Kontrola projektu Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Dla rozwoju Mazowsza Dyscyplina finansów publicznych w gospodarowaniu środkami z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (EFRR) Wojciech Motelski.
Advertisements

WYRÓŻNIAMY 7 RODZAJÓW TRYBÓW PRZETARGU: 1. Przetargi nieograniczone; 2
Wybrane elementy zamówień publicznych wycena nieruchomości
NOWE ZASADY WNOSZENIE ŚRODKÓW OCHRONY PRAWNEJ
Prowadzący: Hubert Nowak
Konsekwencje zmian w prawie zamówień publicznych
Kontrola zamówień publicznych w mikroprojektach
1 Kontrola zamówień publicznych w mikroprojektach w ramach Programu Współpracy Transgranicznej Rzeczpospolita Polska – Republika Słowacka Szkolenie.
UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZ SPÓJNOŚCI 1 Procedury wewnętrzne jakie Beneficjent powinien wprowadzić w zakresie postępowań o udzielenie zamówienia, wymagane.
Od ogłoszenia do zamówienia
Problemy beneficjentów Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego (ZPORR) w kontekście zamówień publicznych.
Zlecenie i wybór wykonawcy
Zamówienia publiczne a małe i średnie przedsiębiorstwa
NAJCZĘŚCIEJ POPEŁNIANE BŁĘDY W ZAMÓWIENIACH PUBLICZNYCH
Specyfikacja istotnych warunków zamówienia dla zlecanych projektów planów miejscowych – forma i podstawowe założenia BAiPP Warszawa, 30 września 2009.
Wyniki kontroli projektów współfinansowanych z Europejskiego Funduszu Społecznego przeprowadzonych przez Urzędy Kontroli Skarbowej w perspektywie finansowej.
Stowarzyszenie Doradców Gospodarczych Association of Economic Consultants in Poland Członek FEACO i ICMCI Member of FEACO & ICMCI Warszawa, 27 września.
Roboty dodatkowe, uzupełniające i zamienne
PROBLEM Z WŁAŚCIWYM OPISEM PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA 28 października 2005 r. ul. Nowogrodzka 31, pok Warszawa Tel. (22) ,
Nowelizacja ustawy Prawo Zamówień Publicznych 2009
1 Kontrola zamówień publicznych w mikroprojektach w ramach Programu Współpracy Transgranicznej Rzeczpospolita Polska – Republika Słowacka Szkolenie.
Zmiany w „Taryfikatorze”,
UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZ SPÓJNOŚCI 1 Najczęstsze naruszenia procedur i błędy w postępowaniach (wg taryfikatora) Hubert Nowak, radca prawny Warszawa, dnia.
UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZ SPÓJNOŚCI 1 Wymogi UE w zakresie przeprowadzania przetargów Hubert Nowak, radca prawny Warszawa, dnia
Przygotowanie ogłoszenia o zamówieniu zgodnie z wymogami ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U.z 2004r. nr 19 poz.177 z późn.zm)
Nowelizacja ustawy i jej cele
Najczęściej stwierdzane nieprawidłowości i naruszenia ustawy Prawo zamówień publicznych w przedsięwzięciach Funduszu Spójności Piotr Makuch, Rafał Konarski.
Działanie 111 Szkolenia zawodowe dla osób zatrudnionych w rolnictwie i leśnictwie PROW 2007 – 2013.
Korekta finansowa zastosowana przez UKS Kielce dla realizacji projektu Gminy Kunów nr Z/2.26/III/3.5.1/99/04 „Budowa Hali gimnastycznej przy Gimnazjum.
Zmiany w obszarze prawa oddziałujące bezpośrednio na zasady udzielania zamówień publicznych Akty wykonawcze do znowelizowanej ustawy Prawo zamówień publicznych.
Najczęściej popełniane błędy w zamówieniach publicznych Jawor, 12 października 2010 r. Departament Wdrażania Projektów Infrastrukturalnych Regionalnego.
Klauzule społeczne w zamówieniach publicznych. Radziejów, 15 listopada 2010 roku.
