Kierowanie twórczością w organizacji

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Samoocena.
Advertisements

"Jak skutecznie zatrudniać i ukierunkować pracowników w przedsiębiorstwie !" … By Rafał Rejzerewicz.
Metaprogramy Metaprogramy są to utrwalone na nieświadomym poziomie umysłu schematy postępowania, które wywierają wpływ na sposób, w jaki postrzegasz otaczającą.
Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ
Psychologia Zarządzania
POZNAWCZE SKŁADNIKI PROCESU TWÓRCZEGO
Rozmowa kwalifikacyjna
Przedsiębiorca i przedsiębiorczość
Proces decyzyjny w sektorze publicznym
TECHNIKA Pewien sposób wykonywania zadania ruchowego. Jest to ściśle określony ruch człowieka, którego celem jest najefektywniejsze rozwiązanie zadania.
Co wpływa na jakość życia w późnym okresie dorosłości ?
Czynniki wpływające na motywację wewnętrzną
Wspieranie rozwoju indywidualnego ucznia gimnazjum
GRUPOWE ROZWIĄZYWANIE PROBLEMÓW
KULTURA ORGANIZACYJNA
Jak motywować dziecko do nauki?
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Planowanie działań.
Konformizm Konformizm to zmiana zachowania lub opinii osoby, która spowodowana jest rzeczywistym lub wyobrażonym naciskiem ze strony osoby lub grupy osób.
Napięcie emocjonalne i stres
Samoocena mgr Paulina Hapka.
Dobra reklama, czyli coś między małpą a robotem
KREATYWNOŚĆ TWÓRCZOŚĆ.
Teoria społecznego uczenia się
WYKŁAD VI GRUPY I ZESPOŁY
WYKŁAD III MOTYWACJA DO PRACY.
PSYCHOLOGIA HUMANISTYCZNA
Techniki pracy z motywacją Zajęcia 4
MODELE EDUKACJI „Zdolności człowieka do radości ze wszystkiego, co żyje, do emanowania zdolnościami na otaczający go świat, do „bycia zainteresowanymi”’
RADY DLA WSZYSTKICH, KTÓRZY CHCĄ BYĆ DOBRYMI RODZICAMI
Emocje automatyczne i refleksyjne zmieniają nasze postrzeganie
Psychologia w zarządzaniu
Psychologia w zarządzaniu
Dydaktyka ogólna.
DEPRESJA WYMIARY DEPRESJI.
Kształtowanie poczucia własnej wartości u dzieci.
MOTYWACJA - OSIĄGANIE SUKCESU W PRACY
AUTOMOTYWACJA.
Automotywacja czyli jak sprawić aby mi się chciało chcieć
ROLA MOTYWACJI W ROZWOJU OSOBOWYM UCZNIA
Co chcieliśmy osiągnąć?
Mechanizm komunikacji wewnętrznej jako integralny element doskonalenia systemu zarządzania jednostką. Doświadczenia Urzędu Miejskiego w Gliwicach Warszawa,
Późne dzieciństwo - okres wczesnoszkolny
Jak dochodzi do zmiany? Refleksja Samoświadomość Decyzja Robię coś albo nie robię Działania, działania, działania.
Szkolny katalog motywowania uczniów do nauki. Naczelna zasada Stwórzmy możliwości osiągania drobnych sukcesów indywidualnych każdemu uczniowi.
KIEROWANIE WŁASNYM ROZWOJEM – WARUNEK SUKCESU ŻYCIOWEGO
PSYCHOGIA BOHATERA WEDŁUG TERAPII KREATYWNEJ.
Autor: Grzegorz Rogala, ”Concordia – Konsorcjum szkoleniowe” www
Jak konsekwentnie postępować z dzieckiem?
Postawa asertywna.
Istotne zjawiska w psychoterapii grupowej w modelu poznawczo-behawioralnym - dr Mirosława Jawor.
Motywowanie uczniów do aktywności sportowej
Personal Management w bibliotece
Alternatywny slajd początkowy – animacja logotypu załączona jako film, w trybie prezentacji animację należy uruchomić poprzez kliknięcie w grafikę.
Z. Korzeniewski, DODN Co przeszkadza w twórczym myśleniu? Z. Korzeniewski przedstawia…
Jak nastolatkowie radzą sobie ze stresem ?
Projekt „Rozwój Kompetencji – doskonalenie zawodowe nauczycieli szansą na lepsze jutro dla oświaty” Będzin, 12 marca 2014 r. T WÓRCZA AKTYWNOŚĆ DZIECI.
Metoda sześciu kapeluszy
Zachowania organizacyjne - ćwiczenia 2
Informacje dla Rodziców. * stan zdrowia (dziecko leczone - choroba przewlekła) * niski lub obniżony poziom rozwoju intelektualnego, * nieharmonijny rozwój.
Motywowanie do nauki – rola rodzica. Na brak motywacji ucznia do nauki wpływają różne czynniki Związane z uczniem Związane z domem Związane ze szkołą.
Tracy: praca z klientką (model poznawczo-behawioralny)
Nurty zarządzania – Szkoła stosunków miedzyludzkich.
Profiler™ Podstawowe informacje Dr Paweł Wójcik Sylwia Pawłowska Sierpień 2016.
Sposoby radzenia sobie ze stresem
Nowe zarządzanie publiczne budżet zadaniowy- dobre praktyki
Proces przewodzenia i kontrolowania
,,Zostań ogrodnikiem własnego umysłu”
DEPRESJA jest chorobą i ma charakter długotrwały Charakterystyczny dla depresji jest podwyższony poziom lęku.
Co chcieliśmy osiągnąć?
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Zapis prezentacji:

Kierowanie twórczością w organizacji Wykład 4 Czynniki blokujące i sprzyjające twórczemu myśleniu

Bariery dla twórczości: Indywidualne – związane np. ze sposobem myślenia, postawami, wyznawanymi wartościami, obrazem siebie, itp. Organizacyjne – związane ze strukturą organizacji, jej kulturą (wartości), itp. Stymulatory twórczości (tutaj zasygnalizowane, a szerzej na innym wykładzie): Podmiotowe Organizacyjne

Bariery indywidualne Sztywne schematy myślenia Bariery strategiczne Bariery oparte na wartościach Bariery percepcyjne Bariery wynikające z obrazu samego siebie

Schematy myślenia Zwracamy uwagę na pewną część informacji ignorując resztę Przykłady schematów: Zawsze robiliśmy w ten sposób i było dobrze Liczy się doświadczenie – to jedyny sposób nauczenia się czegoś Jest tylko jedno wyjście z tej sytuacji Gdzie kucharek sześć tam nie ma co jeść

Zalety i wady schematów myślowych Dostrzegamy to co najważniejsze z pewnego punktu widzenia Korzystamy z doświadczeń, które przyniosły nam sukces Oszczędzamy czas (nie wyważamy „otwartych drzwi”) Wady: Bezużyteczna „fiksacja” na jednym rozwiązaniu Bezradność gdy schemat zawodzi Szybka rezygnacja z działania w sytuacji porażki

Bariery percepcyjne Schematy percepcyjne, czyli: Nadmierne skoncentrowanie na czymś uwagi Niedostrzeganie (w sensie dosłownym) pewnych elementów Trudności ze zmianą perspektywy spostrzegania

Bariery strategiczne Nadmierny krytycyzm Nadmierna analityczność – zbyt wczesne przyglądanie się szczegółom Wewnętrzny recenzent realności rozwiązań Tendencja do sztywnego opierania się na wcześniejszych doświadczeniach lub określonych technikach Niedostrzeganie zmian w sytuacji Koncentrowanie się na wąskim zakresie możliwości rozwiązań Zbyt poważne podejście do problemu (brak humoru)

Bariery oparte na wartościach Osobiste przekonania i wartości (np. etyczne) mogą ograniczać zakres możliwych rozwiązań

Bariery wynikające z obrazu samego siebie Nieśmiałość Brak wiary w siebie i swoje pomysły Lęk przed niepowodzeniem Lęk przed oceną społeczną

Bariery organizacyjne Nadmierna kontrola menedżerska Potrzeba natychmiastowych efektów Zbyt długa analiza pomysłów Sztywne struktury hierarchiczne Pomijanie drobnych rozwiązań Cięcie kosztów działów badawczo-rozwojowych za wszelką cenę Hołdowanie zasadzie „orientacji rynkowej” Przekonanie, że tylko niektóre osoby są twórcze

Stymulatory twórczego myślenia Kontrolowane procesy grupowe Efekt synergii Emocje i stany emocjonalne Radość Ciekawość Motywacja Autonomiczna i instrumentalna

Motywacja autonomiczna i instrumentalna M. autonomiczna M. instrumentalna Stymulatory Poznanie czegoś (nowe obiekty, nowe informacje) Postrzeganie wyzwania w nowej sytuacji Zadanie stawiane samemu sobie Ukierunkowanie na cel, zadanie stawiane zewnętrznie Nakaz, przymus wykonania zadania Odczuwane emocje, uczucia (które mogą stać się stymulatorami) Ciekawość Zdziwienie Emocje związane z JA – poczucie własnej wartości Obawa przed karą Nadzieja na nagrodę Poczucie skuteczności Poczucie kontroli Podstawowy mechanizm Pozytywne sprzężenie zwrotne między czynnością lub efektem a emocjami Negatywne sprzężenie zwrotne między czynnością lub efektem a emocjami Efekt Utrzymanie istniejących struktur systemu – podtrzymywanie działania Wytwarzanie i przechodzenie do nowych stanów rzeczywistości – dążenie do zakończenia zadania Źródła regulacji aktywności Zaangażowanie JA (waga zadania dla podmiotu) Utożsamianie z zadaniem (zadanie, definiujące podmiot) Samonapędzanie się motywacyjne (najczęściej spowodowane przyjemnymi odczuciami) Zaangażowanie zadaniowe Zewnętrzne kary i nagrody Spadek motywacji po osiągnięciu celu Opracowanie na podstawie: Tokarz, 2005