INFORMACJA (BEZ)CENNA, czyli jak odnaleźć skradzione lub zaginione dzieła sztuki Katarzyna Polityło Koło Naukowe Studentów Informacji Naukowej i Bibliotekoznawstwa.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Promocja i zastosowanie GIS w działalności Fundacji im. Anny Pasek
Advertisements

Digitalizacja druków w Polsce
dr Anna Murkowska dr Przemysław Wolski
„INŻYNIERIA BEZPIECZEŃSTWA”
X Ogólnopolska Konferencja Automatyzacja Bibliotek Publicznych Modele współpracy bibliotek publicznych – czy razem możemy więcej, szybciej, lepiej? Warszawa.
Własność intelektualna w teorii i praktyce bibliotek cyfrowych
Prezentacja Organizacja informacji o zasobach w katalogu komputerowym
ZIELONOGÓRSKA BIBLIOTEKA CYFROWA. Zielonogórska Biblioteka Cyfrowa Zielonogórska Biblioteka Cyfrowa działa od 1 października 2005 r.
Uniwersalna Klasyfikacja Dziesiętna
Przekazywanie zadań organizacjom pozarządowym mgr Paweł Dąbrowski.
PRAWA OCHRONY WŁASNOŚCI PRZEMYSŁOWEJ
Stan informatyzacji zbiorów muzealnych w Polsce.
Katalog komputerowy WebPac
Bezpieczna Polska Bezpieczna Polska
Biblioteka zasobów informacyjnych Kraków, 5 grudnia 2007 r.
Jak zostać ekspertem Komisji Europejskiej? Experts Management Module for FP6 Ewa Kocińska Regionalny Punkt Kontaktowy 6PR UE ul. Rubież 46, Poznań
Poznań, październik 2007 Europejski Portal dla Mobilnych Naukowców oraz Sieć ERA-MORE Katarzyna Rauszer de Bruijn Fundacja Uniwersytetu im. A. Mickiewicza.
Poznań, listopad 2006 Inne możliwości poszukiwania stypendium Europejski Portal dla Mobilnych Naukowców Katarzyna Rauszer de Bruijn Fundacja Uniwersytetu.
Biblioteka Główna Akademii Morskiej w Szczecinie
REGIONALNY OŚRODEK INFORMACJI PATENTOWEJ W ZIELONEJ GÓRZE
Zmiany w systemie stypendialnym UW 2012/ kwietnia 2012.
ZIELONOGÓRSKA BIBLIOTEKA CYFROWA. Zielonogórska Biblioteka Cyfrowa Zielonogórska Biblioteka Cyfrowa działa od 1 października 2005 r.
BIBLIOTEKA UNIWERSYTETU ZIELONOGÓRSKIEGO. Politechnika Zielonogórska Wyższa Szkoła Pedagogiczna UNIWERSYTET ZIELONOGÓRSKI Utworzony został 1września 2001.
Ochrona własności intelektualnej
Digitalizacja obiektów muzealnych
Narażenie zawodowe pracowników zatrudnionych przy zbieraniu i składowaniu odpadów komunalnych na negatywne skutki zdrowotne – studium przypadku choroby.
ePolska Zakopane 2001 Społeczeństwo informacyjne: -Szybka, powszechna i relatywnie tania telekomunikacja. -Komunikacja z wykorzystaniem sieci teleinformatycznych.
Warszawa, Wsparcie ochrony własności przemysłowej w ramach Poddziałania POIG Ośrodek Przetwarzania Informacji.
1 Propozycja wystąpienia na konferencję Cyberresearch Tytuł wystąpienia: 1.Imię autora 2.Nazwisko autora 3.Nazwa i adres instytucji, z którą jest związany.
Międzynarodowa Federacja Schronisk Młodzieżowych
Służba Ochrony Zabytków
Wolontariat 50+. Pomorskie razem w działaniu! Monika Popow Fundacja Inicjatyw Społecznych Się Zrobi!
Dokonywanie europejskich zgłoszeń patentowych za pośrednictwem UP RP oraz skutki patentu europejskiego w Polsce Jolanta Wąż Warszawa,
Droga poszukiwań informacji na dany temat oprac. M. Tofil Napisanie referatu, przygotowanie maturalnej prezentacji, wymaga zgromadzenia odpowiedniej ilości.
Jakie prawa mają dzieci?
Turystyka Historyczna specjalność kierunku HISTORIA.
