AUTOPREZENTACJA mgr ANNA SIEDLECKA.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Katarzyna Cekała Poznajemy gry i zabawy rozwijające umiejętności komunikacyjne Prezentacja opublikowana w Internetowym Serwisie Oświatowym AWANS.NET
Advertisements

Projekt Miasta Ruda Śląska/Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna realizowany jest w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki i współfinansowany ze środków.
Dlaczego mi miałoby się udać, skoro niektórym się nie udaje?
Komunikacja interpersonalna
AUTOPREZENTACJA.
Opracowali: Łukasz Wasiak Mateusz Frydrycki
Rozmowa kwalifikacyjna
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Prowadzenie wywiadów grupowych MODUŁ IV Sesja 2B PROGRAM WZMOCNIENIA.
W JAKI SPOSÓB ZMIENIĆ NIEPRAWIDŁOWY ODBIÓR KOMUNIKATÓW WERBALNYCH I NIEWERBALNYCH W RELACJACH UCZEŃ – NAUCZYCIEL – RODZIC.
Anna Paszkowska-Rogacz
Na podstawie życia s.Emilii Engel. - spojrzenie na s.M.Emilię - spojrzenie na nasze życie - praktyczne wskazówki 1. Pozwolić się dotknąć spojrzeniu Boga.
AUTOPREZENTACJA.
AUTOPREZENTACJA.
Jak prezentować.
Pedagogika szkoły wyższej
Rzecz o efektywności w biznesie
ROZMOWA KWALIFIKACYJNA krok po kroku
Skuteczny savoir – vivre w biznesie,
KOMUNIKACJA NIEWERBALNA
ROZMOWA KWALIFIKACYJNA
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Wyszkach ID grupy:
Jak porozumiewać się miedzy sobą by być rozumianym?
Edelman Polska 2007 Confidential Relacje z dziennikarzami AmCham / Edelman Warszawa,
„Autoprezentacja” MODUŁ Klasa I.
„Autoprezentacja” MODUŁ Klasa II.
„Aktywizacja zawodowa i społeczna repatriantów w Województwie Łódzkim”
Autoprezentacja.
Komunikacja niewerbalna mowa ciała i nie tylko
MOWA CIAŁA.
Czasem się zastanawiam
Sztuka prezentacji wymaga doświadczenia. Im częściej występujesz publicznie, tym lepiej radzisz sobie ze stresem. Jednak do wszystkiego trzeba dojść małymi.
Budowanie publicznego wizerunku starości
Komunikacja interpersonalna to sztuka porozumiewania się
PROCESY KOMUNIKACJI INTERPERSONALNEJ – MODELE ORAZ FORMY KOMUNIKACJI
ROZMOWA KWALIFIKACYJNA
Co to jest WOLONTARIAT?.
Dla lidera SZTUKA PERSWAZJI Zygmunt Korzeniewski.
J AK BUDOWAĆ SKUTECZNE KOMUNIKATY ? Wskazówki, które pomogą budować skuteczne komunikaty.
KOMUNIKACJA MIĘDZYLUDZKA
Autoprezentacja eMKa Konsulting.
METODY KOMUNIKACJI.
Komunikacja i jej formy :
Bariery komunikacyjne
Reguły Cialdiniego Lubienia i sympatii Zygmunt Korzeniewski.
Komunikacja interpersonalna to wymiana informacji między jej uczestnikami. Mogą to być słowa (komunikacja werbalna), gesty, teksty, obrazy, dźwięki czy.
ROZMOWA KWALIFIKACYJNA Moje przygotowanie. Mój cel  Przed rozmową istotne jest określenie stanowiska pracy, które chcę zdobyć oraz uświadomienie sobie.
Znaczenie mimiki twarzy w kontaktach nauczyciel – uczeń
Aleksandra Kiełbania I G
Zachowania organizacyjne - ćwiczenia 2
TAJNIKI POZYTYWNEJ MOWY CIAŁA
Ukrywanie się za czymś to nasza reakcja obronna
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
i sposoby radzenia sobie z nimi
AUTOPREZENTACJA - DEFINICJE, ZASADY, PORADY. Opracowała Alicja Szalewska.
MODUŁ 1 TEMAT 2 POZIOM 2 Współpraca z różnymi osobowościa mi.
Komunikacja: proces przekazywania (wymiany) informacji między jej uczestnikami. Nośnikami danych mogą być słowa (komunikacja werbalna), gesty, teksty,
KOMUNIKACJA CZYLI POROZUMIEWANIE SIĘ Z LUDŹMI
5 grzechów rozmowy kwalifikacyjnej. GRZECHÓW ROZMOWY KWALIFIKACYJNEJ ROZMOWA KWALIFIKACYJNA – jeden z ważniejszych etapów procesu rekrutacyjnego, decydujący.
Po co ewangelizować?.
Pierwsze kroki na rynku pracy a kształtowanie wizerunku osobistego
Wystąpienia publiczne Akcja Masz Głos, Masz Wybór
O potrzebie dziecka bycia zauważanym
,,Zostań ogrodnikiem własnego umysłu”
Grupa Liderów Klubu Samopomocy
A ROZMOWA KWALIFIKACYJNA
Proste sposoby manipulowania ludźmi
PODSTAWY PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
Skuteczność zachowań werbalnych i niewerbalnych w sytuacjach
Zapis prezentacji:

AUTOPREZENTACJA mgr ANNA SIEDLECKA

kontrola sposobu, w jaki postrzegają nas inni

PO CO STOSUJEMY AUTOPREZENTACJĘ? CEL: wzbudzić sympatię; CEL: uchodzić za osobę kompetentną; CEL: dowieść swojego wysokiego statusu i władzy

AUTOPREZENTACJA ZASADA PODOBIEŃSTWA – lubimy ludzi podobnych do nas ZASADA KONTRASTU – nasz sposób bycia powinien kontrastować z oczekiwaniami odbiorców na tyle, by wydał im się atrakcyjny i świeży

AUTOPREZENTACJA PODOBIEŃSTWO wzbudza sympatię chęć kontaktu KONTRAST – to, co osobiste i wyróżniające od innych – pogłębia zainteresowanie i chęć dalszego poznawania

Twój przekaz trafi do odbiorców, jeśli: z jednej strony będą czuć się w czymś podobni do Ciebie; z drugiej zaś strony – gdy zaproponujesz im coś nowego i oryginalnego, co będzie kontrastować z rutynowym, znanym wszystkim stylem działania.

SIŁA PIERWSZEGO WRAŻENIA czyli wychodzisz na scenę i… po 10 sekundach każdy obserwator będzie miał wyrobioną o Tobie opinię; po następnej minucie opinia ta zostanie potwierdzona lub częściowo złagodzona.

Efekt „aureoli” (efekt „halo”) pozytywna lub negatywna cecha człowieka opromienia swoim blaskiem inne jego cechy i decyduje o sposobie w jaki postrzegany jest on przez innych

Najważniejszymi atrybutami, które posiadają moc wywoływania efektu „aureoli” są: inteligencja/głupota, nieatrakcyjność/atrakcyjność fizyczna, elementy wyglądu zewnętrznego (np. schludny/brudny) Badania wskazują, że: wybory częściej wygrywają przystojni kandydaci (lub wyżsi od kontrkandydata), ludzie przystojni są lepiej traktowani przez wymiar sprawiedliwości (dostają niższe wyroki), chętniej udzielamy pomocy osobom atrakcyjnym czy kupujemy ubrania od atrakcyjnej sprzedawczyni.

DOBRE PIERWSZE WRAŻENIE (ZASADA 4 RAZY 20) 20 KROKÓW 20 CENTYMETRÓW 20 SEKUND 20 SŁÓW

Dobre pierwsze wrażenie (4x 20)

Dobre pierwsze wrażenie (4x 20)

Dobre pierwsze wrażenie (4x 20)

Dobre pierwsze wrażenie (4x 20)

Autoprezentacja - podsumowanie WAŻNE!! Jeżeli mowa ciała jest sprzeczna z werbalną zawartością wypowiedzi, to należy wierzyć mowie ciała!! Cel – po co się autoprezentujesz; Do kogo wysyłasz komunikaty (zasada podobieństwa i kontrastu); Świadomość „siły pierwszego wrażenia” (masz bardzo mało czasu);