JAK ZDAĆ EGZAMIN? SPOSOBY UCZENIA SIĘ.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Praca w zespole Tomasz Filipionek.
Advertisements

Jak pomóc dziecku w nauce?
Efektywność kształcenia Jak ją poprawiać?. Kształcenie – to całość doświadczeń składających się na proces zdobywania przez jednostkę umiejętności, wiedzy.
JAK ZDAĆ EGZAMIN??.
JAK ZDAĆ EGZAMIN? (c. d.) SPOSOBY UCZENIA SIĘ.
Poziomy przetwarzania, czyli jak najłatwiej zapamiętać
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Philip Zimbardo Psychologia i życie
Technika zapamiętywania Technika zapamiętywania. Technika zapamiętywania służy umiejętności opanowania pamięciowego także tych mniej interesujących przedmiotów.
Czynniki wpływające na przebieg i efekty uczenia się
Organizacja pamięci: struktury, procesy, systemy
Pamięć utajona (pamięć bez świadomości, ukryta, implicite,)
Przechowywanie i zapominanie informacji
Zastosowanie pamięci semantycznej we wspomaganiu decyzji medycznych
Marcin Szala wicedyrektor Szkół ETE im. Alberta Schweitzera
UCZYMY SIĘ UCZYĆ Nauka języków obcych nieodłącznie związana jest z systematycznym zapamiętywaniem wielu informacji. Wiadomo, że zrobienie notatek w zeszycie.
Procesy uwagi Uwaga jest mechanizmem redukcji nadmiaru informacji
SZYBKIE CZYTANIE Opracowała: mgr Małgorzata Kaczyńska.
Jak się uczyć - zasady.
Rodzinne Centrum Edukacyjne zaprasza. Kim jesteśmy? Miejsce, które daje możliwości.
Sztuka uczenia się: A TERAZ WYLUZUJ BO DOWIESZ SIĘ FAJNYCH RZECZY
Tutorial Mgr Olga Kurek
Jak pomagać dziecku w nauce?
ul. Kolejowa 17/25 Ostrów Wielkopolski tel Łączymy naukę z zabawą. Zapamiętujemy 10% z tego, co usłyszeliśmy, 20% z tego, co zobaczyliśmy.
Ćwiczenia technik efektywnego uczenia się Spotkanie 4
Kacper Pietruszka Miejsce:Częstochowa
Ćwiczenia technik efektywnego uczenia się Spotkanie 5
Jak pomóc dzieciom się uczyć?
mgr Katarzyna Czwiertnia Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna
Jak uczyć się szybko i skutecznie?.
„Chcąc ucznia pobudzić do jakiegoś czynu, postawcie go w takich warunkach, ażeby doznawał potrzeby wypełniania tej czynności, jakiej od niego oczekujecie”.
Vademecum szóstoklasisty i gimnazjalisty
Techniki efektywnego uczenia – ćwiczenia cd. zajęć 3 Zajęcia 5
Jak za pomocą nowych technik poprawić wyniki nauczania o 661 procent?
AKTYWNE PRZETWARZANIE INFORMACJI III
Aktywne przetwarzanie informacji
Jakub Szota Częstochowa 2012
Analiza wyników sprawdzianu ‘2013
„Style i techniki uczenia się”
10 prostych kroków by poprawić pamięć
Zapamiętywanie- czy może być jedynym celem kształcenia?
Uczenie się, pamięć , wyższe czynności nerwowe
Jak uczyć się skutecznie?
CO MOGĄ ZROBIĆ RODZICE/NAUCZYCIEL, ABY POMÓC DZIECKU?
Podstawowe zasady dobrej i czytelnej prezentacji ZAPAMIĘTAJ
DOBRY START.
TAJEMNICE DOBREJ PAMIĘCI
„Zajęcia z metod i technik uczenia się” 1.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKAJI NARODOWEJ w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania.
Metody sprawnego uczenia się.
Efektywność uczenia się dziecka zależy m.in. od następujących czynników:
NOTATKI CO I JAK ?.
Nowoczesne techniki uczenia się
Wśród różnych znanych i powszechnie stosowanych testów
Jak pomóc dziecku w nauce w domu? Grażyna Frydrychowicz Barbara Jaworowicz.
6-LATEK W SZKOLE „Nie ta­kie ważne, żeby człowiek dużo wie­dział, ale żeby dob­ rze wie­dział, nie żeby umiał na pa­mięć, a żeby ro­zumiał, nie żeby go.
Zachowania organizacyjne - ćwiczenia 2
Nikoletta Gabinek. Ewolucja mózgu odróżniła człowieka od zwierząt, gdy doprowadziła do powstania rewolucyjnego sposobu komunikacji - mowy. Umożliwiła.
SZEŚCIOLATEK W SZKOLE. ZABAWA JEST NAUKĄ, NAUKA ZABAWĄ. IM WIĘCEJ ZABAWY, TYM WIECEJ NAUKI. /Glenn Doman/
EUROPEJSKI DZIEŃ JĘZYKÓW OBCYCH JAK SIĘ UCZYĆ EFEKTYWNIE?
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Żyj smacznie i zdrowo.
Techniki efektywnego uczenia się
Techniki pracy umysłowej Rodzice jako nauczyciele (Na podstawie książek Zbigniewa Brześkiewicza, Tony Buzana)
Zapamiętywanie- czy może być jedynym celem kształcenia?
Jak pomóc dziecku w nauce. pedagog: Halina Gromek
TECHNIKI EFEKTYWNEGO UCZENIA SIĘ
Jak pomóc dziecku w nauce języka obcego?
Wpływ czytania na umysł i zachowania człowieka
Mnemotechniki.
Podsumowanie dysputy o jakości kształcenia na Wydziale Lekarskim
Zapis prezentacji:

JAK ZDAĆ EGZAMIN? SPOSOBY UCZENIA SIĘ

Źródła wiedzy Wiedza wykładowców, Wiedza osób prowadzących zajęcia praktyczne, Książki i podręczniki dla studentów, Książki, czasopisma fachowe i inne pomoce przeznaczone dla specjalistów, Prasa codzienna i czasopisma ogólnego przeznaczenia, Wiedza płynąca z otaczającego świata, Wiedza i doświadczenia kolegów z roku.

Sposoby uczenia się Uczenie się mechaniczne (przez odruchy warunkowe) Uczenie się przez naśladownictwo (przez praktykę i szkolenie) Uczenie się ze zrozumieniem (przez wgląd) Uczenie się problemowe (inteligentne)

Uczenie się mechaniczne, czyli pamięciowe - techniki Numerowanie (np. 5 objawów choroby, 3 metody obliczania odchylenia standardowego) Skojarzenia (np. podobieństwo wyrazów, gra słów, przekręcanie nazw, kojarzenie z kolorami) Rymowanie (-uje się nie kreskuje) Akronimy (np. BATNA) Akrostychy Kodowanie (zamiana cyfr na litery i odwrotnie)

Uczenie się ze zrozumieniem Nigdy nie powtarzaj i nie ucz się materiału, którego nie rozumiesz! Klasyfikuj wiedzę („szufladkowanie”) – stwórz „szkielet” wiedzy o danym przedmiocie

Techniki uczenia się Ucz się mało, ale porządnie. Niech uczenie się stanie się nawykiem. Najlepszy sposób na opanowanie materiału to uczenie się go od razu w całości, przy wielokrotnym powtarzaniu w odstępie 1-2 dni. Po 8 godzinach od uczenia się pamięta się mniej niż po całej dobie, a nawet po 2 dniach.

Cud niepamięci. „Na ludzką Pamięć nie można liczyć Cud niepamięci?? „Na ludzką Pamięć nie można liczyć. Niestety, również na niepamięć” (S.J. Lec) Cechy pamięci: Zapamiętywanie Zapominanie Przechowywanie Rozpoznawanie Przypominanie sobie

Czynniki wpływające na trwałość wprowadzania informacji do pamięci intensywność efektywność przynależność uniwersalność atrakcyjność pierwszeństwo świeżość częstotliwość

Ćwiczenie 1. Zapamiętaj liczby: 10, 3, 6, 9, 14, 15, 1, 19, 7, 17, 11, 2, 5, 13, 18 2. Zapamiętaj liczby: 1,2,3, 5,6,7, 9,10,11, 13,14,15, 17,18,19

Częstotliwość Rozłożenie powtórzeń na szereg dni daje lepsze efekty niż ich skupienie w małej liczbie dni. Po 8 godzinach od uczenia się pamiętamy mniej niż po dobie lub 2 dniach. Każde kolejne powtórzenie powoduje trwałe zapamiętanie coraz mniejszej ilości nowego materiału. Najlepsze efekty daje uczenie się od razu całego materiału w całości, przy wielokrotnym powtarzaniu w odstępie 1-2 dni.

Ergonomia uczenia się Cisza! Wygodna pozycja do nauki; Porządek na biurku/stole; Właściwe oświetlenie; Właściwa temperatura; Przewietrzone pomieszczenie;

Ergonomia uczenia się Nie ucz się po obfitym posiłku; Jeśli utkniesz w jakimś miejscu – odłóż na następny dzień; Jeśli Cię coś zaciekawi – ucz się do znużenia; Powtórz materiał przed spaniem i po wstaniu rano; Przerwy w pracy (10-15 minut co godzinę); Pora na przekąskę.