Samorząd Uczniowski.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Gimnazjum nr 56 w Poznaniu
Advertisements

Jak zorganizować pracę samorządu, żeby włączyć w jego działania jak największą liczbę uczniów, nasze pomysły i dobre praktyki.
kandydat na patrona Szkoły Podstawowej w Turośli
PRAWA UCZNIA W SZKOLE WYNIKAJĄCE Z PRAW CZŁOWIEKA
Janusz Korczak.
DEMOKRATYCZNE WYBORY WŁADZ SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO GIMNAZJUM ŚWIĘTEGO WOJCIECHA W MAKOWIE 30 września 2013 r.
SZKOLNE RZĄDY.
Samorząd Uczniowski. działa na podstawie art. 55 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (tekst jednolity Dz. U. z 2004 r. Nr 256 poz
„Samorząd Uczniowski w świetle obowiązujących przepisów”
PODSUMOWANIE ANKIETY DIAGNOZUJĄCEJ DEBATA UCZEŃ ATEN – DEMORKACJA BLIŻEJ SZKOŁY.
Jak przygotować i zorganizować wybory do władz samorządu uczniowskiego, żeby były świętem demokracji w szkole?
PRAWA DZIECKA I UCZNIA W SZKOLE
DEMOKRACJA W SZKOLE.
Rada Rodziców jako organ szkoły
1. Aby otrzymać prawo głosu należy podnieść rękę 2. Uczestnicy debaty zwracają się do siebie per Pan, Pani 3. Zakazane jest obrażanie lub wyśmiewanie.
Janusz Korczak.
Od bierności ku aktywności,
SAMORZĄD SZKOLNY W PIGUŁCE..
Jeden nie da rady, ale z gromadą będą musieli się liczyć Janusz Korczak.
Samorząd UCZNIOWSKI.
Bursa Samorządu Województwa Łódzkiego w Łodzi. W kwietniu 2012 r. rada pedagogiczna Bursy Samorządu Województwa Łódzkiego w Łodzi zorganizowała spotkanie.
Nie pytaj co inni mogą zrobić dla Ciebie, pomyśl co Ty możesz zrobić dla innych – o samorządności w naszej szkole.
Prawdziwe imię i nazwisko Henryk Goldszmit
Janusz Korczak urodził się 22 lipca 1878 Warszawie, zmarł 5 lub 6 sierpnia 1942 w Treblince. Był lekarzem, pisarzem, pedagogiem, działaczem społecznym,
DEBATA: Jakie korzyści mają uczniowie z istnienia samorządu szkolnego?
Zadania samorządu uczniowskiego
S AMODZIELNOŚĆ CZY W SPÓŁPRACA ? C ZYLI JAKĄ SIŁĘ MA SU ? Sejmik Dzieci i Młodzieży r. Iwona Lewińska, Damian Soboń
Przedstawianie innym organom (radzie szkoły, radzie pedagogicznej, dyrektorowi) wniosków i opinii w sprawach dot. szkoły Możliwość redagowania i wydawania.
Szkolna debata Jakie działania szkolne i lokalne są warte zrealizowania przez samorząd uczniowski – nasze pomysły i dobre praktyki? 28 kwietnia 2010 LO.
Debata na temat samorządu i demokracji w szkole…
Samorząd Uczniowski to jeden z organów szkoły, czyli organizacja uczniów danej placówki obejmująca całą społeczność uczniowską; samorząd jest niezależny.
II WOJNA ŚWIATOWA & Kamienie na szaniec
Spis treści: Co to jest samorząd uczniowski??
Czy szkoła to instytucja demokratyczna?. Ustawa z dnia 7 września 1991 roku o systemie oświaty (z późniejszymi zmianami) Art W szkole i placówce.
PODSTAWY PRAWNE DZIAŁALNOŚCI SAMORZĄDÓW UCZNIOWSKICH
„Samorząd - realnie czy na papierze?”
Samorządy.
OPRACOWALI: JAKUB ORLEAŃCZYK BARTOSZ MUSIAŁ
Debata o samorządności uczniowskiej
- potrzeba czy balast w naszej szkole?
Samorząd Uczniowski.
SU jest to niezależna organizacja, w której skład wchodzą wybrani uczniowie szkoły. Są oni wybierani w demokratycznych wyborach poprzedzonych intensywną.
SAMORZĄD UCZNIOWSKI SZKOŁY PODSTAWOWEJ W ŁOPUCHOWIE
Jak według uczniów powinien funkcjonować Samorząd Szkolny?
Samorz ą d Uczniowski- a co to takiego? Wiele spraw i problemów szkolnych uczniowie mogą rozwiązywać samodzielnie. W tym celu istnieje samorząd uczniowski,
„ Poprzez SAMORZĄDNOŚĆ Uczniowską
Samorządy Szkolne Jak zorganizować pracę samorządu, żeby włączyć w jego działania jak największą liczbę uczniów?
Samorząd Uczniowski.
Czym jest samorząd uczniowski? Samorząd uczniowski to jeden z organów szkoły obok dyrektora, rady pedagogicznej i rady szkoły. Organizacja uczniów danej.
Aleksandra Kalicińska, Aleksandra Rudawska
Był prekursorem działań na rzecz praw dziecka i całkowitego równouprawnienia dziecka. Wprowadził samorządy wychowanków, które miały prawo stawiać.
SAMORZĄD UCZNIOWSKI A PRAWO
„SAMORZ Ą D UCZNIOWSKI – JAK DALEKO NAM DO IDEAŁU? ” 21 KWIETNIA 2010 DEBATA.
SZKOLNA DEBATA DOTYCZĄCA SAMORZĄDNOŚCI UCZNIOWSKIEJ Jak przygotowa ć i zorganizowa ć wybory do w ł adz samorz ą du uczniowskiego, ż eby by ł y ś wi ę tem.
Grupa reprezentująca społeczność uczniowską danej szkoły (klasy), Wybrana w celu rozwiązywania ważnych problemów swego środowiska; Działa pod opieką i.
- DEBATA - CZY POTRZEBNY JEST NAM SAMORZĄD W PLACÓWCE? Dnia r., na terenie Młodzieżowego Ośrodka Wychowawczego w Kwidzynie odbyła się debata.
Instytucje demokratyczne w szkole
SAMORZĄD UCZNIOWSKI.
SCHEMAT ORGANIZACYJNY CENTRUM EDUKACJI W ZABRZU. Centrum Edukacji Gimnazjum nr 11 IX Liceum Ogólnokształcące Technikum nr 1.
Marian Sobczyk Jan Skalik Barbara Brezdeń. Kompetencje Rady Samorządu Uczniowskiego REPREZENTUJE SZKOŁĘ I UCZNIÓW;WYRAŻA WOLĘ UCZNIÓW INNYM ORGANOM.
ARTUR: Obszar 1. Wybory reprezentacji w tej ankiecie sprawdzamy, czy w naszej szkole wybory do samorządu uczniowskiego są zgodne z demokratycznymi zasadami.
KRÓTKA HISTORIA SAMORZĄDNOŚCI Samorząd uczniowski – jeden z organów szkoły, niezależna organizacja uczniów danej szkoły, obejmująca całą społeczność.
Rada Rodziców działająca przy Zespole Szkół w Wielowsi w roku szkolny 2011/12.
Uczeń- jego prawa i obowiązki
PATRON SZKOŁY NADANIE SZKOLE IMIENIA ZADANIA WYCHOWAWCZE I ORGANIZACYJNE Okres : IX 2015 – XI 2016.
PLAN PRACY SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO
Liceum Ogólnokształcącego im. Tomasza Zana w Pruszkowie
Organy szkoły Rada Rodziców Dyrektor.
Kuratorium Oświaty we Wrocławiu
DEBATA: SAMORZĄD SZKOLNY BLISKO KAZDEGO UCZNIA
Zapis prezentacji:

