JĘZYK POLSKI W KLASIE IV-VI

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
POLECANE NOWOŚCI WYDAWNICZE
Advertisements

Biblioteka szkolna „W bibliotece znajdziesz wszystko, czego chcesz, starą prawdę, mądrą bajkę, piękny wiersz” (Krystyna Wodnicka)  
dydaktyka ogólna WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów i 15 godzin ćwiczeń
Zadania doradcy metodycznego zgodnie z Rozporządzeniem MEN i S o placówkach z dnia 23 kwietnia 2003r.
„Nowa Polszczyzna” „Nowa Polszczyzna”, metodyczny dwumiesięcznik dla nauczycieli języka polskiego (pięć numerów rocznie), pojawiła się na edukacyjnym rynku.
Kształtowanie kompetencji czytelniczych-
Zanim wybierzesz program nauczania
METODA PROJEKTU Metoda ta polega na samodzielnym realizowaniu przez uczniów zadania przygotowanego przez nauczyciela na podstawie wcześniej ustalonych.
Nadzór pedagogiczny nad szkoleniem zawodowym
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Istnieje coś rzadszego od talentu - talent do tego, by dostrzec talent. … Elbert Hubbart.
Arleta Szychiewicz-Łypko
R A P O R T Z E W A L U A C J I OBSZAR : 2. Procesy zachodzące w szkole. Procesy zachodzące w szkole służą realizacji przyjętej w szkole koncepcji.
PEDAGOGICZNA BIBLIOTEKA WOJEWÓDZKA W KIELCACH
Biblioteka Pedagogiczna w Kazimierzy Wielkiej
ROK SZKOLNY 2013/2014. Nr for my FormaOsoba prowadzącaLiczba godzin Cena 232Jak pracować w klasie IV na lekcjach języka polskiego? Refleksje nauczyciela.
Roman Sowa Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Kielcach
SZKOŁY PONADGIMNAZJALNE ROK SZKOLNY 2012/2013. Nr formy FormaOsoba prowadzącaLiczba godzin Cena 212Co młody polonista wiedzieć powinien? M. Acalska15120.
Zespołu Szkół nr 1 w Zakrzówku
Jak z wykorzystaniem literatury prowadzić ciekawe zajęcia z uczniami realizujące zadania wychowawcze szkoły Bożena Prażmo, maj 2011 r.
INTERdyscyplinarny program nauczania BLOKowego przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i informatyki w gimnazjum Biologia, Chemia, Fizyka, Geografia, Informatyka.
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł PONADGIMNAZJALNYCH NR 2 W MYS Ł OWICACH ZNAM KONCEPCJĘ PRACY MOJEJ SZKOŁY.
SPECJALNOŚĆ NAUCZYCIELSKA NA STUDIACH I i II STOPNIA FILOLOGIA POLSKA OFERTA.
Wydawnictwo STENTOR prezentuje
jako atut i element prestiżu nowoczesnej szkoły”
Metodyka nauczania języka polskiego Wykład 2 Proces planowania w edukacji polonistycznej Dr Krzysztof Koc.
Konspekt, a scenariusz (teza 13).
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
Sposoby archiwizacji zajęć dydaktycznych
Biblioteka szkolna Zespołu Szkół w Regnowie
Planowanie programu działań rozwijających umiejętność pisania
ale (a może przede wszystkim)
Układ podręcznika To już znasz ćwiczenia literackie i językowe odwołujące się do wiedzy i umiejętności z gimnazjum ćwiczenia literackie i językowe odwołujące.
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
Realizacja podstawy programowej w klasach IV –VI szkoły podstawowej poprzez różne formy aktywności,cz.4 Małgorzata Tubielewicz.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
PROGRAMY NAUCZANIA INNOWACJE PEDAGOGICZNE PROGRAMY AUTORSKIE
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
ROK SZKOLNY 2014/2015. Nr for my FormaOsoba prowadzącaLiczba godzin Cena 250Matura Analiza i interpretacja tekstów kultury I. Rostankowska1080 zł.
Co to jest sieć? To forma pracy, która pozwala dzielić się wiedzą, wymieniać doświadczeniami, wspólnie opracowywać rozwiązania stosowane w szkolnej praktyce.
Oferta edukacyjna dla nauczycieli historii i wiedzy o społeczeństwie SP i G na rok szkolny /201 5.
Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie studentów w treści teoretyczne, niezbędne.
„ E-valesco znaczy wzmocnić ” Płock, wrzesień 2013 r.
Propozycje form szkoleniowych WOM dla nauczycieli historii i wiedzy o społeczeństwie na rok szkolny 2014/2015.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
„ZESZYTY SZKOLNE”. Kwartalnik wydawany przez Wydawnictwo Piotra Marciszuka „Stentor”
Do wymagającego czytelnika, na wprost wychodzi „Polonistyka”!
Przygotowaliśmy: -praktyczne narzędzia dla nauczycieli: -ramowy plany pracy wychowawczej, -ramowy program zajęć pozalekcyjnych, -scenariusze lekcji,
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Biblioteka szkolna we współczesnym świecie
O ile dom rodzinny, biblioteka wspomagają rozwój czytelnictwa, o tyle szkoła jest tym miejscem, w którym decyduje się przyszłość słowa drukowanego. Szkoła.
PEDAGOGICZNA BIBLIOTEKA WOJEWÓDZKA w Katowicach, Filia w BYTOMIU.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Dorobek zawodowy nauczyciela kontraktowego mgr Nataliya Hrynchyshyn Gościno, lipiec 2005.
 12 września 2011 r. – godz spotkanie z Mentorem w szkole (sekretariat)  Praktyki ciągłe: – r.  Praktyki śródroczne: w trakcie.
Metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI. celeprzedmiotu:celeprzedmiotu:
Nadia Stankiewicz Portale edukacyjne. Jeden z lepszych... ● interklasa.pl ● interklasa.pl - największy portal edukacyjny, podzielony na trzy części: dla.
ZESPÓŁ SZKÓŁ SPECJALNYCH NR 6 W ŁODZI. Szkoła mieści się w pięknej, secesyjnej kamienicy w samym sercu miasta. Usytuowanie:
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2016/2017.
metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI
Materiały dla nauczyciela Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo
metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI
Pilotażowe wdrażanie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach Pilotaż skierowany jest do każdej szkoły, która chce.
Warsztat informacyjny Biblioteki Szkolnej Zespołu Szkół w Gogołowej
Edytorstwo naukowe.
Pakiet edukacyjny „Przeszłość to dziś” Zakres podstawowy i rozszerzony
Zapis prezentacji:

JĘZYK POLSKI W KLASIE IV-VI Język Polski w Szkole dla klas IV-VI - Blok humanistyczny  Kwartalnik (czasopismo ukazujące się raz na trzy miesiące. Często tego typu czasopisma mają znacznie większą objętość w porównaniu z miesięcznikiem) wydawca: Wydawnictwo Pedagogiczne ZNP , redaktor naczelny : prof. dr hab. Barbara Myrdzik

„ JĘZYK POLSKI W SZKOLE IV-VI” Kwartalnik przeznaczony dla nauczycieli polonistów, których wspomaga w prowadzeniu nowatorskich zajęć zgodnych z założeniami zreformowanej szkoły. Autorzy podkreślają związki kultury polskiej z dziedzictwem europejskim. Uczą także istnienia w kulturze, w jej wymiarze symbolicznym i aksjologicznym; podpowiadają, jak motywować uczniów do czytania lektur; prezentują zadania i ćwiczenia rozwijające twórcze myślenie.

O czasopiśmie ciąg dalszy… Rocznik 1999/2000 zawiera materiały metodyczne dla nauczycieli języka polskiego w klasach IV-VI. Prezentuje nowe programy nauczania, planowanie pracy i propozycje scenariuszy zajęć w systemie blokowym. W roku szkolnym 2000/2001 zaplanowano kontynuację otwartej formuły czasopisma-prezentację alternatywnych programów nauczania i związanych z nimi scenariuszy zajęć oraz tematykę wychowawczej roli literatury i warsztaty pisarskie jako formę rozwijania twórczości dziecka.

CZASOPISMO: - Nawiązuje do najlepszych tradycji oraz osiągnięć dydaktyki przedmiotu, - Pełni rolę pisma inspirującego, które zapewnia nauczycielowi utrzymanie należytego poziomu i wspomaga rozwój intelektualny uczniów, - Prezentuje nowoczesne metody nauczania, poświęcając wiele uwagi zagadnieniom dydaktycznym – literackim, - Podsuwa ciekawe tematy lekcji, nowatorskie interpretacje tekstów literackich, ciekawe rozwiązania metodyczne, - Ocenia i komentuje przebieg najważniejszych zjawisk w polskiej oświacie, - Zajmuje się reinterpretacją, badaniem i prostowaniem problemów, które były zakłamane w nauczaniu literatury.

Ponadto: - Zamieszcza gotowe scenariusze lekcji, ćwiczenia oraz praktyczne wskazówki metodyczne, które ułatwiają nauczycielom pracę dydaktyczną i chronią przed popełnianiem błędów merytorycznych. - Pismo otwiera swe łamy dla nauczycielskich artykułów metodycznych, sprawdzonych w praktyce - projektów lekcji, nowych interpretacji kanonu lekturowego, felietonów, recenzji publikacji adresowanych do szkoły; realizuje założenie „pismo rzetelnie nauczycielskie”;

- Dostarcza materiałów do prowadzenia zajęć pozalekcyjnych, np - Dostarcza materiałów do prowadzenia zajęć pozalekcyjnych, np. scenariuszy uroczystości okolicznościowych lub wskazówek do prowadzenia kółek zainteresowań; - Wspomaga szkolnych polonistów w uzyskiwaniu kolejnych stopni awansu zawodowego; - Poleca nowości wydawnicze, zamieszcza wskazówki dotyczące nowych lektur i podręczników; - Publikuje recenzje książek.