1 Kontrola zamówień publicznych w mikroprojektach w ramach Programu Współpracy Transgranicznej Rzeczpospolita Polska – Republika Słowacka Szkolenie.
WNIOSKI O ODZNACZENIA PAŃSTWOWE I RESORTOWE Informacje nt
BŁĘDY W POSTĘPOWANIACH O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO W RAMACH PROW
Stosowanie Ustawy Prawo zamówień publicznych w ramach PROW 2007 – kontrole administracyjne Warszawa, grudzień 2014 r. Bronisław Pietrala 1.
Zamówienia Publiczne w kontekście realizowania projektów EFS Departament Wdrażania EFS Ministerstwo Gospodarki i Pracy.
Postępowania o udzielenie zamówienia publicznego Toruń, dnia r.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata Zamówienia publiczne Szczecin 2009.
Przetarg nieograniczony Zamówienie z wolnej ręki
Najczęściej popełniane błędy przy udzielaniu zamówień publicznych
OCENA OFERT NA USŁUGI INŻYNIERA WEDŁUG KRYTERIÓW POZACENOWYCH Andrzej Grabiec Inżynier Konsultant SIDIR; Warsztaty SIDIR 23 czerwca 2015 Wyłączny reprezentant.
Zasady obowiązujące podczas dokonywania zamówień przy realizacji dostaw, usług i robót budowlanych w ramach Projektu Konkursy ogłaszane przez Dolnośląską.
DBFO - Targówek m. st. Warszawa
USTAWA z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz ze zmianami)
1 Zamówienia udzielane w oparciu o zasadę konkurencyjności, ustawę Prawo zamówień publicznych, zasadę efektywnego zarządzania finansami – najczęstsze błędy.
Działaniu 321 "Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej" w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskch na lata , w zakresie budowy.
1 Zamówienia Publiczne Zasady udzielania zamówień publicznych przez Beneficjentów projektów realizowanych w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja.
Zasady konkurencyjności Poddziałanie 19.4 „Wsparcie na rzecz kosztów bieżących i aktywizacji” Autor: Marek Buczkowski Materiał opracowany przez: Departament.
Zespół trenerów FAOW – Janina Jaszczur, Inga Kawałek, Ryszard Kamiński, Ryszard Zarudzki Zamówienia publiczne w PPLeader+
Zasady obowiązujące podczas dokonywania zamówień przy realizacji dostaw, usług i robót budowlanych w ramach Projektu Wrocław, r. Wydział Kontroli.
ZAMÓWIENIA O WARTOŚCI od 50 TYS. ZŁ do 30 TYS. EURO
Kierownik Wydziału Kontroli
Zasady prowadzenia postępowania
Kierownik Wydziału Kontroli
Przedmiot: Prawo zamówień publicznych
kontrola administracyjna projektów
ZINTEGROWANE INWESTYCJE TERYTORIALNE AGLOMERACJI WAŁBRZYSKIEJ NAJCZĘŚCIEJ POPEŁNIANE BŁĘDY W PROCEDURZE UDZIELANIA ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH Wałbrzych, 07.
Informacja nt. naboru operacji do Planu operacyjnego KSOW
Zasady obowiązujące podczas dokonywania zamówień przy realizacji dostaw, usług i robót budowlanych w ramach Projektu Wydział Kontroli Wrocław,
Kierownik Wydziału Kontroli
Zasady obowiązujące podczas dokonywania zamówień przy realizacji dostaw, usług i robót budowlanych w ramach Projektu Wrocław, r. Wydział Kontroli.
Art. 17. ust. 1 pkt 1 Ustawy z dnia z dnia 17 grudnia 2004 r
Prawo zamówień publicznych – najczęściej popełniane błędy przy udzielaniu zamówień w ramach projektów współfinansowanych z Funduszy Europejskich Gdańsk,
Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata
Przedmiot: Prawo zamówień publicznych
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
Zapis prezentacji:

Kontrola projektu Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Kontrola Urzędu Kontroli Skarbowej – podsumowanie Zakres kontroli UKS – przetargi /zamówienia Co sprawdzano? wartości zamówień, ogłoszenia, kryteria oceny ofert, zapisy ogłoszenia i SIWZ, warunki udziału w postepowaniu, zachowanie zasady uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców, protokoły postępowań. prawidłowe określenie wartości zamówienia, publikację ogłoszeń, kryteria oceny ofert, które muszą być sformułowane w sposób obiektywny, niedyskryminujący, zapewniający zachowanie zasad konkurencyjności, kryteria oceny ofert, które nie mogą odnosić się do właściwości wykonawcy, zapisy ogłoszenia i SIWZ, które muszą wpływać na równe traktowanie wykonawców, warunki udziału w postępowaniu, które nie mogą ograniczać podwykonawstwa oraz tworzenia konsorcjów, prawidłowe sporządzenie protokołu z postępowania o udzielenie zamówienia.

Najczęściej popełniane błędy – przetarg nieograniczony nie stosowanie tych samych kryteriów oceny ofert w stosunku do wszystkich wykonawców. WAŻNE! Należy określać zawsze konkretnie sposoby oceny ofert w tym w zakresie załączników. Jeśli dajemy załączniki do SIWZ to określenia wymaga fakt, czy niewypełnienie ich/niespełnienie np. warunków technicznych tam opisanych będzie skutkowało odrzuceniem oferty czy też nie (art. 7 ust. 1, art. 89 ust. 1 PZP). nieprawidłowe sporządzanie umowy. WAŻNE! Wzór umowy musi stanowić zał. do SIWZ. sformułowanie warunku udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia w taki sposób, że mógł on utrudniać uczciwą konkurencję oraz nie zapewniał równego traktowania wykonawców bądź ograniczał krąg wykonawców mogących ubiegać się o zamówienie. WAŻNE! Warunki udziału w postępowaniu należy określać tak, aby nie ograniczyć kręgu wykonawców tylko do jednego wykonawcy np. poprzez zbyt duże wymagania. Żądać można tylko dokumentów z Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2009 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane.

Najczęściej popełniane błędy – przetarg nieograniczony: błędy w zakresie wykluczenia wykonawców z art. 24 pzp. WAŻNE! Na podst. art. 24 ust. 2 pkt 1 należy wykluczyć wykonawców, którzy wykonywali bezpośrednio czynności związane z przygotowaniem prowadzonego postępowania np. dokonywali opisu przedmiotu zamówienia, oszacowania wartości zamówienia, przygotowywali SIZW. Przez przygotowanie postępowania należy rozumieć czynności podejmowane przez Zamawiającego (jego pracowników, jednostki organizacyjne, osoby trzecie). błędne szacowanie wartości zamówienia, dzielenie zamówienia na części. WAŻNE! Jeżeli umowy o zamówienie realizacji zajęć pozalekcyjnych zawiera Starosta brak jest podstaw, by wartość szacunkowa zamówienia ustalana była oddzielnie w stosunku do każdej szkoły czy też każdego nauczyciela. Takie działanie jest zakazane, ponieważ stanowi dzielenie zamówienia na części w celu ominięcia stosowania procedur ustawy PZP.

Najczęściej popełniane błędy Zamówienie z wolnej ręki brak konsekwencji w uzasadnieniu stosowania trybu z wolnej ręki w zakresie przesłanki z art. 67 ust. 1 pkt 1 PZP – zamówienie raz w trybie przetargu, a raz w trybie z wolnej ręki. WAŻNE! Nie ma uzasadnienia stosowanie trybu z wolnej ręki dla zamówienia np. zajęć z matematyki, a przetargu nieograniczonego dla np. zajęć z j. ang., gdy uzasadnieniem zastosowania trybu z wolnej ręki jest stosowanie Rozporządzenia MENiS z dnia 7 stycznia 2003 r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach. Zamówienie poniżej 14 tys. EURO brak w dokumentacji procedur regulujących sposób wyłaniania wykonawców. WAŻNE! Do dokumentacji należy dołączać regulaminy wewnętrzne dotyczące udzielania zamówień poniżej 14 tyś EURO.