Samorząd Uczniowski

Do samorządu uczniowskiego należą wszyscy uczniowie danej szkoły! Samorząd uczniowski to jeden z organów szkoły, organizacja uczniów danej szkoły, obejmująca całą społeczność uczniowską. Do samorządu uczniowskiego należą wszyscy uczniowie danej szkoły!

Prekursorami samorządności uczniowskiej w Polsce byli: Janusz Korczak, Władysław Przanowski i Aleksander Kamiński. Janusz Korczak - lekarz, pedagog, pisarz, publicysta, działacz społeczny pochodzenia żydowskiego. Pionier działań na rzecz praw dziecka i jego całkowitego równouprawnienia. Wprowadził samorządy wychowanków, którzy mieli prawo stawiać przed dziecięcym sądem swoich wychowawców. W 1926 roku zainicjował pierwsze pismo redagowane w większości przez dzieci - "Mały Przegląd". Jeden z pierwszych działaczy w dziedzinie resocjalizacji nieletnich, diagnozowania wychowawczego i opieki nad dzieckiem trudnym. Władysław Przanowski - polski inżynier, pedagog, twórca systemu nauczania prac ręcznych w polskich szkołach i kształcenia nauczycieli; założyciel i dyrektor Państwowego Instytutu Robót Ręcznych w Warszawie. W latach 1913-1930 kierował szkołą rzemieślniczą im. Karola Szlenkiera, w której zorganizował Samorząd Uczniowski. Aleksander Kamiński - pedagog, wychowawca, twórca metodyki zuchowej, instruktor harcerski, harcmistrz, żołnierz Armii Krajowej oraz jeden z ideowych przywódców Szarych Szeregów. Autor wielu książek, w tym powieści „Kamienie na szaniec”.

Najważniejszym organem SU jest Rada Samorządu Uczniowskiego wyłaniana w demokratycznych wyborach. Wybory do Rady Samorządu Uczniowskiego są: powszechne równe tajne

W skład Rady Samorządu Uczniowskiego przeważnie wchodzi: przewodniczący Rady Samorządu Uczniowskiego zastępca przewodniczącego Rady Samorządu Uczniowskiego sekretarz Często powołuje się też różnego rodzaju sekcje, np. dekoracyjną lub porządkową.

Zadania Rady Samorządu Uczniowskiego: prawo do przedstawiania radzie szkoły, radzie pedagogicznej oraz dyrektorowi wniosków i opinii we wszystkich sprawach szkoły prawo do organizacji życia szkolnego prawo do redagowania i wydawania gazety szkolnej w porozumieniu z dyrektorem, prawo do organizowania działalności kulturalnej, oświatowej, sportowej oraz rozrywkowej prawo wyboru nauczyciela pełniącego rolę opiekuna samorządu prawo do zapoznawania się z programem nauczania, jego treścią, celem i stawianymi wymaganiami

Przykładowe działania Rady Samorządu Uczniowskiego: organizacja zabaw i imprez okolicznościowych(walentynki, święto wiosny, dzień kobiet itp.) wydawanie gazetki szkolnej zbieranie opinii uczniów powołanie Komisji Skarg współpraca z organizacjami działającymi na rzecz społeczności lokalnej. zorganizowanie dnia orientacji zawodowej

Prezentację przygotowały: Dominika Starczewska i Daria Chyra Dziękujemy za uwagę!