Rola instruktora w klubie

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Matematyka Zajęcia dodatkowe dziś – szansą na lepsze jutro
Advertisements

Wyrównywanie szans edukacyjnych
Taktyka instruktorska Opracowanie: Marek Kujawiński.
Rola nauczyciela w szkole wychowującej
Edukacja dla bezpieczeństwa
Rośnie nowe pokolenie, które zmieni świat
SZKOŁA BEZ PRZEMOCY RODZICE.
KLUB OPIEKI POZALEKCYJNEJ WSPÓLNA CHATA. Klub Opieki Pozalekcyjnej w naszej szkole istnieje od 1995 r. Jest integralną częścią świetlicy szkolnej. Zajęcia.
PROMOCJA ZDROWIA Szkoła Podstawowa nr 46.
METODY I FORMY PRACY w Zespole Szkół dla Dzieci Niesłyszących w Bielsku - Białej opracowała: mgr Joanna Skowron.
ZAJĘCIA SPORTOWE KLASY I-III
IM. POLSKICH OLIMPIJCZYKÓW
„A tu rzeczywistość skrzeczy” jak uczyć, by nie spadła efektywność przygotowania do egzaminu maturalnego 2015 Matura 2015 – jak dobrze już teraz przygotowywać.
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ i PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
Szkoła Podstawowa im. św. Franciszka z Asyżu w Poskwitowie
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH. W ZSP w Czarnkowie szczególną troską otoczona jest młodzież o specjalnych potrzebach edukacyjnych. W pracy z uczniem.
Mój sześciolatek idzie do szkoły
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
Podstawa Programowa Wychowania Przedszkolnego dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz innych form wychowania.
PRAWA I OBOWIĄZKI UCZNIA
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH. W ZSP w Czarnkowie szczególną troską otoczona jest młodzież o specjalnych potrzebach edukacyjnych. W pracy z uczniem.
SZK – Szkolne Zespoły Kompetencyjne
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
SYLWETKA LIDERA.
Motywacja do nauki.
Mam 6 lat Chcę poznawać świat
Patent żabki Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Bielawie.
ZESPÓŁ SZKÓŁ GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W WIELBARKU UL.MIKOŁAJA KOPERNIKA 10.
GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W WIELBARKU
ŚCIEŻKA AWANSU TRENERA SPORTOWEGO. DEREGULACJA KRAJOWE RAMY KWALIFIKACJI  EDUKACJA WYŻSZA  EDUKACJA OGÓLNA  EDUKACJA ZAWODOWA Rozumie specyfikę i.
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY NA LATA
Dydaktyka WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów. Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie.
Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie studentów w treści teoretyczne, niezbędne.
O SPRAWIEDLIWOŚCI W OCENIANIU. PODSTAWA PRAWNA 1. Rozporządzenie 2. Statut Szkoły.
„Zajęcia z metod i technik uczenia się” 1.
RODZICE CENIĄ:  DOBRY KONTAKT Z NAUCZYCIELAMI  PROMOWANIE ZDROWIA PRZEZ SZKOŁĘ  DUŻA ILOŚĆ ZAJĘĆ POZALEKCYJNYCH  INTERESUJĄCE SPOTKANIA, WARSZTATY.
Co może zrobić szkoła, a co powinni zrobić wcześniej rodzice ?
6 powodów, żeby wybrać „SZÓSTKĘ” adres: ul. Wawel 13, Sosnowiec tel/fax:
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
Dydaktyka WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów. Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie.
Gimnazjum im. Jana Pawła II w Choceniu Klasa Terapeutyczna.
Technologia kształcenia zawodowego 3. Proces kształcenia
Nie pal przy mnie, proszę
dydaktyka WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
Sportowy Okrągły Stół – debata na temat udoskonalania zajęć sportowych w szkole 12 listopada 2015.
Dojrzała osobowość lidera Zygmunt Korzeniewski. Dojrzała osobowość Lider powinien żyć w zgodzie z samym sobą, z innym ludźmi i z wartościami, które uznaje:
Planowanie pracy nauczyciela. PODSTAWA PROGRAMOWA  1. Cele ogólne – czego mamy nauczyć  2. Treści programowe – realizując je mamy nauczyć umiejętności.
Projekt „Rozwój Kompetencji – doskonalenie zawodowe nauczycieli szansą na lepsze jutro dla oświaty” Będzin, 12 marca 2014 r. T WÓRCZA AKTYWNOŚĆ DZIECI.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Anna DRZEWIŃSKA „Nauczyciele i uczniowie jako uczestnicy procesu uczenia się wykorzystywania.
SZEŚCIOLATEK W SZKOLE. ZABAWA JEST NAUKĄ, NAUKA ZABAWĄ. IM WIĘCEJ ZABAWY, TYM WIECEJ NAUKI. /Glenn Doman/
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Koncepcja pracy na lata Przedszkola Nr 124 im. Marii Konopnickiej.
Kształcenie dualne.
Jak pomóc dziecku w nauce. pedagog: Halina Gromek
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Szkodliwość hałasu w szkole
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ W UCIECHOWIE
Terapia Pedagogiczna Terapia pedagogiczna jest realizowana w formie zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, to specjalistyczne działania mające na celu pomoc.
Szkoła Podstawowa nr 214 Ul. Fontany 1.
Strategia wdrażania projektu innowacyjnego pt.: „Umiem się uczyć”
INDYWIDUALIZACJA NAUCZANIA I WYCHOWANIA UCZNIÓW KLAS I – III SZKÓŁ PODSTAWOWYCH DOBRY START PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA W JORDANOWIE ŚLĄSKIM.
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
Realizacja podstawy programowej na II etapie edukacyjnym
„Podnosimy bezpieczeństwo pracy w rolnictwie poprzez wymianę naszych doświadczeń szkoleniowych” Projekt nr PL01-KA
Organizacja zajęć w klasach I-III ze szczególnym uwzględnieniem 6-latka i łagodnym przejściem w II etap edukacyjny- cz.II Aleksandra Klimza
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
Podsumowanie dysputy o jakości kształcenia na Wydziale Lekarskim
Motywowanie osób dorosłych w procesie edukacyjnym
Zapis prezentacji:

