Realizacja przez szkoły województwa śląskiego Krajowego Programu Zapobiegania Narkomanii w roku 2009 (materiał opracowany w oparciu o informacje przekazane.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Pomoc psychologiczno –pedagogiczna w szkole ponadgimnazjalnej
Advertisements

Wydział Edukacji i Spraw Społecznych
Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych m.st. Warszawy
Biuro Polityki Społecznej Urzędu m.st. Warszawy
Program wychowawczy szkoły i program profilaktyki
SYTUACJE KRYZYSOWE W SZKOLE
Realizacja godzin wynikających z Art. 42 ust. 2 pkt
Wnioski z realizacji zadań nadzoru pedagogicznego
Organizacja nauczania indywidualnego
Kontrole doraźne w roku szkolnym Kontrole doraźne -71 na wniosek : organu prowadzącego szkołę lub placówkę - 4 Rzecznika Praw Obywatelskich.
przeprowadzonych w przedszkolach województwa wielkopolskiego
Konferencja psychologów/pedagogów szkolnych w Rudzie Śląskiej
Przyjęty przez Radę Ministrów 13 stycznia 2004 r.
INDYWIDUALIZACJA PRACY Z DZIECKIEM W WIEKU PRZEDSZKOLNYM W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI.
WYDZIAŁ KSZTAŁCENIA PRZEDSZKOLNEGO, PODSTAWOWEGO I GIMNAZJALNEGO Gdańsk, dnia 27 sierpnia 2009 r. Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Podstawy Pomocy Psychologicznej
Wychowanie Profilaktyka problemów dzieci i młodzieży
Rola poradni w rozpoznawaniu potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych dzieci oraz udzielaniu wsparcia merytorycznego dyrektorom w zakresie.
Jestem aktywny i aktywizuję innych
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
Barbara Łaska Wydział Wspierania Rozwoju Kuratorium Oświaty w Łodzi
Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna wspomaga szkołę w realizacji zadań wychowawczych Opracował zespół w składzie: Joanna Brzoskowska PP-P Nr 2 Gdańsk,
Stowarzyszenie Pomocy Dzieciom „Bratek” w Barlinku ( Barlinek, ul
PORADNIA PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA W SUWAŁKACH
DZIAŁANIA PROFILAKTYCZNE W SZKOLE
Przemoc w rodzinie Niebieska Karta.
Aneta Żurek RODN „WOM” Częstochowa
WYDZIAŁ KSZTAŁCENIA PRZEDSZKOLNEGO, PODSTAWOWEGO I GIMNAZJALNEGO Gdańsk, dnia 26 sierpnia 2008 r. Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
Profilaktyka to wszelkie działania podejmowane w celu zapobiegania jakiemuś zjawisku, ochrona przed niepożądanym skutkiem jakiegoś zjawiska TYPY PROFILAKTYKI.
Kuratorium Oświaty w Rzeszowie
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkołach
Rola biblioteki szkolnej w organizacji czasu wolnego uczniów jako formy przeciwdziałania zagrożeniom Łańcut,
Wyniki badań dotyczące wdrożenia rozporządzenia o nadzorze pedagogicznym.
Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Białymstoku
BEZPIECZNA SZKOŁA Profilaktyka jako element przeciwdziałania negatywnym zjawiskom wśród dzieci i młodzieży.
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ 2014/2015
 Dla uczniów z orzeczeniem: o potrzebie indywidualnego obowiązkowego, rocznego przygotowania przedszkolnego indywidualnego nauczania  Dla uczniów z opinią.
Wyniki i wnioski ewaluacji Przedszkola nr 10 w Będzinie
Inne ważne informacje Ostrołęka; 5 i 7 marca 2014 r.
KONTROLE PLANOWE odbyły się pod kątem sprawdzenia: 1.Zgodności realizacji wybranych zajęć edukacyjnych z ramowymi planami nauczania w publicznym gimnazjum.
NARADA Z DYREKTORAMI SZKÓŁ I PLACÓWEK OŚWIATOWYCH Radom, 4 września 2015 roku.
Priorytety Ministra Edukacji Narodowej i Sportu na rok szkolny 2005/2006.
Kontrole planowe przeprowadzono w zakresie: 1.Zgodności realizacji wybranych zajęć edukacyjnych z ramowymi planami nauczania w publicznym gimnazjum (w.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Kontrole planowe Szkoły podstawowe Ośrodki doskonalenia nauczycieli Poradnie psychologiczno-pedagogiczne Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym.
Przeciwdziałanie powszechności DOPALACZY i innych środków psychotropowych, jako priorytet dla szkół i placówek w roku szkolnym 2015/2016.
Kontrole planowe przeprowadzono w zakresie: 1.Realizacji przez szkołę obowiązku prowadzenia zajęć wychowania fizycznego (w 125 szkołach podstawowych).
ZADANIA SZKOŁY W WALCE Z DOPALACZAMI Agnieszka Siczek – doradca metodyczny Radomski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli ul. J. Słowackiego 17 ul. J. Słowackiego.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Rządowy program na lata „Bezpieczna i przyjazna szkoła” Założenia programu i efekty jego realizacji w 2014 r. Data Ogólnopolski program Komendy.
PORADNIE PSYCHOLOGICZNO - - PEDAGOGICZNE Hanna Śniatała Renata Scholtz.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
Wykaz Krajowych i Narodowych Programów Profilaktyki – zawierających zadania resortu edukacji.
Program profilaktyki Szkoły Podstawowej Nr 94 w Warszawie
Profilaktyka 2017 Łódź, 3 marca 2017 r. Wydział Edukacji DSS UMŁ.
ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Zmiany w statutach przedszkoli po reformie oświaty 2017
Profilaktyka to wszelkie działania podejmowane w celu zapobiegania jakiemuś zjawisku, ochrona przed niepożądanym skutkiem jakiegoś zjawiska TYPY PROFILAKTYKI.
Aneta Żurek RODN „WOM” Częstochowa
BEZPIECZNA SZKOŁA+ 20 marca 2018 r..
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Kształcenie specjalne
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA WEDŁUG AKTUALNYCH PRZEPISÓW PRAWA – cz. 3 Elżbieta Doroszuk
KIM JEST SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY?
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

