Dr inż. Bożena Mielczarek

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Leszek Smolarek Akademia Morska w Gdyni 2005/2006
Advertisements

Leszek Smolarek Akademia Morska w Gdyni 2005/2006
Leszek Smolarek Akademia Morska w Gdyni 2005/2006
Leszek Smolarek Akademia Morska w Gdyni 2005/2006
Servicearten Sposoby serwowania -
Symulacja zdarzeniowa i procesowa
Dr inż. Bożena Mielczarek Wprowadzenie do Areny. Zadanie domowe nr 5.
Wprowadzenie do Areny. Zadanie domowe nr 5
Dr inż. Bożena Mielczarek Wprowadzenie do Areny. Zadanie domowe nr 5.
Środki transportu zgłoszeń
Dr inż. Bożena Mielczarek
ANALITYCZNE MODELE SYSTEMÓW KOLEJKOWYCH
Elementy kombinatoryki
Wykład 4 Rozkład próbkowy dla średniej z rozkładu normalnego
Raport o rynku franczyzowym w Polsce Edycja 2009.
TEORIA KOLEJEK opracowanie na podstawie :
TEORIA KOLEJEK opracowanie na podstawie :
TEORIA KOLEJEK opracowanie na podstawie :
Zadanie 1.
Metody Symulacyjne w Telekomunikacji (MEST) Wykład 4: Generowanie zdarzeń  Dr inż. Halina Tarasiuk p. 337, tnt.tele.pw.edu.pl.
KILKA SŁÓW O ZAWODZIE KELNERA.
Konstrukcja, estymacja parametrów
BIBLIOTEKI GŁÓWNEJ AMW
Biuro turystyczne Dr inż. Bożena Mielczarek. Sprzedaż wczasów zBiuro turystyczne Akropol uważa, że w lecie 2014 roku popyt na wczasy do Grecji będzie.
Dr inż. Bożena Mielczarek
Wprowadzenie do Areny, cz.2 Model punktu ksero.
Dr inż. Bożena Mielczarek Wprowadzenie do Areny, cz.2 Model punktu ksero.
Ćwiczenia 3: System kolejkowy
Biuro turystyczne Dr inż. Bożena Mielczarek. Sprzedaż wczasów zBiuro turystyczne Akropol uważa, że w lecie 2014 roku popyt na wczasy do Grecji będzie.
Statystyka – zadania 4 Janusz Górczyński.
Regulamin przedmiotów: Modelowanie symulacyjne Modelowanie i prognozowanie symulacyjne Wymagania. Sposób zaliczenia Dr inż. Bożena Mielczarek 311 B1
Dr inż. Bożena Mielczarek Wprowadzenie do Areny. Zadanie domowe nr 5.
Sprawdzian w szóstej klasie
Systemy kolejkowe - twierdzenie Little’a
Symulacja dyskretna Dr inż. Bożena Mielczarek. Model podstawowy (Książka rozdz.8.2) Zadanie: Wyroby wprowadzane są na halę produkcyjną zgodnie z rozkładem.
Zadanie 1.
Symulacja dyskretna Dr inż. Bożena Mielczarek. Model nr 2. (Książka rozdz.8.3, str )  Wyroby napływają w tempie opisanym rozkładem wykładniczym.
Szkolenie dla bibliotekarzy MATERIAŁ POMOCNICZY KURS E-LEARNINGOWY O FINANSACH… KWESTIE TECHNICZNE Projekt realizowany z Narodowym Bankiem Polskim w.
Dr inż. Bożena Mielczarek Wprowadzenie do Areny Model punktu ksero.
Wnioskowanie statystyczne
Dr inż. Bożena Mielczarek Wprowadzenie do Areny. Ryzy papieru.
Dr inż. Bożena Mielczarek Wprowadzenie do Areny, cz.2 Model punktu ksero.
ZAWÓD KELNER Szkoła – Zawód – Praca.
Przenoszenie błędów (rachunek błędów) Niech x=(x 1,x 2,...,x n ) będzie n-wymiarową zmienną losową złożoną z niezależnych składników o rozkładach normalnych.
Literatura Dr Agnieszka Systemy masowej obsługi 7 Koronacki J.,.
Dr inż. Bożena Mielczarek
Symulacje w arkuszu kalkulacyjnym Excel1 1 czerwca 2004 PRYWATNE POGOTOWIE w WARSZAWIE Małgorzata Nosko Wojciech Wosik.
Cafe D. Pownd. Cafe D. Pownd:  Stołówka studencka  Dla 550 studentów The National Academy of Liberal Arts  Otwarta 7:00-19:00 w dni powszednie, zamknięta.
City Assistance Małgorzata Baranowska Przemysław Zaborowski.
Wyniki ankiety ewaluacyjnej Kierunek: GEOGRAFIA II st. Studia stacjonarne 2014.
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE W ZAWODZIE. Egzamin potwierdzający kwalifikacje w zawodzie jest przeprowadzany: a. z zakresu danej kwalifikacji wyodrębnionej.
Organizacja przestrzeni bibliotecznej (jak kino stało się biblioteką)
MACHINE REPAIR Symulacja z arkuszem kalkulacyjnym Magdalena Gołowicz Agnieszka Paluch.
Masz pytania – zadzwoń stac. (032) / kom: Realizacja zamówienia przez sklep Klient złożył zamówienie poprzez komórkę/komputer, więc.
California Cooperative Bank Jakub Bielecki. California Cooperative Bank Plan prezentacji  1. Przedstawienie problemu  2. Założenia modelu  3. Wyniki.
Logistyka – Ćwiczenia nr 6
Odczytywanie wykresów Radosław Hołówko Konsultant: Agnieszka Pożyczka.
Systemy odnawiania zapasu
Parametry rozkładów Metodologia badań w naukach behawioralnych II.
Kipfenberg-Grösdorf.. Praca na stanowisku służby pięter: Główne zajęcia to: Ścieranie kurzy Ścielenie łóżek Mycie okien Odkurzanie jednostek mieszkalnych.
Telekomunikacja Bezprzewodowa (ćwiczenia - zajęcia 10,11)
przeprowadzania egzaminów potwierdzających kwalifikacje w zawodzie
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2018 ROK
RAPORT Przygotowany dla Urzędu Miasta Stołecznego Warszawy
TAJEMNICZY KLIENT URZĄD DZIELNICY BIELANY RAPORT Z BADANIA
TAJEMNICZY KLIENT URZĄD DZIELNICY WESOŁA
O naszym miniprzedsiębiorstwie
TAJEMNICZY KLIENT URZĄD DZIELNICY WESOŁA RAPORT Z BADANIA
TAJEMNICZY KLIENT URZĄD DZIELNICY Białołęka
RAPORT Przygotowany dla Urzędu Miasta Stołecznego Warszawy
Zapis prezentacji:

Dr inż. Bożena Mielczarek Model baru Dr inż. Bożena Mielczarek

Model baru Kierownictwo baru studenckiego „Nakarmiony Żak” chce przyjrzeć się efektywności pracy swojego personelu w porze obiadowej między 12 a 16-tą. Studenci pojawiają się pojedynczo lub grupkami wg następujących schematów: pojedynczo, według rozkładu wykładniczego o średniej 2 minuty. Grupkami: 2, 3, lub 4 osoby; czas pomiędzy kolejnymi przybyciami to rozkład wykładniczy o średniej 4 minut; Po przybyciu do baru studenci są traktowani niezależnie (bez względu na to, czy przybyli pojedynczo czy w grupie). 20% ogółu studentów wpada na kawę (wypicie kawy i rozmowa z przyjaciółmi zajmie im (5,10,15) minut w rozkładzie trójkątnym), natomiast pozostali będą chcieli zamówić coś do jedzenia (spożycie posiłku zajmie im od 15 do 25 minut). Studenci najpierw zatrzymują się przed stanowiskiem zamawiania i wydawania potraw: czas „zamawiania” to rozkład trójkątny o parametrach 1, 2, 4 minuty, natomiast czas „wydawania” – trójkątny (2,3,5) minuty. Czynność Zamawiania i Wydawania realizuje ten sam pracownik. Przy kolejnym stanowisku (Kasa) klient płaci za zamówione danie, co zajmuje od 30 sekund do dwóch minut w rozkładzie równomiernym.

Model baru Klienci wchodzą do jadalni mającej pięć czteroosobowych stolików i siadają na wolnym miejscu (niekoniecznie z przyjaciółmi). Po posiłku student opuszcza bar. Obecnie pracuje 4 pracowników na stanowisku zamawiania i wydawania oraz jeden w kasie. Aby nie dopuścić do wyczekiwania na miejsce przy stoliku, kierownictwo baru wprowadziło prosty system kartowy. Każdy wchodzący student dostaje przy wejściu specjalną kartę, którą zwraca wychodząc. Pobieranie i oddawanie kart trwa dokładnie 10 sekund. Jeżeli nie ma aktualnie kart, klienci oczekują w holu (nie podchodzą do stanowiska Zamawiania_Wydawania). Zauważono, że długa kolejka (6 i więcej czekających osób) działa odstraszająco i klienci opuszczają bar.

Model baru Zbierz dane z 5 powtórzeń. Każde powtórzenie = 4 godziny, bazowe jednostki=minuty Wyniki Podaj średnie długości wszystkich kolejek. Gdzie tworzy się najdłuższa kolejka? Ilu przybyło klientów pojedynczo a ile grupkami? Ilu klientów opuściło bar nie wchodząc do jadalni? Ile miejsc jest średnio zajętych w jadalni? Ile czasu trwa obsługa w barze poczynając od momentu pobrania karty do momentu oddania jej z podziałem na studentów zabierającej posiłek i tych którzy zdecydowali się na spożycie na miejscu

Model baru

Model baru –wchodzą klienci Klienci przychodzą grupkami po 1,2, 3 lub 4 osoby z tym samym prawdopodobieństwem Zgłoszenia napływają pojedynczo

Model baru Podział na „kawoszy”

Model baru Czynność Zamawiania i Wydawania realizowana jest przez tego samego pracownika

Model baru Stanowiska mają różną liczbę „kanałów obsługi”

Model baru Pobranie karty: stanowisko KARTA jest zajmowane Oddanie karty: stanowisko KARTA jest zwalniane

Wyniki (inne niż w pytaniach)

Wyniki (inne niż w pytaniach)

Zadanie dodatkowe Wykres dynamiczny prezentujący aktualną liczbę (1) zajętych (2) wolnych miejsc w jadalni