Matura rozszerzona – przedstawienie materiału stymulującego.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Jak utkać swoją własną sieć? Dominika Miernik i Dorota Szczerbak
Advertisements

5 lat eTwinningu w mojej szkole
Projekt Do kariery na skrzydłach – studiuj Aviation Management Projekt współfinansowany ze ś rodków Europejskiego Funduszu Społecznego. Biuro projektu:
Materiał do testu z działu 7 Podręcznik Steps in English 1 Klasa IV
J. Kacperska D. Polewski J. Kacperska D. Polewski I al.
-Witam nazywam się Weronika Zgorzelska oraz Oliwia Kołakowska. -Witam serdecznie 1.Od kiedy pan gra w FC Barcelonie… -W FC Barcelonie gram od 13 roku.
GRAMATYKA Zastosowanie czasowników SHOULD i OUGHT TO.
Zestawienie wyników badań Researches summary. 1. Czy Twoi rodzice uprawiają jakieś sporty lub w inny aktywny sposób spędzają wolny czas poświęcając im.
Autor:Ada Turek klasa 6a SP 6 w Sosnowcu
Język angielski czasy PRESENT Continuous NACIŚNIJ SPACJĘ
Present Simple vs. Present Continuous
Szkoła Podstawowa im. Adama Mickiewicza w Skalmierzycach
Nowa podstawa programowa wprowadzona w styczniu 2009 r. niesie ze sobą zmiany formuły egzaminu maturalnego z języka obcego w szkołach ponadgimnazjalnych.
Egzamin maturalny ustny z języka obcego obowiązujący od roku szkolnego 2011/2012 Prezentacja przygotowana na podstawie informacji zawartych w informatorze.
Present simple vs Present continuous
European teens speak through the art. Europejscy nastolatkowie wypowiadają się poprzez sztukę.
Świetlica pełna legend- The school day room full of legends
SPOSOBY TWORZENIA CZASU PRESENT SIMPLE
Second Conditional.
Surowosc obyczajow w Arabii Saudyjskiej Cruelty in Saudi Arabia.
Music: Nightengale Serenade
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 English SOS.
CZAS PAST SIMPLE.
I am sorry, but I can’t go out with you
North Ireland. ● Kliknij, aby edytować format tekstu konspektu – Drugi poziom konspektu ● Trzeci poziom konspektu – Czwarty poziom konspektu ● Piąty poziom.
Szkoła Podstawowa 12 w Gdańsku. Sprawdzian 2015 Część I (80 minut) przerwa JĘZYK POLSKI MATEMATY KA Część II (45 minut) JĘZYK OBCY NOWOŻYTNY Szkoła.
Zasady pisania listu nieformalnego
Katarzyna Zielińska Kinga Bujak Kl. IV TI. Nazywam się Katarzyna a to jest moja koleżanka Kinga. Uczęszczamy razem do Zespołu Szkół Elektoniczno-Telekomunikacyjnych.
CZAS PRESENT SIMPLE.
SHOPPING- ROBIENIE ZAKUPÓW.
The History St. Peter and Paul's Church.. The end of work Miner1: We are buried. Miner2: We can' t go out. bury-zasypać Koniec pracy Górnik1: Jesteśmy.
 Primary School no 17  John Paul II, Chorzow, Poland  Made by Monika Winkler`s Project Group.
Zmiany w ustnym egzaminie maturalnym z języków obcych od 2012 roku
HAIRDRESSING.
Rights of the child. Kliknij, aby edytować format tekstu konspektu Drugi poziom konspektu  Trzeci poziom konspektu Czwarty poziom konspektu  Piąty poziom.
Okres warunkowy typu 0,I,2 Okresy warunkowe występują w takich zdaniach, które mówią, co by się stało, gdyby, jeżeli. Np. Gdybym był bogaty, to bym kupił.
CROSSWORD: SLANG. Konkurs polega na rozwiązaniu krzyżówki. CROSSWORD: SLANG Wypełnione karty odpowiedzi prosimy składać w bibliotece CJK, lub przesyłać.
A, an, the, - Kochamy przedimiki.
A, an, the, - .
Zwrot going to – określa nasze plany na przyszłość lub przewidywania:
Les meilleures photos de L'année 2005 D'après NBC A life for two, full of tenderness, obtains happiness as they get closer to heaven. Życie we dwoje,
Artur Ochojski Katedra Badań Strategicznych i Regionalnych Wydział Ekonomii Dzień internacjonalizacji Katowice 18/06/2015 Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach.
BAMBO.
You are about to see a few sentences in Polish. Try to translate them into English, but keep in mind they are: The First Conditonal The Second Conditional.
Hallo again! Your task is to translate the following sentences paying close attention to : Verb + ing To + infinitive Infinitive.
S: Present Simple vs Present Continuous.
Przetłumacz podane w nawiasach fragmenty zdań na j. angielski.
Zdania okolicznikowe przyczyny clauses of reason.
Marcin Gliński Instytut Języków Romańskich i Translatoryki UŚ Regionalny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli WOM w Katowicach NOCNE POWTÓRKI MATURALNE 2016.
C PRZEWODNIK PO NAJCIEKAWSZYCH MIEJSCACH WROCŁAWIA - GUIDE TO THE MOST INTERESTING PLACES OF WROCLAW Cześć jestem Krzysztof. Dziś będę pokazywał Ci Najciekawsze.
Important holidays and festivals in Poland. The first of January New Year’s Day New Year’s Day the day of Mary the Holy Mother of God – for Catholics.
CIECHANÓW My town Author: Irena Ulinska. MÓJ CEL nauczę się prezentować i uzyskiwać w języku angielskim najważniejsze informacje o swoim mieście powiatowym;
Struktura egzaminu ustnego z języków obcych (bez określania poziomu) ZadanieCzasPunktacja Rozmowa wstępnaok. 2 minut Zadanie.
Www,mojesilnedrzewo.pl. W dniach 15 marca – 30 kwietnia 2010.r.wytwórnia wody mineralnej Żywiec Zdrój SA wspólnie z Fundacją Nasza Ziemia i Regionalną.
Music: Nightengale Serenade
Music: Nightengale Serenade
Najlepszy czas na działanie jest TERAZ!
introduction to tenses in English
11. Work Praca.
Present Continuous.
To fall for someone Zakochacć się
Tworzenie zdań i zastosowanie
Czasy: Present Simple vs present continuous
Czasy: Present Simple vs present continuous
MOWA ZALEŻNA Mowę zależną stosujemy, kiedy przekazujemy czyjąś wypowiedź pośrednio, nie cytując jej wprost.
Tworzenie zdań i zastosowanie
Czasy: Past continuous
Egzamin ósmoklasisty z języka angielskiego
Music: Nightengale Serenade
Zapis prezentacji:

Matura rozszerzona – przedstawienie materiału stymulującego

Tą część twego egzaminu otwiera tradycyjne pytanie egzaminatora: What can you see in the material? (lub coś zbliżonego…)

Prezentację materiału zawsze należy rozpocząć od przedstawienia jego głównego zagadnienia (w praktyce należy przełożyć na język angielski dwa poprzedzone kropką zdania zamieszczone w nagłówku) Odpowiednie zwroty: The material deals with / concerns the problem of… It also presents / shows the issues connected / related to…

A teraz dla treningu spróbujmy przełożyć następujące tematy: (…) Przygotuj się do rozmowy z egzaminującym na temat: pozytywnych stron reklam, negatywnych aspektów i zagrożeń związanych z reklamą.

(…) Przygotuj się do rozmowy z egzaminującym na temat: - czynników decydujących o tym, czy dana osoba uważana jest za piękną, - wpływu mediów na to, jak ludzie postrzegają swój wygląd.

(…) Przygotuj się do rozmowy z egzaminującym na temat: - czynników mających szkodliwy wpływ na zdrowie, - sposobów na zachowanie zdrowia i sprawności fizycznej.

(…) Przygotuj się do rozmowy z egzaminującym na temat: - zagrożeń związanych z braniem kredytów, - popularności, jaką cieszą się karty kredytowe.

