KOORDYNACJA.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PIŁKA SIATKOWA PREZENTACJA WYBRANYCH ELEMENTÓW TAKTYKI I TECHNIKI GRY
Advertisements

Metoda kierowanego nauczania
GIBKOŚĆ.
Praca domowa w procesie dydaktycznym
Katedra Lekkoatletyki i Gimnastyki
Edukacja przez ruch wg Doroty Dziamskiej
Zespół bólowy kręgosłupa- leczenie według metody Brunkow.
GIMNASTYKA DOBRA NA WSZYSTKO.
GIMNASTYKA KOMPENSACYJNO - KOREKCYJNA
ZASADY PRZEPROWADZANIA TESTU
Gimnastyka korekcyjna dla dzieci i młodzieży
Metody przedstawiania algorytmów.
GIMNASTYKA KOREKCYJNA DLA 6-LATKÓW
Scenariusz lekcji pływania.
ZAJĘCIA Z WYCHOWANIA FIZYCZNEGO w klasie III b przeprowadzone przez wychowawcę klasy BARBARĘ KOSZTOŁOWICZ.
Silniki Krokowe I Liniowe
ZAJĘCIA SPORTOWE KLASY I-III
Dr doc. Krzysztof Skalik
Samoobsługa dzieci przedszkolnych
GOTOWOŚĆ SZKOLNA siedmiolatków
TRÓJTOROWOŚĆ METOD WYRÓWNYWANIA ODCHYLEŃ
Projekt systemowy Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu.
Zdrowy tryb życia.
OCENA MOTORYCZNOŚCI W WYCHOWANIU FIZYCZNYM
TERESA PIECHO Nauczyciel WF Gimnazjum nr 132 w Warszawie
Sprawdzian uzdolnień kierunkowych w Gimnazjum sportowym przeprowadzony będzie 03 lipca 2012 r. o godz. 09:00 w zakresie umiejętności gry w piłkę nożną.
Metoda Dobrego Startu Prof. Marty Bogdanowicz
Percepcja wzrokowa.
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Dobre strony pływania Powszechnie uważa się pływanie za jeden z najzdrowszych sportów. I jest nim rzeczywiście, jeżeli przestrzega się podstawowych zasad.
Obszar nr 2. Wychowanie Fizyczne, alternatywne formy realizacji zajęć
Program przeznaczony jest dla dziewcząt z klas I – VI. Zajęcia odbywają się raz w tygodniu przez cały rok szkolny Wtorek godzina
Innowacja pedagogiczna „Uczę się przez ruch, dotyk i rytm”
Obszar nr 1. Wychowanie Fizyczne, alternatywne formy realizacji zajęć
Obszar nr 2. Wychowanie Fizyczne , alternatywne formy realizacji zajęć
Ogólnopolska Akcja Ministra Edukacji Narodowej Ćwiczyć każdy może Szkoła Podstawowa Nr 88 Im. Poznańskich Koziołków w Poznaniu Aktywności dzieci z: Oddziału.
CECHY MOTORYCZNE.
Podstawy Teorii Sportu, treningu sportowego i treningu w rekreacji
Teoretyczne podstawy treningu fitness
„W lesie – ćwiczenia równoważne na przyrządach ze zmianami pozycji.”
Szkoła Podstawowa w Wojaszówce
Sowa Wioletta Laszczewska Iwona
Szkoła Podstawowa w Wojaszówce
RAMY CZASOWE OKRES PRZYGOTOWAWCZY ( )
RUCH TO ZDROWIE.
Próba nr 1: Siła eksplozywna Badany staje w lekkim rozkroku ze stopami ustawionymi przed linią startową, ugina kolana przenosząc równocześnie ramiona dołem.
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA.
13 ćwiczeń na dobry początek dnia!.
„Łączy nas piłka” Innowacja pedagogiczna w zakresie edukacji wczesnoszkolnej Opracowanie: Jadwiga Kmita Małgorzata Magiera Ewelina Klimek-Kupiec Współpraca.
GOTOWOŚĆ SZKOLNA SZEŚCIOLATKÓW
Rola rehabilitacji w leczeniu dzieci z FASD.
Znaczenie wychowania fizycznego w nowoczesnym procesie kształcenia Kielce, 2015.
Pracowni Badań Psychologicznych Kierowców
Indywidualizacja treningu jako podstawowe zadanie OSPR Wojciech Nowiński Program dofinansowania ze środków Funduszu Rozwoju Kultury Fizycznej w roku 2015.
Metodyka rekreacji ruchowej
SKOCZNOŚĆ to umiejętność przemieszczania ciała w przestrzeni dzięki fazie lotu.
Algorytmy. Co to jest algorytm? Przepis prowadzący do rozwiązania zadania.
 Specyficzne trudności w uczeniu się czytania i pisania; jej symptomy występują na każdym etapie rozwojowym, a trudności nie pojawiają się nagle tylko.
Antropomotoryka TORY PRZESZKÓD W OCENIE SPRAWNOŚCI FIZYCZNEJ Na podstawie artykułu A. Haleczko i wspólni, Antropomotoryka nr 36, 2006.
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA.
Uwarunkowania rozwoju sportowego młodych lekkoatletów na etapie treningu wszechstronnego i ukierunkowanego Piotr Bora
Trening siłowy : model progresywny – od amatora do profesora Maciej Bielski.
Szkoła Podstawowa w Wojaszówce
ZESPÓŁ ĆWICZĄCY: 20 zawodników + 2 bramkarzy PRZYBORY: 20 piłek, 2 drabinki do ćwiczeń koordynacyjnych, kamizelki (2 kolory), znaczniki,
ĆWICZENIA KOORDYNACJI RUCHOWEJ NA PIŁCE GIMNASTYCZNEJ
Obciążenia treningowe
SYSTEM 1–4–4–2 ZADANIA ZAWODNIKÓW W ZALEŻNOŚCI OD ZAJMOWANEJ POZYCJI
TEORIA SPORTU dr Łukasz Radzimiński
Projekt Gimnazjalny Ocena sprawności fizycznej – siły mięśni brzucha dziewcząt klas VII, II, III Zespołu Szkół im. Jana Pawła II w Zarzeczu na podstawie.
Zapis prezentacji:

KOORDYNACJA

Koordynacja, jest to zdolność motoryczna przejawiająca się w postaci umiejętności precyzyjnego wykonywania złożonych pod względem koordynacyjnym aktów ruchowych, do szybkiego przestawiania się na inne, umiejętność szybkiego wyboru odpowiedniego aktu ruchowego do nieoczekiwanych sytuacji.

Na koordynację składają się:. uzdolnienia ruchowe,   Na koordynację składają się: * uzdolnienia ruchowe, * umiejętności- nabyte doświadczenie   Elementarne zdolności koordynacyjne: 1.    zdolność łączenia ruchów 2.    zdolność różnicowania ruchów 3.    zdolność poczucia równowagi 4.    zdolność orientacji 5.    zdolność rytmizacji ruchów 6.    zdolność szybkiej reakcji 7.    zdolność dostosowania ruchowego  

Wyróżniamy trzy poziomy koordynacji: Pierwszy poziom koordynacji- ruchy charakteryzują się dokładnością ( nie jest ważna szybkość). Drugi poziom koordynacji- dokładne ruchy w określonym czasie (np. w gimnastyce artystycznej). Trzeci poziom koordynacji- ruchy adekwatne do warunków. Nawyk ruchowy dostosowany do tych. warunków (w dyscyplinach charakteryzujących się zmiennymi warunkami; np. wspinaczka).

Metodyka kształtowania koordynacji · Zasadniczą metodą jest nauczanie nowych, różnorodnych ćwiczeń oraz wykonywanie znanych ćwiczeń w zmiennych warunkach. · Należy zaopatrzyć w jak największą gamę nowych nawyków ruchowych · Zmiana wielkości obciążenia w wykonywanej czynności ruchowej (np. skoki przez przeszkody różnej wysokości, rzuty z niepełnych lub przedłużonych obrotów, skoki z różnej długości rozbiegów) ·  Kombinacja różnych form ruchowych (np. bieg – skok – rzut) Stosowanie zmiennych sygnałów informacyjnych (np. optycznych, akustycznych, kinestetycznych)

· Doskonalenie równowagi- np ·  Doskonalenie równowagi- np.: zmiany kierunku biegu, jazda na nartach, szybkie obroty, zwroty, przewroty. ·  Ćwiczenia lustrzane- np.: pisanie, rzuty, uderzenia lewą ręką dla praworęcznych, przerzut bokiem na lewą rękę, dla robiący go na prawą, skoki w dal i wzwyż również na nogę przeciwną niż dominująca. ·   Zastosowaniem nietypowych pozycji wyjściowych (starty z różnych pozycji, tyłem, bokiem, przodem do kierunku biegu) ·    Doprowadzenie określonego ruchu do mistrzowskiej jego formy (np.: wykonywanie boulderu wiele razy korygując za każdym razem położenie środka ciężkości i zwracając szczególną uwagę na precyzyjne obciążanie stopni) ·    Zastosowaniem nietypowych warunków ·     Długotrwała schematyczność ruchów powoduje obniżenie zdolności przyswajania ruchów nowych. Ćwiczenia koordynacyjne wprowadzamy na początku treningu.

Stosowana jest metoda powtórzeniowa Obciążenia są małe Stosowana jest metoda powtórzeniowa Obciążenia są małe. Wypoczynek jest pełen. Doskonalić należy w pierwszym rzędzie dokładność, następnie zwiększać szybkość i na końcu modyfikować warunki pracy.

Miejsce ćwiczeń koordynacji ruchowej w planie: 1 Miejsce ćwiczeń koordynacji ruchowej w planie: 1. W podokresach przygotowania wszechstronnego – wykorzystywanie nowych ćwiczeń koordynacyjnych, także odległych od specjalizacji 2. W podokresach przygotowania specjalnego – stosowanie obszernego zestawu ćwiczeń ukierunkowanych i specjalnych 3. W pierwszej połowie okresów startowych – trening różnych wariantów techniki 4. W drugiej połowie okresów startowych – doskonalenie wybranego wariantu techniki w zmiennych warunkach