„Sekrety układu krążenia.”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Autorzy: Aleksandra Walasek Kinga Urban Klasa 1a
Advertisements

klasy 3a,b,c miały dwugodzinne spotkanie z wójtem gminy Nawojowa dr inż. Stanisławem Kiełbasą, na którym głównie poruszany był temat ekologii.
Sprawozdanie z realizacji akcji prozdrowotnej
Szkoła z klasą 2.0 styczeń 2012r. Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Olkuszu.
Zamki średniowieczne na Górnym Śląsku Uczestnicy : Szkolne Koło Miłośników Historii Zespołu Szkół nr 1 – Gimnazjum nr 5 w Siemianowicach Śląskich Opiekun:
Uczestnicy projektu: uczniowie klasy II gimnazjum Nauczyciel prowadzący: Magdalena Terpiłowska 1 MOJA SZKOŁA – DAWNIEJ I DZIŚ Gimnazjum Specjalne Nr 5.
Zespół Placówek Oświatowych im. hm Janka Bytnara „Rudego”
Matematyka ciekawa, ciekawsza…
„KONSTRUKCJE GEOMETRYCZNE Z PROGRAMEM C.a.R.”
Kleider machen Leute Zespół Oświatowy w Liniewie
„Zastosuj w praktyce” Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z biologii
Dnia , w ramach realizacji projektu „Sekrety układu krążenia” wśród uczniów naszej szkoły przeprowadziliśmy ankietę na temat grup krwi. W ankiecie.
Ankieta na temat Psa i Schroniska.
JEM ZDROWO PROJEKT EDUKACYJNY W RAMACH PROGRAMU SZKOŁA Z KLASĄ 2.0
PRZYJAŹŃ godzina wychowawcza w kl. VI
Zajęcia pozalekcyjne Szkołą Podstawowa w Stróżach.
Iwona Budrewicz PZ i OZ PSSE Kamień Pomorski
Starorzecze Rzeki Łeby – wartość przyrodnicza naszego regionu.
Przedszkolak Pełen Zdrowia
Oprac. - M. Rostkowska 1 Warsztaty Komputery w edukacji COMPUTERS IN EDUCATION.
Odżywiam się zdrowo i zdrowo żyję.
EKSPERYMENTY BIOLOGICZNE
Fotografia naszym życiem
Zajęcia integracyjno-edukacyjne dla uczniów klas I odbyły się w okresie od września do listopada 2006r. i objęły 138 uczestników czyli 5 klas I. Ponadto.
WALORY TURYSTYCZNE POLSKI
im. Adama Mickiewicza w Łebie
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Sejm Dzieci i Młodzieży
Sprawozdanie z działań podjętych w Gimnazjum nr 1 im. Ojca Świętego Jana Pawła II w Rabie Wyżnej z okazji polskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej.
GIMNAZJUM W PIECKACH Zebranie Rodziców 05. listopada 2010 r
Współpraca z innymi szkołami Gimnazjum nr 12 w Tychach.
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
KODEKS 2.0 Szkoły Podstawowej w Licheniu Starym
Jak zmierzyć ciśnienie krwi. Jak postępować w razie krwotoku
Debata pt.,,Współpraca w naszej szkole odbyła się dnia 24. lutego 2014 r. Uczestniczyło w niej 11 rodziców.
Sprawozdanie z realizacji obchodów DBI 2014
Raporty semestralne dotyczące efektywności wdrażanych programów nauczania.
Skóra naszym przyjacielem
Prezentacja projektu "Co Obrócić?" Nauczyciel: Monika Konofał
Patrz i zmieniaj Realizacja uczniowie ze Szkolnego Klubu Europejskiego pod kierunkiem p.Marzeny Pytel.
Źródła energii na świecie
Debata klasy Vc 3 grudnia 2012 r.. ankieta.
Co chcieliśmy osiągnąć?
“Szkoła w procentach”.
ZDROWY STYL ODŻYWIANIA W SZKOLE
W którym z krajów europejskich żyje się dostatnio? Autorami projektu są uczniowie klasy Ig Gimnazjum w Bieńkowicach pod opieką nauczyciela Łukasza Zaborowskiego.
Zespół Szkół im. Anieli hr. Potulickiej w Wojnowie
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
„KTO ZASŁUGUJE NA MIANO PATRONA GIMNAZJUM?”. NASZA GRUPA PROJEKTOWA.
Tworzywa sztuczne wokół nas
Demokracja w szkole-wpływ samorządu na życie uczniów.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Prawa człowieka i ich ochrona w Polsce Alicja Kopczyńska
Jaki wpływ ma Internet na Twoje życie ?
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
Podsumowanie programu Młodzi Aktywiści Prezydencji.
Nasza działalność jako Szkoły z Klasą. Cel naszego spotkania: 1. Założenia projektu „W ramach kolejnej odsłony akcji, Szkoły z Klasą 2.0, skupiamy się.
Debata odbyła się r. w godz w trakcie spotkania przewidziano przerwę. Miejscem debaty była sala lekcyjna. Moderatorami debaty.
Projekt edukacyjny „Czytanie jest trendy”
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
KONKURS PLASTYCZNY ZAWODY PRZYSZŁOŚCI - MAKIETA GRUPA PROJEKTOWA: Klaudia Zielińska Ewelina Socha Katarzyna Tomiczek Klaudia Binda Dominik Jordan Szymon.
R. Gromada – Kaleńska M. Wiercimak. Uczniowie gimnazjum mają obowiązek realizować jeden projekt edukacyjny w cyklu kształcenia. (na podstawie rozporządzenia.
Praca metodą projektu edukacyjnego
Spotkanie ze Słowem J 14, 1-6 Z Ewangelii według świętego Jana:
Nasza szkoła w procentach
SZKOŁA W RUCHU AKCJA „ĆWICZYĆ KAŻDY MOŻE” ZAPRASZAMY DO ZAPOZNANIA SIĘ
Jesteśmy uczniami Publicznego Gimnazjum nr 2 w Łomży im. Jana Pawła II . Po przyjęciu propozycji od Pani Zofii Rusiłowicz – Kleczyńskiej o możliwości.
Kształtowanie świadomości finansowej uczniów
PROJEKT EDUKACYJNY „Tajemnice układu krążenia.”
Co chcieliśmy osiągnąć?
Zapis prezentacji:

„Sekrety układu krążenia.” Koordynator projektu: mgr Agnieszka Mrózek Uczestnicy: 18 osób, 17 z klas II, 1 z klasy I: Ernest A., Bartłomiej Cz., Angelika W., Iwona K., Paulina S., Kinga N., Damian P., Michał W., Marzena Ł. , Monika B., Beata Z., Joanna Ż., Mateusz U., Damian A., Kinga Ś., Monika Sz., Jakub M., Michał Z. 1 z 19

Cele projektu: Uczniowie potrafią: 1. Przygotować prezentacje Power Point m.in. na temat budowy i funkcji układu krwionośnego człowieka, badania EKG itp., a następnie umieścić je na stronie internetowej gimnazjum. 2.Opracowywać dane, pochodzące z ankiet ( pracując w programie Excel). 3.Zmierzyć tętno, ciśnienie krwi oraz prawidłowo postępować w razie wystąpienia krwotoku. 4. Wyjaśnić, w jaki sposób można zapobiegać chorobom układu krążenia- co ilustrują zrobionymi i opracowanymi zdjęciami. 2 z 19

W skrócie: Przez ponad miesiąc 18 osób pracowało nad realizacją projektu pt. „Sekrety układu krążenia”. Uważam, że większość ludzi chętniej pracuje nad czymś, co ich interesuje. Dlatego właśnie poprosiłam moich uczniów o propozycje tematów i o wzajemną ocenę oraz akceptację (lub jej brak) pomysłów. Tak zaczęła się nasza przygoda... Praca tą metodą jest godna uwagi, ponieważ uczniowie wykazują niesamowite zaangażowanie w realizację podejmowanych zadań. A nauczyciel czuwa, kieruje, a na koniec „ pęka z dumy”. Skrót tego, co nam się udało: 1. Przeprowadzić ankiety na temat częstości występowania chorób układu krążenia. 2. Zebrać dane, dotyczące częstotliwości występowania grup krwi wśród uczniów naszego gimnazjum. 3. Przeprowadzić test Ruffiera wśród uczestników projektu. 4. Opanować umiejętność pomiaru ciśnienia krwi oraz umiejętność udzielenia pierwszej pomocy w razie krwotoków. 5. Stworzyć ciekawe opracowania Power Point na temat w/w zagadnień ( w tym wykresy i zdjęcia) i inne. Najważniejsze jest to, że działanie w ramach tego projektu dało nam wiele satysfakcji i radości (nauka może być radością!!!). Gorąco zachęcamy do zapoznania się z efektami naszej pracy. 3 z 19

Wykorzystane narzędzia i programy komputerowe: Internet Explorer - (wyszukiwarka Google i inne)-wyszukiwanie niezbędnych informacji, zdjęć i ilustracji; kontaktowanie się drogą elektroniczną- za pomocą poczty elektronicznej oraz polskiego komunikatora internetowego Gadu- Gadu. Microsoft Excel – tworzenie wykresów: a) opracowanie ankiet, dotyczących częstotliwości występowania grup krwi wśród uczniów gimnazjum b) opracowanie ankiet, dotyczących częstości występowania chorób układu krążenia wśród członków rodzin (np. odsetek ludzi chorujących i nie chorujących na nadciśnienie tętnicze). Microsoft Power Point - tworzenie prezentacji multimedialnych na określone tematy (m.in.”Rodzaje, budowa i rola ciałek krwi” itd.). Microsoft Photo Editor – obróbka wykonanych zdjęć (np. wykonanych podczas spotkania z pielęgniarką, rozdawania ulotek informacyjnych, wystawa plakatów, zachowania promujące zdrowy styl życia). 4 z 19

Organizacja pracy zespołów uczniowskich Uczniowie pracowali w 8 grupach ( 7 grup dwuosobowych i 1 grupa czteroosobowa). Na początek, każdy z zespołów miał do przygotowania prezentację Power Point na wylosowany temat, dotyczący układu krążenia człowieka. Każda grupa dokonywała oceny pozostałych prezentacji. Wszyscy przeprowadzali anonimowe, ankiety z osobami ze swojej rodziny (choroby układu krążenia).Wszyscy wykonywali test Ruffiera. Ponadto podział zadań wyglądał następująco: Grupa I: Opracowanie ankiet, dotyczących częstości występowania chorób układu krążenia, wykonanie wykresów (Bartek); wykonanie prezentacji z w/w opracowaniem (Ernest); wykonanie zdjęć na spotkaniu z pielęgniarką (Ernest); Napisanie protokołu z realizacji projektu (Bartek); rozdawanie ulotek w dniu wywiadówki z rodzicami (Ernest). Grupa II: Wykonanie zdjęć, promujących zachowania, które pomagają zapobiegać chorobom układu krwionośnego i zdjęć zachowań, których należy unikać (Kinga i Angelika); wykonanie prezentacji Power Point na w/w temat (Paulina i Iwona); Zredagowanie ogłoszenia z prośbą do uczniów gimnazjum o przyniesienie karteczek z wypisaną swoją grupą krwi (Kinga). Grupa III: Napisanie wstępu do realizacji projektu (Damian) i umieszczenie go na stronie internetowej szkoły (Michał); Przeprowadzenie ankiet na temat częstotliwości występowania grup krwi wśród uczniów naszego gimnazjum (Damian i Michał). 5 z 19

Organizacja pracy zespołów uczniowskich cd Grupa IV: Wykonanie plakatu pt. „Miej czym kochać, dbaj o serce!” (Marzena i Monika). Grupa V: Zebranie wyników testu Ruffiera i ich opracowanie (Asia), napisanie protokołu i wniosków z tego spotkania (Beata); Wykonanie plakatu z wynikami ankiety, dotyczącej częstotliwości występowania grup krwi wśród uczniów naszego gimnazjum oraz porównanie z częstotliwością występowania poszczególnych grup krwi w Polsce (Asia i Beata). Grupa VI: Ułożenie ankiety, dotyczącej częstości występowania chorób układu krążenia wśród członków rodzin uczniów (Mateusz); wykonanie krótkiej prezentacji Power Point na temat pomiaru tętna, ciśnienia krwi i postępowania w razie krwotoków (sprawozdanie ze spotkania z pielęgniarką) ( Mateusz i Damian). Grupa VII:Wykonanie plakatu na temat częstości występowania chorób krążenia (Monika i Kinga). Grupa VIII: Opracowanie ankiet, dotyczących częstotliwości występowania grup krwi i wykonanie wykresów w EXCELU (Jakub); wykonanie prezentacji Power Point na w/w temat (Michał); rozdawanie ulotek w dniu wywiadówki z rodzicami (Jakub i Michał). 6 z 19

Rola nauczyciela Przygotowałam tematy prezentacji Power Point, do wylosowania dla poszczególnych grup. Byłam pośrednikiem w przesyłaniu informacji (sprawdzałam poprawność wykonanych zadań i przesyłałam do konkretnej osoby, której było to niezbędne do wykonania kolejnego zadania). Byłam autorem (jednym z wielu) uwag, co do treści i jakości wykonywanych prac. Prowadziłam cotygodniowe spotkania. Pilnowałam przestrzegania terminów realizacji zadań (wysyłałam maile „przypominajki”). Sprawdzałam, czy uczniowie umieścili poszczególne efekty pracy na stronie internetowej gimnazjum. Wypożyczyłam sztalugi i antyramy, niezbędne do umieszczenia plakatów na holu szkoły. Podsumowując: czuwałam, starając się o to, aby to uczniowie jak najwięcej pracowali. 7 z 19

Opis kolejnych działań uczniów Wykonanie prezentacji Power Point na tematy: Po co nam układ krwionośny? (Rola układu krwionośnego i krwi.) , Budowa serca. , Mały i duży krwioobieg. , Erytrocyty, białe ciałka krwi, płytki krwi- ich budowa i rola. , Dlaczego warto znać swoją grupę krwi. Grupy krwi- rodzaje, rozkład w Polsce i na świecie, transfuzja krwi. , Ciśnienie krwi, tętno, EKG- o czym nam mówią, jak je zmierzyć, parametry zdrowego człowieka. , Krwotoki- rodzaje i pomoc w razie krwotoków. , Choroby układu krążenia (miażdżyca, żylaki, choroba wieńcowa, zawał mięśnia sercowego, choroba nadciśnieniowa).W jaki sposób im zapobiegać? . Ocena i samoocena w/w prezentacji. Ułożenie ankiety, dotyczącej częstości występowania chorób układu krążenia wśród członków rodzin uczniów; ankietowanie swoich rodziców i dziadków. Opracowanie w/w ankiet (wykresy); stworzenie prezentacji Power Point i plakatu. Ankietowanie uczniów gimnazjum (częstotliwość występowania grup krwi). Opracowanie w/w ankiet (wykres); stworzenie prezentacji Power Point i plakatu. Wykonanie zdjęć promujących zdrowy styl życia. 8 z 19

Opis kolejnych działań uczniów cd Stworzenie prezentacji Power Point na w/w temat i plakatu pt. „Miej czym kochać, dbaj o serce!” . Nauka pomiaru tętna (przeprowadzenie testu Ruffiera i opracowanie wyników), ciśnienia krwi i pierwszej pomocy w razie krwotoków. Pomiary ciśnienia kolegów i zakładanie opatrunków. Wykonanie zdjęć na spotkaniu z pielęgniarką. Wykonanie sprawozdania (Power Point) ze spotkania z pielęgniarką. Umieszczanie sprawozdań i prezentacji Power Point na stronie internetowej gimnazjum. Umieszczenie plakatów na holu szkoły. Rozdawanie ulotek informacyjnych o efektach pracy w ramach naszego projektu. Prowadzenie dokumentacji efektów pracy na dysku twardym i w skrzynce mailowej. 9 z 19

Rezultaty pracy uczniów Rezultaty pracy znajdziecie na stronie: http://www.gim1.rabawyzna.pl/index.php/news/443 Są to: Prezentacje Power Point: Po co nam układ krwionośny? (Rola układu krwionośnego i krwi.) , Budowa serca. , Mały i duży krwioobieg. , Erytrocyty, białe ciałka krwi, płytki krwi- ich budowa i rola. , Dlaczego warto znać swoją grupę krwi. Grupy krwi- rodzaje, rozkład w Polsce i na świecie, transfuzja krwi. , Ciśnienie krwi, tętno, EKG- o czym nam mówią, jak je zmierzyć, parametry zdrowego człowieka. , Krwotoki- rodzaje i pomoc w razie krwotoków. , Choroby układu krążenia (miażdżyca, żylaki, choroba wieńcowa, zawał mięśnia sercowego, choroba nadciśnieniowa).W jaki sposób im zapobiegać? . Opracowanie ankiet (wykresy, prezentacja Power Point oraz plakat ), dotyczących częstości występowania chorób układu krążenia wśród członków rodzin uczniów. Opracowanie ankiet (wykresy, prezentacja Power Point oraz plakat ), dotyczących częstotliwości występowania grup krwi wśród uczniów naszego gimnazjum. Prezentacja Power Point (ze zdjęciami), promująca zdrowy styl życia i plakat pt. „Miej czym kochać, dbaj o serce”. 10 z 19

Plakat pt. „Miej czym kochać, dbaj o serce”.

Rezultaty pracy uczniów cd Sprawozdanie ze spotkania na którym dokonano pomiaru wydolności serca młodzieży (test Ruffiera). Ilość badanych osób (wyrażona w %) o określonej wydolności (wg testu Ruffiera).   12 z 19

Rezultaty pracy uczniów cd Prezentacja Power Point, będąca sprawozdaniem ze spotkania z pielęgniarką oraz zdjęcia z w/w spotkania. Np. Nauka pomiaru ciśnienia krwi: 13 z 19

Rezultaty pracy uczniów cd Np. Nauka pierwszej pomocy w razie wystąpienia krwotoku: 14 z 19

Prezentacja publiczna projektu Odbyła się poprzez: Publikację efektów działania (prezentacje Power Point oraz zdjęcia i sprawozdania ze spotkań) na stronie internetowej Gimnazjum Nr 1 im. Ojca Świętego Jana Pawła II w Rabie Wyżnej). Wystawa plakatów na holu szkoły, połączona z akcją rozdawania ulotek na dniach otwartych szkoły. 15 z 19

Prezentacja publiczna projektu cd *Zawartość ulotki:   Drodzy Rodzice!!! W ramach Nauczycielskiej Akademii Internetowej, uczniowie Gimnazjum nr 1 im. Ojca Świętego Jana Pawła II realizowali projekt „Sekrety układu krążenia”. Projekt realizowany był pod opieką mgr Agnieszki Mrózek.Na stronie internetowej gimnazjum znajdują się m.in. wyniki ankiet, dotyczących częstości występowania chorób układu krążenia wśród rodziców i dziadków uczniów, a także wiele innych, ciekawych efektów pracy uczniów. Gorąco zapraszamy na: http://www.gim1.rabawyzna.pl   Twórcy projektu „Sekrety układu krążenia”. *Rozdawanie ulotek: 16 z 19

Co zyskaliśmy dzięki pracy w ramach tego projektu? Cele projektu zostały osiągnięte (patrz slajd nr 2). Wypowiedzi uczniów: „Podszkoliliśmy tworzenie prezentacji Power Point. Chciałabym, aby było więcej prac tego typu.” –Monika „ Wiem, jak robić wykresy.” –Ernest „Wiem, jak szukać potrzebne mi informacje. Wiem, jak się tworzy bibliografię.”- Angelika 17 z 19

Co zyskaliśmy dzięki pracy w ramach tego projektu? cd „Dowiedziałam się, kiedy możemy oddać krew, a kiedy nie, różne ciekawostki, grupy krwi.”- Beata „Najbardziej podobało mi się spotkanie z pielęgniarką. Umiem mierzyć ciśnienie krwi.” –Michał „Wiem, jak mam postępować w różnych sytuacjach związanych z krwotokiem.” –Damian „Dowiedziałem się na czym polega mierzenie tętna, co to jest tętno i co to jest EKG.” - Mateusz „Dowiedziałem się jak ciężką pracę wykonuje serce.” –Damian „Długość naczyń włosowatych wynosi 60000 km.” - Kinga 18 z 19

Co zyskałam dzięki realizacji tego projektu? Radość; poczucie satysfakcji; możliwość spędzenia cennego czasu z uczniami po lekcjach; zdobywanie cennego doświadczenia w pracy nauczyciela (biologia), ale głównie pedagoga (relacje na płaszczyźnie uczeń- nauczyciel). Najcudowniejsze jest jednak szczęście uczniów, ich satysfakcja ze swojego dzieła i pytania "Kiedy pani realizuje kolejny projekt?" Albo: "Jak pani będzie robiła następny projekt, to niech pani o nas pamięta". Jednym słowem, dzięki uczniom zdobywam wiarę w sens mojej pracy i wiarę w to, że robię coś dobrego i dobrze. A to potrzebne jest nie tylko stażyście, którym jestem, ale każdemu człowiekowi... Na pewno przekonałam się do pracy metodą projektu, której naprawdę bałam się na początku. Na pewno wykorzystam sto pomysłów, które kłębią się w mojej głowie i głowach moich uczniów. Na pewno warto!!! Wykonała: mgr Agnieszka Mrózek 19 z 19