Następnie wypada podać ilość oraz rodzaj elementów, które się na niego składają Odpowiednie zwroty: The material consists of… The material includes / contains…

Warto pamiętać, że poszczególne elementy (prompts) noszą odpowiednie nazwy. Przykładowo… a pie chart

a bar chart

a table

The weak can never forgive. Forgiveness is the attribute of the strong. (Mahatma Gandhi) A quote…

AN ARTICLE Snap election called in Ukraine Mr Yushchenko, who is visiting Italy, announced Ukraine's third general election in less than three years on television, in a pre-recorded speech. The coalition collapsed after Prime Minister Yulia Tymoshenko backed a move to reduce the president's powers.

A cartoon…

A traffic sign

A zatem idealnie byłoby przykładowo stwierdzić: The material I am supposed to present consists of five prompts: three photos, a quote and a cartoon.

Następnie należy przejść do kwestii zasadniczej czyli opisu prompts. I tu warto się kierować kilkoma ważnymi zasadami…

Po pierwsze: Nie wolno pominąć żadnego z elementów materiału!

Po drugie: Żadnemu z elementów nie warto poświęcać więcej niż dwa, trzy zdania…

Po trzecie: Opisując dany element musimy podkreślić jego związek z tematem materiału.

Pamiętaj też, że elementy nie są ponumerowane. Mówiąc o nich, należy się odnieś od ich pozycji: The top left picture (or: the picture in the top left corner) The picture in the topThe top right picture (or: the picture in the top right corner) The picture on the leftThe picture in the middle / centre The picture on the right The bottom left picture (or: the picture in the bottom left corner) The picture at the bottom The bottom right picture (or: the picture in the bottom right corner)

A zatem załóżmy, że analizujemy materiał poświęcony działalności na rzecz ochrony środowiska i otrzymujemy następujące zdjęcie… (ten facet trzyma pingwina!)

Co sądzicie o tej wypowiedzi? In this picture I see a guy, who is holding a penguin or something like that. Then in the next picture…

A o tej? In this picture we see a man, probably a Greenpeace activist or some other conservationist, who is holding a pengin. I believe he is taking part in some clean-up operation and he really likes his job. He is wearing a cap and a T-shirt, because it is rather hot, and the sun is shining…

… The peguin is black and white, and it looks very happy, too. I dont know the species, but I think it must be endangered. I think it is very important to help endagered species, because our planet is very polluted and it would be very difficult for them to survive. One day my grandfather told me…

Spróbujmy w ten sposób... In the photo we see a man, probably a Greenpeace activist, who is holding a penguin. I think he is taking part in some clean-up operation, which is a good way to help out environment.

Już na tym etapie warto wzbogacać słownictwo wypowiedzi: The picture shows… The picture indicates… The picture points out… The picture illustrates… The picture presents… The picture refers to / relates to… (od jakże użytecznego wyrażenia we can see czasami niedobrze się robi…

Nie warto też unikać myślenia na głos: This man seems to… I am not sure, but this appears to be… I am rather surprised by this image, but I suppose… He must be doing… This photo could / must have been taken…

A teraz spróbuj omówić w ten sposób kilka zdjęć. Poniższe związane jest z tematem ochrony lokalnych kultur:

To zdjęcie zostało załączone do materiału poświęconego katastrofom naturalnym:

To zdjęcie pochodzi z materiału poświęconego popularności nowoczesnej sztuki:

To zdjęcie pochodzi z materiału poświęconego zagrożeniom współczesnego świata:

To zdjęcie pochodzi z materiału poświęconego problemom rasowym:

I drobna uwaga na zakończenie… Jeśli w Twoim materiale stymulującym pojawił się jakiś artykuł, tabela, cytat lub cokolwiek bardziej skomplikowanego od zwykłego zdjęcia…

… to na 100% zostaniesz o to zapytany/a podczas pytań do materiału! Pytań niestety nie widzisz, ale wedle zasady pytanie drugie i trzecie dotyczą bezpośrednio elementów materiału, a czwarte i piąte odnoszą się luźno do całości.

I rada ostatnia… Keep smiling. Always.