Zasoby Internetowe Oxford University Press Niniejsza prezentacja podaje krótki opis Oxford Index. Mówi: czym jest Oxford Index jak może Ci pomóc jak.
ZEZWOLENIA NA DOPUSZCZENIE DO EKSPLOATACJI POJAZDÓW KOLEJOWYCH ZGODNYCH I NIEZGODNYCH Z TSI Urząd Transportu Kolejowego, Al. Jerozolimskie.
Instrukcja wypełniania wniosku o stypendium doktoranckie – 2-4 rok
Centralny Elektroniczny Katalog Administracji dr Marcin Kraska Konferencja „e-Usługi. Fikcja czy rzeczywistość?” Poznań, 30 września 2014 r.
DZIENNIKARSTWO MODOWE
Nowe trudności i nowe wyzwania dla bibliotek Jacek Przygodzki Politechnika Warszawska Wydział Mechaniczny Energetyki i Lotnictwa Instytut Techniki Cieplnej.
UNIWERSYTET WROCŁAWSKI INSTYTUT HISTORYCZNY SPECJALNOŚĆ ZAWODOWA NA STUDIACH HISTORYCZNYCH SPECJALNOŚĆ ZAWODOWA NA STUDIACH HISTORYCZNYCH DOKUMENTALISTYKA.
Program Błękitnej Tarczy-nowa inicjatywa na rzecz bezpieczeństwa zbiorów i użytkowników bibliotek naukowych Krzysztof SAŁACIŃSKI Zastępca Dyrektora Biura.
Instrukcja wypełniania wniosku o stypendium Rektora – 2-4 rok Opracowany do wykorzystania w roku akademickim mgr Olga Słabczyńska
OCHRONA KRAJOBRAZU W KONTEKŚCIE EUROPEJSKIEJ KONWENCJI KRAJOBROWEJ Piotr Otawski Toruń, 12 sierpnia 2014.
AGENCJA BEZPIECZEŃSTWA WEWNĘTRZNEGO
RePolis Repozytorium Publikacji Naukowych Politechniki Śląskiej.
Nowoczesna Biblioteka Akademicka The Association of College and Research Libraries “GUIDELINES FOR DISTANCE LEARNING LIBRARY SERVICE” [“Wytyczne.
W sieci dla dzieci. Problemy udostępniania cyfrowych zasobów kultury młodym i najmłodszym użytkownikom Dorota Grabowska, Małgorzata Kisilowska Instytut.
Tryb postępowania w przewodzie habilitacyjnym. Podstawa prawna Ustawa z dnia 14 marca 2003 r. o stopniach i tytule naukowym z późniejszymi zmianami (Dz.U.
Klauzula wyboru prawa właściwego
Instrukcja wypełniania wniosku o stypendium projakościowe – 2-4 rok Opracowany do wykorzystania w roku akademickim mgr Olga Słabczyńska
EEXPO-ŁÓDŹ (Al. Politechniki 4) XPO-ŁÓDŹ EXPO-ŁÓDŹ (Al. Politechniki 4) (Al. Politechniki 4) seminarium warsztatowe poświęcone.
PORTAL DIGITALIZACJA AGATA BRATEK Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego Konferencja POLSKIE ZBIORY W EUROPEANIE – Toruń, dn. 19 X 2012 r. Japoński.
Dominik Kędziora Rok akademicki 2013/2014 POL-ART sp. z o.o. ul. Czerniowiecka Warszawa tel tel fax
Handel Dobrami Kultury. Akty prawne regulujące handel dobrami kultury Wywóz dóbr kultury z terytorium RP regulowany jest przez: 1. Rozporządzenia unijne:
Warszawa, Forum konserwatorskie Białystok 2011.
ALEJA POLSKICH INNOWACJI 15 września 2016, Biblioteka Uniwersytetu Warszawskiego.
The Joint Research Centre
Ewidencja Zabytków Ewidencja w Polsce Krajowa Ewidencja Zabytków
Jakie prawa mają dzieci?
Międzynarodowa Konferencja Naukowa - Arłamów, –
Potrzeby informacyjne ROT WŁ w kontekście monitorowania SRWŁ 2020 i RSI LORIS 2030 Maciej Bąk (BPPWŁ ROT)
Poradnik: Polska Bibliografia Lekarska - Jak szukać literatury na wybrany temat w Bibliotece i Centrum Informacji Naukowej PMWSZ w Opolu.
Ewaluacja jakości działalności naukowej
Umowy przenoszące prawa
Jakie prawa mają dzieci?
Jakie prawa mają dzieci?
AUTOPREZENTACJA prof. nadzwyczajny, dr hab. Anetta Zielińska.
Zapis prezentacji:

INFORMACJA (BEZ)CENNA, czyli jak odnaleźć skradzione lub zaginione dzieła sztuki Katarzyna Polityło Koło Naukowe Studentów Informacji Naukowej i Bibliotekoznawstwa Uniwersytet Jagielloński

Przekonanie o niezwykłej wadze dzieł sztuki dla dziedzictwa kulturowego ludzkości prowadzi do powstania wielu organizacji zajmujących się ich ochroną.

INFORMACJA O DZIEŁACH SZTUKI podstawowy, najstarszy i najważniejszy element zabezpieczenia zbiorów

DZIEŁO SZTUKI Przedmiot o walorach artystycznych zdolny wywołać przeżycie estetyczne

INTERPOL Policyjna międzynarodowa organizacja (190 państw) Cel – zapewnienie ludzkości bezpieczniejszego świata Współpraca – WYMIANA rzetelnych i sprawdzonych INFORMACJI Specjalistyczne bazy danych: - Danych nominalnych - Skradzionych lub zaginionych dokumentów podróżnych - Odcisków palców - Broni palnej - Profili DNA - Skradzionych dzieł sztuki

INTERPOL

INTERPOL Ponad 38 tys. dzieł sztuki i dziedzictwa kulturowego skradzionych na całym świecie Katalogi: - ostatnio skradzione dzieła sztuki - odnalezione dzieła sztuki - dzieła sztuki odnalezione , ale nie odebrane przez prawowitych właścicieli - kradzieże bezpośrednio związane z prowadzonymi na danym terytorium działaniami wojennymi (Afganistan, Irak )

INTERPOL

INTERPOL

OBJECT ID - Międzynarodowy Standard Opisywania Obiektów Kulturalnych INTERPOL OBJECT ID - Międzynarodowy Standard Opisywania Obiektów Kulturalnych Typ dzieła sztuki Materiały, z których zostało wykonane Technika Wymiary Data powstania Autorstwo Ostatni właściciel

INTERPOL

INTERPOL CELE Ułatwienie, umożliwienie identyfikacji skradzionych lub zaginionych przedmiotów Zapewnienie dokumentacji dóbr Zagwarantowanie szybkiego przepływu istotnych informacji Dostarczenie materiału do szkoleń z zakresu dokumentacji dzieł sztuki

ART THEFT – WORLD’S MOST WANTED ART

ART THEFT – WORLD’S MOST WANTED ART Odesłania do serwisów policyjnych Linki – muzea, firmy, stowarzyszenia, organizacje akademickie Statystyki, zestawienia, raporty Charakter historyczny INFORMACJE na temat skradzionych dziełach sztuki, najsłynniejszych złodziei katalog Skradzionych dzieł sztuki Opis: tytuł autor dzieła data i miejsce kradzieży wysokość nagrody (ewentualnie)

