi nauczycielami, pedagogiem szkolnym, dyrektorem. To znaczy, że jesteś otoczony. Program (żółta kartka) kończy się, jeśli nastąpiły pożądane rezultaty, więc prawie wszystkie wpisy są pozytywne. Za dużo… Jeśli nie nastąpiła poprawa zachowania, uczeń otrzymuje…

CZERWONĄ KARTKĘ

Proces wypełniania czerwonej kartki trwa 14 dni Proces wypełniania czerwonej kartki trwa 14 dni. Jeśli nadal nie nastąpiła poprawa zachowania, zbiera się Rada Pedagogiczna. Ona decyduje o dalszych losach delikwenta. Czerwoną kartkę można mieć tylko 2 razy przez trzy lata, a żółtą więcej, ale nie do końca wiemy ile. Zgaduj zgadula. Sytuacje nadzwyczajne, gdy zachowanie ucznia odbiega w rażący sposób od powszechnie uznawanych norm zachowania społecznego, nie podlegają programowi naprawczemu.

KONIEC