Realizacja przez szkoły województwa śląskiego Krajowego Programu Zapobiegania Narkomanii w roku 2009 (materiał opracowany w oparciu o informacje przekazane ze szkół) st. wizytator Aleksandra Radzioch-Dzienis

Podstawa prawna: 1. Ustawa o przeciwdziałaniu narkomanii z dnia 29 lipca 2005 r. (Dz. U. z 2005 r. Nr 179, poz.1485 z późn. zmianami). 2. Rozporządzenie MENiS z dnia 31 stycznia 2003 r. w sprawie szczegółowych form działalności wychowawczej i zapobiegawczej wśród dzieci i młodzieży zagrożonej uzależnieniem (Dz. U. z 2003r. Nr 26, poz. 226).

Liczba szkół, które dokonały rozpoznania i diagnozowania zagrożeń związanych z uzależnieniem od substancji psychoaktywnych.

Liczba szkół posiadających procedury postępowania w sytuacjach szczególnych zagrożeń związanych ze środkami odurzającymi i substancjami psychoaktywnymi.

Liczba szkół, w których w roku 2009 były realizowane programy profilaktyczne dotyczące uzależnienia uczniów od narkotyków

Liczba szkół dokonujących systematycznej oceny efektów podejmowanych działań wychowawczych i zapobiegawczych dotyczących narkomanii

Liczba szkół, w których zadania zawarte w programie profilaktyki obejmują obszar profilaktyki pierwszorzędowej (uniwersalnej).

Liczba szkół, w których zadania zawarte w programie profilaktyki obejmują obszar profilaktyki drugorzędowej (selektywnej i wskazującej).

Liczba uczniów korzystających z poradni psychologiczno- pedagogicznych w związku z używaniem narkotyków

Liczba nauczycieli przeszkolonych z zakresu profilaktyki narkomanii

Liczba rodziców, którzy wzięli udział w edukacyjnych spotkaniach grupowych z zakresu profilaktyki uzależnień

Wnioski: 1. Profilaktyka uzależnień, w tym profilaktyka narkomanii jest ważnym i wciąż aktualnym zadaniem rodziców, nauczycieli i innych podmiotów działających na rzecz bezpieczeństwa i wychowania dzieci i młodzieży. 2.Działania z obszaru profilaktyki uzależnień (w tym narkomanii) winny być podejmowane we wszystkich szkołach/ placówkach w województwie. 3.Formy i metody pracy z dziećmi i młodzieżą należy dostosować do wieku podopiecznych i potrzeb wynikających z przeprowadzonej diagnozy środowiskowej.

Dziękuję za uwagę