ART THEFT – WORLD’S MOST WANTED ART

The art loss register

The art loss register Największa tego typu pozapolicyjna baza danych na świecie Dane o dziełach zaginionych, skradzionych Tworzona przez właścicieli galerii sztuki Zgłoszenia dzieła może odpłatnie dokonać każda indywidualna osoba CELE: - uniemożliwienie, utrudnienie sprzedaży kradzionych przedmiotów - pomoc w identyfikacji - ochrona kupujących przed negatywnymi skutkami nabycia tak obciążonych przedmiotów REZULTATY: 4 lata = odnalezienie i zidentyfikowanie 700 przedmiotów = 25 000 000 $ Wydawnictwo – kwartalnik ALR News

The art loss register

The art loss register

International foundation for art research

International foundation for art research Organizacja edukacujno – badawcza Działa non profit Pośrednik pomiędzy społeczeństwem a specjalistami, ośrodkami badawczymi, środowiskiem artystycznym Wydawnictwo – miesięcznik IFAR Report Organizator konferencji, wykładów, paneli dyskusyjnych Bezstronne, wiarygodne i rzetelne INFORMACJE dotyczące: - kradzieży dzieł sztuki - metod rozpoznawania oryginalnych dzieł - ubezpieczenia - prawa własności - transportu

International foundation for art research

Polski rejestr dzieł sztuki

Polski rejestr dzieł sztuki Baza danych stworzona przez właścicieli galerii sztuki INFORMACJE o dziełach sztuki instytucji państwowych i osób prywatnych OPIS zarejestrowanych przedmiotów: - autor - tytuł dzieła - rodzaj sygnatury - technika wykonania - stan prawny - fotografia - ekspertyza CEL: - uniemożliwienie wprowadzenia skradzionego przedmiotu na rynek - zwiększenie prawdopodobieństwa odzyskania

Polski rejestr dzieł sztuki

Krajowy wykaz zabytków skradzionych lub wywiezionych za granicę niezgodnie z prawem

Krajowy wykaz zabytków skradzionych lub wywiezionych za granicę niezgodnie z prawem Rejestr ministerialny Narodowy Instytut Muzealnictwa i Ochrony Zbiorów INFORMACJE na temat przedmiotów muzealnych, sakralnych, bibliotecznych i osób prywatnych OPIS: - kategoria, nazwa, autor - pochodzenie, warsztat, styl - czas powstania, wymiary - technika i materiał wykonania - informacje o właścicielu - informacje o utracie, o odzyskaniu - informacje o nielegalnym wywozie - fotografia, szkic

INFORMACJA (BEZ)CENNA, czyli jak odnaleźć skradzione lub zaginione dzieło sztuki SPRAWDZONA, RZETELNA I WIARYGODNA INFORMACJA jest niezbędna dla: Organów policyjnych Innych jednostek zajmujących się poszukiwaniem skradzionych, zaginionych dzieł i ściganiem przestępców Przedsiębiorców trudniących się pośrednictwem w obrocie takimi dobrami Osób prywatnych pragnących nabyć cenny przedmiot

Kradzieże dzieł sztuki, jak i czynności, mające na celu ich odzyskanie, są w równym stopniu spektakularne, co fascynujące, a u podstaw obydwu leży nic innego jak właśnie… INFORMACJA

NETOGRAFIA http://www.interpol.int/ http://www.saztv.com/ http://www.artloss.com/ http://www.nimoz.pl/pl/wydawnictwa/czasopisma/cenne-bezcenne-utracone-archiwum/1997/nr-21997/miedzynarodowy-rejestr-zaginionych-dziel-sztuki-the-art-loss-register-alr http://www.ifar.org/ http://www.prds.pl/ https://www.skradzionezabytki.pl/ http://www.nimoz.pl/pl/bazy-danych/krajowy-wykaz-zabytkow-skradzionych

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ!