ROLA KOMPUTERA W ŻYCIE MŁODYCH LUDZI Z TERANU GMINY NIEPOŁOMICE

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Zdrowie największą wartością człowieka” Opracowanie: Alicja Krawczyk
Advertisements

Korzyści wynikające z korzystania z internetu.
Projekt „Edukacja informatyczna i ekologiczna – zrozumienie międzypokoleniowe” finansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu.
„Moje dziecko i Internet”
Projekt edukacyjny Spędzanie czasu wolnego przez młodzież z terenu miasta i gminy Wadowice.
SPĘDZANIE WOLNEGO CZASU
Komputer jako zagrożenie dla rozwoju dzieci klas I-III
STOP.
Komputer – więcej korzyści
PODSUMOWANIE ANKIETY DIAGNOZUJĄCEJ DEBATA UCZEŃ ATEN – DEMORKACJA BLIŻEJ SZKOŁY.
SPECYFIKA PRACY BIBLIOTEKARZA UCZELNI ARTYSTYCZNEJ W OPINII CZYTELNIKÓW – PRACOWNIK MERYTORYCZNY, DORADCA CZY PRZYJACIEL? mgr Sławomir Sobczyk Biblioteka.
Ankieta była anonimowa i objęła 80 Rodziców
MOJA SZKOŁA W LICZBACH Prezentacja projektu z zakresu przedmiotów przyrodniczych: matematyka, biologia, chemia. Projekt wykonała: Monika Wojtyła, kl.
KLASOWY KODEKS 2.0 KLASA V e ROK SZKOLNY 2013/2014
EWALUACJA 2012/2013 BEZPIECZEŃSTWO W SZKOLE
Gry komputerowe – rozwijają czy uzależniają?
BEZPIECZEŃSTWO DZIECI W INTERNECIE.
Telewizja, komputer, Internet
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ ZAWODOWYCH W GOLENIOWIE
CZAS WOLNY DZIECKA.
Pt: „Czy jesteś asertywny” Opracowała mgr Agata Kwaśniewska
Bezpieczeństwo dziecka w Internecie
Ankieta Ile czasu uczeń spędza przy klawiaturze, w internecie, oglądając telewizję? Ile czasu uczeń spędza ucząc się i czytając? W jakim celu korzystają.
Kodeks 2.0 „Szkoła z klasą 2.0” ma na celu wprowadzenie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno - komunikacyjnych w edukacji.
DEBATA SZKOLNA KODEKS 2.0..
GKRPA w PODKOWIE LEŚNEJ
TARGI
WYNIKI ANONIMOWEJ ANKIETY
Nawyki ekologiczne mieszkańców gminy Kępno
WYNIKI ANONIMOWEJ ANKIETY „BEZPIECZEŃSTWO W SIECI”
TEMAT Czy mądrze korzystamy z portali społecznościowych?
NETYKIETA, TIK I ŚWIADOMOŚĆ JĘZYKOWA MIESZKAŃCÓW NOWEJ WSI
przeprowadzona wśród mieszkańców GMINY BOGDANIEC
ANALIZA KWESTIONARIUSZA PROGRAMU COMENIUS, styczeń 2015
Dostępność Internetu a wyniki egzaminów próbnych Dr Jacek Stańdo Politechnika Łódzka.
KOMPUTER PRZYJACIEL CZY WRÓG ??.
Gimnazjum w Starym Kurowie, r.. Wyniki ankiety dla uczniów Gimnazjum w Starym Kurowie.
Wolontariat Wolontariat. TO TAKIE PROSTE!. POMOC BEZ WYCHODZENIA Z DOMU. Każdy z nas lubi siedzieć na komputerze i przeglądać internet, prawda? Chcemy.
Rola komputera i telewizji w życiu naszych dzieci?
PODSUMOWANIE ANKIET „MŁODZIEŻ AKTYWNA W ŻYCIU SPOŁECZNYM I POLITYCZNYM.” Ilość respondentów: 31 Mężczyzna:11 Kobieta:20 Średnia wieku:17 lat.
Wykonały: Karolina Filipczak Aleksandra Cieślak. miała na celu określenie oczekiwań uczestników spaceru odnośnie wyglądu naszego parku. Wyrazili swoje.
KODEKS 2.0 Gimnazjum Gminy Oleśnica im. Szarych Szeregów.
SZKOLNY KODEKS 2.0 GIMNAZJUM IM. KS. KAN. M. LIPSKIEGO 2013/2014.
DEBATA SZKOLNA.  Korzystamy z komputera pod opieką rodziców lub nauczycieli.  Zgłaszamy dorosłym wszystko, co wydaje nam się podejrzane lub złe.  Korzystamy.
Ginące zawody Szamotuły 2013.
Rola komputera w życiu naszych dzieci?
Liczba ankietowanych – 92 osoby Opracowały: Jolanta Lipińska Anna Burzan Marta Wiśniewska.
Dobre praktyki w Internecie. Ucz i ucz się z TIK:  korzystaj ze sprawdzonych źródeł;  korzystaj z multimedialnej bazy dydaktycznej szkoły na zajęciach.
(Nie)bezpieczna cyfrowa przestrzeń Warsztaty na Wojewódzkiej Konferencji Metodycznej „Bezpieczna+” Bezpieczeństwo w cyberprzestrzeni autor: Beata Rutkowska.
U ZALEŻNIENIA OD KOMPUTERA I INTERNETU ( WYNIKI BADANIA ANKIETOWEGO ) Tomasz Dziura Piotr Kosczielny Axel Szymanek.
Projekt z zakresu profilaktyki. Uczniowie klasy IIA Kamil Gwara Daniel Cichaczewski Konrad Gutowski Projekt wykonany pod opieką pedagoga Magdaleny Durki.
O czym powinni wiedzieć rodzice kupując dziecku komputer ? Opracowała Anna Cynowska.
PROJEKT EDUKACYJNY „WIEM CO JEM” WYCHOWANIE FIZYCZNE r.
PODSUMOWANIE ANKIETY O „ZAINTERESOWANIACH KOMPUTEROWYCH”
Projekt finansowany z Funduszu Rozwiązywania Problemów Hazardowych, będącego w dyspozycji Ministerstwa Zdrowia.
Spędzanie CZASU WOLNEGO
Koło miłośników gier komputerowych sem. I. 2015/2016 R. Stefańczyk.
Analiza wyników ankiety na temat Internetu Opracowali D.Gliniak i B.Prus Zespół Szkół Budowlanych im. Generała Józefa Bema we Wrocławiu.
Analiza wyników ankiety „Internet wsparcie czy zagrożenie ” oprac. Beata Zdrojewska, Magdalena Mike-Roczek.
Internet -przyjaciel czy wróg współczesnego młodego człowieka? Projekt wykonali Radosław Jarzyna i Dawid Gajewski.
Aleksander Kuliński klasa II A
BEZPIECZEŃSTWO DZIECI W SIECI INTERNET
„Uzależnienie od gier komputerowych i Internetu”
Bezpieczny internet – analiza ankiety dla rodziców
Bezpieczeństwo w sieci
KLUCZEM DO WIEDZY WCIĄŻ JEST CZYTANIE !.
PROGRAMY DO KONTROLI RODZICIELSKIEJ
PROGRAMY DO KONTROLI RODZICIELSKIEJ
Zapis prezentacji:

ROLA KOMPUTERA W ŻYCIE MŁODYCH LUDZI Z TERANU GMINY NIEPOŁOMICE OPRACOWANIE WYNIKÓW ANKIETY PRZEPROWADZONEJ WŚRÓD UCZNIÓW SZKÓŁ PODSTAWOWYCH I GIMNAZJÓW Z TERENU GMINY

Struktura wiekowa z podziałem na płeć: Ankiety zostały przeprowadzone anonimowo. Badaniem ankietowym zostały objęte dzieci i młodzież w wieku od 7 – 12 lat, 15 – 16 lat, brak młodzieży w wieku 13 – 14 lat. Wśród 30 ankietowanych: komputer posiada 20 osób, 10 osób komputera nie ma. Struktura wiekowa z podziałem na płeć: 7 lat – 1 mężczyzna, nie podano płci 8 lat – 3 mężczyzn, brak kobiet 9 lat – 7 mężczyzn, 4 kobiety 10 lat – 3 mężczyzn, 2 kobiety 11 lat – 3 mężczyzn, 2 kobiety 12 lat – 1 mężczyzna, brak kobiet 15 lat – 1 mężczyzna, 1 kobieta 16 lat – brak mężczyzn, 1 kobieta

ILOŚĆ CZASU SPĘDZONEGO PRZED KOMPUTEREM

ILOŚĆ CZASU SPĘDZONEGO PRZED KOMPUTEREM - ROZKŁAD PROCENTOWY (26 OSÓB ANKIETOWANYCH)

NAJCZĘŚCIEJ KOMPUTER UŻYWANY JEST DO: (30 osób ankietowanych)

ŹRÓDŁA POZYSKIWANIA NOWYCH GIER, PŁYT I PROGRAMÓW: (30 OSÓB ANKIETOWANYCH)

GRANIE W GRY KOMPUTEROWE, W KTÓRYCH STOSUJE SIĘ PRZEMOC: (30 OSÓB ANKIETOWANYCH) 33% PYTANYCH GRA W GRY KOMPUTEROWE, W KTÓRYCH STOSUJE SIĘ PRZEMOC

WIEDZA RODZICÓW NA TEMAT RODZAJÓW GIER DZIECI: (30 OSÓB ANKIETOWANYCH) 2/3 RODZICÓW ZNA GRY SWOICH DZIECI, 1/3 NIE WIE, BĄDŹ NIE JEST TYM ZAINTERESOWANA

2/3 RODZICÓW KONTROLUJE CZAS DZIECKA SPĘDZONY PRZED KOMPUTEREM WIEDZA RODZICÓW NA TEMAT ILOŚCI CZASU SPĘDZANEGO PRZED KMPUTEREM PRZEZ ICH DZIECI: ( 30 OSÓB ANKIETOWANYCH ) 2/3 RODZICÓW KONTROLUJE CZAS DZIECKA SPĘDZONY PRZED KOMPUTEREM

KONTROLA TREŚCI GIER PRZEZ RODZICÓW: ( 30 OSÓB ANKIETOWANYCH ) 43% RODZICÓW NIE KONTROLUJE TREŚCI GIER KOMPUTEROWYCH SWOICH DZIECI

ŚWIADOMOŚĆ WYBORU GIER DOSTOSOWANYCH DO WIEKU: ( 30 OSÓB ANKIETOWANYCH ) 33% ANKIETOWANYCH WYBIERA GRY KOMPUTEROWE PRZYPADKOWO

NAJBARDZIEJ INTERESUJĄCE KATEGORIE GIER WYBRANE PRZEZ RESPONDENTÓW: ( 30 OSÓB ANKIETOWANYCH)

CELE UŻYWANIA INTERNETU: ( 30 OSÓB ANKIETOWANYCH )

WNIOSKI: Zebrany materiał wskazuje na : Łatwy dostęp dzieci i młodzieży do komputerów, nawet jeżeli nie mają go w domu, Czas spędzony przed komputerem związany jest z dostępnością do niego, wiekiem osoby badanej i kontrola osób dorosłych, Dobór gier w tym gier związanych z przemocą jest świadomy przez ankietowanych, nie zawsze kontrolowany przez rodziców, Najczęściej wybierane są gry przygodowe, zręcznościowe, sportowe i logiczne, Internet najczęściej służy do szukania informacji, komunikowania się i obsługi poczty ( odpowiedzi na ten temat były najbardziej lakoniczne i niepełne). KONIEC