Fizyka i astronomia na egzaminach zewnętrznych w 2010 roku Egzamin gimnazjalny Matura Pracownia Doskonalenia Metodycznego Opracował: Zbigniew Łuczka.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WYNIKI EGZAMINU GIMNAZJALNEGO Z JĘZYKA NOWOŻYTNEGO ROK SZKOLNY 2009/2010.
Advertisements

Klasyfikacja roczna w roku szkolnym 2012/2013
Opracowały: Dorota Gajda i Małgorzata Adamczyk
POWIAT MYŚLENICKI Tytuł Projektu: Poprawa płynności ruchu w centrum Myślenic poprzez przebudowę skrzyżowań dróg powiatowych K 1935 i K 1967na rondo.
Analiza wyników konkursów przedmiotowych
PUBLICZNE GIMNAZJUM W DRAWSKU
Liczby pierwsze.
Domy Na Wodzie - metoda na wlasne M
EGZAMIN DOJRZAŁOŚCI Ogólny wynik szkoły Liczba osób które, zdały maturę: Liczba osób które, nie zdały matury: Razem zdających:
1 Stan rozwoju Systemu Analiz Samorządowych czerwiec 2009 Dr Tomasz Potkański Z-ca Dyrektora Biura Związku Miast Polskich Warszawa,
Fizyka i astronomia na egzaminach zewnętrznych w 2008 roku Egzamin gimnazjalny Matura Pracownia Doskonalenia Metodycznego Opracował: Zbigniew Łuczka.
Fizyka i astronomia na egzaminach zewnętrznych w 2009 roku
KONKURS WIEDZY O SZTUCE
NOWE TECHNOLOGIE NA USŁUGACH EDUKACJI Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Grodkowie Zajęcia w ramach projektu NTUE.
PREPARATYWNA CHROMATOGRAFIA CIECZOWA.
Zestawienie wyników egzaminu
Klamki do drzwi Klamki okienne i inne akcesoria
Opracował: Zespół Humanistyczny. Klasa Średnia ww - wielokrotnego wyboru (na 20 p) Średnia KO - krótkie odpowiedzi (na 10 p) Średnia za zaproszenie (na.
Jak wypadliśmy na maturze z matematyki w 2010 roku?
Matura 2005 Wyniki Jarosław Drzeżdżon Matura 2005 V LO w Gdańsku
Efektywność zdawania egzaminu zawodowego w ZSP w Bytowie w roku szkolnym 2008/2009.
WYNIKI SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY 2010 DLA SZKOŁY.
Ogólnopolski Konkurs Wiedzy Biblijnej Analiza wyników IV i V edycji Michał M. Stępień
Analiza wyników „Matura próbna”
MATURA 2010 RAPORT Opracowały: Dorota Gajda i Małgorzata Adamczyk.
Wyniki egzaminu gimnazjalnego. CZĘŚĆ HUMANISTYCZNA Średni wynik szkoły znajduje się w 7 przedziale skali staninowej.
Wyniki egzaminu gimnazjalnego w latach
„Rynek pracy w powiecie trzebnickim: struktura bezrobocia i miejsca pracy.”
WYNIKI MATURY W roku szkolnym 2009/2010 do egzaminu maturalnego przystąpiło 44 tegorocznych absolwentów i 4 absolwentów z lat ubiegłych (w tym jedna.
WYNIKI MATURY W roku szkolnym 2008/2009 do egzaminu maturalnego przystąpiło 28 uczniów Wszyscy zdali !!!!! Wybory przedmiotów i poziomów: 1. Język.
Podsumowanie wyników próbnego egzaminu zawodowego przeprowadzonego w ZS 1 we Władysławowie dnia 15 stycznia 2010 r.
VI przegląd plastyczny z rysunku, malarstwa i rzeźby
EGZAMIN GIMNAZJALNY W SUWAŁKACH 2009 Liczba uczniów przystępująca do egzaminu gimnazjalnego w 2009r. Lp.GimnazjumLiczba uczniów 1Gimnazjum Nr 1 w Zespole.
Ze szczególnym uwzględnieniem stosowanych ćwiczeń specjalnych OPRACOWAŁ Z.LIPIŃSKI.
Wyniki egzaminów gimnazjalnych szkół powiatu nakielskiego w roku 2011 w kontekście wyników kraju, województwa i innych powiatów przy uwzględnieniu wyników.
Wyniki egzaminów gimnazjalnych szkół powiatu żnińskiego w roku 2011 w kontekście wyników kraju, województwa i innych powiatów przy uwzględnieniu wyników.
Warlubie, r.. Wyniki egzaminów gimnazjalnych szkół powiatu świeckiego w roku 2011 w kontekście wyników kraju, województwa i innych powiatów.
Poznań, 16 maja Charakterystyka populacji Liczba szkół Uczniowie, którzy przystąpili do egzaminu Łącznie A1+A4+A5A6A7A8 lubuskie
MATURA 2007 raport ZESPÓŁ SZKÓŁ I PLACÓWEK KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO.
1. Pomyśl sobie liczbę dwucyfrową (Na przykład: 62)
Odpowiedzi ustne. Kartkówki obejmujące niewielką partię materiału. Zadania klasowe, sprawdziany, testy, arkusze egzaminacyjne, badanie wyników nauczania.
Osiągnięcia uczniów klasy szóstej, którzy przystąpili do sprawdzianu w kwietniu 2010 roku WOJEWÓDZTWO POMORSKIE WOJEWÓDZTWO POMORSKIE wrzesień 2010.
Ewaluacja 2011/2012 semestr II Profil szkoły.
1. ŁATWOŚĆ ZADANIA (umiejętności) 2. ŁATWOŚĆ ZESTAWU ZADAŃ (ARKUSZA)
EGZAMIN MATURALNY Wybór języka obcego zdawanego jako obowiązkowy.
Analiza matury 2013 Opracowała Bernardeta Wójtowicz.
ANALIZA EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2013 GIMNAZJUM IM
EGZAMIN MATURALNY Wybór przedmiotów w części pisemnej egzaminu maturalnego.
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego w części humanistycznej
Spływ należności w Branży Elektrycznej
Wstępna analiza egzaminu gimnazjalnego.
EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2013
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
EcoCondens BBS 2,9-28 E.
UWAGA: Aby zmienić obraz na tym slajdzie, zaznacz go i usuń. Następnie kliknij ikonę Obrazy w symbolu zastępczym, aby wstawić własny obraz. WYNIKI SPRAWDZIANU.
User experience studio Użyteczna biblioteka Teraźniejszość i przyszłość informacji naukowej.
WYNIKI MATURY W roku szkolnym 2013/2014 do egzaminu maturalnego przystąpiło 41 tegorocznych absolwentów i 7 absolwentów z lat ubiegłych. 11 osób.
WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH
EGZAMIN GIMNAZJALNY Charakterystyka wyników osiągniętych przez uczniów.
Testogranie TESTOGRANIE Bogdana Berezy.
Jak Jaś parował skarpetki Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Nowy Jork Londyn Mleko, (1l) 0,81£ 0,94 £ Bochenek świeżego chleba (500g) 1,78 £ 0,96 £ Ryż (biały), (1kg) 2,01 £ 1,51 £ Jajka(12) 1,86 £ 2,27 £ Lokalny.
Dr hab. Renata Babińska- Górecka
1 Używanie alkoholu i narkotyków przez młodzież szkolną w województwie opolskim w 2007 r. Na podstawie badań przeprowadzonych przez PBS DGA (w pełni porównywalnych.
Współrzędnościowe maszyny pomiarowe
ANKIETA ZOSTAŁA PRZEPROWADZONA WŚRÓD UCZNIÓW GIMNAZJUM ZPO W BORONOWIE.
Elementy geometryczne i relacje
Strategia pomiaru.
LO ŁobżenicaWojewództwoPowiat pilski 2011r.75,81%75,29%65,1% 2012r.92,98%80,19%72,26% 2013r.89,29%80,49%74,37% 2014r.76,47%69,89%63,58% ZDAWALNOŚĆ.
Opracowanie: Agata Hachaj Danuta Zawadzka Bogusław Sitko
Zapis prezentacji:

Fizyka i astronomia na egzaminach zewnętrznych w 2010 roku Egzamin gimnazjalny Matura Pracownia Doskonalenia Metodycznego Opracował: Zbigniew Łuczka

Egzamin gimnazjalny Przeprowadzony 27, 28 i 29 kwietnia 2010 roku Średni wynik : 23,90 punktów (50) 23,18 (lubuskie) Łatwość testu: 0,48 0,46 Średni wynik za zadania według standardów: I. stosowanie terminów, pojęć i procedur w praktyce i kształceniu – 6,35 (maks. 15)6,00 II. wyszukiwanie i stosowanie informacji – 8,42 (maks. 12) 8,28 III. wskazywanie i opisywanie faktów, związków i zależności… – 6,26 (maks. 15) 6,15 IV. stosowanie zintegrowanej wiedzy i umiejętności… – 2,86 (maks. 8) 2,80

Zadanie 21: przepływ prądu stałego Łatwość zadania: 0,49 (trudne)

Zadanie 22: konwekcja Łatwość zadania: 0,20 (trudne)

Zadanie 28: ogrzewanie wody 1 p. – obliczenie ilości energii pobranej przez wodę, obliczenie czasu przy niepoprawnym obliczeniu energii. 2 p. – obliczenie czasu ogrzania 0,25 kg wody o 80 0 C przy: popełnianych błędach rachunkowych, niedoprowadzeniu obliczeń do końca, podaniu wyniku z niepoprawną jednostką, Podaniu wyniku bez jednostki. 3 p. – poprawne obliczenie czasu ogrzewania wody i podanie wyniku z jednostką. Łatwość zadania: 0,20, 0,10, 0,08 (trudne / bardzo trudne)

Porównanie średnich wyników egzaminu w dużych miastach 1. Poznań – 26,38 2. Koszalin– 24,98 3. Zielona Góra – 25,28 4. Szczecin – 25,11 5. Gorzów Wlkp. – 24,44 Średni wynik egzaminu w Polsce w miastach porównywalnych z Gorzowem wyniósł 25,77 punktów.

