Interaktywne quizy Hot Potatoes jako forma aktywizacji w nauczaniu języka obcego mgr Mirosław Marchlewski Wyższa Szkoła Gospodarki w Bydgoszczy 2010-03-18.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PODSUMOWANIE II ETAPU PROJEKTU PIERWSZE UCZNIOWSKIE DOŚWIADCZENIA DROGĄ DO WIEDZY
Advertisements

Katarzyna Szypuła-Sajon
Nowa” Matura 2015 Języki obce
Teoria inteligencji wielorakich H. Gardnera
Wolność oddechu 1 Badanie skuteczności programu edukacyjnego p.t. Wolność Oddechu.
Projekt „Uwaga! Sposób na sukces”
Mapy myśli – wykorzystanie na lekcjach języka angielskiego i polskiego. Prezentację wykonały: Anna Heś i Emilia Kuźniak źródło: Internet.
Wybierając zawód, musisz wziąć pod uwagę zarówno swoje zainteresowania, wartości, umiejętności, jak i informacje o różnych zawodach.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów.
OKO W OKO SIŁA WIZUALIZACJI.
7 ścieżek do szkolnego sukcesu
Jak pisać pracę dyplomową?
PRACA Z UCZNIEM ZDOLNYM
JAK UCZYĆ SIĘ JĘZYKÓW OBCYCH
Mind Mapping (mapa myśli) – nowy wymiar sporządzania notatek
SIEĆ SKOJARZENIOWA (mapa myśli)
Szkoła Podstawowa im. R. Wyrzykowskiego w Bełdowie rok szkolny 2009/2010.
A Tobie w ktorą stronę się kręci ?
INTELIGENCJE WIELORAKIE wg koncepcji H. Gardnera
W Zespole Szkół Ekonomicznych nr 2
"Zapomnij o zapominaniu!"
PODMIOTOWE DETERMINANT PROCESU UCZENIA SIĘ
22 maja 2010r Wyższa Szkoła Gospodarki w Bydgoszczy III Ogólnopolskie Mistrzostwa Pamięci.
dr Aldona Kopik mgr Monika Zatorska INTELIGENCJE WIELORAKIE a wspieranie rozwoju dziecka.
Ćwiczenia technik efektywnego uczenia się Spotkanie 4
JAK UCZYĆ SIĘ SZYBCIEJ I SKUTECZNIEJ?
We wszystkich przedsięwzięciach technologia informacyjna i komunikacyjna stanowiły ważne źródło informacji oraz narzędzie pracy. Komputer wykorzystywany.
Zasady efektywnego uczenia się
Jak uczyć się szybko i skutecznie?.
Jak się uczyć? Jak działa nasz umysł? Jaki mamy typ inteligencji?
DZIECIĘCE OŚRODKI ZAINTERESOWAŃ PIERWSZY OŚRODEK ZAINTERESOWAŃ Sprzyja rozwijaniu wszystkich inteligencji, a szczególnie inteligencji: językowej,
doświadczenia drogą do wiedzy"
„PIERWSZE UCZNIOWSKIE DOŚWIADCZENIA DROGĄ DO WIEDZY”
Błyskawiczne czytanie - jak zwiększyć prędkość czytania przy wysokim zrozumieniu tekstu Bruno Żółtowski.
Twórcza aktywność dziecka
ProjektSukces.pl przedstawia: Mapy Myśli
Planowanie pracy z dzieckiem uzdolnionym artystycznie z uwzględnieniem różnych rodzajów twórczości Jadwiga Mielczarek
INTELIGENCJE WIELORAKIE a wspieranie rozwoju dziecka
Gimnazjum w Golubiu - Dobrzyniu
Dlaczego warto uczyć małe dzieci języków obcych? Opracowała
Trening metodą Warnkego
TEORIA INTELIGENCJI WIELORAKICH
Wczesnoszkolne nauczanie języków obcych
Wczesna stymulacja rozwoju małego dziecka
Moduł 5 Wyznaczanie ścieżki kariery. Na zakończenie tego modułu będziesz posiadał informacje odnośnie:  5.1 Rozpoznania swojego typu inteligencji  5.2.
Podstawowe zasady dobrej i czytelnej prezentacji ZAPAMIĘTAJ
Sztuka robienia notatek Zasady tworzenia „Map y myśli”
Poznawana przez uczniów rzeczywistość jest wieloraka, wielostronna. Skoro tak, to aby ją poznać trzeba podążać różnymi drogami. Proces kształcenia winien.
JAK SIĘ UCZYĆ? ROZPOZNAJEMY SWÓJ STYL UCZENIA SIĘ
JAK SIĘ UCZYĆ, ŻEBY SIĘ NAUCZYĆ?
INTELIGENCJE WIELORAKIE
NOTATKI CO I JAK ?.
Jak uczyć uczniów… zgodnie z nowoczesną wiedzą
Sprawdzian po klasie szóstej Informacje w pigułce Sprawdzian odbył się 4 kwietnia 2013r. Do sprawdzianu przystąpiło 42 uczniów Test składał się.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Inspirować, umożliwiać, aktywizować, czyli jak być skutecznym nauczycielem? Jolanta Misztal Powiatowy Organizator Rozwoju.
Poznaj swojego doradcę kariery Jak to robimy w Zespole Szkół Nr 14 we Wrocławiu.
…rozwijając umiejętności, otwieramy możliwości …
UWAGA: Aby zmienić obraz na tym slajdzie, zaznacz go i usuń. Następnie kliknij ikonę Obrazy w symbolu zastępczym, aby wstawić własny obraz. MATEMATYKA.
Czy warto uczyć się języków obcych?. Wprowadzenie. Bardzo wielu uczniom nauka kojarzy się z przymusem oraz koniecznością. W ten sposób traktują oni również.
Praktyczne wykorzystanie teorii inteligencji wielorakich w przedszkolu i w szkole Toruń 2016 Magdalena Oleksy- Zborowska Toruń 2016.
Jak się uczyć? Jak działa nasz umysł? Jaki mamy typ inteligencji?
Prezentacja efektów szkolenia Spice Up Your Teaching
Rodzaj innowacji: innowacja pedagogiczna Czas realizacji: roczny cykl listopad 2015 –listopad 2016 Zakres innowacji – uczniowie szkoły podstawowej 2.
TECHNIKI EFEKTYWNEGO UCZENIA SIĘ
NOWOCZESNE METODY NAUCZANIA
doświadczenia drogą do wiedzy"
Szkoła Podstawowa nr 214 Ul. Fontany 1.
Wszyscy jesteśmy zdolni!
Inteligencja Marta Riess.
Jak się uczyć? Jak działa nasz umysł? Jaki mamy typ inteligencji?
Zapis prezentacji:

Interaktywne quizy Hot Potatoes jako forma aktywizacji w nauczaniu języka obcego mgr Mirosław Marchlewski Wyższa Szkoła Gospodarki w Bydgoszczy 2010-03-18

Czy warto aktywizować? Słyszę i zapominam. Widzę i pamiętam. Robię i rozumiem. Konfucjusz 2010-03-18

Czy warto aktywizować? ZAPAMIĘTUJEMY: 10% tego, co przeczytamy 20% tego, co usłyszymy 30% tego, co zobaczymy 50% tego, zobaczymy i usłyszymy 70% tego, co powiemy (napiszemy) 90% tego, co powiemy i zrobimy ZAPAMIĘTUJEMY: Stożek zapamiętywania, Edgar Dale (1900-1985) 2010-03-18

Czy warto aktywizować? czytanie odsłuch PASYWNE oglądanie zdjęć 10% 20% 30% 50% 70% 90% czytanie odsłuch PASYWNE oglądanie zdjęć oglądanie filmu, animacji prezentacja, wypowiedź AKTYWNE symulacja, gra, praktyka Stożek zapamiętywania, Edgar Dale (1900-1985) 2010-03-18

Jak aktywizować? inteligencja językowa inteligencja logiczna (matematyczna) Inteligencja wizualno-przestrzenna Inteligencja muzyczna Inteligencja interpersonalna (społeczna) Inteligencja intrapersonalna (refleksyjna) Inteligencja ruchowa Inteligencja przyrodnicza Jeden z nich to inteligencja językowa - jest to nasza umiejętność czytania, pisania i porozumiewania się za pomocą słów - doskonale rozwinięta u pisarzy, dziennikarzy, poetów i mówców. Drugi typ to inteligencja logiczna lub matematyczna - nasza umiejętność rozumowania oraz liczenia. Najlepiej jest rozwinięta u ekonomistów, naukowców, inżynierów, prawników i księgowych. Inteligencja wizualno-przestrzenna - umiejętność malowania, rysowania, robienia artystycznych fotografii, rzeźbienia lub wyobrażania sobie trójwymiarowych kształtów - doskonale rozwinięta u nawigatorów i artystów. Inteligencja muzyczna - umiejętność układania piosenek, śpiewania, gry na instrumencie, pisania wierszy, a także stosowania rymu i rytmu. Szczególnie rozwinięta u kompozytorów, dyrygentów, muzyków. Inteligencja interpersonalna (społeczna) - umiejętność nawiązywania kontaktów z innymi osobami - rozwinięta u sprzedawców, nauczycieli i przywódców. Inteligencja intrapersonalna (refleksyjna) - umiejętność skupienia uwagi na swoich uczuciach, umiejętność wyciągania wniosków z przeżytych doświadczeń i umiejętność planowania. Ten rodzaj zdolności wiąże się u niektórych ludzi z wielką intuicją. Inteligencja ruchowa - zdolności manualne oraz umiejętności sportowe - dobrze wykształcone u gimnastyków, tancerzy, rzemieślników i sportowców a także chirurgów. Inteligencja przyrodnicza - umiejętność rozumienia praw natury i postępowania zgodnie z nimi - dobrze rozwinięta u biologów, rolników i osób działających na rzecz ochrony przyrody. Teoria inteligencji wielorakich, Howard Gardner (1943) 2010-03-18

Jak aktywizować? rozmiary kolory kształty symbole cyfry zdjęcia rysunki Mapy myśli (mind mapping), Tony Buzan (1942) odnośniki 2010-03-18

Jak aktywizować? LEWA PÓŁKULA logika, linearność, analiza, słowa, liczby. PRAWA PÓŁKULA wyobraźnia, marzenia, rytm, postrzeganie przestrzeni, rozpoznawanie kolorów, obraz całości 2010-03-18

Jak aktywizować? WADY: wersja angielskojęzyczna, przydatna znajomość HTML, przeliczanie punktów, ograniczenia konfiguracji, estetyka. http://hotpot.uvic.ca/ - oprogramowanie freeware od 2009-09-01

Środowisko Hot Potaoes HTML SCORM Hot Potaoes 2010-03-18

Dopasowywanka

Tekst z lukami

Test wyboru (jednokrotnego / wielokrotnego)

Krzyżówka

Układanka

Kompilacja

Podsumowanie Aktywizowanie: skuteczność na poziomie 70% - 90%, mobilizacja obu półkul mózgu, odwołanie do wielu rodzajów inteligencji, różne środowiska i czas pracy (szkoła / dom) Hot Potatoes: freeware, intuicyjna obsługa, wiele rodzajów quizów, szybkie wykonanie i konfiguracja, łatwa implementacja, uniwersalność, osadzanie obrazków / multimediów. 2010-03-18

Dziękuję za uwagę! mirek.marchlewski@byd.pl Bydgoszcz, 2010-03-19 2010-03-18