FUNDAMENTY PRACY W ZESPOLE

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
KOMPETENCJA SPOŁECZNA W ZESPOLE PROJEKTOWYM
Advertisements

Praca w zespole Tomasz Filipionek.
FUNDAMENTY PRACY W ZESPOLE
Zarządzanie transakcyjne czy przywództwo transformacyjne?
KOMPETENCJE KLUCZOWE W PROJEKCIE EDUKCYJNYM
Wprowadzenie do zarządzania kompetencjami w pracy doradcy zawodowego
Psychologia Zarządzania
Projekt dobry na wszystko! oprac. Grażyna Czetwertyńska 2006.
O czym należy pamiętać przy budowaniu partnerstwa typu LEADER? Urszula Budzich-Szukała Forum Aktywizacji Obszarów Wiejskich oraz PREPARE.
Zarządzanie projektami partnerskimi
Zatrudnienie Fair Play Promocja kultury przedsiębiorczości i etyki rynku pracy.
* Przygotowujemy się do skutecznego i konstruktywnego uczestnictwa w życiu społecznym, a także rozwiązywania konfliktów oraz negocjowania połączonego.
Skuteczne zachowania na rynku pracy
METODA PROJEKTU Metoda ta polega na samodzielnym realizowaniu przez uczniów zadania przygotowanego przez nauczyciela na podstawie wcześniej ustalonych.
Janusz Żak Korzyści wychowawcze i osobiste płynące z realizacji edukacji europejskiej.
Anna Paszkowska-Rogacz
PRZYKŁADY METOD AKTYWIZUJĄCYCH
Gminna Strategia Rozwiązywania Problemów Społecznych w Gminie Grodziczno do 2018 roku.
Iwona Budrewicz PZ i OZ PSSE Kamień Pomorski
W PROGRAMIE KSZTAŁCENIA RATOWNIKÓW MEDYCZNYCH
STOWARZYSZENIE „Od–do” Stowarzyszenie „Od-Do”
IDENTYFIKACJA POTRZEB
Organizacja i zarządzanie firmą
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli Europejski wymiar edukacji- rola dyrektora szkoły w realizacji międzynarodowych projektów współpracy szkół
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 4 w Gnieźnie
Prezentacja Prezentacja Dynamika pracy grupy 1.
ROLA MOTYWACJI W ROZWOJU OSOBOWYM UCZNIA
Szkoła Współpracy.
Zarządzanie pracownikami Działu Reklamacji
POMORSKIE CENTRUM PSYCHOEDUKACJI, DIAGNOZY I TERAPII W GDAŃSKU.
Realizacja podstawy programowej poprzez różne formy aktywności w klasach I-III, cz.2 Aleksandra Klimza
JAK NAUCZYĆ SIĘ MÓWIĆ "NIE"?
Wsparcie psychologiczno - pedagogiczne
OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE OK
KONTROLA ZARZĄDCZA - 1 Kontrolę zarządczą stanowi ogół
Debata Jakie wsparcie dyrekcji szkoły, nauczycieli i innych dorosłych jest potrzebne uczniom chcącym rozwijać samorządy w swoich szkołach?
Patrycjusz Nowakowski Praktyka pracy z osobami stosującymi przemoc w rodzinie z perspektyw członka Zespołu Interdyscyplinarnego i grupy roboczej.
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym? Projekt: Jan Tomasz Borkowski; Jakub Kowalik.
„ Szkolna demokracja ”,, SZKOLNA DEMOKRACJA” Czy wiek członków samorządu ma wpływ na zajmowaną przez nich pozycję?
Reguły zarządzania zespołem. Zespoły projektowe bardzo często zawodzą jeśli chodzi o ustalenie wspólnej stratrgii zarządzania grupą, która to definiuje.
 Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Nauczyciel – mentor, tutor, coach
Metoda projektu w projekcie spotkania i nauka z komputerem
THE LEADER IN ME KUBA TERKA. THE LEADER IN ME UMIEJĘTOŚĆ UWAŻNEGO SŁUCHANIA Wielu ludzi zapomina, że rozmowa z drugim człowiekiem to nie tylko mówienie,
Samouczenie się (self-directed learning) w edukacji demokratycznej
Szkoła Promująca Zdrowie jest to siedlisko, w którym członkowie społeczności szkolnej - pracownicy i uczniowie: - podejmują starania, aby poprawić swoje.
8 zasad postępowania lidera
Praca w zespole.
Zarządzanie partnerstwem z wykorzystaniem zasad dotyczących współpracy w zespołach wirtualnych/ rozproszonych. Włodawski Obszar Funkcjonalny Gmina Miejska.
Porozumienie bez Przemocy w Przedszkolu.
Tytuł projektu: Partnerstwo Nyskie 2020 – dialog między Partnerami Nazwa partnerstwa: Partnerstwo Nyskie 2020 Podmiot zgłaszający: Gmina Nysa.
The Leader in Me.
Marzenie o edukacyjnej wspólnocie Dr Stanisław Kowal Kierownik Studium Kształcenia Nauczycieli Uniwersytetu Pedagogicznego 28 listopada 2015.
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Przykładowe metody prowadzenia spotkań partnerskich 1. Metody przekazywania informacji: wykłady, prezentacje, materiały audiowizualne, teksty do czytania.
Zarządzanie grupami i zespołami prof. dr hab. Agnieszka Sopińska © Agnieszka Sopińska.
Włączanie dzieci z niepełnosprawnościami w przedszkolu Anna Florek Społeczne Przedszkole Integracyjne Warszawa.
Program szkoleniowy dla kandydatów do przysposobienia dziecka zatwierdzony przez Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej Decyzja Nr 5/2012RA z dnia 23.
Funkcjonowanie LGD – uzależnienie czy kreatywność? Czy da się zapewnić stabilność organizacji i trwałe partnerstwo na obszarach wiejskich? LUBORADZA, 8-9.
ROBICIE PROJEKT!!! A ja Wam pomogę. Kiedy Wasza mama musi przygotować kolację, czy przejęcie, albo upiec ciasto też realizuje projekt. PROJEKT, A CO TO.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Piotr Domaradzki F.S. PRAXE
Praca w zespole jest OK. Ocenianie kształtujące w pracy grupowej.
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
NAUKA ORGANIZACJI I ZARZĄDZANIA III SSA, III SNA licencjat
Określanie celów: rozwojowy, edukacyjny, terapeutyczny
Budowa planu strategicznego – formułowanie celów.
Zapis prezentacji:

FUNDAMENTY PRACY W ZESPOLE Opracowanie: Agnieszka Brzostowska FUNDAMENTY PRACY W ZESPOLE O grupie mówimy wówczas, kiedy dwie lub więcej osób określa siebie jako jej członków oraz kiedy jej istnienie jest rozpoznawane przez przynajmniej jakąś jednostkę (Turner, 1982)

Każda grupa rozwija się w dwóch płaszczyznach - w zakresie pracy nad zadaniem grupowym - w zakresie struktury społecznej

Od podstaw – budowanie zespołu Aby ludzie przyszli na pierwsze spotkanie – to muszą o nim wiedzieć! - przepływ informacji Zaproszenie: - jasno określone cele - czas trwania i punktualność -sojusznicy - miejsce

Pierwsze spotkanie Przedstawienie siebie Towarzyska integracja przybyłych Przedstawienie intencji/misji/celu Dyskusja ogólna Podjęcie decyzji, co do dalszych działań Zaplanowanie następnego spotkania

Komunikacja Kontakt Akceptacja Szacunek Jasne, spójne wyrażanie się Aktywne słuchanie Konstruktywne rozwiązywanie konfliktów

Wspólna wizja „Wspólna wizja to fundament , bez którego niemożliwe jest osiąganie znaczących rezultatów” Członkowie muszą mieć wspólne wyobrażenie tego, do czego dążą. Ważne jest, aby czuli, że jest to ważne i potrzebne. Wspólna wizja musi łączyć się z celami osobistymi i potrzebami wszystkich członków.

Struktura zadania Grupą wyposażona w jasne instrukcje w drodze do osiągnięcia dobrze określonego celu łatwiej się kieruje niż grupą, której zadanie jest sformułowane mniej precyzyjnie i której działanie może prowadzić do różnych rezultatów

Motywacja i zaangażowanie Sprawny początek i uświadomienie celu Dostrzeganie wszystkich uczestników Poczucie mocy sprawczej i uczestnictwa Zadawanie pytań otwartych „wyciąganie” – pogłębianie wypowiedzi Zwracanie uwagi na każdą wypowiedź, danie możliwości wypowiedzenia się Nie oceniamy! Osiąganie sukcesów Realizacja wspólnej wizji Trzymanie się zasad Podsumowanie

Skuteczność grupy zależy od ich zdolności do działania i motywacji

Grupa potrzebuje: -dobrych relacji wzajemnych -efektywne komunikowanie się -poczucie jedności i wspólnoty - kompromisu

Role grupowe

Typy zarządzania Lippitt i White 1943 - autokratyczny – organizowali działalność grupy, mówili za każdym razem co powinno być zrobione i zachowywali dystans wobec grupy -demokratyczny- nakłaniali grupę do dyskusji nad wszystkimi decyzjami i aktywnościami, pozwalając na własne wybory -leseferyczny – mała interweniuje w grupę