Rola instruktora w klubie Zawód instruktor Rola instruktora w klubie

Sfery oddziaływania instruktora DYDAKTYCZNO – EDUKACYJNA - nauczyciel TECHNICZNA - wzorzec PSYCHO – SPOŁECZNA – gospodarz ANIMACYJNA – aktor KREACYJNA - lider

NAUCZYCIEL Najważniejsze jest, aby instruktor wspinania umiał uczyć. Pomiędzy wysokim poziomem wspinaczkowym a umiejętnością nauczania wspinania często występuje głęboka przepaść. Dobry nauczyciel posiada wiedzę teoretyczną i praktyczną, która wspomaga proces uczenia się i wyklucza lub też mocno ogranicza możliwość sprowadzenia na wspinających się niebezpieczeństwa utraty zdrowia lub życia. Podstawą do zrozumienia procesu dydaktycznego jest przekonanie, że droga wspinaczkowa jest jedynie narzędziem do kształtowania techniki asekuracji oraz techniki ruchu. Dobry nauczyciel potrafi zauważyć i korygować błędy. Na instruktorze ciąży również (w pewnym stopniu) rola wychowawcy.

WZORZEC DO NAŚLADOWANIA Instruktor jest bez przerwy obserwowany!!! Instruktor powinien wykazywać się niezbędną aktywnością fizyczną tak, aby utrzymywać odpowiedni poziom sportowy. Perfekcyjna technika jest obowiązkiem nowoczesnego instruktora. Kursanci nie nauczą się tego, czego nie potrafi zademonstrować instruktor. Instruktor powinien świecić przykładem w zakresie bezpieczeństwa wspinania (techniki asekuracji).

GOSPODARZ Myśli o człowieku, który przychodzi na zajęcia i otacza go opieką. Zachęca przykładem, zaraża entuzjazmem. Umie sprawić, aby nawet najbardziej wymagający wyszli z zajęć zadowoleni i przekonaniu, że jego wysiłki koncentrowały się wyłącznie na nich. Integruje społeczność klubową. Może być (niejako) katalizatorem życia klubowego.

AKTOR Nasze działania powinny stymulować uwagę kursantów poprzez odpowiednią oprawę zajęć ekspresyjny gest lub żart, demonstrację tak, aby skupić ich uwagę na danym temacie, a zajęcia były naprawdę ciekawe (lub przynajmniej sprawiały takie wrażenie).

LIDER Przywódca. Autorytet. Wyznacza trendy i kierunki rozwoju.

Koniec Opr. Marek Kujawiński