Laureaci konkursów przedmiotowych w gimnazjach (liczba) Udział: w części rejonowej – 205 uczniów w finale – 32 uczniów tytuł laureata uzyskało – 21 uczniów (język polski – 17, matematyka – 15, chemia – 13)

Egzamin maturalny lubuskiem i w okręgu Zdawało: 452 uczniów – poziom podstawowy (572 w 2009) – wybieralność 5,27% 425 uczniów – poziom rozszerzony (115 w 2009) – wybieralność 4,95% (najwyższa w okręgu) Zdający w okręgu: 2317 (4,22%) poziom podstawowy 2157 (3,97%) poziom rozszerzony

Egzamin maturalny – wynik średni Średnie wyniki w okręgu: Poziom podstawowy – 40,88% Gorzów Wlkp.46,23% Zielona Góra48,46% Poziom rozszerzony – 59,13% Gorzów Wlkp.62,14% Zielona Góra62,41%

Łatwość zadań - poziom podstawowy 1. 0, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,20

Rozwiązywalność zadań - poziom rozszerzony , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,49

Słabe strony zdających (1) - Słabo wypadły Dostrzeganie własności ruchu jednostajnie przyspieszonego (P) Rysowanie i nazywanie wektorów sił (P) Rozpoznawanie pracy użytecznej w zamkniętym cyklu termodynamicznym przedstawionym na wykresie (p;V) (P) Obliczanie sprawności silnika Carnota (P) Stosowanie definicji natężenia pola elektrostatycznego w sytuacjach nietypowych (P) Znajomość budowy półprzewodników domieszkowych (P) Analiza mniej typowych przypadków sił działających na przewodnik z prądem umieszczony w polu magnetycznym (P) Obliczanie energii fotonu i stosowanie porównania ilorazowego (P) Obliczanie zdolności skupiającej zwierciadła (P)

Słabe strony zdających (2) - Słabo wypadły Obliczanie maksymalnego rzędu prążka uzyskiwanego za pomocą siatki dyfrakcyjnej (P) Konstruowanie obrazów uzyskiwanych za pomocą zwierciadeł (P) Analizowanie zjawiska fotoelektrycznego (P) Stosowanie wzoru klasycznego i relatywistycznego na pęd cząstki (P) Łączenie prawa fizycznego ze zjawiskiem, którego przebieg ono wyjaśnia (P) Stosowanie prawa powszechnej grawitacji (R) Obliczanie przyrostów względnych w sytuacjach nietypowych (R) Analizowanie obwodów prądu przemiennego z diodą (R)

Przyczyny niepowodzeń Brak umiejętności: Uważnego czytania ze zrozumieniem poleceń Dokładnej analizy danych przedstawionych w formir tekstu, tabeli, wykresu i rysunku Selekcjonowania podanych informacji Uogólniania oraz formułowania wniosków i opinii Poprawnego wykonywania obliczeń matematycznych Łączenia posiadanej wiedzy i umiejętności z sytuacjami praktycznymi Radzenia sobie z sytuacjami nowymi mniej typowymi lecz odwołującymi się do znanych praw Analizy otrzymanych wyników w kontekście ich realności Traktowania zadania wraz z tekstem wprowadzającym jako całości

Analiza i wykorzystanie wyników Warto: Szczególnym wsparciem objąć uczniów, których wyniki mieszczą się w staninach 1, 2 i 3. Zidentyfikować umiejętności słabo opanowane i na tej podstawie planować pracę z zespołem klasowym. Dokonać analizy ilościowej: –surowego wyniku ucznia (korelacja z oceną szkolną), –wyniku klasy/grupy/szkoły (porównanie ze średnimi, wyniki w skali staninowej) –łatwości zadań. Dokonać analizy merytorycznej wyników: –dobre i słabe strony zdających, –wnioski do pracy dydaktycznej.

Terminy egzaminów w nowym roku szkolnym Egzamin gimnazjalny: 12, 13, 15 kwietnia 2011 roku (14 dni wcześniej niż w 2010 r.) 6, 7, 9 czerwca 2011 roku – termin dodatkowy Egzamin maturalny: lub – czwartek – matematyka – wtorek – biologia – czwartek – fizyka i astronomia – środa – chemia