ROLA KOMPUTERA W ŻYCIE MŁODYCH LUDZI Z TERANU GMINY NIEPOŁOMICE OPRACOWANIE WYNIKÓW ANKIETY PRZEPROWADZONEJ WŚRÓD UCZNIÓW SZKÓŁ PODSTAWOWYCH I GIMNAZJÓW Z TERENU GMINY
Struktura wiekowa z podziałem na płeć: Ankiety zostały przeprowadzone anonimowo. Badaniem ankietowym zostały objęte dzieci i młodzież w wieku od 7 – 12 lat, 15 – 16 lat, brak młodzieży w wieku 13 – 14 lat. Wśród 30 ankietowanych: komputer posiada 20 osób, 10 osób komputera nie ma. Struktura wiekowa z podziałem na płeć: 7 lat – 1 mężczyzna, nie podano płci 8 lat – 3 mężczyzn, brak kobiet 9 lat – 7 mężczyzn, 4 kobiety 10 lat – 3 mężczyzn, 2 kobiety 11 lat – 3 mężczyzn, 2 kobiety 12 lat – 1 mężczyzna, brak kobiet 15 lat – 1 mężczyzna, 1 kobieta 16 lat – brak mężczyzn, 1 kobieta
ILOŚĆ CZASU SPĘDZONEGO PRZED KOMPUTEREM
ILOŚĆ CZASU SPĘDZONEGO PRZED KOMPUTEREM - ROZKŁAD PROCENTOWY (26 OSÓB ANKIETOWANYCH)
NAJCZĘŚCIEJ KOMPUTER UŻYWANY JEST DO: (30 osób ankietowanych)
ŹRÓDŁA POZYSKIWANIA NOWYCH GIER, PŁYT I PROGRAMÓW: (30 OSÓB ANKIETOWANYCH)
GRANIE W GRY KOMPUTEROWE, W KTÓRYCH STOSUJE SIĘ PRZEMOC: (30 OSÓB ANKIETOWANYCH) 33% PYTANYCH GRA W GRY KOMPUTEROWE, W KTÓRYCH STOSUJE SIĘ PRZEMOC
WIEDZA RODZICÓW NA TEMAT RODZAJÓW GIER DZIECI: (30 OSÓB ANKIETOWANYCH) 2/3 RODZICÓW ZNA GRY SWOICH DZIECI, 1/3 NIE WIE, BĄDŹ NIE JEST TYM ZAINTERESOWANA
2/3 RODZICÓW KONTROLUJE CZAS DZIECKA SPĘDZONY PRZED KOMPUTEREM WIEDZA RODZICÓW NA TEMAT ILOŚCI CZASU SPĘDZANEGO PRZED KMPUTEREM PRZEZ ICH DZIECI: ( 30 OSÓB ANKIETOWANYCH ) 2/3 RODZICÓW KONTROLUJE CZAS DZIECKA SPĘDZONY PRZED KOMPUTEREM
KONTROLA TREŚCI GIER PRZEZ RODZICÓW: ( 30 OSÓB ANKIETOWANYCH ) 43% RODZICÓW NIE KONTROLUJE TREŚCI GIER KOMPUTEROWYCH SWOICH DZIECI
ŚWIADOMOŚĆ WYBORU GIER DOSTOSOWANYCH DO WIEKU: ( 30 OSÓB ANKIETOWANYCH ) 33% ANKIETOWANYCH WYBIERA GRY KOMPUTEROWE PRZYPADKOWO
NAJBARDZIEJ INTERESUJĄCE KATEGORIE GIER WYBRANE PRZEZ RESPONDENTÓW: ( 30 OSÓB ANKIETOWANYCH)
CELE UŻYWANIA INTERNETU: ( 30 OSÓB ANKIETOWANYCH )
WNIOSKI: Zebrany materiał wskazuje na : Łatwy dostęp dzieci i młodzieży do komputerów, nawet jeżeli nie mają go w domu, Czas spędzony przed komputerem związany jest z dostępnością do niego, wiekiem osoby badanej i kontrola osób dorosłych, Dobór gier w tym gier związanych z przemocą jest świadomy przez ankietowanych, nie zawsze kontrolowany przez rodziców, Najczęściej wybierane są gry przygodowe, zręcznościowe, sportowe i logiczne, Internet najczęściej służy do szukania informacji, komunikowania się i obsługi poczty ( odpowiedzi na ten temat były najbardziej lakoniczne i niepełne). KONIEC